Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, to mój pierwszy post na forum, także chciałbym z tego miejsca przywitać wszystkich użytkowników forum.

 

Posiadam BMW e46 320d 150km 2005r - manualna 6-cio biegowa skrzynia biegów. Autko sprowadzone zostało z Belgii i jestem pierwszym właścicielem w Polsce. Problem o którym mowa w temacie pojawia się losowo, najczęściej na niskich biegach, gdy dodaję gazu samochód zachowuje się w ten sposób, że nie przybywa mocy, wręcz ma się wrażenie jakby puściło się pedał gazu, a auto po prostu płynęło siłą pędu. Czasami pomaga puszczenie gazu i ponowne jego naciśnięcie, innym razem po prostu wrzucić wyższy bieg i auto nabiera mocy. Nadmienię jeszcze, że zaobserwowałem, iż problem ten pojawia się najczęściej w zakresie od 1500 - 2500 obrotów. Na wyświetlaczu pali się żółta kontrolka silnika, lecz gaśnie ona samoczynnie co jakiś czas.

Kolega podłączył go do komputera, który (podobno - bo nie widziałem rezultatów diagnozy na oczy) wskazał, że jest to wina przepływomierza. Kolejno zakupiłem i wymieniłem część (euro4) jednakże bez rezultatu, auto nadal traci moc. Obiło mi się jednak o uszy, że kupując części elektroniczne często natrafić można na uszkodzone podzespoły już przy zakupie. Nie mam jednak pojęcia czy to prawda. Czy może któryś z użytkowników miał podobny problem? Co może być przyczyną tych spadków mocy i jaka będzie solucja na ta usterkę? Uprzejmie proszę o jakieś info. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiej firmy kupiłeś przepływomierz? Skąd jesteś? Może ktoś z okolicy będzie i zrobi porządną diagnostykę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jestem z Poznania. Jeśli któryś z forumowiczów mógłby pomóc, będę wdzięczny. A co do przepływomierza to zakupiłem go firmy bosh - taki sam miałem zainstalowany wcześniej. Ponadto słyszałem, że warto by odłączyć wtyczkę od przepływomierza. Dałoby to pogląd czy to wina zakupionej części, czy problemu należy szukać gdzie indziej. Jednakże spotkałem się również z opinią, iż w przypadku odłączenia wtyczki od przepływomierza komputer nałapie mnóstwo błędów i może pojawić się problem by je usunąć. Nie jestem specem w dziedzinie mechaniki, dlatego nie wiem czy odłączyć przepływomierz, czy lepiej zostawić wtyczkę podłączoną i uderzać do mechanika. Co radzicie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z jaką końcówką numeru kupiłeś przepływomierz? Chodzi o trzy ostatni cyfry.

Jeśli chodzi o diagnostykę to możesz skontaktować się z:

http://www.tc-performance.eu/chiptuning/kontakt/

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.