Skocz do zawartości

Ranking opon zimowych do naszych BMW


menior

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
troszkę odejdę od tematu bo nie chcę zakładać nowego tematu powiedzcie mi czy te felgi podejdą do e91 LCI m-pakiet

 

http://allegro.pl/felgi-16-bmw-3-e90-e91-e92-e93-zimowe-kpl-i3502015192.html

 

zaczynam się rozglądać bo cos trzeba będzie zakupić na ten sezon zimy

 

Rozmiar się zgadze - to oryginały z E9x i podejdą na pewno.

Masz fajne auto i może już lepiej rozejrzeć się za R17 (lepiej to będzie wyglądało z M Pakietem).

Jakiej wielkości masz letni zestaw kół?

 

racja poszukaj 17, w lutym zeszłego roku za 2000pln kupiłem 17-ki z bridgestone-ami też ran flat-y właściwie nie używane...(też mam Mpak zawias)

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 180
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

bieznikowane opony to nie za dobry pomysl :D . Ja tez zastanawiam sie co wlozyc na zime ale nie wiem czy nie zostane przy UG8+ . Wsumie w 3ce sie sprawdzaly bo w Xd to mozna na letnich przelatac :wink:

 

co do ROF , to szczegolnie na forum BMW wypisywane sa o nich bzdury...jakie to cudowne wlasciwosci jezdne posiadaja te opony i jak to sa konieczne (co jest oczywiscie pompowane przez koncern - no jak sie umowe podpisalo to wiadomo)... :duh: . ...Jedyna ich zaleta jest to, ze mozna jechac na kapciu czy nawet bez powietrzea... Super duza poprawa bezpieczenstwa w skrajnych warunkach (np deska z gwozdziami na autostradzie :) ). Wciagu 12 lat jezdzenia samochodem raz zlapalem gume (i to w zasadzie nie ja) stracilem wtedy 40min bo akurat wulkanizacja byla 100m dalej . A wady... napewno nalezy do nich niski komfort (wszystko wylapuje zawiecha) , niepewne prowadzenie na nierownosciach , oraz to ze wcale sie tak dobrze nie kleja... twarda guma wzmocniona "kevlarowymi nicmi"(bo z tego co mi wulkazniator pokazywal nie tyko boki sa wzmacniane...) nie bedzie miala lepszej przyczepnosci niz dobra mieszanka gumy z XL i najwyzszym indexem predkosci(apropos plywania przy wyzszych predkosciach ) .Pozatym guma jest ciezka o 15-20% zwieksza mase nieresorowalna, ktora jak wiadomo wplywa na prowadzenie .

Ale co kto woli :roll: , mi tam brak ROF nie doskwiera wrecz przeciwnie . Mialem w 5ce ROF na zime i powiem szczerz ze byly fatalne jesli chodzi o przyczepnosc. Gdyby nie 4x4 to napewno bym na nich nie pojezdzil... Fakt nie byly mlode mialy 4lata , i 6mm bieznika. Jak zmienialem na zimowe to mialem wrazenie ze wkaldam olowiane buty ...tak sie czulem w aucie...

 

czy eMki rowniez wyjezdzaja na ROF :?: :?: bo z tego co mi wiadomo NIE .

Edytowane przez mmcv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja też jestem przeciwnikiem RunFlatów, jeździłem systematycznie e61 530d właśnie z RunFlatami i dla mnie też porażka, zdecydowanie za twarde, przy podjeżdżaniu pod krawężnik nadgarstek chciało złamać.. zero tłumienia nierówności. A finał był taki, że w jedną wbił się metalowy "kolec" (o rozmiarze 1cm x 0,5cm) i prawie nowa opona poszła na śmietnik... a wraz z nią decyzja, zmiana na zwykłe opony!! I za koszt 1 kompletu RunFaltów, można mieć 2 komplety dobrych zwykłych opon. Szczególnie, że w e61 jest miejsce na zapas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozglądam się za zimówkami, z tym że chcę zrobić sobie dwa komplety felg z oponami (zimowe i letnie). Na lato mam takie:

http://img547.imageshack.us/img547/4742/y49y.jpg

Póki co mam na oku takie felgi na zimę:

http://www.felgi.pl/konfigurator-felg/mak/zenith/bmw/seria-3/sedan/e90/0/318i

http://www.felgi.pl/konfigurator-felg/mak/rapide-ice-black/bmw/seria-3/sedan/e90/0/318i

Mógłby się ktoś wypowiedzieć na ich temat?

W którymś wątku wyczytałem, że na tylne koła powinny być szersze opony niż na przednie. Jak na to patrzeć przy wyborze? Są jakieś standardowe zestawy, że do przodu takie/do tyły takie?

No i ostatnie póki co pytanie - czy z zakupem nowych letnich opon czekać do zimy? Będą wtedy dużo tańsze czy kupić od razu wszystkie i negocjować jakiś rabat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w BMW przerobiłem kilka kompletów opon zimowych, wszystkie kupiłem jako nowe, więc jakieś mogę mieć porównanie, nigdy nie wiadomo do końca co tam spodziewać możemy się po używanej zimówce

 

1. Conti TS810 w e46 320d - bardzo dobre

2. Nankang Snov Viva 2 w e46 330i - bardzo dobre a do tego tanie

3. Conti TS830P w e92 320d - przeciętne

4. Nexen Winguard Sport w e92 320d - rewelka

 

 

co do RWD to na pewno jest lepiej niż w FWD - czuć samochód, natomiast gorzej w zaspach (ale to może wina tego, że każe autko zawsze mam obniżone)

 

Chyba jedyny wpis o NEXENach. Zastanawiam się nad ich zakupem bo miałem w poprzednim aucie NEXEN N6000 letnie 225/45/17 i były bardzo dobre. Nie miałem żadnych problemów. Może nie kleiły tak ładnie jak wcześniejsze GoodYear EagleF1 ale różnica nie była duża - a cena zdecydowanie "inna".

Poza tym to koreańska marka (niektóre są produkowane w chinach, trzeba uważać) i wydaje mi się, że to lepiej niż opony chińskie typu GoodRide. W końcu Koreańczycy już w technologią motoryzacyjną gonią Europę :-)

Może ktoś jeszcze używał NEXENów zimowych i się wypowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim,

Czy możecie doradzić jakie i jakiej firmy najlepiej kupić opony zimowe? W zeszłym sezonie jeździłem na oponach Good Year Eagle Ultra Grip M+A 205/55 R16 i było dość kiepsko. Pewnie też dla tego, że jestem dopiero od niecałego roku urzytkownikiem tylnego napędu :-)

Słyszałem, że podobno te opony są za twarde na zime???

Proszę o fachowe doradzenie tak abym w tym zimowym sesonie nie musiał prosić sąsiada o pomoc w wypchaniu samochodu z parkingu :D

 

Z góry WIELKIE dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć Wszystkim,

Czy możecie doradzić jakie i jakiej firmy najlepiej kupić opony zimowe? W zeszłym sezonie jeździłem na oponach Good Year Eagle Ultra Grip M+A 205/55 R16 i było dość kiepsko. Pewnie też dla tego, że jestem dopiero od niecałego roku urzytkownikiem tylnego napędu :-)

Słyszałem, że podobno te opony są za twarde na zime???

Proszę o fachowe doradzenie tak abym w tym zimowym sesonie nie musiał prosić sąsiada o pomoc w wypchaniu samochodu z parkingu :D

 

Z góry WIELKIE dzięki!

 

Tak jak wcześniej pisałem też miałem goodyeary ultra grip w połączęniu z przednim napędem i też była lipa... coś więc w goodyearach musi być nie tak.

na pewno odradzę wszystkim też fuldy, bo są trudne do wyważenia... przerabiałem to kilka razy.

Na dunlopach winter 3d jeździłem w a6c6 quattro, rozpędzało się super (bo quattro) ale na zatrzymanie potrzebowało trochę czasu. (mam je do sprzedania, w stanie bdb po 2 zimach 17 cali, jakby ktoś był zainteresowany - zostały po sprzedaży auta)... więc czy były warte 650pln za sztukę... trudno powiedzieć.

Chyba łatwiej odradzić czego nie kupować niż co kupić.... bo na ekstremalnych warunkach tylko kolce się sprawdzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę odejdę od tematu bo nie chcę zakładać nowego tematu powiedzcie mi czy te felgi podejdą do e91 LCI m-pakiet

 

http://allegro.pl/felgi-16-bmw-3-e90-e91-e92-e93-zimowe-kpl-i3502015192.html

 

zaczynam się rozglądać bo cos trzeba będzie zakupić na ten sezon zimy

 

Rozmiar się zgadze - to oryginały z E9x i podejdą na pewno.

Masz fajne auto i może już lepiej rozejrzeć się za R17 (lepiej to będzie wyglądało z M Pakietem).

Jakiej wielkości masz letni zestaw kół?

 

racja poszukaj 17, w lutym zeszłego roku za 2000pln kupiłem 17-ki z bridgestone-ami też ran flat-y właściwie nie używane...(też mam Mpak zawias)

na aucie mam 17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witajcie

Tak jak wcześniej pisałem, mam do sprzedania zimówki 225/50 R17 Dunlop SP winter sport 3d. Opony mam od nowości, jeżdżone były w audi a6 quattro przez 2 sezonu, od roku leżą w garażu a, że do a8 mi nie pasują (poza tym dostałem też nowe zimówki razem z autem) te sprzedaje.

Opony w idealnym stanie, bieżnik 6,5-6,8mm, szkoda żeby szły w obce ręce.

http://allegro.pl/show_item.php?item=3531980700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Rozglądam się za zimówkami, z tym że chcę zrobić sobie dwa komplety felg z oponami (zimowe i letnie). Na lato mam takie:

http://img547.imageshack.us/img547/4742/y49y.jpg

Póki co mam na oku takie felgi na zimę:

http://www.felgi.pl/konfigurator-felg/mak/zenith/bmw/seria-3/sedan/e90/0/318i

http://www.felgi.pl/konfigurator-felg/mak/rapide-ice-black/bmw/seria-3/sedan/e90/0/318i

Mógłby się ktoś wypowiedzieć na ich temat?

W którymś wątku wyczytałem, że na tylne koła powinny być szersze opony niż na przednie. Jak na to patrzeć przy wyborze? Są jakieś standardowe zestawy, że do przodu takie/do tyły takie?

No i ostatnie póki co pytanie - czy z zakupem nowych letnich opon czekać do zimy? Będą wtedy dużo tańsze czy kupić od razu wszystkie i negocjować jakiś rabat?

 

na słupku masz wklejkę jakie felgi jakie opony, zalecane i max, ja na lato mam przód 225/40/18 , tył 255/35/18, na zimę nie pamiętam dokładnie ale jakieś 17 zalecane , komplet fabryczny...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem nad poczytanym TS8500 na te zime , nokiany, ktore podajecie sa tansze bo komplet wychodzi za ok 1050 zł (a conti 1500) i to akurat na duzy plus:) Zalezy mi bardziej na czyms co latwiej poradzi sobie w sniegu/koleinach niz na czyms co pewnie jedzie w zimie jak piszecie 200km/h - takich rzeczy i tak nie robie:) Do pracy mam jakies 30km glownie trasa ale taka gdzie jest masa aut jeden za drugim jedzie 80-100km/h kilka swiatel po drodze ,raczej drogi sa wyjezdzone. Ale jest kilka miejsc ze sniegiem - na osiedle mam podjazd pod gorke i zjad a w srodku zawsze koleiny, a po bokach sporo aut ciasno poparkowanych (raz prawie liznalem jedno auto:) ), pod firma tez jak mocno posypalo to nie bylo latwo czasami + do rodziny jak jade to domki jednorodzinne z mega gorka i zawsze duzo sniegu - ciezko.

Co byscie polecili ? 205/55/R16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D3 minimalnie lepsze na śniegu, ale gorsze od A3 przy szybkiej jeździe i na trasie. D3 występują w rozmiarach 13'' do 17'', gdzie A3 od 15'' do 20''.

 

Doktoryzowałem się w tym temacie przed zakupem i wychodzi na to, że D3 są do słabszych samochodów lub na warunki gdzie śniegu zimą nie brakuje, z kolei A3 głównie na trasy, do miasta i dla tych, co nawet zimą lubią przycisnąć bardziej.

 

W zwiazku z ta wypowiedzia ja rowniez zastanawiam sie nad oponami Nokian. W poprzednim aucie mialem Nokiany i bylem bardzo zadowolony. Mysle, ze i w tym roku na nie sie zdecyduje, przy czym moj wybor padnie na A3 ze wzgledu na to, ze duzo jezdze w trasie i po miescie, gdzie caly czas drogi sa odsniezone :) Przynajmniej powinny byc :lol:

 

Dodatkowo w tescie ADAC tez wypadaja niezle, choc testowane byly D3:

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2012_winterreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=147067&SourcePageId=31821

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kri35!

Spojrzałem na naklejkę na swoim słupku i patrzę, że do moich felg na zimę (http://www.amazon.co.uk/BMW-Genuine-7Jx16-V-Spoke-Alloy/dp/B005HTGUOO) nadają się 205/55 i 225/50. Będzie jakaś znacząca różnica między tymi rozmiarami w czasie jazdy?

Na razie mam na oku Nokian WR A3 205/55 R16 91 H, ale patrzę, że homologację BMW mają Goodyear UG Performance 2 205/55 R16 91 H i Continental ContiWinterContact TS830 P 205/55 R16 91 H. Moglibyście się wypowiedzieć na ich temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kri35!

Spojrzałem na naklejkę na swoim słupku i patrzę, że do moich felg na zimę (http://www.amazon.co.uk/BMW-Genuine-7Jx16-V-Spoke-Alloy/dp/B005HTGUOO) nadają się 205/55 i 225/50. Będzie jakaś znacząca różnica między tymi rozmiarami w czasie jazdy?

Na razie mam na oku Nokian WR A3 205/55 R16 91 H, ale patrzę, że homologację BMW mają Goodyear UG Performance 2 205/55 R16 91 H i Continental ContiWinterContact TS830 P 205/55 R16 91 H. Moglibyście się wypowiedzieć na ich temat?

 

 

 

Posiadam Conti od 2009 roku,ogólnie ok i okazały sie dość wytrzymałe,przyjechałem na nich jakies 80 000 km i myślę że jeszcze ta zimę dadzą radę,ale jeśli chodzi o jazdę po grubym śniegu to mogłyby być lepsze.

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Ostatnią zimę przejechałem, a właściwie "przeczołgałem się" na oponach runflat Dunlopa. Podjazd pod nawet najmniejsze wzniesienie to była tragedia, to była maja pierwsza zima w mojej 120i. Na prostej pływałem po całej drodze, koła chrobotały, hamowane systemem DTC. Mijały mnie seicenta, corsy, a o A4 Quatro brata nie wspomne (na samych felgach szybciej by wjechał ode mnie:) Najlepiej wozić kogoś z tyły do pchania - po prostu ręce mi opadały. Całe lato czytałem o oponach zimowych, bo już żona mi zadeklarowała, że do Karpacza i Szklarskiej pojedziemy jej Seicento - rzeczywiście wstyd jak cholera. Wydaje mi się, że Continentale WinterContact 205/55/R16 TS 850 lubTS830(te mają homologację BMW) będą najlepszym wyborem (1 miejsce w teście ADAC). Co Wy o tym sądzicie? Jaka jest różnica między TS850 a TS830?

Pozdrawiam.

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Ostatnią zimę przejechałem, a właściwie "przeczołgałem się" na oponach runflat Dunlopa. Podjazd pod nawet najmniejsze wzniesienie to była tragedia, to była maja pierwsza zima w mojej 120i. Na prostej pływałem po całej drodze, koła chrobotały, hamowane systemem DTC. Mijały mnie seicenta, corsy, a o A4 Quatro brata nie wspomne (na samych felgach szybciej by wjechał ode mnie:) Najlepiej wozić kogoś z tyły do pchania - po prostu ręce mi opadały. Całe lato czytałem o oponach zimowych, bo już żona mi zadeklarowała, że do Karpacza i Szklarskiej pojedziemy jej Seicento - rzeczywiście wstyd jak cholera. Wydaje mi się, że Continentale WinterContact 205/55/R16 TS 850 lubTS830(te mają homologację BMW) będą najlepszym wyborem (1 miejsce w teście ADAC). Co Wy o tym sądzicie? Jaka jest różnica między TS850 a TS830?

Pozdrawiam.

 

 

A na jakich dokladnie Dunlopach jezdziles? Bo ja zastanawiam sie wlasnie nad 3D lub 4D (no i Nokiana tez biore pod uwage).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie chyba decyduje na WR A3 Nokiany. Mam tylko mala zagadke bo ... producent 6er przewidzial rozmiary 245/50/R17... nie dosc ze rozmiar kretynski to jeszcze w tkaim rozmiarze na necie znalazlem tylko ... BridgeStone i Dunlop i obie z ROF... :duh: - cena 1k /sztuka

Zdecydowalem ze kupie 225/55/R17 ale wciaz sie zastanawiam czy to dobra opcja czy nei przejsc na 18 /245/50 tu juz problemu z zima nie ma. Roznica w gumie niewielka tylko katowac te same felgi zima i latem...sam nie wiem . Jakies sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem dotyczy nie koniecznei opon, ale myślę, że to odpowiedni dział.

Szukam kół na zimę do mojej 318d lci. Planowałem założyć 15-stki, ale wyczytałem na forum, że do e90 są za małe-nie mieszczą się.

Na allegro znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/felgi-stalowe-bmw-3-e90-6-5jx15-5x120-is42-i3540591900.html

Zapytałem gościa w czym jeździły. Twierdzi on, że właśnie w e90 318(nie wspomnniał "i" czy "d").

Trochę głupia sprawa, ale może z et 42 będą pasować.

Dodatkowo w wakację kupiłem ubiegłoroczne nowe opony continetal wintercontact ts850 w okazyjnej cenie w rozmiarze 15" bo do głowy mi nie wpadło, że mogą być za małe.

Pytanie brzmi czy ktoś zamontował 15" do e90? Czy sprzedawca mnie okłamuje, bo nie mają one prawa pasować do e90?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez o nich na poczatku myslalem ale koledzy pisza o nokianach, ze sa dobre. CO lepsze nokian czy conti na zasniezone drogi? Nokiany sa tansze ok 300 zl na komplecie...

Z tego co sie zorientowalem na sniegu obydwie opony powinny spisywac sie doskonale,tyle ze conti sa sporo drozsze ale wzamian bardziej trwale lepsze w normalnych warunkach tu fajny test http://www.auto-swiat.pl/1-test-opon-zimowych-22545-r17-czym-bezpiecznie-przejechac-przez-zime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem dotyczy nie koniecznei opon, ale myślę, że to odpowiedni dział.

Szukam kół na zimę do mojej 318d lci. Planowałem założyć 15-stki, ale wyczytałem na forum, że do e90 są za małe-nie mieszczą się.

Na allegro znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/felgi-stalowe-bmw-3-e90-6-5jx15-5x120-is42-i3540591900.html

Zapytałem gościa w czym jeździły. Twierdzi on, że właśnie w e90 318(nie wspomnniał "i" czy "d").

Trochę głupia sprawa, ale może z et 42 będą pasować.

Dodatkowo w wakację kupiłem ubiegłoroczne nowe opony continetal wintercontact ts850 w okazyjnej cenie w rozmiarze 15" bo do głowy mi nie wpadło, że mogą być za małe.

Pytanie brzmi czy ktoś zamontował 15" do e90? Czy sprzedawca mnie okłamuje, bo nie mają one prawa pasować do e90?

 

15stki raczej Ci nie wejdą ze względu na wielkość hamulców. Może i są to felgi z 318, ale napewno nie E90. Ja mam oryginalne stalówki na zimę, są z 2010 roku i mają 16 cali i ET 32. Dodatkowo też masz LCI. Jeśli masz standardowe 16stki to spójrz na koło i sam sobie odpowiedz czy wejdzie tam 15stka.. nie sądzę.

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.