Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem, mianowicie od jakiegos czasu moje bmw zaczelo brac olej. Nie jest to jakos duzo okolo 0,5L na 1000km srednio, ale zaczyna mnie to denerwowac gdyz czasami po wiekszym dodaniu gazu kopci na niebiesko przez koment.

Czytalem, ze moze tak sie dziac przez odme silnika. Dodam, ze nigdy nie byla wymieniana.

Mam pytanie jak poznac czy przyczyna jest odma czy np. silnik sie konczy.

Nie chce wymieniac wszystkiego na tzw pałe.

Bardzo prosze o jakies rady co z czym.

Dodam, ze bylem u mechanika co zawsze do niego jezdze i stwierdzil ze to nie jest problem odmy...

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Czasami silnik głośniej chodzi, czasami nie ma żadnych objawów. Jak nigdy nie była wymianiana to nie jest to wymiana na pałę bo przyda się. Mogą być to uszczelniacze zaworowe. Przegrzałeś silnik kiedyś? Ile masz na blacie przejechane? Na jakim oleju jeździsz?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jaki olej lejesz i co ile zmieniasz?

Jak co jakiś czas widać chmure to już zły znak.

Opisz w jakiej sytuacji najłatwiej o tą chmurę?

CZy po dodaniu gazu czy po puszczeniu?

CZy po dłuższej jeździe z górki jak dodasz gazu to jest chmura?

 

CZy kopci rano kilka sekund po rozruchu?

Czy gorący kopci bardziej?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
No wlasnie kiedys termostat mi padl i wskazowka poszla na czerwone pole. Tak sie stalo dwa razy. I wydaje mi sie, ze od tamtego czasu zaczal brac olej. Jezdzilem na 0w40 lotosa teraz leje pol syntetyk ze wzgledu na ciagle dolewanie oleju. Strasznie mnie to denerwuje...
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

czyli masz dwóch winowajców. Kiepski olej i przegrzanie silnika.

Przy przegrzaniu silnik może pić olej bo uszkodzeniu uległu uszczelniacze zaworowe. Niestety trzeba zrzucić głowicę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy przegrzaniu równie prawdopodobne sa pierścienie.

A nawet bardziej prawdopodobne.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Zauwazylem, ze na goracym silniku tak robi jak podjezdzam do skrzyzowania i ruszam delikatnie po chwili dodaje mu mocno gazu to jest dym.

Ale nie dzieje sie tak za kazdym razem.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wiec tak:

Auto bierze olej jak się zagrzeje, znaczy widać niebieski dym po dodaniu mocniej gazu i puszczeniu go zadymi, mocno.

I tu pytanie zakładając, że chcę wymienić pierścienie i uszczelniacze na zaworach.

Jaki przybliżony koszt może być ...

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według mnie koszt porównywalny z wymianą silnika.

Ale wiadomo , że jak zrobisz solidnie to masz pewność.

Tylko nierozsądnie by było zrobić pierścienie i uszczelniacze bez panewek i kompleksowego remontu głowicy.

 

Są tez tacy co robili taki remont i silnik po tym bierze jeszcze więcej oleju. Pierścienie nie zawsze są idealne. Czasem mają zbyt duże luzy na zamkach.

 

Tak więc loteria.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Witam, silnik umarł całkowicie. Oprócz tego, że odpala normalnie i chodzi normalnie to ciągnie się za nim chmura niebieskiego dymu, spalił około 1,5L oleju na 600-700km. Dodam, że awaria wystąpiła w przeciągu kilku dni.

W kilka dni nagle zaczął brać tyle oleju.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam ponownie, pech mnie nie opuszcza.

Kupiłem sobie inną E39 w sedanie model 523i i co? podobny problem.. dokładniej:

Na zimnym silniku jest ok, ale po dużym rozgrzaniu jadąc, kiedy puszczę pedał gazu na kilkanaście sekund i dodam ponownie gazu niebieski dym, ze głowa boli.

Podobnie przy dojeżdzaniu do świateł itp.

Dodam, że podobnie jak poprzedniej mojej E39 temp poszła do czerwonego pola kiedy chłodnicę szlak trafił.

Co prawda nie jechałem tak, no ale wskazówka doszła do czerwonego pola.

Pierścienie czy uszczelniacze?? Z góry dzięki za szybką pomoc

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Heh, na liczniku 180tyś, ale po podpięciu kompa wyszło, że ma 480tyś, jakiś cfaniaczek cofnął licznik tylko o 300tyś
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

To też nie jest wielki przebieg by aż tyle oleju żarł przez uszczelniacze.

Tak jak Twój poprzedni pewnie został też przegrzany.

Za kilka set zł niektóre warsztaty wymieniają uszczelniacze zaworowe bez ściągania czapy. Ktoś pisał, że płacił 800zł.

Opublikowano
Czyli obstawiacie uszczelniacze??
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
No dokładnie, ale tylko na gorącym silniku tak się dzieje
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Na zimnym jak się odpala i jest chmura kilka sek to też uszczelniacze. Nie trzymają oleju na górze spływa on do komory spalania przez noc i stąd ten niebieski pierd po odpaleniu
Opublikowano
No właśnie na zimnym silniku u mnie jest wszystko ok, po odpaleniu czysto, dopiero po mocnym rozgrzaniu silnika wystepuje ten problem
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

Odma sprawdzana, jeden wężyk był strzelony i został wymieniony. Zasysa korek wię powinna działać teraz prawidłowo, wcześniej tak się nie działo.

A olej ze względu na bardzo duże połykanie go nalany jest zwykły Lotos 10w40

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak po dłuższym hamowaniu silnikiem dodasz gazu i masz chmurę za soba to na 100% pierścienie zapieczone.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

No właśnie też myślę, że to nie uszczelniacze.

Z logicznego punktu widzenia cylinder silnika rozszeża się wraz ze wzrostem temp. silnika, a pierścienie jeżeli są zapieczone nie ruszają się i z tąd chmura dymu.

Chmury dymu nie ma jadąc normalnie bo na bieżąco spala olej. A uszczelniacze jak nie trzymają to właśnie np. po nocy gdy auto stoi i go rano odpaliłem (Ford Galaxy) to puści dymka i potem spokój.

Pytanie: Co zrobić żeby zapieczone pierścienie puściły

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.