Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Mam problem z odpalaniem auta. Chodzi głównie o odpalanie po przejechaniu bardzo krótkiego dystansu (gdy nie rozgrzeję silnika) np. 300 m. Wtedy to silnik bardzo długo kręci ok 8-10 sek i puszcza biały dymek. Dodam, że gdy zgaszę samochód z rozgrzanym silnikiem to tego problemu nie ma, pali na dotyk (również po tygodniu).Podłączałem auto pod komputer w inpie to wyskoczył mi błąd "glow device" oraz w odczycie wartości analogowych silnika przy opcji "początek wtrysku oczekiwany !-1.50" a "początek wtrysku zmierzony !-1.58". Nie wiem czy to są prawidłowe wartości. Proszę o pomoc, gdzie szukać usterki. Z góry dzięki! :D
Opublikowano
Początek wtrysku OK. Błąd dotyczy podgrzewania świec żarowych... pytanie w jakich warunkach wystąpił błąd, tj prędkość obr i tem. Przyczyną jest zapowietrzona pompa wtryskowa.
Opublikowano

Błąd "glow device" występuje za każdym razem bez względu na temp. czy prędkość obr silnika. Pojawia się również na włączonym tylko zapłonie.

Czy są jakieś domowe sposoby odpowietrzenia pompy, czy trzeba się udać do fachowca? Jakie są przyczyny zapowietrzenia owej pompy?

Opublikowano

Błąd grzania świec często ma powiązanie ze spadkiem napięcia na ten przekaźnik i nie ma żadnego powiązania ze stylem jazdy itp. Świece jak i przewody są OK, a przyczyną jest osłabienie i zerwanie napięcia co wychwytuje sterownik w momencie kiedy świece powinny stale być podgrzewane. Można to sprawdzić w testach "cyfrowych" czy świece są podgrzewane czy też nie. W 99% przypadków są grzane a błąd jest wynikiem ww przyczyny. U siebie miałem go często przy słaby akumulatorze (słaby rozruch i max obniżenie napięcia pokładowego do 9V). Po wymianie akumulatora błąd nigdy się nie pojawił.

 

Pompa zapowietrza się ze względu na "skurczenie" się jej uszczelek. Dopiero przy osiągnieciu pewnej tem pompa efektem rozszerzalności się uszczelnia, natomiast wystudzając się ponownie traci hermetyczne połączenia. Miałem ten sam problem i przez 1,5 roku wspomagałem rozruch ręczną pompką podciśnieniową paliwa zamontowaną na powrocie paliwa. Jednak pewnego dnia pompa zdechła i musiałem oddać do uszczelnienia.

Opublikowano
Dodam tylko, że problem ten występuje tylko zgaszę silnik nierozgrzany (wskazówka temp nie wyjdzie z niebieskiego pola, bądź w ogóle nie drgnie) i odpalam po kilku godzinach.W innych przypadkach jest jak należy. Np. dzisiaj rano odpalił od strzała tak jak powinien po dłużej wczorajszej jeździe.
Opublikowano
Sprawdź po nocy naciskając w dół wężyk zasilania pompy wtryskowej paliwem. Przytrzymując taki nacisk powinny wrócić do filtra paliwa pęcherzyki powietrza. Jeśli się pojawią to jest to objaw zapowietrzania pompy. Jeśli nie będzie należy wykonać statyczne sprawdzenie pompy wtryskowej za pomocą DIS.
Opublikowano

Witajcie !

Myślałem że to tylko ja od czasu do czasu uprawiam prowizorkę, ale czytając innych to wyzbywam się własnych kompleksów.

przez 1,5 roku wspomagałem rozruch ręczną pompką podciśnieniową paliwa zamontowaną na powrocie paliwa.

W zasadzie to najważniejsze zlokalizować przyczynę niedomagania.

Pozdrawiam

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.