Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Jakiś czas temu w moim aucie zaczęło coś stukać gdzieś w tunelu którym biegnie wał napędowy. Stuki występowały na wertepach, w trakcie jazdy, w trakcie ostrego przyspieszania. Stuki nie występują ciągle, raz są a raz ich nie ma. Z początku oczywiście obstawiłem gumowy łącznik wału i podporę wału, które wymieniłem, ale problem nie ustał. Następne wymieniłem gumowe tuleje belki zawieszenia, bo już były zużyte, ale to też nic nie dało. Pomyślałem że może padły poduszki pod silnikiem albo skrzynią, bo czasami słyszę też jakieś dźwięki zza deski, ale czy zużyte poduszki powodowałyby takie stuki w tunelu? Dodam, że jak składałem wał były na nim jeszcze fabryczne oznaczenia z wyważania, wg których złożyłem dwie połowy razem. Na kardanach nie zauważyłem luzów. Pomóżcie, bo do szału mnie to doprowadza.

 

Pozdrawiam, Karol

Edytowane przez KarlosŁDZ
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
ja miałem problem ze stukami tak jakby dochodzącymi z tunelu okazało się ze wypadł kołek mocujący szczękę od ręcznego i się mielił w bębnie, trzymaj rękę na hamulcu ręcznym podczas występowania tych stuków jesli to będzie to o czym mówie to wyczujesz to w ręku minimalne ruchy dzwigni od recznego
Opublikowano

Ten ręczny sprawdzę, ale nie wydaje mi się żeby to było to.

 

Zauważyłem że najłatwiej jest stuki wywołać w następujących sytuacjach

- 60 km/h, 4 bieg

-wyboje, gdzie auto wpada w wibracje

-podczas pałowania, powyżej około 5000 rpm (wtedy są najgłośniejsze)

 

Ciągle podejrzewam felerne mocowania silnika i skrzyni, ale chciałbym usłyszeć od kogoś kto zetknął się z takim problemem czy to ma sens. Bo jak to nie to, to zdechł wał, a to by było co najmniej dziwne (poza tym, przy luzach na krzyżaku, czy niewyważeniu wału, walił by ciągle... prawda?).

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
Problem rozwiązany- mechanicy miesiąc temu, kiedy wymieniali mi rozrusznik, urwali śruby. Celem ich rozwiercenia wyjęli skrzynie biegów. Dzisiaj smarując podłużnice bitgumem uznałem że postukam w różne rzeczy pod autem i zobaczę czy coś nie wydaje dźwięku. Co się okazało? Mechanicy nie dokręcili dwóch z czterech śrub mocujących podporę skrzyni biegów i to ona waliła. Dokręciłem podporę i problem znikł
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.