Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Juz wrzesien i niebawem przyjdzie czas myslec o zmianie kapci na zime,jak sie mialem okazje przekonac tylni naped w naszych autkach nie jest najlepszym rozwiazaniem na zimowe warunki :? Chcialbym wiec wybrac oponki ktore spisza sie najlepiej w takich warunkach.Jakie z waszych doswiadczen sprawdzily sie najlepiej w naszych autkach? Jakie was nie zawiodly w zadnych warunkach? Moi tymczasowi faworyci to:

1. NOKIAN WR A3 2.CONTINENTAL WINTERCONTACT TS850 3.VREDESTEIN WINTRAC XTREME

  • Odpowiedzi 180
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

2. :cool2:

BMW kupiłem dokładnie rok temu więc zima 2012/2013 była moją pierwszą zimą w tym samochodzie i pierwszą w samochodzie RWD. Też długo szukałem opon czytałem dużo opinii, ale wybrałem TS850 i nie żałuje wyboru. Oponki nigdy mnie nie zawiodły. Mieszkam na wyżynie krakowsko częstochowskiej więc są tutaj wzniesienia i te strome jak i łagodne, ale nigdy nie miałem problemu z podjazdem pod coś bądź ruszaniem :) Raz udało mi się zakopać bo cofałem na parkingu i w lusterkach nie zauważyłem dość sporej zaspy no jak już ją poczułem tzn samochód dziwnie nie chciał cofać i koła się w miejscu kręciły i po otworzeniu drzwi zobaczyłem, że są one po prostu w powietrzu :mad2: Trzeba było przykopać trochę, ale jak tylko jedno koło złapało przyczepność to bez problemu wyjechałem :)

Jeśli chodzi o tereny górskie tutaj nie miałem zbyt dużo doświadczenia bo byłem tylko raz na tydzień w białce tatrzańskiej, ale i tam nie było problemu z poruszaniem się i ani raz nie musiałem wychodzić z samochodu żeby kopać czy coś w tym rodzaju. Podróżując po tamtejszych terenach dość można powiedzieć górzystych oponki radziły sobie świetnie :)

 

Wiadomo jest to samochód RWD nie ma co liczyć na cud, że koła nawet nie zabuksują czy czasem jak się zbyt optymistycznie potraktuje pedał gazu na zakręcie to [BAD] nie wyjedzie bo wyjedzie, ale natychmiastowa reakcja kontroli trakcji trzyma samochód w rydzach tak samo jak oponki :)

 

Ja ze swojej strony mogę polecić te, ale tylko z nimi miałem doświadczenie w samochodzie RWD.

 

Co do nokianów rodzice mieli je kiedyś w audi z FWD i też złego słowa powiedzieć nie mogę na nie, ale było to dość dawno no i nie wiadomo jak będzie na RWD :)

Opublikowano

ja w BMW przerobiłem kilka kompletów opon zimowych, wszystkie kupiłem jako nowe, więc jakieś mogę mieć porównanie, nigdy nie wiadomo do końca co tam spodziewać możemy się po używanej zimówce

 

1. Conti TS810 w e46 320d - bardzo dobre

2. Nankang Snov Viva 2 w e46 330i - bardzo dobre a do tego tanie

3. Conti TS830P w e92 320d - przeciętne

4. Nexen Winguard Sport w e92 320d - rewelka

 

 

co do RWD to na pewno jest lepiej niż w FWD - czuć samochód, natomiast gorzej w zaspach (ale to może wina tego, że każe autko zawsze mam obniżone)

Opublikowano

NOKIAN WR A3, bardzo fajne opony. Jeżeli robisz dużo tras, to nie miałem lepszych zimówek na suchy czy też mokry asfalt, do tego są ciche. Na śniegu nie ustępują wcześniejszym UG7+. Cena bardzo przystępna w porównaniu do konkurencji (przynajmniej w ubiegłym roku).

 

Na zaspy i ośnieżone strome podjazdy pod np. posesję kupiłem łańcuchy tekstylne (skarpety) które ku mojemu zdziwieniu naprawdę robią robotę. Mam zawias sportowy i mimo tego ich założenie, to żaden problem.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A jakie polecicie zimowe run flaty do 19 cali? Tyl 255 30, przod 225 35.

 

Z zimowymi ROF R19 i szerokości 255 łatwo nie będzie. Nie spotkałem się z takim rozmiarem zimowym na tył z ROF.

Może warto pomyśleć o zwykłych oponach ale XL? Ja mam takie (letnie i zimowe tylko R17) i jest OK.

Przy silniku 2.0d raczej nie ma sensu brnąć w ogromne felgi,zwłaszcza na zimę - no chyba że zależy ci na extra wyglądzie auta i koszty się nie liczą.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Wlasnie wiem. Szukam juz od kilku dni 255 30 19 i lipa. Nawet calorocznych nie moge znalezc. Nie chce wozic ze soba dojazdowki dlatego run flaty glownie biore pod uwage. Kurcze moga byc nawet troche innych rozmiarow byle by pasowaly do moich felg. Nie dbam czy samochod bedzie sie troszke gorzej prowadzil. Prawdopodobnie az takiej kolosalnej roznicy nie bedzie, zwazywszy, ze nie jezdze wyczynowo czy jakos zbytnio szybko. Dlatego w tym wypadku wole miec jednak pusty bagaznik do dyspozycji.

 

PS. A te XL to co to za opony sa?

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Opublikowano
NOKIAN WR A3, bardzo fajne opony. Jeżeli robisz dużo tras, to nie miałem lepszych zimówek na suchy czy też mokry asfalt, do tego są ciche. Na śniegu nie ustępują wcześniejszym UG7+. Cena bardzo przystępna w porównaniu do konkurencji (przynajmniej w ubiegłym roku).

 

Na zaspy i ośnieżone strome podjazdy pod np. posesję kupiłem łańcuchy tekstylne (skarpety) które ku mojemu zdziwieniu naprawdę robią robotę. Mam zawias sportowy i mimo tego ich założenie, to żaden problem.

 

Pozdrawiam

 

 

Potwierdzam

Nokian WR A3 :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez mam takie zdanie o wr a3 kupilem rok temu 225/45 17 w wersji rof. Ciche i pewne nawet przy 240 km/h opony idealne na autrostrady. Na suchym i mokrym rewelka. Na sniegu dobre ale nie bardzo dobre ale z drugiej strony ile tego sniegu w calym okresie zimowym lezy na drogach? kilkanaście dni? Zużycie - no od kupna auta w sierpniu zeszlego roku do teraz zrobilem dopiero 12kkm :oops: z czego w zime moze 5kkm, ale bieznika nic nie ubylo. Poznac po cyferkach glebokosci na biezniku. Dalej mam 8 milimetrów.

🙃🙃

Opublikowano

Na samo słowo "całosezonowe" włos się na głowie jeży. Ja wiem, że na wyspach to ta zima jest jaka jest, jednak takie opony w lecie również nie będą spisywały się za specjalnie.

 

Gdybyś miał jeszcze jakiegoś SUVa do którego opony to znaczący wydatek, ale do E9x? Po co chcesz to sobie zrobić? ;)

Opublikowano
Na samo słowo "całosezonowe" włos się na głowie jeży. Ja wiem, że na wyspach to ta zima jest jaka jest, jednak takie opony w lecie również nie będą spisywały się za specjalnie.

 

Gdybyś miał jeszcze jakiegoś SUVa do którego opony to znaczący wydatek, ale do E9x? Po co chcesz to sobie zrobić? ;)

 

No wiesz co?..., moja RSC 255 30 19 kosztowala ok 2000 zl w zeszlym roku (nieszczesliwie najechalem na jakies dziadostwo i trzeba bylo wymienic). Tutaj fotki uszkodzenia: viewtopic.php?f=70&t=159996&start=15. Zatem komplecik kosztuje nie mniej niz do SUVa. Swoja droga na przyklad range rover na dzien dobry daje M+S czyli calosezonowe. Wczoraj bylem ogladac EVOGUE i dokladnie sie przyjrzalem wlasnie oponkom. Wprawdzie nie RUN Flat, ale uniwersalki daja w standardzie. Na forum range rovera nikt nie narzeka na jakies zle prowadzenie czy nadmierne zuzycie a auto juz jezdzi na drodze od 2 lat. Mamy XXI wiek, wiec i technologie produkcji opon all-weather zapewne tez sa do przodu i nie ma co byc od razu na NIE.

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co w ogóle znaczy calosezonowe :mrgreen: caly sezon zimowy? Czyli zimowki. A moze caly sezon letni? Czyli letnie.

Albo letnie albo zimowe albo całoroczne. Opony m+s to zimowki.

🙃🙃

Opublikowano
Co w ogóle znaczy calosezonowe :mrgreen: caly sezon zimowy? Czyli zimowki. A moze caly sezon letni? Czyli letnie.

Albo letnie albo zimowe albo całoroczne. Opony m+s to zimowki.

 

To jest taka umowna nazwa na caloroczne. W UK nazywaja to ALL-SEAZON lub ALL-WEATHER. M+S to sa caloroczne (bynajmniej z takimi wpuszczaja na prom do Norwegii :P, ale i latem mozna na nich smigac po Europie).

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Opublikowano
Ja mam UG7+ nigdy mnie nie zawidoly ,jeszce jeden sezon zimowy i jakies nowe sie zapoda :cool2:

Miałem w Audi,bardzo dobra opona.

Kupując BMW dostałem Micheliny Alpin PA3 ROF,dobre opony ale zostało 4,5mm więc na tą zimę kupiłem Dunlop Wintersport 4D.

Zwykłe,nie ROF,mam nadzieję że to będzie dobry wybór. Wg ADAC stoją na równi z Conti TS850 i GY 8.

Opublikowano
przeciez wiadomo ze all weather to jest syf totalny :D ani na asfalt ani na snieg czy bloto... Ile testow nie widzalem to wyniki mialy >=srednie . Jak sie lubi ROF (nie mam pojecia za co ... ) to niestety trzeba placic .
Opublikowano
Ale jedziecie po tej odmianie opon. Przeciez po cos ktos je zaprojektowal no nie? Juz nie popadajmy w skrajnosci , bo umrzemy z glodu :cool2:
http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Opublikowano

PS. A te XL to co to za opony sa?

 

XL bądź EXL to opony extra load, czyli wzmacniane. Inne oznaczenie opon wzmacnianych to Reinf ( reinforced). Zakładanie takich opon ma sens jedynie w przypadku, gdy producent zaleca takie opony ( exl są droższe od tych bez wzmocnienia więc po co przepłacać). Jeśli Twoja Beemka wyjechała z fabryki na EXL to zakładaj takie, jeśli nie to nie :) Dla przykładu 225/45 R17 91V - obciążenie na oponę 615 kg; 94V EXL- 670 kg

Opublikowano
Tak, zaprojektowano do samochodów rodzinnych dla regionów na których śnieg nie jest zbyt częsty. Jeżeli masz sportowe zacięcie, to właśnie chcesz sobie pogorszyć trakcję. Jeżeli dla Ciebie to nie ma żadnego znaczenia (w co wątpię), to jasne, montuj takie opony.
Opublikowano
PS. A te XL to co to za opony sa?

 

Witam

 

Opony XL to zwykłe opony, ale o wyższym indeksie nośności (właściwie to nie potrzebujesz do swojego auta wyższego indeksu nośności), ale są one zrobione z grubszej gumy, cała konstrukcja opony jest wzmocniona i przez to są bardziej odporne na uszkodzenia i przebicia. Dzięki grubszym ściankom bocznym prowadzenie auta też jest bardziej stabilne (w mojej ocenie mniej "gumowate" w porównaniu do zwykłej opony).

Gdy jeździsz teraz na ROF i miałbyś jeździć na zwykłych oponach, to opony XL są takim małym kompromisem w prowadzeniu pomiędzy zwykłymi oponami a ROF.

 

Planujesz założyć opony zimowe na obecne felgi R19 i szukasz zimowych właśnie w takim rozmiarze - 225 przód i 255 tył? Policz koszty, bo może będzie lepiej kupić jakieś oryginalne (może używane) felgi R17 i dokupić do tego opony zimowe 225/45R17? Myślę że R17 na zimę są w zupełności wystarczające, jeśli nie to R18.

Ja jeździłem po zakupie mojego auta na ROF letnich, ale wytrzymałem tak jeden sezon. Kupiłem na lato i na zimę opony XL. Mam felgi lato/zima R17 (225/45 i 255/40 na lato, na zimę wszystkie opony 225/45). Prowadzenie auta jest minimalnie słabsze w porównaniu do ROF, ale komfort wzrósł kolosalnie - zawieszenie mam fabryczne sportowe (226A).

W mojej ocenie (zwłaszcza na Polskich drogach) dla mnie korzystniej jest kupić opony nie ROF i dokupić ubezpieczenie opon/assistance.

Nasze nie najlepsze drogi zabierają skutecznie przyjemność jazdy na oponach ROF i to jest główna przyczyna że z nich zrezygnowałem.

 

Osobiście nie kombinował bym z rozmiarem opon i szukał takich, jakie są zakładane fabrycznie, czyli 225 przód i tył lub 255 tył (przy R17, R18 i R19 (oczywiście też zależy to od szerokości tylnej felgi, aby móc założyć na tył oponę 255).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.