Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W statusie INPA PDC widać poprawny pomiar odległości, a w głośnikach cisza. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

Radio Business

Bledow brak.

 

Druga sprawa to Radio

Co moze byc przyczyna,ze podczas kodowania samochodu wywala blad braku komunikacji z modulem 1RAD ( E87 2008 rok)?

Puszczam kodowanie calego samochodu,dochodzi do tego modulu i wywala blad.

Nie mozna rowniez odczytac sterownika NCS-em,gdyz jest taka sama historia.

http://zapodaj.net/76f7e005c5d71.bmp.html

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Masz dwie opcje jeżeli chodzi o błąd połączenia :

 

1. Stare pliki daten w ediabas/ecu i stare pliki w ncs/daten/e87 i e89

2. Zlutowane piny 7&8 w kabelku

 

to tak na szybko mi do glowy pwadlo

 

Co do braku dzwieku, masz sygnal z radia i dziala ladnie? Są dzwieki innych brzęczyków/gongów ? Przekładałeś radio? Sprawdzałeś w opcjach czy gong sie nie wyciszył ? Jak sluchasz radia i wrzucasz wsteczny radio sie wycisza i jes glucho ?

 

 

Więcej informacji panie !!!!

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Sp-daten mam V50 więc to raczej nie to...

Kabel laczy sie z wszystkimi innymi rzeczami .

Z PDC sobie poradzilem.

Pozostaje problem braku komunikacji z modulem 1RAD.

 

Edit:

Z tym PDC dziwna sprawa.Po zakodowaniu dziala,wyjmuje kluczyk ze stacyjki na ok 2 min,zaplon,wsteczny i PDC znów nie dziala.Trzeba od nowa przekodować by ruszył... :|

Opublikowano
A nie jest tak, że Radio w 2008 roczniku jest już połączone światłowodem i przez to nie ma komunikacji?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Professional chyba tak,bo to jest RAD2.Business to jest RAD1 i brak instalacji swiatlowodowej w samochodzie.

Tool32 laczy sie z radiem,INPA rowniez,NCS niet :shock:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Patrzyłem na chcemat pdc w E87 i wydaje mi się, że czujniki korzystają z głośnika systemowego. A jeżeli chodzi o sam brak dźwięku u ciebie z pdc to wiąże się to z radiem i brakiem komunikacji z pdc.

NCS, INPA, WINKFP, ESYS, ISTA nie są mi obce.

Retrofity, kodowanie i programowanie to moja codzienność.

Masz problem to dzwoń. TEL: 502-372-555

Opublikowano

A jak to naptawic?,wiesz moze?

Po przekodowaniu samochodu system działa do zamknięcia samochodu z pilota i jego usniecia,następnie przestaje działać.

Masz może jakiś pomysł?

  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam. Odnawiam temat czy ktoś rowiązał problem. "process car" wywala się na module 1RAD i nie zapisuje ustawień PDC w radiu co skutkuje brakiem dźwięku PDC po ponownym uruchomieniu samochodu i bardzo cichymi gongami ostrzegawczymi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Odnawiam temat czy ktoś rowiązał problem. "process car" wywala się na module 1RAD i nie zapisuje ustawień PDC w radiu co skutkuje brakiem dźwięku PDC po ponownym uruchomieniu samochodu i bardzo cichymi gongami ostrzegawczymi.

masz jakiś nie seryjny sterownik RAD1 to radio, i to najsłabsze business (może masz w FA opcje 663 radio prof dla twojego to opcja 662 lub nic żadnego kodu )

zakoduj do serii każdy pojedynczo i to to samo

Opublikowano
masz jakiś nie seryjny sterownik RAD1 to radio, i to najsłabsze business (może masz w FA opcje 663 radio prof dla twojego to opcja 662 lub nic żadnego kodu )

zakoduj do serii każdy pojedynczo i to to samo

 

Jest moduł seryjny. Do tej pory działał prawidłowo kodowałem sobie tempomat $540i przy kodowaniu całego samochodu do serii przy module 1RAD wywalił błąd połączenia jak na początku wątku u kolegi pieczek. Od tej pory gongi ostrzegawcze są ciche i brak sygnału PDC i regulacji jego głośności w menu radia. Kodowanie pojedynczo też wywala ten sam błąd opcje głośnych gongów i sygnały w raz z menu reg. głośności powracają, ale tylko którtotrwale tj. do zamknięcia samochodu.

Przy czytaniu SG Codiren lessen i kodowaniu SG Codiren jest błąd połączenia, mogę tylko połączyć się przez Basic option (F5) i odczytać plik NETTODAT.TRC. Po zmianie tego pliku w NcsDummy i wygenerowaniu pliku NETTODAT.MAN nie potafię go zakodować procedurą "coapiCodeSgByNetttoData" wyrzuca błąd nieprawidłowego formatu. Pustym NETTODAT.MAN procedura przebiega prawidłowo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

PDC z radiem business nie pracuje , nie ma modułu GW to tylko zwykłe radio tylko gra do PDC masz dodatkowy głośnik zakoduj w PDC jak chcesz pogłośnić

A jak chcesz aby PDC pracowało razem z radiem to zamontuj profesjional , MASK (RAD2) to ono ma moduł MASK GW który pośredniczy między magistralą CAN a radiem

dlatego sygnał PDC jest słyszalny w głośnikach nie ma innej mozliwości

(jest jeszcze możliwość ze do kodowania wybierasz zły indeks coding )

jak zakodowałeś RAD1.C02 to masz bardzo ubogie funkcje prawie nic

jak masz index RAD1.C21 to masz tam do dyspozycji więcej funkcji ) zmień przy kodowaniu w okienku SGET DATA inny indeks kodowania i tak zakoduj

moduł do serii

Opublikowano
PDC z radiem business nie pracuje , nie ma modułu GW to tylko zwykłe radio tylko gra do PDC masz dodatkowy głośnik zakoduj w PDC jak chcesz pogłośnić

A jak chcesz aby PDC pracowało razem z radiem to zamontuj profesjional , MASK (RAD2) to ono ma moduł MASK GW który pośredniczy między magistralą CAN a radiem

dlatego sygnał PDC jest słyszalny w głośnikach nie ma innej mozliwości

 

Oczywiście sygnał PDC jest słyszalny w dodatkowym głośniku a nie w głośnikach radia. Jednak za pomocą radia Busieness CD realizuje głośność PDC za pomocą MENU i tak tez było dopóki nie wyrzuciło błędu z połączeniem przy process car w NCS. Teraz przy próbie kodowanie do serii modułu 1RAD menu PDC w radiu i dźwięki PDC powracają ale krótkotrwale.


Czy mógłby ktoś w forumowiczów mający Radio Busieness CD za pomocą kabla K+D-Can połączyć się z modułem 1RAD i zgrać zawartość modułu i plik FSW_PSW.TRC załączyć na forum.

Wykluczyłbym wtedy brak możliwości połączenia się z modułem 1RAD tym interfejsem lub potwierdził wadę kabelka.

A może jest ktoś z okolicy kto posiada taki interfejs i mógłbym podjechać aby sprawdzić czy z inną sztuką da radę tę operację przeprowadzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pokaż błąd z kodowania przez funkcje sg_codieren (profil expertmodus)

i sprawdź w inpa Radio Rad1 , coding index w inpa pod F3 czy jest 21 czy 2 powinieneś mieć 21 aby wszystko wróciło do normy aby można było zakodować te funkcje co miałeś

Interfejs tu nie ma żadnego znaczenia , jak kodujesz inne moduły to napewno ok (sprawdz opóźnienie powinno być na 1 czasami ustawi się na 16 i niektóre moduły nie koduje)

dwa to zaktualizuj ncs jak masz stare sp-daten to nie masz wszystkich możliwości kodowania (jak twoja inpa jest w całości po angielsku razem z błędami ecu to na 100% masz za stare dane w NCS )

Opublikowano

319912b618f3d2a3med.jpg


39628f51c412e6e8med.jpg


4a03c573499120b1med.jpg


Kod błędu powyżej NCS myslę że mam aktualny SP Daten v55, dodatkowo mój drugi samochód E91 z końca roku 2011 jest robiony w całości bez problemu.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam, ponownie wygląda na to że bez iCom-a temat nie będzie rozwiązany. 1RAD jest diagnozowany na protokole MOST.

Czy jest ktoś w pobliżu Ostrzeszowa, Kępna, Ostrowa Wielkopolskiego z iCom-em kto jest wstanie pomóc?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do diagnostyki ,kodowania RAD2 nie potrzeba icom i interfejsu MOST tylko do programowania ,

RAD2 (MASK ) jest na magistrali K-can i z niej jest diagnostyka razem z innymi

sterownikami do 2007 na interfejse K-line a od 2007/03 na DCAN

RAD1 to radio business i nie ma modułu GW (gateway) i już do programowania nie potrzeba złącza most i interfejsu MOST

do diagnostyki i kodowania programowania też ,

K-line lub DCAN

Opublikowano

To nie mam pojęcia dlaczego wywala błąd przy kodowaniu NCS Expert. INPA radio normalnie obsługuje. Nr nadwozia tez sprawdzałem jest poprawny. Jednak jak widać na powyższych fotkach w AIF nie widać modułu 1RAD jest jakiś VIRTSG92 na adresie 92 ze statusem ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED.

Czytałem już info z różnych źródeł, nie jestem odosobniony w tym problemie jednak nikt nie znalazł na to rozwiązania


Czy oby na pewno nie jest konieczny MOST:

https://drive.google.com/file/d/0B39VTwFuuL7JNmhFaC00WUhkeXM/view

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na 100% do rad 1 nie potrzeba interfejsu most , przecież piszę nie ma modułu GW i nie masz nigdzie pod kierownicą złącza most

RAD1 programuje się po obd nie po most (jak radio profesional ) nie masz nawet gdzie podpiąć ten most, potrzebny moduł GW z światłowodami

do kodowania nie potrzeba złącza most tylko mulf w starszych wersja e60, e65 był na magistrali most bez podłączenia do can i wymagał do kodowania

interfejsu most ale nigdy rad1 do zwykłe radio

nie wiem dlaczego nie możesz zakodować jakieś błędne dane w SGET data

a dane w inpa są poprawne dla RAD1 tak ma być wszystko ok

twój błąd IFH-0009 to ewidentnie błąd komunikacyjny (czyli moduł nie odpowada na kodowanie)

spróbuj ista zakodować bez programowania widać po AIF że ktoś programował w 2013 roku radio

sprawdź w tool32 > F3 > rad1.prg > opcje C_FG_lesen to jest vin i czy jest prawidłowy ten z aif nie ma znaczenia tylko ten coś blokuje komunikacje najczęściej to vin nie prawidłowy

Opublikowano

W Tool32 VIN jest poprawny

a3bcb1589088e159med.jpg


Sciągnąłem sobie z chomika inny pakiet INPA: "INPA Fxx Din76.rar", domyślam się że przygotowany przez Ciebie. Din76 Jednak mimo zaistalowania nwego pakietu wg załączonej instrukcji sytuacja nie uległa poprawie, nadal ten sam błąd.

Opublikowano

Din76 dzięki za ciągłą pomoc. Co daje kod *UE51?


Już wiem *UE51 to kod modelu i sprawdziłem był już wpisany do FA

68a7085cd8b0c7camed.jpg

7543d5b34213a1eemed.jpg

d76ec115d41d7ec4med.jpg


Niestety problem z kodowaniem RAD1 nadal aktualny :cry:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do pakietu inpa din76.rar to mój instalator zrobiony dla zagranicznego forum CT

A według twoich zdjęć to coś nie tak z tym twoim kodowaniem ,

mówisz że masz kod modelu ale na twoich zdjęciach go nie ma

sam zobacz

319912b618f3d2a3med.jpg

a powinno być tak

widzisz różnice kod modelu jest wyświetlany na samym początku to on identyfikuje model auta dokładnie bez niego nie zakodujesz poprawnie do serii

854d3b188118.jpg

eed059c861a7.jpg

jak masz mój instalator

to wybierz profil expertmodus

i jak pojawi się okienko SGET data

to zmień nazwę RAD1.C02 na RAD1.C21

af23306d9c08.jpg

Opublikowano

Tak kod modelu odczytywał poprzedni NCS Expert. Jak pisałem wcześniej zainstalowałem pakiet przygotowany przez Ciebie Din76. Teraz kod modelu jest w kolejności jak u Ciebie, jednak to nie rozwiązało problemu.

ac79164e697116demed.jpg

Na zagranicznych forach znalazłem też ten sam problem i niestety nie został rozwiązany, wszyscy twierdzą, że zwykłym D-Canem nie da się kodować RAD1, tylko iCom.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.