Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jakiś miesiąc temu moje auto zaczęło przy ruszaniu kopcić na niebiesko, problem występował tylko przy zimnym silniku i tylko przy ruszaniu, na trasie przy wyprzedzaniu czy przy ostrym przyspieszaniu auto nie dymiło wcale, ani na niebiesko, ani na czarno. Podjechałem do serwisu, diagnoza prosta - turbo się rozszczelniło i żygnęło olejem. Turbo, intercooler, wszystkie uszczelniacze wymienione. Odebrałem auto z seriwsu, ruszyłem i jak dymiło na zimnym silniku tak dymi, więc od razu wróciłem do serwisu i powiedziano mi, że przez ten czas jak jeździłem z padniętym turbo nazbierało się w układzie wydechowym masa oleju i trzeba auto przegonić po trasie żeby się wypaliło. Od tego czasu auto przegoniłem już kilka razy, a problem nadal występuje - tylko przy ruszaniu kopci dosłownie przez sekundę, może 2 i tylko na zimnym silniku. Komputer nic nie pokazuje. Ktoś ma jakieś pomysły co to może być?

Dziękuję!

Opublikowano

Speedywwy witaj !

Piszesz

moje auto zaczęło przy ruszaniu kopcić na niebiesko, problem występował tylko przy zimnym silniku i tylko przy ruszaniu, na trasie przy wyprzedzaniu czy przy ostrym przyspieszaniu auto nie dymiło wcale, ani na niebiesko, ani na czarno.

Wskazywało by na uszczelniacze bo po rozgrzaniu same sie uszczelnią.

wszystkie uszczelniacze wymienione

A czy to było dobrze zrobione ?

Bywa w serwisach tak że dobry mechanik robi diagnozy i oleju sie nie dotknie a uczniowie robią czarną robotę.

Ps

Twój przypadek jest często poruszany.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Też stawiam na odmę . Wymień na nową . Miałem tak w E46. Wymieniłem turbo i dalej kopcił na zimnym , ale po wymianie odmy jak ręką odjął.
Opublikowano
Nie wiemy jaką maszynę ma autor wątku bo może to być odma z plastikowym separatorem lub papierowym filtrem ale tak czy tak to odmę powinniśmy sprawdzać co 50tyś km i wymieniać filterek lub wyczyścić separator aby było dobre odpowietrzanie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie,

zapomniałem Wam odpisać.

A więc rzeczywiście przyczyną kopcenia była bardzo mocno zabrudzona odma. Po wymianie jak ręką odjął:)

Dzięki za pomoc!

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Speedywwy witaj !

Po wymianie jak ręką odjął:)

mała rzecz a cieszy ;-)

W twoim był plastikowy separator ? rozumiem że nie czyściłeś tylko cały wymieniłeś,

ile już miałeś na liczniku ?

Tak się dopytuję bo pewnie i mnie to czeka , puki co to nie kopci.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Speedywwy witaj !
Po wymianie jak ręką odjął:)

mała rzecz a cieszy ;-)

W twoim był plastikowy separator ? rozumiem że nie czyściłeś tylko cały wymieniłeś,

ile już miałeś na liczniku ?

Tak się dopytuję bo pewnie i mnie to czeka , puki co to nie kopci.

Tak plastikowy i nie bawiłem się w czyszczenie, a wymieniłem bo w gruncie rzeczy niezbyt droga rzecz:)

Na liczniku miałem 220kkm

Opublikowano
Dzięki za odpowiedz !

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Wiecie ..generalnie odmę należy wymieniać /czyścić co kto tam uważa :wink: :wink: co drugą wymianę oleju i problem sie nie pojawia.Mało kto to robi nawet w okresie gwarancyjnym a potem auto ma przebiegu 150 km i odma od nowości :duh: :duh: :duh: .Taki realistyczny mamy scenariusz niestety :cry2: :cry2: :cry2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ja teraz przed zimą wymieniłem odmę, jeszcze nie było widocznych objawów zapchanej odmy ale nie czekałem do zimy jak zamarznie, ja przy moim jeżdżeniu to olej wymieniam co dwa lata to na odmę przyjdzie czas pewnie za 4 lata.

Dziwiłem się bo jeszcze była filcowa a to rocznik 2005.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Też stawiam na odmę . Wymień na nową . Miałem tak w E46. Wymieniłem turbo i dalej kopcił na zimnym , ale po wymianie odmy jak ręką odjął.

 

Gdyby tylko odma odpowiadała za kopcenie na niebiesko przy zapalaniu auto to byłoby bardzo pięknie i przyjemnie,.

Ale w rzeczywistości poza podanymi juz przyczynami mogą byc jeszcze inne o wiele powazniejsze:

-uszkodzone świece żarowe

-sterownik świec żarówych

-kończacy sie żywot wtrysków

Opublikowano

Pierre dobrze piszesz i zapewne jeszcze coś tam można jeszcze dopisać .

Najczęściej na początek radzi sie wymienić odmę bo ona ma określony żywot i tak czy tak powinna byc wymieniona i łatwo to zrobić dla amatora , a jak to nie pomogło to szukamy dalej ale często amator juz rozkłada ręce i musi iść do mechanika.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
A poza tym ZAWSZE w takiej sytuacji DIAGNOSTYKA a nie gdybanie co może być przyczyną :mad2: :mad2: :mad2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.