Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jak w temacie potrzebuję zaczerpnąc informacji na temat rodzaju oleju w Skrzyni biegów w modelu X3 2.5 USA

 

Według specyfikacji do wersji USA powinien być Texaco ETL 8072B. Natomiast wszedzie na forum jest podane ETL 7045E i taki też zalałem podczas wymiany.

 

Czym sie róznia te oleje ? Czy 7045E to zamiennik 8072B?? Wymieniłem i teraz mam zagwozdkę czy na prawidłowy czy nie.

Szczerze mówiąc to 8072B nigdzie nie ma zeby zakupić.

Opublikowano

W Ameryce Północnej to do tych skrzyń leją : Dextron IV ,Mobil1 ,Valvoline Maxlife.

Sam musisz to przeanalizować

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

No własnie czytałem na forum amerykanskim ze zalewali do X5 i X3 Maxlife Dexron VI czyli full syntetyk. Na tego sie chyba zdecyduje.

 

Teraz mam wlany ETL 7045E i zrobione na tym oleju jakies 300-400km. Nie rozwale sobie skrzyni jak zrobie wymiane dynamiczną na syntetycznego Dexrora VI?

 

Z góry dzieki za sugestie.

Opublikowano

teraz widzę że zrobiłem palcówkę pisząc

Dextron IV

Ale dobrze to wyłapałeś i sie zorientowałeś że to miał być nr VI

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Jeśli wymieniłeś olej i zrobiłeś na nim 300-400 km to nie rozumiem po co chcesz ten olej jeszcze raz wymieniać.Masz wlany dextron IV i chcesz miec dextron VI?

Zostaw to tak jak jest.Szkoda czasu i kasy.

Opublikowano

To może ja jeszcze dwa grosze.

TEXACO na początku produkowało olej o symbolu ETL 7045 i miał on numer BMW 83220002121.

Po jakimś czasie został on zmodyfikowany przez Texaco i został oznaczony jako ETL 7045E oraz w BMW dali mu nowy numer 83220026922.

Z kolei DEXTRON VI to olej produkcji Petro Canada ale opracowany przez General Motors.

 

Wszystkie wersje DEXRONA (Dexron II, Dexron III, Type F, Mercon, Mercon V, Chrysler 7176, jak również kilka kompletacji Chrysler ATF-Plus (praktycznie wszystkie zgodne z jak wyżej za wyjątkiem Type F). Dexron II z rozszerzeniami D/E i Mercon ) zostały zastąpione przez zaprezentowany w 2005 DEXRON VI. Stosowany obecnie w większości nowych samochodów. Z wielu danych przedstawionych przez producent, oraz niezależnych badań wynika, że zastępuje on wszystkie dotychczasowe aplikacje DEXRON i może być spokojnie stosowanych jak zamiennik. Według zapewnień jego skład obniża zużycie paliwa w samochodzie, wydłuża okresy między – przeglądami, oraz poprawia jakość zmiany biegów.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.