Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moze ktos mial taki problem , turbina sie nie zawsze załacza, czasem auto wchodzi w tryb wolnossacy kupa dymu i nie jedzie, po dodaniu gazu na luzie obroty ida np na 3 tys chwile tak sie utrzymuja pozniej opadaja- czy to wina turbiny- wszystko inne wymienione na nowe oryginalne. Jak sprawdzic turbo pod wzgledem mechanicznym? Ostatni jak sciagalem waz to bylo w niej troche oleju- dziwne jest to iz problem nie wystepuje caly czas lecz sporadycznie 1 dzien ok drugi nie jedzie itd. W kompie nie ma bledow wiec to raczej usterka mechaniczna. czyzby już turbo padło.
Opublikowano
Coś Ty! Spaliny w EGR nie mają takiego ciśnienia żeby uchylić zawór. Słuchaj a może Ty masz walnięty wężyk podciśnienia, albo elektrozaworek sterowania turbo?? Bo z tego co opisujesz to wygląda jakby układ vacum tracił szczelność i stąd brak regulacji doładowania.
Opublikowano
zawory nowe z bmw oryginal zmienilem wszsytko , przewody zaworki nawet w kolektorze czujnik, chyba ze ciegno turbiny albo ta gruszka przepuszcza , podcisnienie sprawdzalem miernikiem i jest ok. Po odlaczeniu zaworka od turbo jest tak samo- byc moze wiazka ale to chyba komputer powninien wychwycic a nie ma bledów.
Opublikowano
Kiedys tak mialem to mi zmienil facet gruszke od turbo i bylo ok ale wtedy nie bylo mocy caly czas, tylko nie wiem jak sprawdzic ten elektrozawór od turbiny w którym momencie on sie otwiera?
Opublikowano
... i bądź tu teraz mądry :roll: Też miałem taki przypadek, że nawet po wymianie przepływki na NOWĄ auto dalej nie jechało. Po odpięciu lepiej ciągnął. Masz u siebie zaktualizowany soft na wersję D5?? Próbowałeś pełnego czyszczenia sterownika z błędów wewnętrznych z poziomu INPA na pierwszej stronie pod opcją SHIFT + F8 (Special Functions)?? Sugeruję także adaptację ustawień dawek paliwa z poziomu DIS.
Opublikowano
tak mam D5, ale z tego co mi wiadomo to przeplywka reguluje paliwo a nie turbine, po odlaczeniu przeplywki auto jedzie lepiej i wogole nie kopci, jak ja podepne to mam chmure czarnego dymu i móła jak diabli, chyba ze przeplywka steruje rowniez praca turbiny
Opublikowano
no tak zależy czy oryginalna przepływka czy zamiennik bo niestety w większości przypadków ma to znaczenie , dzisiaj się spotkałem z przypadkiem jak na nowej (nie oryginalnej ) przepływce komputer pokazywał jej błąd ale auto chodziło dobrze ale czy tak jak powinno to nikt nie sprawdzi bo trzeba było by na hamownie jechać tak mi się wydaje przynajmniej
Opublikowano
no i niestety się mylisz bo przepływka przekazuje złe dane do komputera a ten źle steruje doładowaniem i tu masz przyczynę
Opublikowano
zamiennik ma koncowke 314 albo 914 bosch auto idzie z dolu natomiast na 4 ekonomizer dochodzi do ok 15l czyli przeplywka pewnie zepsuta albo nie te numery, przeplywka od mechanika nie z auta wiec ciezko powiedziec, ale ogolnie lepiej niz na mojej , mam teraz dylemat czy da rade wstawic pierburg 7.22684.09.0 bo mozna kupic sam wklad i cena lepsza cos kolo 350zl, i dziwi mnie to iz na mojej jest raz dobrze raz zle i dodam jeszcze ze cisnienie w kolektorze pokazuje mi 600mpa tak na odlaczonym czujniku jak i podlaczonym i caly czas wywala blad czujnika który jest w kolektorze lecz blad byl wczesniej i auto i tak jezdzilo ok.
Opublikowano
Ten w kolektorze jest atmosferyczny blad54 boost presure sensor, najgorsze ze nie da sie tego w zaden sposob usunac inpa ma zwieche jak kasuje tan blad, carsoft go nie usuwa chyba ze dde padlo
Opublikowano
W kolektorze jest doładowania. W sterowniku DDE masz atmosferyczny. Fakt faktem, opis dotyczy czujnika doładowania w kolektorze ssącym. Sprawdzałeś stan wiązki elektrycznej tego czujnika??
Opublikowano

Tak, biegnie do DDE. Masz możliwość diagnostyki DISem?? Jeśli tak to możesz sprawdzić oddzielnie działanie atmosferycznego i doładowania i to byłoby najlepsze. Pierburg może być, tylko daj adaptacje pompy wtryskowej w DIS po montażu nowej przepływki.

 

System samodiagnozy wysyła sprzeczne informacje, bo uszkodzenie czujnika doładowania "zamraża" wartość ciśnienia na wartości zastępczej 1024mbar. Natomiast napisałeś, że u Ciebie jest zamrożona na 600 mbar to już w ogóle jakieś dziwactwo i tak jakby świadczyło o tym atmosferycznym. Do tego jego uszkodzenie fałszuje sygnały dla dawki paliwa do aktualnej dawki powietrza (masy powietrza), uwzględniając różne ciśnienia powietrza występujące na różnych wysokościach nad poziomem morza. Przez to np w górach dawka wtrysku zostanie ograniczona dla uniknięcia emisji sadzy przy niższym ciśnieniu atmosferycznym, czyli mniej powietrza w komorach spalania. I u Ciebie właśnie tak to wygląda jakby padł ten atmosferyczny, mimo opisu o doładowania. Ponadto przy zapłonie wartość zawsze oscyluje w granicach 994-1002mbar przy sprawnych obu czujnikach, więc coś jest nie tak z tymi czujkami moim zdaniem.

Opublikowano
Czy przeplywomierz pierburg moze byc zamiast boscha?

 

Jasne, ze moze. Tylko jesli chodzi Ci o ta wkladke z allegro, to ona jest do przeplywek starego typu, a nie nowego.

Roznia sie bardzo wizualnie te przeplywki (czesc mierzaca).

Opublikowano
a czy ten czujnik w dde jest wymienny masz moze jakies fotki jak to wyglada czy moge kupic dde na allegro i wymienic czy trzeba cos jeszcze zmieniac , programowac etc.?
Opublikowano

Yoshimura dobrze prawi.

U mnie jest uwalony jeden krociec na przewodzie od vacum i sobie dynda przewód z kawałkiem ułamanego od egr-u. W miejscu,gdzie są te 3 wężyki od podciśnienia . Dzis przyszedł przewód jutro montaz i sie okaze. Tez mam braki mocy,czasem nie wlącza turbo ,non stop muli itd. Na zimnym smiga na ciepłym szarpie . Męcze się od roku. Egr wyczyszczony,przewody podcisnienia sprawdzone,przepływka ok. Dam wam znać koledzy :D

Opublikowano
a nie lepiej zanim coś sie zacznie robić sprawdzić te podciśnienie , po co ładować się w niepotrzebne koszta i wymieniać działające podzespoły

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.