Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na początku chciałbym przywitać bawarską brać :D Mam mały problem, mianowicie przy redukcji bądź zmianie biegu (szczególnie 1 na 2 i 2 na 3) odczuwalne jest szarpnięcie. Na początku podejrzewałem coś z wałem lub dyfer ale co dziwne gdy nawet na niskich biegach puści się gaz i później wciśnie w podłogę to nie czuć kompletnie żadnego szarpnięcia tylko ładne, delikatne przyśpieszanie. Dodatkowo gdy jadę szybciej na wstecznym to gdy puszczę gaz i nacisnę sprzęgło to słychać delikatne puknięcie. Proszę bardzo o pomoc :(

Opublikowano

prawdopodobnie tuleja nr 9

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_0839-belka-zawieszenia-tylnego/vJK04682

moze byc równiez łącznik elastyczny miedzy skrzynią a wałem

u mnie po wymienie wyżej wymienionych rzeczy stukanie sie zmniejszyło ale szarpanie ustało po wymianie świec zapłonowych.

po 180k km miałem oryginalne świece BMW, wymieniłem i auto nie do poznania. 30km/h 5 bieg i ciągnie od dołu aż miło bez zajakniecia!

Opublikowano
Mam jeszcze jeden problem, mianowicie mam delikatne ubytki płynu chłodzącego, niby zdarza się ale pod autem nic nie cieknie a gdy otworzę maskę to czuć smród, taki specyficzny (przypomina płyn do czyszczenia silnika bo auto było myte przed sprzedażą i na początku myślałem że to to). Gdzie może tkwić problem?
Opublikowano

Nigero - Mógłbyś powiedzieć więcej o tym szarpaniu?

 

Mam tak że na 1 i 2 biegu po puszczeniu sprzęgła jest szarpnięcie i dopiero przyspieszenie. Czasami mniej odczuwalne a czasami bardziej, zależy od dnia, jak baaaaaardzo wolno puszczam sprzęgło na górze dodaję gazu to szarpnięcia niema lub jest mniejsze. Jak nie dodaję gazu i idealnie trafię w obroty przy puszczeniu sprzęgła to wogole nie szarpie.

 

Miałeś podobnie?

 

 

militariusz - dokładnie obejrzyj zbiornik z płynem, mi dosłownie pękł przy 210000km na szczęście stało się to jak stał w garażu . Wymiana nie jest kosztowna i na pewno warto się tym zająć wcześniej.

Opublikowano

O tym łączniku wału juz nie pierwszy raz słyszę, dławik to nowość, sporo możliwości :|

 

Słyszałem że może to być tez przez świece zapłonowe ale jak dodaję gazu niema szarpania, jedyny moment kiedy szarpie jest zaraz po puszczeniu sprzęgła na 1 i 2 biegu.

 

 

dodatkowo jest jedno szarpnięcie w takiej sytuacji:

 

mając 1 lub 2 bieg włączony czekam aż obroty trochę spadną i dodaję szybko gazu. Zachowuje się tak jakby miał spóźniony zapłon który chciałby szybko nadrobić

Opublikowano
dławik na pewno przeszkadza przy szybkiej zmianie biegów, przy dynamicznym ruszaniu. A jak się go pozbedziemy to mamy 100% kontroli nad sprzęgłem. Ale czy tutaj leży przyczyna to nie wiem.
szukam
Opublikowano
ok, mi mechanik mówił że to przez luzy w przełożeniu napędu i żeby nie naprawiać bo tak czasami się dzieje i nieda sie z tym wiele zrobić. Ale jednak chciałbym to zrobić żeby się przyjemniej jeździło.
Opublikowano
Mam to samo u siebie. Stuki gdzieś z tyłu przy wrzucaniu 1 i 2 i szarpnięcie przy ruszaniu ale też nie zawsze, jak dam więcej gazu to nie ma. Hm ciągle czytam i każdy drąży temat wokół wału.
Opublikowano

Na pewno kilkaset złotych, sam łącznik kosztuje około 300zł.

 

Najlepiej wstaw samochód do dobrego mechanika. Ja bym się umówił na komplet badań (mam to w planach) sprzęgło (mało prawdopodobne) + dwumasa (to już bardziej, zużycie robi szarpanie na niskich biegach), Łącznik elastyczny wału, tuleje belki na tylnym wózku, czujnik wału korbowego, dodatkowo pompa paliwa i świece. Po sprawdzeniu wszystko jest rozmontowane i można wymieniać to co jest zużyte.

 

Koszt pewnie będzie spory ale innego wyjścia niema, może być tak że zużycie kilku elementów składa się na szarpanie. Wolę dać większą kasę za pewną diagnozę, niż bujać się w tą i z powrotem wkurzony że znowu szarpie :)

Opublikowano

Powiem tak, w silnikach benzynowych dwumasa wytrzymuje o wiele dłużej niż w dieslach, powiedziałbym, że jest wieczna.

dla poparcia powiem, że mam 320Ci i 320d i dobrze wiem kiedy dwumasa jest do wymiany (w 320d wymieniona zima)

jeśli chodzi o sprawdzenie świec to proponuje wrzucic 4 a nawet 5 bieg przy prędkości ok 30-40 na godzinę, i dodawac gazu

raz powoli, za drugim razem szybko (w podłoge) i sprawdzić co się dzieje, Jeżeli szarpie to na 100% ukłąd zapłonowy.

 

ja tak zdiagnozowałem u siebie świece, wymieniłem na 4-elektrodowe NGK i na benzynie przy 20km/h wrzucam 5 bieg gaz w podłoge i nawet nie szarpnie.

z gazem jednak te świece średnio sobie radzą, nie da sie poszalec.

 

po wymianie swiec ustało szarpanie przy zmienie z 1 na 2 - moja sugestia sprawdzic swiece.

 

jezeli chodzi o tuleje wózka nr 9 to po jej wymianie ustały stuki przy zmianie biegów.

 

wymiana łącznika elastycznego (lemforder 150zł) ponownie zmniejszyła szarpanie przy zmianie biegów

 

te wszystkie zabiegi pozwoliły dojść do kolejnych zurzytych elementów.

 

dyfer wył juz od kupna myślałem, ze tak powinno być ale jednak nie.

zauwazyłem również ze podczas puszczania sprzęgła pojawiają sie luzy na wejściu i wyjściach z dyfra na półosie

(chociaż oś nie przenosi momentów skręcajacych tylko wał :mad2: )

 

więc kolejnym elementem do wymiany będzie dyfer i podejżewam, ze wtedy szarpanie ustanie całkowicie.

 

z tylnym napedem jest troche szału, tym bardziej, ze wiekszość użytkowników BMW myśli, że auta służa do rozbijania much na bocznej szybie...

gdyby opelek czy peugeot (z przednim napędem)miał tak często jeździć bokiem to podejrzewam, ze zabrakło by części na szrotach.

 

czekam na spostrzeżenia koledzy.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Rozwiązałem swój problem z szarpaniem, może komuś pomoże ten opis, okazało się że w moim przypadku to sprzęgło, mimo że się nie ślizgało było na zużyciu, radzę nasłuchać czy nie szumi przy wciskaniu powoli do samego dołu i podczas jazdy bardzo wolno puszczać (wręcz przytrzymywać) przy samej górze, jeśli mniej szarpie to najprawdopodobniej sprzęgło. Jeździ mi się nieporównywalnie lepiej, czysty miód pod lewą nogą :D
Opublikowano

Ile samo sprzęgło i ile wymiana?( w jakim mieście).

Mi powiedzieli, że jest luz na górnej tuleji na sankach. Zerwanie wszystkiego 300 i tuleja ok 100. Ale pojadę na inny warsztat zobaczę co tam powiedzą, czy przypadkiem nie sprzęgło.

Opublikowano
sprawdź tak jak opisałem, ja tej tulei nie wymieniałem bo ona głownie stuki przy zmianie biegów eliminuje, sprzęgło około 500, i wymiana około 400 +/- 100zł
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie: Podczas jazdy na zimnym silniku (na ciepłym mniej słychać) gdy przekroczę 2k obrotów na 1 i 2 biegu słychać tak jak by coś obcierało, tak jakby szurnięcie i powyżej tych obrotów już ustaje. Co to może być? Ma ktoś podobny przypadek?
Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie: Podczas jazdy na zimnym silniku (na ciepłym mniej słychać) gdy przekroczę 2k obrotów na 1 i 2 biegu słychać tak jak by coś obcierało, tak jakby szurnięcie i powyżej tych obrotów już ustaje. Co to może być? Ma ktoś podobny przypadek?

 

Sprawdź rozrząd czy pracuje i wygląda ok, jeśli jest ok, to moja rada jest taka, jeździj dopóki coś się nie zepsuje bardziej :roll: .Wiem że to trochę dziwny pomysł, ale mi ostatnio dzieje się coś podobnego z silnikiem, szura raz po odpaleniu na zimnym, po wymianie 2 elementów za około 1500zł mechanik powiedział mi że wie już co to jest na 100%, ale działa dobrze więc mogę jeździć, jak zacznie się psuć to pojadę wymienić. To że ci szura mało mówi, szurać może z miliona powodów, gdyby szarpało autem, dudniło głośno z którejś strony lub silnik traciłby moc, to co innego, bo może by wyszło na komputerze, a właśnie, podłącz też pod kompa, może coś pokaże chociaż wątpię.

 

Jak masz blisko podjedź do Raszyna do Pana Adama ( ACS ) ma spory ruch i co za tym idzie duże doświadczenie.

Opublikowano

Piotrek witaj !

Może coś nie doczytałem

mi ostatnio dzieje się coś podobnego z silnikiem, szura raz po odpaleniu na zimnym, po wymianie 2 elementów za około 1500zł mechanik powiedział mi że wie już co to jest na 100%, ale działa dobrze więc mogę jeździć, jak zacznie się psuć to pojadę wymienić.

Ja zrozumiałem że poszedłeś z tym do mechanika , a ten Ci wymienił jakieś 2 elementy za 1500zł i problem pozostał i pewnie mechanik uznał że nie masz więcej pieniędzy wiec powiedział : to nie groźne więc jak uzbierasz trochę kasy to jeszcze Ci wymienię dalsze 2 elementy za 1500zł i zobaczymy czy pomoże.

Jak masz blisko podjedź do Raszyna do Pana Adama ( ACS ) ma spory ruch i co za tym idzie duże doświadczenie.

Czy to ten mechanik Ci robił ?

Kiedyś moja babcia w latach 60-tych powiadała : uważajcie na Cyganki bo mogą cie omamić i wycyganić kasę i jeszcze będziesz zadowolony.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Piotrek witaj !

Może coś nie doczytałem

mi ostatnio dzieje się coś podobnego z silnikiem, szura raz po odpaleniu na zimnym, po wymianie 2 elementów za około 1500zł mechanik powiedział mi że wie już co to jest na 100%, ale działa dobrze więc mogę jeździć, jak zacznie się psuć to pojadę wymienić.

Ja zrozumiałem że poszedłeś z tym do mechanika , a ten Ci wymienił jakieś 2 elementy za 1500zł i problem pozostał i pewnie mechanik uznał że nie masz więcej pieniędzy wiec powiedział : to nie groźne więc jak uzbierasz trochę kasy to jeszcze Ci wymienię dalsze 2 elementy za 1500zł i zobaczymy czy pomoże.

Jak masz blisko podjedź do Raszyna do Pana Adama ( ACS ) ma spory ruch i co za tym idzie duże doświadczenie.

Czy to ten mechanik Ci robił ?

Kiedyś moja babcia w latach 60-tych powiadała : uważajcie na Cyganki bo mogą cie omamić i wycyganić kasę i jeszcze będziesz zadowolony.

 

 

Wszystko dobrze przeczytałeś, ja niestety nie mam innej opcji niż Pan Adam lub Pan Krzysztof, byłem u innych mechaników (sporo rzeczy mi sie psuło w mojej bmce) i powiem ci że spotkałem się z gorszymi akcjami takimi jak celowe psucie silnika (u kolegi z pracy), niedokręcanie śrubek w silniku (u koleżanki z pracy), wsadzanie używanych rzeczy i kłamanie co do kosztów (u mnie) itp.

 

Co do opisanej sytuacji z poprzedniego mojego posta, żeby to naprawić byłem w jednym zakładzie na wymianę napinacza paska i rolki w silniku z przodu + wymiana oleju i filtra (nie pamiętam nazwy warsztatu), było około 700zł, u Pana Adama uszczelka pokrywy silnika, napinacz łańcucha rozrządu, podłączenie pod komputer, czyszczenie elektrozaworów (trochę moja wina że nie spytałem ile będzie kosztowało :duh: .......) no i wyszło kolejne ~700zł, to tak dla sprostowania piszę.

 

Podobno na 100% jest to rozrusznik do regeneracji ale jeżdżę aż sprzedam, do zimy powinien pójść.

 

 

Moim zdaniem nie ma co odradzać/oczerniać mechaników chyba że wychodzi ewidentne oszustwo (kiedyś miałem inne zdanie), jeśli ktoś ma pójść do jakiejś nory gdzie mu silnik rozsadzą bo naczyta się o Panu Adamie że niby zawyżył o 100zł cenę lub ktoś się nie zapytał o koszta i zapłacił 200zł więcej to wolę dać radę aby zawsze pytać ile co będzie kosztowało, dzwonić zawsze przed przyjechaniem na umówioną godzinę czy na pewno jest gotowe, i kolejny samochód kupować głową a nie jajami :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.