Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie czy jest jakiś sposób na szum jaki wydaje dach panoramiczny . U mnie robi się głośno z przedniej części dachu przy około 90 kmh. Wyczytałem na forum że wklejają coś w uszczelkę , lub wkładają żyłkę.Może trzeba wymienić uszczelkę ? A poza tym od strony pasażera od prędkości 140 kmh coś wydaje dziwny świst. Miał ktoś z was coś takiego ? Lusterko ? Uszczelka drzwi ?
Opublikowano

Historię z szyberdachem też przerabiałem.

Na początek spróbuj wyregulować szyberdach. Masz 2 śruby które znajdują się bo bokach, poluzuj i wówczas możesz regulować szybę w pionie. Być może opuścisz nieznacznie szybę na dół i temat się rozwiąże.

 

U mnie chwilowo takie coś pomogło jednak znowu pojawia się ten szum.

Niby ludzie piszą że trzeba uszczelkę wymienić i powoli nad tym się zastanawiam.

 

Może zna ktoś jakieś inne sposoby?

Opublikowano
Może zna ktoś jakieś inne sposoby?

Od góry taśmą obkleić ze 3-4 warstwy ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Może zna ktoś jakieś inne sposoby?

Od góry taśmą obkleić ze 3-4 warstwy ;-)

 

No też się nad tym zastanawiałem :D .

 

Spróbuje dzisiaj i dam znać.

Opublikowano
Przyjrzałem się dzisiaj dokładnie , i stwierdziłem że dach podczas domykania nie dociska przedniej uszczelki . Jest tam jakaś regulacja ? Bo nie widziałem żadnych śrub od góry . Są tam tylko 4 śruby mocujące jakiś plastik.
Opublikowano

Masz 2 śruby.

Musisz od wewnątrz auta zdjąć taką gumową harmonijkę która ciągnie się chyba przez cały szyberdach. Gdy ją zdejmiesz tak jakieś 10 cm od przedniej krawędzi dachu zauważysz to czego szukasz.

Daj znać czy znalazłeś. Jak będą problemy to spróbuje jakąś fotę zrobić i wrzucić na forum.

Opublikowano

Co napisali inni w tym temacie ? :

 

opisze to co widzialem:

1) wyczyscili wszystkie "plastikowe" elementy, ktore przez ASO byly wywalone smarem :duh: (mial powodowac zanik trzaskow :duh: ), czyszczenie trwalo najdluzej,

2) ustawili "dobrze" zlozony dach w pozycje "jeszcze lepiej" zlozony, jada testowa i bylo juz o 50% lepiej, po wlasciwym ustawieniu szyb okazalo sie, ze powstaly za duze szpary, ktore jakos trzeba bylo zapchac...

3) powstale szpary, zniwelowali przez wlozenie do oryginalnych uszczelk (sa w srodku puste) przewodow gumowych o roznej srednicy, "zabawa" typu przewlecz gruba/duza nitke przez male ucho od igly :mrgreen:

4) jazda testowa nie ma zadnych chalasow...

 

jezdze od naprawy juz ponad rok, nic nie trzeszczy, nie piszczy a przy predkosci ponad 200km/h roznice w chalasie przy zamknietej czy otwartej rolecie sa prawie nie wyczuwalne...pozdr.

viewtopic.php?f=70&t=125509

 

Jeszcze od siebie dodam że jak kiedyś miałem Audi 5000 i trzymałem go pod chmurką to na zimę miejsce styku szyby z uszczelką powlekałem wazeliną techniczną i całą zimę go nie otwierałem. Ale jak wiecie tamten szyber dach w Audi był prosty i o wiele mniejszy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Masz 2 śruby.

Musisz od wewnątrz auta zdjąć taką gumową harmonijkę która ciągnie się chyba przez cały szyberdach. Gdy ją zdejmiesz tak jakieś 10 cm od przedniej krawędzi dachu zauważysz to czego szukasz.

Daj znać czy znalazłeś. Jak będą problemy to spróbuje jakąś fotę zrobić i wrzucić na forum.

 

Śruby znalazłem ale regulacja w pionie nic nie dała . Trzeba chyba zmienić uszczelkę. BMW zaleca wymianę.

http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e53-forum/40091d1266390690-water-leaking-top-center-console-heavy-rain-sib-54-04-09.pdf

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Od niedawna przesiadłem się do X3 i też mnie to irytowało. Zastanawiałem się nad regulacją, ale człowiek u którego serwisuję już jakiś czas auta powiedział, że tylko wymiana. Sprawdziłem w katalogu i okazało się, że uszczelka została zmieniona, widać BMW skumało, że była nie bardzo i zrobili nową. Koszt w serwisie około 115 zł. Wymiana dość prosta. Ja dałem ciała, bo nie poradziłem sobie z wyjęciem tylnej szyby i zdjąłem obie. Całość zajęła mi jakieś 2,5 h, bez wyjmowania dużej szyby to mniej więcej godzina maksymalnie półtorej powinno być. Nowa uszczelka jest grubsza od tej co była w aucie, a także wykonana z nieco innej gumy.

 

Jak to zrobić?

 

1. Uchylamy na szyberdach.

2. Odkręcamy po dwie śruby po bokach małej szyby.

3. Otwór w kierunku tyłu samochodu poszerza się i przesuwając szybę w tył wysuwamy ją z auta.

4. Otwieramy dach, aby mieć dostęp do całej uszczelki.

5. Patrzymy na starą uszczelkę, aby wiedzieć jak wkleić nową (ma wargę, która oprzeć się na szczycie krawędzi otworu dachu).

6. Odrywamy starą uszczelkę - ja robiłem to po kawałku

7. Czyścimy miejsce wklejenia nowej (najlepiej benzyna ekstrakcyjna).

8. Wklejamy uszczelkę

9. Gdy mamy wklejoną na całej długości, przycinamy, żeby w miarę równo się złożyła.

10. Wkładamy szybę, tak jak ją wyjmowaliśmy i przykręcamy odpowiednio ją ustawiając.

11. Kodowanie, aktywacja (ja tego najpierw nie zrobiłem, ale dość sporo czasu poświęciłem na ułożenie szyb. Nowa uszczelka jest grubsza i zabezpieczenie przed przycięciem może powodować zatrzymanie dachu, dlatego najlepiej to od razu zrobić, żeby dach sam się dopasował).

12. Uważać!!! Po wymianie uszczelki znacznie łatwiej może dojść do przypadkowego przekroczenia prędkości, bo w aucie jest znacznie, znacznie ciszej... :D

 

Pozdro

 

Luka

Opublikowano

No ładny manual :D .

 

Ale mam pytania odnośnie punktów:

- 8. Wklejamy uszczelkę

Jak się ją wkleja? Na nowej uszczelce z ASO jest jakaś warstwa kleju? Czy może trzeba dokupić jakiś klej, jeżeli tak to jaki?

- 11. Kodowanie, aktywacja

Ale co tutaj kodować? Trzeba wykonać jakąś kalibrację czy coś szyberdachu w INPA'ie lub DIS'ie?

 

Czekam na odpowiedź. Może zakupię taką uszczelkę i się pobawię :D

 

Acha i jeszcze jedno.

Ta uszczelka to część o numerze 54 10 7199533, która jest zaznaczona na poniższym zrzucie jako numer 3?

http://images65.fotosik.pl/173/ded30832d593a0e6m.jpg

Opublikowano

Tak to ta uszczelka (nowsza wersja) posiada już na sobie klej i taśmę zabezpieczającą. W instrukcjach ASO jest nawet napisane, że nie może być dowolnie magazynowana.

 

Jeśli chodzi o kodowanie to jest to napisane na opakowaniu uszczelki. Ja dość sporo namęczyłem się ułożeniem szyb, aby się nie przycinały, ale potem zrobiłem inicjalizację w INPA. Samochód sam sobie uruchamia dach bez blokady przycinania i znajduje nową pozycję.

 

Pozdro i powodzenia

 

Luka

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam,

 

2. Odkręcamy po dwie śruby po bokach małej szyby.

3. Otwór w kierunku tyłu samochodu poszerza się i przesuwając szybę w tył wysuwamy ją z auta.

Luka

 

A po co to demontować ? Nie lepiej nie ruszać a jedynie wymionic uszczelkę i zainicjaloizować ponownie dach ?

Opublikowano

A po co to demontować ? Nie lepiej nie ruszać a jedynie wymionic uszczelkę i zainicjaloizować ponownie dach ?

 

 

Powiem tak.

Ja zdemontowałem tylną szybę i plus był taki że łatwo się zrywało starą uszczelkę, czyściło stary klej oraz wklejało nową uszczelkę.

Minus był taki że ciężko się później tą szybę montowało i musiałem w jednym miejscu na chwilę odkleić uszczelkę aby wpuścić tylną szybę bez naruszenia(przyszczypania) nowowklejonej uszczelki.

Teraz wydaje mi się że nie wyjmowałbym tylnej szyby, wg mnie powinno się udać wymienić uszczelkę z tym że więcej trzeba będzie się nagminastykować :D

 

U mnie tylna szyba szyberdachu nieraz mi stukała gdy np. wjechałem w dziurę. Przy demontażu tylnej szyby okazało się że jedna śruba(a są cztery) była niedokręcona i to ona powodowała stukanie. Także demontaż u mnie się przydał :).

Opublikowano
Zakupiłem już nową uszczelkę . I zabieram się powoli do wymiany ale z tego co czytam to każdy inaczej to robi. Chodzi mi o tylną szybę , wyciągać ją czy nie ?
Opublikowano
Zakupiłem już nową uszczelkę . I zabieram się powoli do wymiany ale z tego co czytam to każdy inaczej to robi. Chodzi mi o tylną szybę , wyciągać ją czy nie ?

 

Ja gdybym wymieniał teraz tą uszczelkę to odkręciłbym śruby od tylnej szyby(po to żeby ją rękami odpowiednio sobie podnosić na czas wklejania nowej uszczelki) i próbował bym wymienić uszczelkę bez wyciągania jej (bo później są problemy z włożeniem tylnej szyby bez naruszenia nowowklejonej uszczelki).

 

Także zrób jak piszę wyżej i jak stwierdzisz że jednak trzeba ją wyjąć to wyjmuj :D . I daj znać nam na forum co by inni wiedzieli na później :D

Opublikowano

A próbował ktoś może uszczelnić dach panoramiczny poprzez dodatkową cienką uszczelkę piankową na czole przedniej szyby na przykład

zamiast wymiany fabrycznej uszczelki wokół panoramy ?

Ciekawi mnie czy da się to zrobić i nie będzie problemu z domykaniem ?

 

Czy aby będzie ciszej ? Ile szumu dobiega bokami szyby panoramicznej ?

Opublikowano

Może i racja.

Zastanowił mnie z kolei brak uszczelki pomiedzy szybami (w połowie dachu panoramicznego), może tu warto coś cieniutkiego wepchać ?

Opublikowano

Uszczelka wymieniona .

Wykręciłem 4 śruby z tylnej szyby , i wyciągnąłem ją całą.

Wyczyściłem miejsce po starej uszczelce i wkleiłem nową.

Włożyłem szybę tak samo jak ją wyciągnąłem , czyli wsunąłem w kierunku przodu auta. Trzeba to robić ostrożnie i najlepiej we dwie osoby.

Tylko nie miałem dostępu do kompa żeby dach zaprogramować . Czytałem kilka postów wcześniej i PAPIK pisze że można to zrobić przytrzymując przycisk przez około 15 sekund ale u mnie ten przycisk musiałem trzymać aż skończy się test czyli około minutę. Ale powiem szczerze że przed tym zabiegiem szyba duża haczy delikatnie przy zamknięciu o małą szybę ( na środku dachu między szybami). Po tym zabiegu haczy tak samo :mad2: .

Próbowałem dodatkowo regulować szyby ale nic to nie dało. Może trzeba jechać na komputer ?

A odnośnie szumu to nie ma różnicy czy jadę z przesłoną otwartą czy zamkniętą :cool2:

Opublikowano
radek8505 - czym różnią się te uszczelki tzn. stara i nówka poza tym że stara jest zniekształcona (spłaszczona) ?
Opublikowano
Teoretycznie nie różni się niczym , jest tylko grubsza tzn ma większy "brzuch" przez co szyberdach nie ma żadnych luzów i nic nie szumi. Dziwi mnie tylko że BMW w wersji poliftowej nie wyeliminowało takich błędów. :mad2:
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Po tym zabiegu haczy tak samo :mad2: .

Próbowałem dodatkowo regulować szyby ale nic to nie dało. Może trzeba jechać na komputer ?

A odnośnie szumu to nie ma różnicy czy jadę z przesłoną otwartą czy zamkniętą :cool2:

 

Nadal haczy ?

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.