Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy czujesz smak napalmu o poranku

 

nie znam , wiec nie wiem

 

oczywiscie dzwonilem do nich rano i twierdza ze nie tego wina

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Z tego co ustalil AdrianCB, problem jest z glowica od czerwca 2006 do 08-2008, tylko to sa daty produkcji glowic a nie znam sposobu produkcji BMW a wiec nie wiem czy jak mowia od czerwca do znaczy glowice zrobione od czerwca czy samochody od czerwca, wedlug twojego vinu masz juz wadliwa glowice ale jestes dokladnie w miesiacu granicznym a juz sobie zdalem sprawe ze software online nie jest zawsze 100% zetelny, zdazaja sie pomylki bo tu nie chodzi o numer czesci tylko o jej numer seryjny.

 

 

czyli jest szansa ze tego nie mam ?

 

nie sadze masz ale to sie wymienia.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
auto zrobione od ponad 1,5 tyg bez checka , wszystkiemu byla winna sonda jedna, ktora na kompie figurowala jako sprawna , auto teraz jezdzi bardzo dobrze Edytowane przez dalt21
Opublikowano
Z innej beczki...niedawno miałem problem z rozrządem w swoim 318i...też zawitałem do ACS w Raszynie ale dopiero w SERVICEMILE w Konstancinie autko mi szybko naprawili :) Podjedź do Konstancina i zobaczysz że furę Ci zrobią jak trzeba. Pozdro!
wiec nalezy sie dobre slowo bo dali rade :)
Opublikowano
auto zrobione od ponad 1,5 tyg bez checka , wszystkiemu byla winna sonda jedna, ktora na kompie figurowala jako sprawna , auto teraz jezdzi bardzo dobrze

 

to fajnie. Dlatego zaleca sie wymiane sond przy 150 KKM mw bo wlasnie komputer nie zawsze wykrywa blad i zaczynaja sie dziac cuda. Tylko mowiles obie sondy wymieniales bo w moim pierwszym poscie po przeczytaniu bledow sgerowalem ci ze to sondy. Wymieniles obie czy tylko jedna wtedy? Bo jezeli wymieniles tylko jedna to warto to bylo zaznaczyc bo komputer czesto nie wykrywa bledu sondy w sposob bezposredni tylko posredni tak jak tu u cuebie (bledy sugerowaly ze sonda jest walnieta) a wiec trzeba zawsze testowac sondy urzadzeniem diagnostycznym nawet jezeli nie wyskakuje bledu a ty napisales ze

sondy sa nowe
Jezeli wymieniles obie to bym poszedl do mechanika ktory ci wymienil obie aby je reklamowac. Uwaga bywa ze sondy sa juz niesprawne w momencie zakupu bo sie na przyklad utlenily w magazynie bo dlugo lezaly (a mechanik w dobrej wierze zamontowal nowe czesci) ale to nie zwalnia z reklamacji bo to kawal grosza.

 

Gratulacje dla mechanika. Jakie koszty ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Tylko mowiles obie sondy wymieniales bo w moim pierwszym poscie po przeczytaniu bledow sgerowalem ci ze to sondy. Wymieniles obie czy tylko jedna wtedy? Bo jezeli wymieniles tylko jedna to warto to bylo zaznaczyc bo komputer czesto nie wykrywa bledu sondy w sposob bezposredni tylko posredni tak jak tu u cuebie (bledy sugerowaly ze sonda jest walnieta) a wiec trzeba zawsze testowac sondy urzadzeniem diagnostycznym nawet jezeli nie wyskakuje bledu a ty napisales ze

sondy sa nowe
Jezeli wymieniles obie to bym poszedl do mechanika ktory ci wymienil obie aby je reklamowac. Uwaga bywa ze sondy sa juz niesprawne w momencie zakupu bo sie na przyklad utlenily w magazynie bo dlugo lezaly (a mechanik w dobrej wierze zamontowal nowe czesci) ale to nie zwalnia z reklamacji bo to kawal grosza.

 

Gratulacje dla mechanika. Jakie koszty ?

wtedy wymienilem obie i teraz trzecia , zaplacilem 1000pln teraz
Opublikowano
wtedy wymienilem obie i teraz trzecia , zaplacilem 1000pln teraz

 

hmm, sonda byla na gwarancji, po to sie kupuje sonde za 1000 ZL a nie za 500 bo BMW daje 2 lata gwarancji... problem w tym ze gwarancja to jest wymiana czesci a nie zwrot pieniedzy... chyba ze pierwsze sondy nie wymieniales z orginalu to nie masz czego zalowac. Jezeli orginal to i tak bym poszedl reklamowac aby miec nowa czesc, nowa w opakowaniu z gwarancja sprzedasz za 600 zl tylko musisz miec stara do reklamacji a warsztat gdzie ja wymieniales musi miec status partnera BMw ale Raszyn ma status a wiec nie masz tu problemu. Rozumiem ze 1000 zl to nowa sonda O2 orginalna BMW a stara na gwarancji dostales z powrotem by ja reklamowac ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)

Czołem!

Kolego Rivasi - jeśli możesz powiedz proszę na co trzeba zwrócić uwagę podczas remontu głowicy w N52?

 

Silnik ma przebieg 230.000 km i mimo, że nie daje żadnych objawów zużycia (moc jest, obroty równe, popychacze ciche, brak zasłony dymnej, rano nawet dymka nie puści przy odpalaniu, zero wycieku) ale nadaje się do remontu - ponieważ spala około 1 litra oleju na 300 (słownie trzysta) kilometrów :duh: ...

Olej pali na pewno - stężenie HC na wolnych obrotach rośnie w kosmos (po kilku minutach ponad 250 ppm), natomiast co ciekawe po dodaniu gazu gdy utrzymuje się wysokie obroty maleje do wartości książkowych (15 ppm).

 

Planuję wymianę pierścieni olejowych + remont głowicy +wymianę separatora oleju. Na co trzeba zwrócić uwagę w głowicy? Tzn gdzie może być problem poza uszczelniaczami i prowadnicami zaworów? Na co zwrócić uwagę i co wymienić?

 

Dzięki i pozdrawiam,

Tomek

Edytowane przez tdz77
Opublikowano

1 litr na 300 KM ? To duzo... ktory rocznik ?

Nie spotkalem sie z tak wysokim spalanielm. Jezeli tak jest to znaczy ze nie masz juz katalizatorow a rozdzielnik i weze doprowadzajace to wspomnienie, nie widze jak mozesz miec rowne cisnienie na cylindrach przy takim nagarze ktory jest w srdoku z takim spalaniem.

 

zanim bym zaczol cokolwiek naprawiac posluchal bym rady wyspiarza.wolin i

Raczej pierw namierz którędy olej leci do komory spalania
.

 

Bo mozesz miec na przyklad nieszczelnosci od dolu przez zuzycize silnika bo byl zle/za malo w przeszlosci eksploatowany i to moze nie miec nic wspolnego z glowica albo masz problem z glowica i dodatkowo problem ze szczelnoscia silnika i moze bardziej oplacalne od naprawy bedzie kupic uzywany silnik. Poradz sie mechanika ktory wie jak sie wymienia silniki BMW.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

2005 rok. Nie mam problemów z głowicą - tzn ze stukającymi popychaczami.

W najbliższym czasie oddaję samochód do warsztatu - rozbiorą silnik i zobaczymy co czeka w środku.

Rozdzielnik i węże doprowadzające - masz na myśli ten separator oleju z wężami? Mam to oczywiście zamiar przy okazji wymienić.

Nieszczelny od dołu - tzn pierścienie olejowe/uszczelniające?

Z używanym silnikiem jest problem, że ich praktycznie nie ma (za to co ciekawe N53 jest sporo)... A z drugiej strony też nie wiadomo co się kupi...

Opublikowano
2005 rok. Nie mam problemów z głowicą - tzn ze stukającymi popychaczami.

W najbliższym czasie oddaję samochód do warsztatu - rozbiorą silnik i zobaczymy co czeka w środku.

Rozdzielnik i węże doprowadzające - masz na myśli ten separator oleju z wężami? Mam to oczywiście zamiar przy okazji wymienić.

Nieszczelny od dołu - tzn pierścienie olejowe/uszczelniające?

Z używanym silnikiem jest problem, że ich praktycznie nie ma (za to co ciekawe N53 jest sporo)... A z drugiej strony też nie wiadomo co się kupi...

 

Problem z glowica nie zawsze objawia sie stukajacymi popychaczami ale glowice z 2005 nie mialy tego problemu a wiec kwestia zamknieta.

Tak duze spalanie oleju nie bierze sie prawdopodobnie z jednej przyczyny.

Glowne mozliwe tak duzego spalania to :

- zatkany Separator/rozdzielnik oleju oleju i weze doprowadzace/odprowadzace. Jezeli separator jest do wymiany to wymien rownierz weze nawet jezeli to dosyc droga impreza bo rownierz sa zatkane a jezeli problem bedzie dalej obecny nie bedziesz wiedzial czy to wina wezy i czy demontowac ponownie a to ciezka operacja. Separator oleju jak kazdy filtr sie wymienia. Zalecane jest w N52 co 100tys KM (w dieslach chyba co trzecia wymiane oleju) ale zalecane nie znaczy obowiazkowe i czesto ludzie smigaja na zatkanych separatorach. Odradzam samego czyszczenia, operacja jest bardziej niz niepewna i trudno sprawdzic czy naprawdz zadzialala a koszt czesci nie jest wysoki w porownaniu z robocizna.

- Niezczelnosc między pierścieniami tłokowymi oraz gładzią cylindrów. Jezeli problem nie jest krytyczny mozna temu zaradzic chemicznie, jezeli jest powazny to pozostaje proba naprawy.

 

Tak kupowac uzywany silnik bez gwarancji (prawdziwej nie zekomo rozruchowej) to loteria a z gwarancja to wydatek rzedu 16000/20000 zl bez osprzetu.

 

Jezeli masz mozliowosc zrob zdjecia wnetrza silnika po otwarciu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Podpinam się do tematu, w mojej E 60 siedzi silnik N52B30 258km, rok produkcji 09/2005.

 

Odkąd sprowadziłem auto w styczniu 2016 do teraz było wszystko w porządku, zrobiłem około 6000 km dolałem około `~1l oleju 5w40 motul BMW ll-01.

 

Dziś zapalił mi się check engine, podpiąłem komputer uniwersalny diagnostyczny i wyskoczyły błędy sond lambda a dokładniej - 2C2B (sonda przed katalizatorem, mieszanka zbyt bogata) oraz 2C7E (sonda za katalizatorem, mieszanka zbyt uboga).

 

Auto zaczęło więcej palić o około 2 l /100km oraz na wolnych obrotach trochę się trzęsie (wcześniej tego nie było).

 

Teraz pytanie które to są dokładnie sondy przy którym katalizatorze, oraz od czego zacząć naprawę ?

 

Pozdrawiam

 

 

PS. Po skasowaniu błedu na komputerem check zgasł, ale po 5 km znów się zapalił, a teraz po całym dniu jazdy sam zgasł.. O co tu chodzi..?

  • 1 rok później...
Opublikowano

odgrzebię temat...

 

Mam te same błędy; 2c7e 2c2b, po skasowaniu wracają po jakimś czasie. Ma ktoś może informację, która konkretnie sonda za to odpowiada?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To raczej nie sonda, problem jest z mieszanką i dlatego są błędy sond, trzeba podpiąć się z programem do bmw, inpa wystarczy i sprawdzić pracę sond na rozgrzanym silniku oraz korekty. Po za tym jaki to silnik? N52 czy N53?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Silnik N52B30, 258hp, automat, na liczniku 203 tys, 2005r. Oleju ciągnie minimalnie, spalanie w normie - na ostatniej trasie 1500km zszedłem poniżej 9 l (normalna jazda 120, co jakiś czas but).

 

Aktualnie INPY nie podłącze bo mam kolektor zrzucony i czekam na części: nowa odma i DISA. Poza błędami od sond mam właśnie błąd DISY: 2AA9. Żadnego wypadania zapłonów...

 

Co jeszcze podejrzewasz? Założyciel tematu miał te same kody i pomogła właśnie wymiana sondy - tylko nie wiem którą wymieniał. Nie uśmiecha mi się robić 4 na raz :cry:

Opublikowano
To raczej nie sonda, problem jest z mieszanką i dlatego są błędy sond, trzeba podpiąć się z programem do bmw, inpa wystarczy i sprawdzić pracę sond na rozgrzanym silniku oraz korekty. Po za tym jaki to silnik? N52 czy N53?

 

A ja właśnie powiem, że to właśnie padnięta sonda. Przerabiałem temat 2c7F czyli trimmer regelung a więc regulacja mieszanki. Miałem 3 tygodnie do urlopu jak mi wyskoczyło. Próbowałem lokalnych speców ale oni po podpięciu do kompa na wolnych obrotach nie widzieli problemu i mówili żeby jeździć i wrócić jak będzie się coś działo.... :mad2: :mad2: . Póżniej dowiedziałem się ,że sondy zawsze sprawdza się w inpie podczas jazdy i u mnie wartości napięć były ewidentnie złe. Ponieważ błąd był od sond zapytałem mechanika o zamienniki i powiedział mi że jeszcze nigdy mu sie nie zdarzyło żeby zamiennik dobrej firmy nie działał. Zamówiłem dwie sondy DENSO za katem 2C7F to B2S2 ale wziąłem komplet też z B21S.

 

Błędy wróciły, czas mi się kończył zamieniłem sondy z powrotem i pojechałem do ASO. ASO zmieniło mi świece i dało specyfik do paliwa co oczywiście nic nie dało. Szybko tam wróciłem i powiedziano mi że najprawdopodobniej padły katalizatory ale będą wiedzieć dopiero jak podjadę za 2 dni bo teraz silnik gorący. Zmartwiony kosztami i zbliżającym się wyjazdem znalazłem i kupiłem używane katy w dobrym stanie. Oddałem auto do ASO do dalszej diagnozy i na 2 dni przed wyjazdem powiedzieli że to na pewno lambdy i okazało się że po wymianie na ori wszystko wróciło do normy.

 

Jak chcesz wiedzieć na pewno czy to sondy włącz INPE i sprawdź napięcia na obu sondach za katem. Ja miałem przez chwile 0,7V a chwile póżniej 0,1 .

Tak to wyglądało u mnie:

 

Opublikowano
A jak Ci teraz pracują? U mnie (nie mam błędów) te przed katem oscylują około 2,00 v, przy zmianie biegów lecą na 3.0v. Natomiast te za katem pracują w zakresie 0,7v (np. na wolnych) a w trakcie jazdy 0,1-0,7
Opublikowano

Witam,

 

Trochę późno ale dopiero wróciłem z urlopu :8)

 

Poniżej podsyłam link do filmu z wartościami parametrów z okna diagnostycznego w INPIE "Adaption Gemisch" w trakcie jazdy dla mojego silnika N52B30A.

Są to wartości z silnika bez błędów i bez żadnych problemów po wymianie obu sond lambda na oryginały, czyli wartości wzorcowe.

Można porównać ten filmik z poprzednim (kilka postów wyżej) na którym są pokazane wartości parametrów dla układu z uszkodzonymi sondami.

 

Opublikowano
Grzechu84Rewelacja - dzięki serdeczne!!! U mnie jest bardzo podobnie choć jakby tylne sondy pracowały w ciut mniejszym zakresie - max to chyba 0,74 z tego co pamiętam - u Ciebie wskakują nawet na 0,8 - najbardziej jednak mnie męczyło to 3v w trakcie hamowania silnikiem lub puszczenia gazu (a właściwie wchodzenie na czerwony zakres). Z twojego filmiku można wywnioskować że sondy przed katem czym wyższe napięcie tym bardziej uboga mieszanka (czyli ok dla szerokopasmowych) a te za katem pracują 0-1v i prawidłowe ich okolice to mniej więcej 0,7-0.8 dla normalnej jazdy. Spytam jeszcze dla upewnienia - wymienili Ci tylne? Za katalizatorem?
Opublikowano
Grzechu84Rewelacja - dzięki serdeczne!!! U mnie jest bardzo podobnie choć jakby tylne sondy pracowały w ciut mniejszym zakresie - max to chyba 0,74 z tego co pamiętam - u Ciebie wskakują nawet na 0,8 - najbardziej jednak mnie męczyło to 3v w trakcie hamowania silnikiem lub puszczenia gazu (a właściwie wchodzenie na czerwony zakres). Z twojego filmiku można wywnioskować że sondy przed katem czym wyższe napięcie tym bardziej uboga mieszanka (czyli ok dla szerokopasmowych) a te za katem pracują 0-1v i prawidłowe ich okolice to mniej więcej 0,7-0.8 dla normalnej jazdy. Spytam jeszcze dla upewnienia - wymienili Ci tylne? Za katalizatorem?

 

Nie ma sprawy :D

 

Tak dokładnie wymieniałem obie sondy za katem .

Gdybyś wymieniał to nie bierz DENSO bo mi nie działy. Nie wiem jak inne zamienniki ale u mnie współpracują dopiero oryginały.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam ponownie,

 

prośba o zerknięcie na pracę moich sond - ciągle wyrzuca błędy 2C2B (mixture to rich) i 2C7E (exhaust gas after catalytic converter too lean)

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pokaż jeszcze pracę wtryskiwaczy, bo na Twoim filmie jest cały czas 0 na banku 1 nawet gdy sondy pracują w prawidłowym zakresie. U kolegi Grzechu84 widać (mimo, że jakość nie powala), że tylko sonda za katem na bank 2 świruje (poza tym miał inny błąd) a u Ciebie jest tak, że w tym samym momencie obie za lecą na 0 a przed na 3. Zauważ jeszcze, że korekcja wtrysków na bank 1 jest cały czas 0, tylko na bank 2 jest "praca" i wtedy gdy spada na 0 sondy świrują. Więc albo masz coś nie tak z wtryskiwaczami, szczególnie na bank 1 cały czas, albo masz nieprawidłowo pracujące wszystkie sondy, co jakby nie patrzeć jest mało prawdopodobne. Dlatego potrzebny jest podgląd na wtryskiwacze, w momencie gdy korekcja na bank 2 spada na 0 (sondy wariują) nie ma odcięcia? Bo zaraz na wtryskiwaczami zainteresowałbym się pompą paliwa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Maniek, dzięki za odpowiedz.

 

Również zaczynam podejrzewać wtryski.

 

Sondy przednie lecą na max w momencie puszczenia gazu, tylne wtedy idą na zero. W tym czasie nie powinno być podawania paliwa, a więc sondy powinny wskazywać maksymalnie ubogo?

 

Ktora opcja w INPA pokazuje korekty wtryskow?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.