Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Posiadam E90 320D z wirusem.

 

Chciałbym się dowiedzieć jaką charakterystyke ma silnik 163 KM z seryjnym programem.

Czy przyśpiesza on płynnnie, podobnie jak np. auta z silnikiem 1.9 TDI grupy Vag, czy jednak w każdym 320D odczuwalny jest dość duży '' lag'' przed tym jak zacznie działać turbina ?

 

Moim celem jest ustalenie czy mój wirus jest niskiej jakości, czy po prostu taki jest silnik bmw :)

Opublikowano

1.9 tdi przyspiesza plynnie ? :shock:

 

320d (seria) ma zdecydowanie bardziej plynna charaktrystyke (niema zadnego porownania) jedzie prawie od samego dolu (w moim odczuciu wstaje podobnie jak 1.9 tdi) do konca obr plynnie i dostojnie w przeciwienstwie do 1.9 tdi. To najlepszy diesel (charakterystyka) jakim jezdzilem ( porownujac zblizone pojemnosci)

Opublikowano
Witam! Posiadam E90 320D z wirusem.

 

Chciałbym się dowiedzieć jaką charakterystyke ma silnik 163 KM z seryjnym programem.

Czy przyśpiesza on płynnnie, podobnie jak np. auta z silnikiem 1.9 TDI grupy Vag, czy jednak w każdym 320D odczuwalny jest dość duży '' lag'' przed tym jak zacznie działać turbina ?

 

Moim celem jest ustalenie czy mój wirus jest niskiej jakości, czy po prostu taki jest silnik bmw :)

Ja mam 163 KM z seryjnym programem,i jak dla mnie przyspiesza on bardzo plynnie,nie odczuwam zadnego "laga" (co powinno byc chyba norma przy turbinie ze zmienna geometria :?:) Jestem tez w pelni zadowolony z osiagow,ale to juz indywidualna sprawa

Opublikowano

Dzieki wielkie za posty.

 

Moja 320D ma zrobiony program, ktory budzi sie dopiero od 2100 obrotow i jest to bardzo nie plynne :) po prostu nagle dostaje wielkiego kopa.

 

Domyslalem sie ze tak nie powinno byc i chce cos z tym zrobic.

Opublikowano
Masz wykres z hamowni? w watku o chiptuningu jest sporo wykresow tego silnika od forumowiczow, proponuje przejrzec i porownac sobie. Ja od siebie (mam ten sam silnik + chip) dodam ze moj budzi sie prawie od razu, od ok 1700-1800 obrotow; przed chipem (flotowe ograniczenie mocy 163-->150KM) tez sie w miare szybko podnosil.
Opublikowano

Hej, wykresu niestety jeszcze nie mam.

 

Mam tylko porównanie do jazdy A4 B6 1.9 TDI które były seryjne i w porównaniu do mojego ''mega'' płynnie przyspieszalo :)

 

Głównie chodzi mi o to, aby silnik brał już do dołu bo ten ''lag'' jest irytujący

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ta turbina ma laga ... nie duzego ale ma . Nie wstaje tak szybko jak ta z 1.9 co jest podyktowane kilkoma czynnikami (m.in.wielkoscia turbiny - wkoncu 163km a nie 130). Pozatym.... 1.9 jest na PD a nie na CR, a PD akurat nieco poprawia reakcje na gaz . Zreszta ...VAG jest inaczej zestrojony. Ilosc uzytecznych obrtow jest mniejsza. Auta sa robione tak zeby dawaly kopa z dolu mimo ze na kresce oberwie. Wogole do 120km/h 1.9 sie fajnie rozpedza (2.0tdi tez ) potem mu zaczyna brakowac. - to tak z moich doswiadczen... jezdze/jezdzilem i "SkodaOOOO" i BMW .

 

Przyklad jezdzac A4 1.9TDI mam wrazenie ze lepiej przyspiesza niz 118d +virus , a na prawde przyspiesza gorzej .

Opublikowano
(flotowe ograniczenie mocy 163-->150KM) tez sie w miare szybko podnosil.

 

Zainteresowałes mnie tym - ograniczenie bylo zdaje sie tylko na papierze ?

Xdrive

Koder

Opublikowano
(flotowe ograniczenie mocy 163-->150KM) tez sie w miare szybko podnosil.

 

Zainteresowałes mnie tym - ograniczenie bylo zdaje sie tylko na papierze ?

 

Jak napisał dziqsek - to nie tylko na papierze. W Deutschlandii by nie przeszło :wink: Ograniczenie było na poziomie oprogramowania (w uproszczeni taki "chip" tylko w drugą stronę).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.