Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

Dziś pierwszy raz id 15 lat zagotowała mi sie moja piątka!!!

Podczas jazdy wskaźnik na czerwone, komunikat i tryb awaryjny,

otwieram maskę, a zbiorniczek chce rozerwać,

odkręciłem wylało się - dolałem - pojechałem 300m i oczywiście to samo.

Proszę Was o poradę czy sam coś mogę zdziałać lub bym był mądrzejszy przed wizytą u mechanika.

Podam kilka informacji:

BMW 525TDS automat 1998r sedan

przebieg 315tyś km

mieszkam w Sosnowcu jesli chodzi o temat naprawiania.

Z góry bardzo dziękuje za reakcje na mój problem i pozdrawiam Wszystkich.

Opublikowano
Dolej płynu na zimnym silniku, odpal i sprawdź czy jest w zbiorniczku strumyk przelewowy,(przy braku coś z pompą) do sprawdzenia termostat, po osiągnięciu normalnej temp pracy silnika, wąż dochodzący do chłodnicy powinien być gorący i dolny wyjściowy też, jak dolny będzie zimny to albo termostat winien, albo pompa. Mam nadzieję że nie poszła ci uszczelka pod głowicą,(bąbelki w zbiorniczku), ewentualnie test na zawartość spalin w układzie chłodzenia
Opublikowano

Dziękuje za odpowiedź

Jutro sprawdze na zimnym jak piszesz.

Co do uszczelki, to wiem że strzela właśnie od przegrzania i dlatego tego pilnuje od wielu lat

i mam nadzieje, że nie!

A te bąbelki mam jutro sprawdzać jak doleje i zapale silnik?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze jak uszczelka to pół biedy bo głowica też lubi pekać w tdsie.

Ostatnio jeden z forum miał taki przypadek i to w aucie zawsze wzorowo doglądanym. Nigdy nie przegrzanym.

To jest urok tdsa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
oczywiscie, ze troche kasy pojdzie, ale dlatego pół biedy, gdyby okazala sie 'tylko' uszczelka, bo przy peknietej glowicy koszt rosnie dwukrotnie, jak nie lepiej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jak pękła głowica to będzie drożej .

Dlatego uszczelka to pół biedy.

 

Ale najpierw posprawdzaj co i jak z chłodzeniem.

CZy działa pompa wody < jak nie zmieniana to warto ja zmienić>

Czy termostat jest sprawny?

Odpowietrz.

 

JAk to nic nie pomoże to wtedy się martw.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Moderatorzy
Opublikowano

Oj tam pękła głowica.

Po prostu na 99% pompa wody się rozleciała.

Jeżeli wywaliło płyn to logiczne, że są bąbelki :mrgreen: bo jest zapowietrzony układ.

Nie denerwuj się i spoko. Nie wierz, w takie rzeczy że "to jest urok tds-a" :cool2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Czyli jeśli pompa, to zapewne mniej roboty i kosztów :)

Jak przyjde do domu, to zamelduje na wszelki wypadek co stwierdziłem

robiąc w/g wskazówek kolegi gyver7

Pozdrawiam i bardzo Wam dziękuje za wpisy!

Opublikowano

Wróciłem i...

Dolałem płynu, odpaliłem

nic się nie przelewa węzykiem przelewowym,

po 3min ! wskaźnik temperatury był już na srodku, a węże zimne i jakby puste,

po kolenych 3min wąż górny nie dalo się dotknąć, a dolny zimny,

po kolejnych 3min zaczął wypływać płyn !!! (temp na środku) - górny wrzątek, dolny zimny.

Auto zgasiłem i tyle :-(

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymień pompę i będzie ok.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Moderatorzy
Opublikowano

Dokładnie.

I nie testuj dłużej wytrzymałości tego silnika, bo jak sprawdzisz jeszcze kilka razy czy płyn wyrzuca to naprawdę załatwisz głowicę i nie tylko.

ec2Wze6.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Dopiero dziś naprawiony

i oczywiście pompa !!!

Zerwało łopatki.

Dziękuje Wam za pomocne wpisy !

Pozdrawiam serdecznie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.