Skocz do zawartości

BMW E39 528 spalanie gazu. Zbyt wysokie? Przyczyna?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja proszę o załatwienie takowej bo lada moment tą co mam stracę ha ha ha

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano
wlasnie tez nie wiem czy jej nie strace.... Dlatego siedzimy prawie non stop... Ale rokowania sa dorbe jak nie bardzo dobre na cos lepszego. Wiec hmmm mozna stracic. Tzn rekrutacja wewnetrzna :) Co do autka bylem nie dawno u gazownika bo zaczal mi pikac serwis. Wymienilem filtry i poprawilismy mape. Bo mieszanka gazu wzgledem benzyny byla zbyt bogata. Czekam na efekty i na pewno dam znac.
Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano
Kolega czyta ze zrozumieniem. Jeżeli ktoś się cieszy z rekrutacji wewnętrznej to prawdopodobnie czeka go awans. Pozdrawiam
Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

Awans ,,,, raczej będę musiał wyjechać znów za gramanicę ha ha h a :D

ZDRÓWKO PANOWIE !

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie żre benzyny i gazu tak samo. Czyli jak smok. Nie tankowałem do pełna ale zalałem za 150zł. I na benzynie latałem tylko tyle co odpalanie+ rozgrzanie do temperatury aż przeskakuje na gaz. i Wychlało mega za dużo. Bo ponad połowę i to przez dwa tygodnie... Koledze w tym samym modelu wystarcza 100zł na 3m-ce lekko i to on dużo więcej jeździ.

Gazownik za mocno mi obniżył mapę gazu bo słaba jest jak nie wiem od spodu nie może się zebrać a przy 4rech tysiącach mam coś w rodzaju turbo dziury (tylko, że kurde nie mam turbo).

Muszę to jechać wyregulować ale dzisiaj jadę najpierw na komputer. Mam nadzieje, że wyskoczy jakiś błąd i namierzymy problem ze spalaniem.

Jeszcze jedno Panowie co to może być? Jak cisnę na gazie to przy zmianie biegów automat (mowa tu o kręceniu do 5-5,6tyś obr) jest straszne szarpnięcie. Tak jak by przez kilka sekund nie dostawał w ogóle gazu. Oskarżałem o to skrzynie ale jadąc na benzynie w ogóle nie czuć tego efektu.

Pozdrawiam i miłego weekendu... choć ja dopiero do pracy się szykuje... :-/

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

Panowie mam bardzo ważne pytanie i proszę o pomoc.

Czy jeżeli będę mieć uszkodzony przepływomierz to zaraz po jego wymianie będzie auto działać prawidłowo czy najpierw muszę wykasować błąd na komputerze?

Mogę przełożyć przepływke od kolegi ale nie wiem czy jest sens...

 

Czy przepływomierz może być przyczyną tak wysokiego spalania?

 

Odłączyłem wczoraj przepływomierz i auto zachowywało się zupełnie inaczej. Dużo lepiej przyśpiesza i mniej falują obroty.

 

Czy ktoś z Was posiada interface do Bmw. Chciałbym sobie kupić a nie wiem czy jest sens. Bo z drugiej strony przeraża mnie jeżdżenie od warasztatu do warsztatu i proszenie się ludzi co nie mają pojęcia o podłączenie kompa. I za każde podpięcie 60zł

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A o jakim silniku piszesz?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No fakt.

Nic n ie musisz kasowac i po zmianie przepływki będzie działało.

Jedno co to przez jakis czas sterownik silnika będzie sobie tworzył nową adaptację ale ty raczej tego nie zauważysz.

 

Oczywiście błąd przepływki sam się nie skasuje ale nie będzie miał wpływu na działanie silnika.

 

A co do interfejsów to tu co drugi na forum ma taki.

Ja mam dwa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

czyli warto kupić ten interface? Będę umiał sam na spokojnie jako człowiek nie znający się na mechanice coś tam sprawdzić i poprawić?

No i jeszcze jedno b.ważne czy przepływka może mieć wpływ na tak drastyczny wzrost spalania?

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

dzięki kolego wielkie :)

Mam jeszcze jedno pytanie. Ktoś z Was wie może jak powinno wyglądać ustawienie przepustnicy?

Miałem luźną linkę od przepustnicy i nie wiem czy prawidłowo działało.

U mnie na zimnym czy na ciepłym jest taka sama. Nie wiem czy podczas jazdy się w ogóle zmienia.

Oto link do tego jak mam ustawione:

http://fotoo.pl/show.php?img=619110_przepustnica.jpg.html

Dodam, że podczas przekręcenia kluczyka linka naciąga i opuszcza dysze. Wygląda to jak typowy test i zdaje się działać poprawnie.

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie,

chciałbym się podzielić moim doświadczeniem w tym problemie. Który na szczęście dość banalnie w sumie, ale został rozwiązany :-D

Po odłączonym przepływomierzu auto chodziło "dobrze". Takie odnosiłem wrażenie. Teraz wiem, że tylko lepiej :)

Największy błąd mój był taki, że zaraz po wzroście spalanie pojechałem do gazownika. W sumie to nie zaszkodziło, ale zmyliło mnie z tropu.

 

Pojechałem do na prawdę świetnego mechanika (chętnym z okolic Wielunia mogę dać namiary). Podpięcie przez komputer. Wyskoczył błąd: Czujnik wałka rozrządu.

Wymieniłem i wszystko działa rewelacyjnie. Autko hula jak nowe. Osiągi, spalanie, kultura pracy na naprawdę idealnym poziomie. Bo już niestety miałem chwile wątpliwości w to autko...

Mechanik doradził mi żebym na pewno nie kupował zamienników VDO Siemens. Posłuchałem i faktycznie udało się. Innej firmy może nie działać prawidłowo a mimo tego komputer już nie wykaże błędu. Stąd u wielu innych użytkowników pomimo wymiany problem nie znikał. Za oryginał w sklepie zapłaciłem 230zł. Co wg mnie na pewno zwróci koszt dalszych problemów niż kupować zamiennik kilka dyszek tańszy.

Najważniejsze!!! Objawy które naprawił ten Czujnik wałka rozrządu:

- nagły wzrost spalania który był na poziomie 18/20 litrów. Praktycznie niezależnych od stylu jazdy

- słabe osiągi. Dla znawców łatwe do zauważenia. Natomiast ja, przesiadłem się z BMW E36 320i (zmiana masy, automat, inna moc etc.) Myślałem, ze tak jest ok...

- dużo mniej przyjemny dźwięk silnika. Zero brzmienia rasowego (nawet moja żona to zauważyła). Wkręcał się w obory dość szybo ale wg mnie sprawiało mu to wysiłek.

- turbo dziura w okolicach 4tyś obr/min (tylko, że nie mam turbo). Na gazie zdecydowanie mocniej odczuwalne.

- falowanie obrotów. Na postoju w pozycji "D" wyczuwalne. Natomiast "P" zdecydowanie nie równa praca sinika. Na benzynie prawie nie wyczuwalne. Dodam również, że po odpięciu przepływomierza nawet na gazie falowanie obrotów zmniejszało się do prawie nie wyczuwalnej formy.

- podczas zmiany biegów na wyższych obrotach straszne szarpanie skrzyni biegów (myślę, że szarpał silnik ale wrażenie przenosiło się na skrzynie). Myślałem, że mam skrzynie do wymiany.

- zauważalne tylko dla kierowcy. Szybkość odpalania silnika. To są ułamki sekund ale to się słyszy, że auto "chętniej" i szybciej odpala. Dziwne bo często, się naczytałem, że przy uszkodzonym czujniku wałka rozrządu auto "na ciepłym" gorzej dopala. U mnie niezależnie od temperatury było identycznie.

 

Mam wielką nadzieję, że pomogłem komuś. Wyczytałem się w tym problemie i wiem, że to trapi wielu z nas.

Pozdrawiam serdecznie

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.