Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Muszę wymienić termostat główny w E 90 318d, mam jedno pytanie. Od termostatu głównego z prawej strony jest sztywny plasikowy przewód od płynu chłodzącego, muszę go odciągać w stronę chłodnicy zeby wyciągnąć termostat z obudową ? Jeśli tak to jak to zrobić aby go nie uszkodzić ?

Za pomocne wskazówki będę b.wdzięczny.

Pozdrawiam. :

 

PS .Forum przeszukane .

Opublikowano

Po obu stronach termostatu glownego masz przewody plastikowe, ktore mocowane sa przez specjalne stalowe klamry.

Widac je dobrze na mojej fotografii ponizej.

Musisz je wysunac prostopadle do osi przewodu przy pomocy malego srubokreta.

 

Jak bedziesz wszystko skladal to pamietaj aby najpier te klamry "zamknac" na przewodach a dopiero potem przewody wsuwac na mocowania termostatu.

Wtedy bedziesz mial pewnosc, ze wszystko dobrze trzyma bo bedzie charakterystyczne "klikniecie" w momencie wsuniecia przewodu na miejsce.

 

http://i.imgur.com/8JKSOdE.jpg

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Wielkie dzięki ,super fotka.

Rozumiem że tej sztywnej plastikowej rury z prawej strony termostatu nie muszę ruszać ona jest przykręcona dwoma śrubami do silnika .Jedną śrubę można łatwo odkręcić lecz z drugą to następne "pół" silnika do rozkrecania. To mój główny problem .

Termostat EGR już wymieniłem , niestety główny też okazał się być padniętym .

Opublikowano

Nie ma potrzeby odkrecania mocowan rury dochodzacej z prawej strony do termostatu.

Musisz jedynie ja zdjac/odczepic z termostatu, jest na tyle gietka, ze da rade ja odchylic.

Musisz odkrecic 4 sruby mocujace termostat, ja sciagalem chlodniczke spalin, co widac na fotce w moim wczesniejszym poscie.

Jesli ktos jest w stanie odkrecic srube pod ta chlodniczka bez jej zdejmowania to chyle czola...

 

Zabezpiecz wszystkie otwory po demontarzu dolotu, szczegolnie dolot do turbiny, jakas ultra-czysta szmata, ktora nie pyli!

 

Podluz sobie jakies czyste szmatki, tak zeby ci plyn nie polecial na paski, bo bedziesz mial koncert przez 20 km po wymianie.

 

http://i.imgur.com/22nqfDB.jpg

 

http://i.imgur.com/QzprBdZ.jpg

 

 

Zaopatrz sie w plyn chlodniczy.

Co najmniej 6l. Tyle mi chyba weszlo, mimo ze nie spuszczalem plynu w najnizszym mozliwym miejscu - z bloku silnika.

Ludzie na forum polecaja Prestone, ktory miesza sie ze wszystkimi "kolorami" plynu, wiec nie musisz sie martwic o zakup identycznego, jaki masz wlany w uklad.

Kupisz go np. w Tesco - 40 zl za baniak.

Polecam kupic rowniez strzykawke do odciagniecia plynu ze zbiornika wyrownawczego, no chyba ze bedziesz spuszczal plyn w kanale, z bloku albo chlodnicy.

Ja nie mam jeszcze kanalu...

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Wczoraj wyrwałem chwasta ,teraz nowe termostaty trzymają tęperaturę 89-91 stopni :D

Mam nadzieję że teraz przestanie przybywać oleju w silniku .

Serdeczne dzięki za wskazówki i fotki.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Wczoraj wyrwałem chwasta ,teraz nowe termostaty trzymają tęperaturę 89-91 stopni :D

Mam nadzieję że teraz przestanie przybywać oleju w silniku .

Serdeczne dzięki za wskazówki i fotki.

Pozdrawiam.

 

nie przestanie, wierz mi. U mnie byl ten sam problem, temperatura silnika nie przekraczała 78 st. Po wymienia termostatów jak przybywało oleju tak dalej było tak samo. Aż filtr poleciał OUT. Nie uśmiechało mi sie wymieniac olej co 4 kkm

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Przejechałem ok.6 tyś. km i oleju nie przybywa :D Zanim wymienilem termostaty po 4 tyś. km od wymiany oleju było już 0,5 L oleju ponad maxa.W moim przypadku pomogło.

Pozdrawiam

Opublikowano
Przejechałem ok.6 tyś. km i oleju nie przybywa :D Zanim wymienilem termostaty po 4 tyś. km od wymiany oleju było już 0,5 L oleju ponad maxa.W moim przypadku pomogło.

Pozdrawiam

A jaki masz silnik? 122 czy 143KM?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Również polecam wymienić oba termostaty jednocześnie, oraz zalać nowym płynem. Powinien być spokój na 2-3 lata lub nawet dłużej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chriss na 2 lata ,ja wlasnie wymienialemdwa lata temu ,a dzis wracajc z pracy tem -4,-2.5 zewn,w ukryty menu pokazywalo 85 po przejechaniu z 30km ,pierwsze 15kmjechaemjak dziadek to temp byla na poziomie 76,zuwazylem ze poszedl oring lub term egr bo jest delikatny wyciekiwdac na chlodnice spalin,tragedia zeby 2 lata wytzrymywal z aso :mad2:
  • 1 rok później...
Opublikowano

Ja wymieniałem u siebie termostaty gdy już miały prawie 5 lat (wymieniałem kilka miesięcy po zakupie auta, gdy sprawdziłem temperaturę w ukrytym menu). Być może termostaty nie działały prawidłowo już dużo wcześniej.

Termostat główny działał "jako tako", a termostat Egr przepuszczał całkowicie, więc wymiana obu była konieczna.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odswieze troche temat moze komus sie przydadza moje wnioski z wymiany (nie) uszkodzonego termostatu

Posiadam e60 2008 (model po FL) z silnikiem n47

problem zaczal sie od DPF .... Prawdopodobnie zapalil sie on bo nie mogl sie wypalic gdyz zeby sie sam zaczal wypalac silnik musi miec co najmniej 75C to jedno z warunkow wypalania ... Po podlaczeniu kompa okazalo sie ze trzyma rowno 50 :( (bledem bylo od razu nietrafna diagnoza slepo stawiajac na termostat)

Zamowilem oryginalny termostat (200zl INTERCARS) po przeanalizowaniu forum zabralem sie za wymiane, zaczalem odkrecac egr przy okazji zlamala mi sie odma (odpowietrzenie - mala rurka ktora idzie od glowicy do rury filtra powitrza) jej nr katalogowy to 13717803842 kosztowala 40zl orygoinal kupiona tez w INTERCARS) Kiedy zaczalem miec problem z odkreceniem dwoch srub kluczem T45 ktore sa nad dolna czescia rury filtra powietrza (mocuja wlasnie EGR) zorientowalem sie ze ..... jestem zapatrzony w forum a nie pomyslalem .... bo to praca bez sensu.!!!!!!! w tym silniku wystraczy mala tryczka klucz 10 nasadowa i odkreca sie obudowe termostatu na ktora nachodzi waz wychodzacy z dolu chlodnicy.

NIE TRZEBA ODKRECAC EGR'U DEMONTOWAC RURY FILTRA POWIETRZA Doslownie odkreca sie 4 srubki zmiania wklad i skreca calosc zajmuje max 15min!!!!!! W silniku nie znalazlem odpowietrznikow podobno on sie sam odpowietrza .... dolalem nowy plyn, odpalilem auto i co ?!?!?

[BAD]

Auto dalej trzyma 50 C bylem max .... wku... ze nie sprawdzilem wczesniej innych rzeczy ..... dolny waz na zmiane robil sie letni i zimny wiec termostat dziala wlasciwie padlo podejrzenie na czujnik ktory jest w glowicy .... i to on byl powodem calego problemu. Rano kiedy podlaczylem INPE na dworze bylo 0 C a czujnik pokazywal temperature pynu -17C !!!!!!!! Wiec znowu INTERCARS (50zl) .... ten czujnik ma nietypowa oprawe ale latwo sie go odkreca dlugo nasadowa chyba 16 i teraz jest juz wsyztsko ok .... Temperatura rowno 90C

DPF wypalilem wymuszajac wypalanie programem. Wszedzie spotkalem opinie ze mozna to zrobic tylko DIS'em - NIEPRAWDA.

Znajomy ma Delpfi na laptopie, podlaczylismy i tam tez jest funkcja regeneracji DPF'u

REASUMUJAC

 

Zanim wymienisz termostat zweryfikuj czy napewno on jest uszkodzony (sprawdzic czy gorna rura jest letnia czy goraca - plyn po nagrzaniu powinien w niej miec ok 90C nastepnie dolna rure po odpaleniu zimnego silnika nie powinna sie nagrzewac na pewno przez ok 15-20min po tym czasie plyn moze miec juz ok 90C i termostat ma prawo puscic obieg na chlodnice) Sprawdzcie po dlugim postoju w ukrytym menu jaka temperature ma plyn powinna byc zblizona do temp otoczenia (jesli tak bedzie oznacza to ze czujnik jest dobry jesli bedzie znaczaca roznica trzeba zaczac od wymiany tego czujnika)

Jesli juz postawicie na termostat sprawdzcie czy napewno w waszym wypadku jest koniecznosc odkrecania EGR'u byc moze sa rozne wersje nie wiem ale u mnie gdybym pomyslal a nie slepo wierzyl w to co przeczytalem na kilku forach to czas na calkowity zabieg wymiany zajal by max 15min

 

Mam nadzieje ze komus to pomoglo :-) w razie pytan sluze pomoca :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.