Skocz do zawartości

Zagotował się - proszę o poradę 525TDS


frafalek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Dziś pierwszy raz id 15 lat zagotowała mi sie moja piątka!!!

Podczas jazdy wskaźnik na czerwone, komunikat i tryb awaryjny,

otwieram maskę, a zbiorniczek chce rozerwać,

odkręciłem wylało się - dolałem - pojechałem 300m i oczywiście to samo.

Proszę Was o poradę czy sam coś mogę zdziałać lub bym był mądrzejszy przed wizytą u mechanika.

Podam kilka informacji:

BMW 525TDS automat 1998r sedan

przebieg 315tyś km

mieszkam w Sosnowcu jesli chodzi o temat naprawiania.

Z góry bardzo dziękuje za reakcje na mój problem i pozdrawiam Wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolej płynu na zimnym silniku, odpal i sprawdź czy jest w zbiorniczku strumyk przelewowy,(przy braku coś z pompą) do sprawdzenia termostat, po osiągnięciu normalnej temp pracy silnika, wąż dochodzący do chłodnicy powinien być gorący i dolny wyjściowy też, jak dolny będzie zimny to albo termostat winien, albo pompa. Mam nadzieję że nie poszła ci uszczelka pod głowicą,(bąbelki w zbiorniczku), ewentualnie test na zawartość spalin w układzie chłodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze jak uszczelka to pół biedy bo głowica też lubi pekać w tdsie.

Ostatnio jeden z forum miał taki przypadek i to w aucie zawsze wzorowo doglądanym. Nigdy nie przegrzanym.

To jest urok tdsa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No jak pękła głowica to będzie drożej .

Dlatego uszczelka to pół biedy.

 

Ale najpierw posprawdzaj co i jak z chłodzeniem.

CZy działa pompa wody < jak nie zmieniana to warto ja zmienić>

Czy termostat jest sprawny?

Odpowietrz.

 

JAk to nic nie pomoże to wtedy się martw.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Oj tam pękła głowica.

Po prostu na 99% pompa wody się rozleciała.

Jeżeli wywaliło płyn to logiczne, że są bąbelki :mrgreen: bo jest zapowietrzony układ.

Nie denerwuj się i spoko. Nie wierz, w takie rzeczy że "to jest urok tds-a" :cool2:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem i...

Dolałem płynu, odpaliłem

nic się nie przelewa węzykiem przelewowym,

po 3min ! wskaźnik temperatury był już na srodku, a węże zimne i jakby puste,

po kolenych 3min wąż górny nie dalo się dotknąć, a dolny zimny,

po kolejnych 3min zaczął wypływać płyn !!! (temp na środku) - górny wrzątek, dolny zimny.

Auto zgasiłem i tyle :-(

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.