Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,jestem po wymianie amortyzatorow wraz z lozyskami(zmienilem na bilstein b4) i auto według mnie o wilele wyżej stoi niż na poprzednich.Mechanik mówil że wszystko powinno sie ułożyc bo sa nowe i po tysiacu km bedzie dobrze.Niestety zrobilem juz 5 tys km i dalej wysoko stoi.Szczególnie widac to po przodzie.Moja prośba to czy ktoś mógłby zmierzyc odległośc od środka koła do błotnika w lini prostej(przód oraz tył)byłbym niezmiernie wdzięczny.Gość,który mi to zmieniał mówił,że amorki nie maja wpływu na wysokośc.Czy ktoś ma jakieś zdanie na ten temat.z gory dzieki za pomoc.Aha dodam ze auto to 320d 2005r seryjny zawias.
Opublikowano
Ja wymieniałem amortyzatory na B4, ale razem z sprężynami KYB (jedna pękła) i też przód jest nieco wyżej jak tył, ty wymieniałeś tylko same amory co nie powinno być powodem różnicy w wysokości, jedź do mechanika niech posprawdza czy wszsytko jest dobrze złożone.
Opublikowano
a moglibyście pomierzyc tak jak mowilem od srodka koła do błotnika tyl i przod.Prośba zarówno do tych co wymienili na bilsteiny oraz tych co maja seryjne sachsy w celu porowanania.thx
Opublikowano
To dosyć dziwne, że amortyzatory mają wpływ na wysokość zawieszenia. Przecież amortyzator to nie sprężyna. Jakby sprężyna nie stanowiła oporu dla masy auta to amortyzator by się wsunął do swojego najniższego położenia.
Opublikowano
Zawieszenie standardowe 320d

P 37,5 cm T35,3cm

Właśnie przymierzam się do wymiany wszystkich 4 szt. na monroe

 

wychodzi na to ,żę wysokość ta sama na standardowym.Dziwne dałbym sobie ręke obciąć,że auto poszło do góry.

Opublikowano

hmm tak z ciekawosci zmierzylem u mnie i wyszlo niecale 36 tyl 35 przod zawieszenie standardowe 320d,wiec przod ponad 2cm nizej niz na bilsteinach czyli widac ze chyba jednak wyzej na bilsteinach stoi.

 

swiroman84 napisał(a):

Zawieszenie standardowe 320d

P 37,5 cm T35,3cm

Właśnie przymierzam się do wymiany wszystkich 4 szt. na monroe

 

dziwne u mnie znacznie nizej.Moze ktos jeszcze bylby laskaw zmierzyc u siebie(dotyczy rowniez innych amorkow kayaba,monroe)hmm nurtujacy problem.

Opublikowano

Właśnie niedawno robiłem wymianę sprężyn i amortyzatorów, była dziura w Gdyni :cry2: . Teraz mam sprężyny KYB i amortyzatory Sachs Touring.

Przód wizualnie niego wyżej ale to 37.5cm - czyli OK. Co potwierdza sprawdzanie zbieżności w ASO i zapis w protokole że prześwit w normie :D .

Autko jeździ poprawnie ale jakby teraz nieco miększe na dziurach i w zakrętach.

Opublikowano
cholera sam juz nie wiem,dzis na parkingu przed realem stalem kolo innej 3-ki po chwili przyszedl wlasciciel i sie okazalo,ze standardowe zawieszeni po porownaniu u niego zdecydowanie nizej niz u mnie.Niestety nie bylo czym zmierzyc,ale przod zdecydowanie nizej niz na moich b4.Ale moze ktos jeszcze zmierzy z seryjnym?
Opublikowano

Na niesprawnych amorkach będzie stał niżej.

Ja jak je wymieniałem to oba nie wypychały tłoka do góry a na nowych trochę siły trzeba użyć. To da jakieś 10-15mm różnicy. I sądzę że właśnie tą różnicę widzi autor wątka. Niby nie dużo ale wizualnie przepaść. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja w sowim tez wymineilem na b4 sport pod zawieche 226 ,wszytskie 4 sztuki i ,przod zdecydowanie jest wyzej niz na orginalnych amorach,przejechalem juz z 15tkm i nic sie nie zmienilo (a jedynie zauwalylem na lewym amorze ze sie zaczyna pocic :mad2: ) wydaje mi sie ze sa inne niz orginalne z aso!
  • 5 lat później...
Opublikowano

Odgrzeje temat ...


Jestem po wymianie amorków przód/tyla na sachsa oraz całego zawieszenia z przodu + pływające z tylu. Auto już trochę starawe, wiec należało mu się

Auto stoi wyżej niż przed wymiana, przód ok 1.5 cm, tyl 1 cm.


Teraz mam wysokość od środka kola:

Przód: 37.5 cm

Tyl: 36.5 cm


Ciężko jest porównać do oryginalnego standard, bo nikt już nie am w dobrej kondycji.

To co zauważyłem, to stare oryginalne amorki jak wcisnąłem ręką to zostawały, dało się je bardzo lekko wcisnąć. (Na badaniu 60% :-) - ale w tylu letnim aucie amorki muszą już być zużyte. )

Nowe sachsa ciężko było wcisnąć i od razu same wracały. Pewnie dlatego stoi trochę wyżej.


Czy to są normalne wysokości czy coś jest nie tak? Auto zrobiło już po wymianie ok 1000 km - nic się nie zmieniło. Zawieszenie oczywiście dokręcane na opuszczonym aucie + ostre bujanie.

Amorki weszły do końca, do ogranicznika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odgrzeje temat ...


Jestem po wymianie amorków przód/tyla na sachsa oraz całego zawieszenia z przodu + pływające z tylu. Auto już trochę starawe, wiec należało mu się

Auto stoi wyżej niż przed wymiana, przód ok 1.5 cm, tyl 1 cm.


Teraz mam wysokość od środka kola:

Przód: 37.5 cm

Tyl: 36.5 cm


Ciężko jest porównać do oryginalnego standard, bo nikt już nie am w dobrej kondycji.

To co zauważyłem, to stare oryginalne amorki jak wcisnąłem ręką to zostawały, dało się je bardzo lekko wcisnąć. (Na badaniu 60% :-) - ale w tylu letnim aucie amorki muszą już być zużyte. )

Nowe sachsa ciężko było wcisnąć i od razu same wracały. Pewnie dlatego stoi trochę wyżej.


Czy to są normalne wysokości czy coś jest nie tak? Auto zrobiło już po wymianie ok 1000 km - nic się nie zmieniło. Zawieszenie oczywiście dokręcane na opuszczonym aucie + ostre bujanie.

Amorki weszły do końca, do ogranicznika.

 

Wymienileś też poduszki amorów przód tył? Jak wrażenia z pracy zawieszenia po wymianie? Ja za tydzień wymieniam na bilsteina, mam też komplet poduszek górnych oraz dolne z tyłu.

Opublikowano
Odgrzeje temat ...


Jestem po wymianie amorków przód/tyla na sachsa oraz całego zawieszenia z przodu + pływające z tylu. Auto już trochę starawe, wiec należało mu się

Auto stoi wyżej niż przed wymiana, przód ok 1.5 cm, tyl 1 cm.


Teraz mam wysokość od środka kola:

Przód: 37.5 cm

Tyl: 36.5 cm


Ciężko jest porównać do oryginalnego standard, bo nikt już nie am w dobrej kondycji.

To co zauważyłem, to stare oryginalne amorki jak wcisnąłem ręką to zostawały, dało się je bardzo lekko wcisnąć. (Na badaniu 60% :-) - ale w tylu letnim aucie amorki muszą już być zużyte. )

Nowe sachsa ciężko było wcisnąć i od razu same wracały. Pewnie dlatego stoi trochę wyżej.


Czy to są normalne wysokości czy coś jest nie tak? Auto zrobiło już po wymianie ok 1000 km - nic się nie zmieniło. Zawieszenie oczywiście dokręcane na opuszczonym aucie + ostre bujanie.

Amorki weszły do końca, do ogranicznika.

 

Wymienileś też poduszki amorów przód tył? Jak wrażenia z pracy zawieszenia po wymianie? Ja za tydzień wymieniam na bilsteina, mam też komplet poduszek górnych oraz dolne z tyłu.

 

Oczywiście, wymienione.

Jeździ się super. Bardzo dobrze się trzyma, zero myszkowania. No i ta cisza. Nic nie slychac, zawieszenie stalo sie duzo bardziej komfortowe.

Kupilem tez w serwisie komplet gum na sprężyny góra/dol- sa dość tanie wiec opłaca sie wymienic. Oczywiscie odboje tez.

Sprężyny zostawiłem, oryginalne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.