Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nawet jezeli wymienia sie olej i filtr co 100 tys to i tak skrzynia moze sie posypac.....

zalezy od poszanowania auta i stylu jazdy

 

w sieci sa opisy co sie wymienia w tych skrzyniach

 

czyli olej, filtr , mechatronik, gumowe uszczelki, wtyczke, a jak nie pomoże to konwerter... :)

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano
Jakie sa koszty generalnego remontu skrzyni przedliftowej 2003 rocznik ? U mnie jeszcze chodzi bardzo dobrze przy 192000 km ale jak niektorych czytam to zaczynam sie bac :lol: prowadze raczej spokojnie i samochod ngdy nie mial przyczepy ;) w 5 tys da sie zmiescic zakladajac ze wlsasciciel nie jest katem samochodowym ?
Opublikowano
Zalezy co rozumiesz przez remont generalny?? Wymiana wszystkich rzeczy na nowe?? Jesli tak to musze Cie zmartwic bo nie zmiescisz sie w 5 tys.
Opublikowano
Na forach najczesciej padaja kwoty 4-5 tys zl przy wiekszych awariach . Mam tylko nadzieje ze moja ostrozna jazda przelozy sie na mniejsze koszta w przypadku problemow z automatem :mrgreen:
Opublikowano
Nie bede sie sprzeczal co do kwoty gdyz ktos moze naprawiac po znajomosci lub wymieniac na uzywane albo po prostu robic u Zdzicha w stodole. Sam jestem po remoncie i wiem ile to kosztuje a i tak nie wszystko bylo na nowe wymienione gdyz pare rzeczy jeszcze sie nadawalo. Jazda nie ma nic do rzeczy. Albo padnie albo nie. Taka jest wlasnie ta nasza ukochana skrzynia GM :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No nie wiem. Zawsze sądziłem iż spokojna jazda sprzyja skrzyni auto. Mam gm w 3ce, zf w iksie, mialem multitronic w audi, jezdze bez wariacji i nie mialem zadnych problemow. Wymieniam olej jedynie.
Opublikowano
Styl jazdy ma duzy wplyw na skrzynie i mysle to to powie kazdy mechanik ktory siedzi w automatach .naduzywanie stylu - zielone swiatlo ... i rakieta to raczej potrafi zniszczyc kazdy automat po 50k km .
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Zaraz po kupnie e39 wymieniłem olej w skrzyni, przy około 250 tyś. przebiegu (nie wiem jak bardzo już skręconego). Dobiłem do 350 tyś. bez problemów, spokojnie traktując skrzynie, bez szarż spod świateł, ale i owszem, dając czasem do wiwatu powyżej setki. Jedyną usterką jaką niestety miałem było wyłamanie plastikowego wybieraka, co unieruchomiło mi auto na kilka miesięcy bo nikt nie potrafił zdiagnozować problemu. Zrobił to mechanik z zapadłej wioski na krańcu świata, na telefon, nie zdążyłem opisywać symptomów. Naprawa zajęła chwile.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

JAk nie ciągasz ciężkiej przyczepy codziennie za autem to skrzynia jest dobra . Jeżeli coś się dzieje w skrzyni GM nadaje się tylko do wywalenia a kpl regeneracja kosztuje ok 6000 zł z gwarancją na rok. W przypadku skrzyni ZF potrafi być kapryśna a mianowicie kangurek przy dojezdzaniu do swiateł czy tez przęciąganie biegów i nie płynna zmiana . Regeneracja mechatronika jest bardzo wskazana gdy mamy już takie objawy. Dławiki/ tłoczki które mają elementy gumowe po prostu się robią płaskie co powoduje pooszarpywanie i kangura. Ja osobiście w paru BMW zrobiłem taką regenerację a zacząłem od swojej X5 i na prawdę lek na całe zło. :) Warto .

Zajmujemy się oczywiście kompleksowo samochodami BMW na Białołęce w Warszawie

661 283 388 Piotr

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,

Chciałbym wymienić olej w ASB GM w BMW 3.0i. Auto ma trochę przejechane i boje się, że po dynamicznej nie będzie co zbierać i raczej skłaniałbym się do wymiany statycznej. Ile taka zabawa kosztuje i czy moglibyście polecić mi dobry serwis w Warszawie, który by się tego podjął ? :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I jak, umówiłeś się? Już po wymianie?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Cześć. Ja się chciałem zapytać, jak Wam się zachowuje auto przy normalnym lekkim dodawaniu gazu podczas zjazdu ze stromej górki? Czyli: Stoję na stromej górce i ruszam. Czasem bywam w takich rejonach i auto przy zjeździe przeciąga mi przy zmianie biegów nawet do 4tys obrotów. Mam dwa auta z automatem i w drugim tak się nie dzieje. W Xie jadąc do przodu po płaskim - czyli normalnie, nie zauważyłem złej pracy skrzyni, kangurków, przeciągania itp. Dodam, że olej był wymieniany rok temu przy 230tys. Koledzy jak u Was jest ? Pozdrawiam!
Opublikowano
Rzadko ale czasami, właśnie z górki miałem taki objaw w E53. W E70 nie mam.
Opublikowano
u mnie jest normalnie choc przed remontem mialem tak ze podczas toczenia sie na ,,luzie '' z dosyc stromego wzniesienia to skrzynia jak byla mocno rozgrzana po staniu w korku to potrafila raz szarpnac przy zbijaniu na nizszy bieg przy zjezdzie - z tego co czytalem automat przy zjezdzie z gory redukuje bieg. Szarpniecie wystepowalo tylko przy toczeniu sie ze wzniesienia. Nie bylo to jakos mocno uciazliwe ale cos tam sie dzialo. Po remoncie juz tego nie mam. Miales remont automatu juz ? jezeli nie i masz disla to prawdziwy przebieg to pewnie jakies 300k km wiec nic dziwnego ze skrzynia nie chodzi jak w aucie z fabryki ;) mam skrzynie ZF tyle ze 5-biegowa
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
x5 ciężko trafić w manualu :) były produkowane ale jest ich niewiele. Teraz mam skrzynkę MG 5'tkę i zaraz po zakupie wszystkie filtry oleje i płyny wymienione *stuk puk* wszystko działa jak należy. Jak ktoś katował skrzynię czyt. ciągał lawety czy pałował niemiłosiernie to będzie bolało. Co do toczenia z góry to faktycznie lubi sobie zrzucić bieg , mimo wszystko płynnie zmienia. Ja tylko chucham całuję i modlę się by tak zostało. :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam kolegów, a ja mam takie pytanie bo tez mam e53 3.0d 2002 rok i dzieje mi sie takie cos. Otoz jak samochod stoi i wciskam pedal gazu potem puszczam to czuje takie szarpniecie i nie wiem co to jest nie gadalem jeszcze na ten temat z zadnym mechaniorem. Dzieje mi sie tak przy niskiej predkosci. Jak juz auto nabierze pedu i sie toczy przy wyzszych predkosciach to nie jest to odczuwalne. Zastanawialem sie czy to moze byc skrzynia biegow czy moze tylny wal napedowy. Dodam ze mam rzekomo przebieg 236 tysiecy a olej wymienialem przy 210 plus filtr, aczkolwiek zimerringi musialem pol roku temu wymienic poniewaz wystepowal w ich miejscu wyciek. Jezdze raczej spokojnie na tempomacie jak to moja zona mowi - majestatycznie jak stetryczaly dziadek;p Biegi przerzucane sa plynnie ale pisze zeby sie upewnic i wykluczyc kosztowna naprawe. Z tego co wiem to mam jeszcze z tylu do wymiany te 4 tuleje tylnej belki. Aczkolwiek tak jak mowie szarpie mi autem jak ruszam tak jak pociag rusza i zaczepione sa wagony to czuc jakby sie cos zaczynalo ciagnac mniej wiecej taki objaw jest a zaraz potem jak przy tych 20km/h puszczam to czuc takie odpuszczenie i potem jak juz szybciej jade to tego w ogole nie czuc. Moze ktos sie z czyms takim spotkal i wie co to moze byc? Dodam ze moja skrzynia to nieszczesny GM i tak jak w warsztacie mi powiedzieli ta skrzynia jest za slaba na ten moment obrotowy w tym silniku.
Opublikowano
podpora wału, tuleje belki, łączniki gumowe wału

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano
podpora wału, tuleje belki, łączniki gumowe wału

 

O to mnie kolega troche uspokoil z tymi tulejami belki bo je akurat wiem ze musze wymienic wiem ze podobno sa juz zmasakrowane a co do podpory walu i lacznika to nie wiem bede musial sprawdzic na razie musze te sworznie z przodu wymienic. Przy okazji jak bede robil tukeje belki z tylu to czy trzeba bedzie robic zbieznasc kol znowu? Chodzi mi o to czy eby chcac sie sistac so belki trzeba rozbierac tylne zawieszenie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.