Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam problem z odpalaniem mojego samochodu. Sprawa wygląda tak:

 

Stoi np. całą noc + pół dnia i pali na dotyk. Jednakże, miałem z 3/4 przypadki, że stała maksymalnie pod knajpą 2 godziny, pod marketem 20 min, czy pod blokiem godzinę i nie dało się odpalić. Mianowicie:

 

Po przekręceniu na zapłon, zgaśnięciu kontrolek i próbie odpalenia, tylko kręci - tak kilka razy.

Następnie, jak już załapie, to od razu gaśnie. Nie reaguje nawet na gaz - i tak znów kilka razy. Tutaj czasem zdarza się, że go zaczyna lekko dusić.

Dopiero po tych już kilkunastu razach i tych dwóch etapach - odpala. Nie traci mocy, jeździ normalnie. Jakgdyby nigdy nic.

 

Akumulator wyeliminowałem od razu, bo przecież by w ogóle nie kręcił.

 

19 marca 2013, były wymieniane końcówki wtrysków zamontowane na cylindrze drugim i trzecim.

9 marca 2013, była wymiana pompy wysokiego ciśnienia, filtr paliwa oraz czyszczenie całego układu paliwowego.

 

Auto posiadam od 10 sierpnia. Włożyłem już w nie 788 zł i boje się, że mogę w nią włożyć jeszcze więcej. Oby nie.

Opublikowano
A pompka w baku pracuje?? Możesz na ciepłym sprawdzić czy odpali opinając bezpiecznik pompki paliwa. Sprawna pompa wtryskowa zassie paliwo i silnik odpali normalnie. Przy "skończonej" pompce w baku w M47 są podobne objawy jak u Ciebie. Pozdr.
Opublikowano

Tak dziś wieczorem spróbuję zrobić. Jeżeli to jest to, czy jest to duży koszt naprawy?

 

Jeden znajomy mechanik mówił, że to może być czujnik temperatury, inny zaś, że czujnik wału korbowego.

Opublikowano

Hm, a jak nie ta pompka, to gdzie się kierować by wyeliminować ten error?

 

Wczoraj samochód stał ponad 12 h i odpalił na dotyk. Potem stał od 23 do 1:30 i też palił na dotyk. Zupełnie tego nie rozumiem.

Opublikowano
Oczywiście, tylko że tutaj jakby nawet padł ten przekaźnik to pompa łopatkowa w pompie wtryskowej wymusi ssanie paliwa ze zbiornika przez nieaktywną pompkę wstępną. Dlatego lepiej jest odpiąć bezpiecznik pompki i sprawdzić na ciepłym czy silnik zaskoczy. Jeśli zaskoczy to niemal pewne, że uszkodzona pompka zaburza optymalną pracę przepływu paliwa do pompy.
Opublikowano
a który to bezpiecznik

Od pompy to chyba F54 ale nie jestem na 100% pewny

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Panowie a który to bezpiecznik u mnie ciężko odpala tzn trzeba pokręcić długo jak postoi 2h ?

Jest to bezpiecznik nr 54 (20A). Wyciągnij go i sprawdź czy silnik zaskoczy od razu.

Opublikowano

2.0d 136 km z tego co się orientuje dziala na podobnej pompie wtryskowej co TDS. Mialem identycznie kiedys w swoim TDSie po nocy odpalal na 1 przekrecenie a po 1-2 godzinnym postoju problem i krecic dlugo musialem zeby zaskoczyl. Wg mnie problem lezy w samej pompie jest prawdopodobnie nieszczelna (wtedy gdy silnik nagrzany zgasisz na 1-2h nie ostygnie do takie temperatury by grzac swiece przy ponownym uruchomieniu i co za tym idzie dawka paliwa jest mniejsza i musi dluzej zasysac aby zaskoczyl, po nocy stygnie maksymalnie i przy odpalaniu grzeje swiece i co za tym idzie wieksza dawka paliwa- dlatego odpala na strzala)

 

jezeli po zgaszeniu nagrzanego silnika na 1 minute odpala normalnie to raczej nieszczelnosc, jezeli ma problem z odpaleniem po minucie mozesz sie zastanawiac nad regeneracja glowiczki pompki. Generalnie lepiej sprzedac wtedy samochod bo czesto gesto wtedy padaja nastawniki i to ciagnie za soba kosmiczne koszty

 

Moge sie oczywiscie mylic co do podobnosci dzialania TDSa do 2.0 136km jak mowie zle to prosze mnie poprawic:)

Opublikowano (edytowane)
no to pompa odpada :lol: nic mi niestety innego nie przychodzi do glowy, bmw to jednak bmw i powaznie wygladajaca usterka czesto jest tak na prawde blachostką. a sprawdzales przewody paliwowe? moze akurat :mrgreen: Edytowane przez beltusss
Opublikowano
wszystko fajnie tylko m47 nie grzeje świec w takich temperaturach !!

 

czyli, że w jakich? chodzilo mi bardziej o dawke paliwa zalezna od temperatury silnika a o ile mi wiadomo jest taki czujnik. przy braku szczelnosci pompy/przewodow paliwowych ma to sens. :mrgreen:

Opublikowano
no to jest pewnie sygnał brany z czujnika temperatury cieczy a nie ze świec i wtedy wie że auto zimne i daje wiekszą dawkę na rozruch. Swiece dopiero jak jest około 5 stopni albo niżej zaczynają się podgrzewać i wtedy ich kontrolka długo świeci. Teraz to zawsze gaśnie i nie są używane.
szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.