Skocz do zawartości

320d lift żaluzja chłodnicy, kiedy otwarta, kiedy zamknięta?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

 

Wczoraj zainteresowałem się gruszką (czy jak to nazwać), która steruje zamykaniem żaluzji za chłodnicą. Otóż zauważyłem, że wystaje z niej jakiś króciec, który nie był do niczego podłączony. Poszukałem więc informacji i dzisiaj rano podłączyłem go pod elektrozawór przykręcony do kolektora. Ssanie jest, żaluzja się zamknęła, tak jak fabryka przykazała zaraz po uruchomieniu silnika. :D Po zgaszeniu silnika jednak żaluzja nadal zamknięta, a wczoraj znalazłem wypowiedzi, gdzie użytkownicy forum piszą, iż ma się ona otwierać po chwili od zgaszenia silnika. Jak to w końcu jest? Wiem, że ma być otwarta, gdy temperatura cieczy przekroczy 107 stopni Celcjusza (albo coś w tych granicach), czyli chyba przy dużym upale i staniu w korku. Ale czy nie powinna się otwierać po zgaszeniu silnika? Dodam tylko, że wszelkie eksperymenty do tej pory robiłem na zimnym silniku.

 

Jeśli ktoś wie, lub mógłby sprawdzić jak ten układ się zachowuje to będę bardzo wdzięczny :wink:

Opublikowano

otwiera sie kilka sekund po zgaszeniu silnika niezaleznie czy zimny/cieply

reszta tak jak opisales

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Z informacji które wczoraj znalazłem wynika coś innego. W podobnym do mojego temacie napisano:

 

Panowie dzisiaj wymieniałem w swojej bmw owe wężyki i nie do końca jest prawda to co i ja wyżej napisałem. Na wyłączonym silniku też mam zamknięte bo w wężyku dalej jest podciśnienie, dopiero odłączenie od gruszki wężyka spowodowało otworzenie się żaluzji, kolego sprawdź żaluzje na wyłączonym silniku, odłącz po prostu ten wężyk a jak się otworzą to wszystko jest ok.

 

Jeśli jednak puzonn ma rację to gdzie w takim razie mam szukać przyczyny tego, iż u mnie ciągle zamknięta? Elektrozawór do którego podpięta gruszka? Jak go można sprawdzić?

Opublikowano

kwestia jak to dziala byla juz wiele razy poruszana i jest tak jak napisalem

znajdz odpowiednie tematy ale uwazaj bo wielu asow pisalo swoje "wydaje mi sie" nie majac 320d z zaluzja.

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
ok, dzięki puzonn, rzeczywiście jak dzisiaj jeszcze więcej poszukałem na temat działania tej żaluzji to powinno być tak jak piszesz, choć zdania mieszane i nie łatwo wybrać najbardziej wiarygodną odpowiedź. Przyczyna zapewne leży po stronie tego elektrozaworu. Podobny problem miał enrique.m wiec napisałem i liczę, że doczekam się odpowiedzi. Chętnie zamieniłbym elektrozawór od klapek w kolektorze z tym od żaluzji, zwłaszcza, że klapki wywaliłem tydzień temu, ale wydaje mi się, że bez ściągania kolektora to nie możliwe. Prościej chyba będzie kupić nowy elektrozawór do żaluzji i podmienić choć do niego również dostęp bardzo kiepski. A może ktoś wie czy da się go wymontować bez ściągania kolektora?
Opublikowano

jak dobrze pamietam to jest przykrecony do kolektora wiec bez sciagania bedzie to nielada wyczyn :)

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
jak tak patrze na jego budowę na zdjęciach to widzę, że on chyba wsuwany na jakiś zatrzask, więc może uda się go jakoś wyszarpać. Będzie chwila to będę próbował. Szkoda że tydzień temu nie wiedziałem bo świece były wymieniane i usuwane klapki w stanie agonalnym, wszystko było na wierzchu. Ech... :cry:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tzn. jak wyglądały? Luźne były? Czyli jesteś parę groszy do przodu :wink:

Żaluzje powinny być otwarte po zgaszeniu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Usmolone tak, że raczej na pewno nie domykały się do końca a do tego luźne. Na pewno również nie pomagały w przepływie powietrza. Wszystko wyglądało jakby za chwilę miało się rozpaść. Ogólnie próbuję przywrócić samochód do stanu fabrycznego, poprzedni właściciel nie dbał tak jak ja. Sporo rzeczy już porobiłem, ale ciągle coś nowego znajduję co wymaga poprawki. Ale warto, bo samochód wdzięczny, jeździ jak marzenie.

 

A czy może być jakaś inna przyczyna tych zamkniętych żaluzji niż elektrozawór, bo jak tak myślę to on chyba w przypadku zepsucia powinien nie zamykać żaluzji, a u mnie pięknie się zamykają, aż na amen :D A może jest ktoś z Krakowa i był chętny aby się spotkać i pożyczyć na chwilę zawór w celu sprawdzenia czy to to...?

Opublikowano
masz tam jeszcze gruszke po drodze od tej żaluzji. Może tam coś, ewentualnie weź wężyk do "dzioba" od tej gruszki i ssaj. Potem puść i powinny się otworzyć.
szukam
Opublikowano
Wydaje mi się, że gruszka sprawna, bo gdyby była nie halo to raczej by się żaluzja nie zamykała, a u mnie po prostu, na wężyku, który idzie do tej gruszki, cały czas jest podciśnienie. Jak go zdejmę z gruszki to żaluzje się otwierają. Póki co zamówiłem elektrozawór i czekam na kuriera. Mam nadzieję, że dobrze rozumuję z tą gruszką? :idea:
Opublikowano

Problem rozwiązany. Okazało się, że wężyki były odwrotnie podpięte pod elektrozawór. Wężyk, który idzie do gruszki sterującej żaluzjami wychodzi z króćca skierowanego w stronę silnika. Wężyk, który idzie do rozgałęźnika od układu podciśnienia powinien być podłączony do króćca skierowanego w stronę (o ironio :roll: ) chłodnicy. Dokładnie tak jak na schemacie i wbrew logice: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=17_0142&hg=17&fg=05

 

Widać, że ktoś tam już kiedyś grzebał, a ja podpiąłem tylko wolny wężyk tam gdzie było miejsce, nie sprawdzając na schematach czy taki układ ma sens. Szkoda, że wyszło to dopiero po zakupieniu nowego elektrozaworu :duh: Dla potomnych: elektrozawór sterujący żaluzjami da się ściągnąć i wymienić bez ściągania kolektora. Wystarczy odkręcić EGR wraz z gumowym kolankiem łączącym go z rurą idącą do intercoolera a dostęp powinien być wystarczający.

 

Dzięki wszystkim za niezbędne informacje, temat do zamknięcia :cool2:

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.