Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Zakupiłem niedawno nową bawarkę i jest pewien problem. Silnik jest suchy i pracuje równo zimny czy ciepły. Spalanie trasa/miasto ekonomicznie 20l/100km. Znajomy od 3 miesiecy ma ten silnik w E46 i spokojnie przy normalnej jeżdzie w mieście (Katowice) w mieście w 10-11 się mieści. Proszę o analizę livedata z INPY.

 

http://imageshack.us/a/img826/6910/ve05.jpg

http://imageshack.us/a/img534/5295/90tw.jpg

http://imageshack.us/a/img547/5738/gtp9.jpg

http://imageshack.us/a/img69/1967/whpo.jpg

http://imageshack.us/a/img17/2645/ngkw.jpg

http://imageshack.us/a/img560/3796/vj54.jpg

 

Wywaliłem adaptację i przejechałem ok 50km

 

Problem jest taki, że ekonomizer nie schodzi poniżej 10/100. Zmierzyłem ponownie spalanie wyszło 20l/100km przy ekonomicznej jeździe. Inpa pokazuje mi zły kąt zapłonu. Może czujnik temperatury? Są osobne na zegary i do ECU, czy jest 3/4-pinowy? Odczuwalny spadek mocy, jeździ jak 2.0.

 

http://imageshack.us/a/img824/1241/uryd.jpg

http://imageshack.us/a/img809/2683/fuoq.jpg

 

Temperatura cieczy chłodzącej nie przekracza 78 stopni (wskazówka pion).

 

0 błędów w pamięci. Czuć benzyne w spalinach (bogata mieszkanka)

 

Obie sondy pracują w pełnych zakresach.

 

Proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie wiem co moze byc ale znam temat bo kumpel mial 728 rozbite zlozyl je i wlasnie bylo to samo muskasz pedal chcesz delikatnie a ona zarla ponad 20... wymiana przeplywki tez nic nie dala. Skonczylo sie tym ze poszla do zyda.
Opublikowano

Tak na logikę, to leją wtryski, czujnik położenia wału lub czujnik temperatury w głowicy. Nie chce wymieniać w ciemno. Najgorsze jest to, że nie ma żadnych błędów...

 

 

PS.: Generalnie po czym w parametrach poznać, że włączył się VANOS oprócz przełącznika ON/OFF?

Opublikowano

Normalne spalanie 528 to ok 8.5 trasa, miasto 11.5 - 13

Czy masz gaz w aucie?

W jakim stanie masz świece i filtr powietrza?

Sprawdź czy nie łapie lewego powietrza miedzy przepływką a kolektorem dolotowym. Na logike - jak dostaje za dużo powietrza to nadrabia paliwem żeby utrzymać właściwy skład mieszanki.

Temperatura silnika za niska powinno być około 92 - z jednym vanosem, 96 - z dwoma vanosami - nie wiem którą wersje masz

Na razie nic innego nie przychodzi mi do głowy :?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

położenie wałka masz 22 a powinno być 25. Nie jest to akurat duży błąd ale jak byś ustawił na 25 to zauważysz różnicę w dynamice auta.

 

A vanos załącza się jak zobaczysz , że położenie wałka leci do 50.

Powinno się zmieniac przy gwałtowniejszym dodaniu gazu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Jak dokonac korekcji polozenia walka? Czy czujnik w glowicy jest jedynym czujnikiem temperatury cieczy? Zapowietrzony uklad raczej odpada. Sprawdzalem temperature logujac sie do klimy i pokazuje to samo, wiec sugeruje ze sygnal idzie z magistrali. Auto z pojedynczym vanosem bez gazu. Filtr powietrza nowy. Swiece nie wiem, wymienie po 10-tym :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polożene wałka jedynie poprzez poluzowanie śrub na wałkach i założenie blokad i ponowne ustawienie wałków.

 

Co do czujnika to jest jeden ale ma dwa obwody.

 

Sprawdź termostat.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Jadąc wczoraj do pracy zauważyłem, że po włączeniu ogrzewania temperatura spada. Wymieniłem termostat + komplet uszczelek obudowy termostatu i temperatura na tą chwilę 92-100 stopni. Wykasowałem adaptację i będziemy myśleć dalej. Czy da się sprawdzić przepływomierz miernikiem? Napięcie na danym pinie itp? Sprawdzałem tak w M43B16, lecz tam jest klapkowy. Niestety nie znam nikogo z 528 w okolicy zeby porownac moc.. Pozdrawiam
Opublikowano

Informacyjnie - moja 528 z pojedynczym vanosem pali ok. 8.8 na trasie i do 13,5 w zimie w zakorkowanej Warszawie. Temperatura 94 - 95 stopni niezależnie od pogody (pewnie przy 40 stopniach, korku i klimie doszłaby do 97...).

Gaz zdemontowałem, bo był badziewny i badziewie założony.

Katalizatory (dwa) warto sprawdzić może...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Powiem tak, po wymianie termostatu i wyczyszczeniu przepływomierza, wykasowaniu adaptacji na felgach 18-calowych mieszcze sie w miescie w 12 litrach na tą chwilę. Chyba skończy się na instalacji gazowej tak czy tak, ale w porównaniu do mojego E36 1.6 M43, który palił 9-10 benzyny, to i tak dobry wynik
Opublikowano

12l w mieście to bardzo dobry wynik. Jeśli myślisz że z 10 zejdziesz w mieście to się mylisz za dużo głupot się naczytałeś na forum :mrgreen: Pamiętaj że są tacy co potrafią spalić 6l w 528i :mrgreen:

W 528i w mieście nie ma problemu dojść do okolic 15l nawet i 2.0. Wszystko zależy od miasta nogi kierowcy i odcinków jakie się pokonuje.

Opublikowano
728i manual 14l w mieście i 9l po trasie - przy oszczędnej i spokojnej jeździe. Różnica w masie ok. 100 kg + opony 235, więc myślę, że można spokojnie spalić mniej w 528 :)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Kolega ma 18" więc pewnie ma 245 szerokość opon.

U mnie da się zejść nawet i do 11 w mieście, ale to tylko i wyłącznie jak częściej jeździ się wieczorami i nie ma świateł. Niestety każda e39 czy to 2.0 czy to 2.8 jest "wrażliwa" na wszelkie ruszania z miejsca. 6 garów i 1,5tony trzeba rozpędzić i jak takich sytuacji jest dużo w mocno zakorkowanym mieście to nie da rady zejść nawet i z 15l przy silniku 2.8.

Opublikowano
728i manual 14l w mieście i 9l po trasie - przy oszczędnej i spokojnej jeździe. Różnica w masie ok. 100 kg + opony 235, więc myślę, że można spokojnie spalić mniej w 528 :)

 

Racja. Mam automat 528i. Trasa spokojna jazda 90-100km/h 9 litrow wachy.

Czyli manualem spokojnie mozna zejsc nizej.

Ale nie oszukujmy sie kto kupuje auto 190 KM zeby go po trasie kaszlaki braly(zart:-))

Opublikowano
Kolega ma 18" więc pewnie ma 245 szerokość opon.

U mnie da się zejść nawet i do 11 w mieście, ale to tylko i wyłącznie jak częściej jeździ się wieczorami i nie ma świateł. Niestety każda e39 czy to 2.0 czy to 2.8 jest "wrażliwa" na wszelkie ruszania z miejsca. 6 garów i 1,5tony trzeba rozpędzić i jak takich sytuacji jest dużo w mocno zakorkowanym mieście to nie da rady zejść nawet i z 15l przy silniku 2.8.

Skłaniałbym się nawet do stwierdzenia, że 528 spali mniej niż 520 po mieście. Konstrukcja silnika ta sama, a 2.0 trzeba mocniej depnąć przy rozpędzaniu się niż 2.8. Po trasie moim zdaniem wszystkie M52 palą praktycznie tyle samo.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Po mieście 2.0 spali mniej chyba że chcesz utrzymać dynamice 2,8 ale to inna bajka. Jadąc oszczędnie 2.0 i jadąc oszczędnie 2,8 po mieście to 2.0 spali mniej i to nawet kilka litrów jeśli są duże korki. Na trasie wyniki będą bardzo zbliżone. Jadąc identycznym tempem w trasie 2.0 i 2.8 to mniejszy spali więcej.
Opublikowano

Na oponka 245 szeroka. Dalej mam trochę wrażenie muła w dolnych obrotach, ale dopóki nie porównam sobie tego z inną 528, to nic nie grzebie.

 

Powiem szczerze - niewygodnie trochę się jeździ na tych 18-stkach. Zamienię na 17-stki z ładnymi oponami :)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Koledzy mam podobny problem jak kolega na początku. Silnik m52b28. Zero błędów na kompie. Opony tył 215/40.17 przód 205/40/ 17 cali. To moja 5ta bawara . Podczas jazdy spalanie nie zejdzie poniżej 9l .Do pracy głównie autostrada. prędkość do 120Km/h. Naprawdę jazda delikatna .lekko dotknę gaz i wg polskiego ekonomizera 9l/przy 100km/h ale Panowie miałem 3 m52b25 i żadna nie pokazywała takiego spalania. Lekko dotknę gaz i pokazuje 30mp/h czyli 9l/100km .Wymieniałem cewki,przepływki,czujnik wałka,świece,filtry. Wiem że to nie 2.5 a 2.8 i jest inna mapa,ale nie chce mi się wierzyć, na trasie nie zejdę przy emeryckiej jeździe poniżej 8l . Komp mam z automata, ale co to ma do tego...macie jakieś pomysły ?
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
mam 18 obc i jest poprawnie pokazywane spalanie itp. Zatankowałem ostatnio 30l i wyszło mi 10 l na 100 przy jeździe na trasie więc nie jest to normalme spalanie
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

10l na 100km to jest dla ciebie za dużo? To jest normalne spalanie. Masz silnik 6cio cylindrowy o pojemności 2,8 i moim zdaniem nie jest to wynik wysoki

 

Piątka to nie trójka i zawsze będzie palić kilka litrów więcej. Gabaryt auta. jego opory, większe koła, większa masa robi swoje. Ja wiem, że niektórzy pisali że piątka pali 6-7l, ale to jest nie możliwe :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadzam się z przedmówcą :cool2:
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
728 przy emeryckiej jeździe wcina 7,5l benzyny, przy normalnej spokojnej 8,5 - 9. A jest cięższy od 528. Wcześniej żarł mi więcej ale wszystko zależy od nogi i wyczucia auta. Kolega w 328 przy bardzo spokojnej jeździe mieści się w 6,5l, przy normalnej 7,5-8. Więc 528 powinno plasować się gdzieś po środku :-) (podałem oczywiście spalania w trasie)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Witam

U mnie spalanie w 523i w automacie na lpg wynosi w miescie 15-16 a trasa 9-10 zalezy od predkosci:) przy 200km/h nie ma szans na 10 litrow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.