Skocz do zawartości

318i wyciek z węzyka przy przy zbiorniku wyrównawczym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dzisiaj podczas jazdy zapaliła się na chwilę kontrolka ( później zgasła) płynu chłodniczego. Zauważyłem biały osad na górnej części zbiorniczka przy delikatnym poruszaniu słychać cichy syk i wydobywa się płyn -tak jakby z mniejszego wężyka przy zbiorniku. Czyżby uszczelka do wężyka czy pęknięty króciec zbiornika.

Jak to rozmontować ? Dzięki za pomoc.

Ignacy
Opublikowano

wyciągasz metalowe zawleczki z obu weży (gruby i chydy) i ściągasz końcówkę, łatwo nie zejdzie troche trzeba ją rozruszac (ale raczej bym sie bał że to sam zbiorniczek pękł albo na łączeniu albo np kruciec czy nawet ścianka - niestety częsta awaria)

 

tylko oczywiście na zimnym silniku bo sie poparzysz wrzątkiem który jest pod ciśnieniem dużym

Opublikowano
Tam są o-ringi. Lubią się spłaszczać, u mnie był identyczny wyciek właśnie z tego powodu ale niepotrzebnie zmieniłem zbiorniczek.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja też wymieniłem zbiorniczek bo myślałem że jest pęknięty, a teraz się okazało że cieknie właśnie na łączeniu zbiorniczka z tym wężem.

Pewnie oring puszcza, najgorsze że oring nie występuje jako część wymienna, trzeba cały wąż zmieniać. Jakby ktoś wyjął ten oring i go pomierzył to byłoby fajnie :) A może zna ktoś wymiary tego oringu?

Opublikowano
Kolega to tam uszczelniał taśmą teflonową taką co hydraulicy miewają.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Kolega to tam uszczelniał taśmą teflonową taką co hydraulicy miewają.

Jest to jakieś wyjście ale wolałbym to zrobić po ludzku wymieniając oring :wink:

Chyba że jest nie do dostania to wtedy trzeba inaczej kombinować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oring po wyjęciu dobierzesz w sklepie z uszczelkami i nie musisz kupować całego węża. Dla przykładu uszczelniałem ostatnio vacuum pompę w swojej e87 (norma w silnikach n42/46 itd..), oring który jest w pompie w ASO sam nie występuje (tylko cała pompa za ponad 1000pln) w sklepie z uszczelkami (http://www.uszczelka-lodz.pl/) zapłaciłem 2pln!!! Dla przykładu oring między pompę a silnik kupiłem w ASO 20pln.... trochę przepłaciłem :)
Opublikowano
Oring po wyjęciu dobierzesz w sklepie z uszczelkami i nie musisz kupować całego węża.

 

No tak, tylko jak go wyjmę to raczej nie dojadę do sklepu z uszczelkami :wink:

 

Pompę vacuum też uszczelniałem i też kupowałem oring w serwisie za ponad 20zł. Pewnie trochę się przepłaca ale przynajmniej wiadomo że będzie pasował bez wyjmowania starego oringu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak, musisz wyjąć i skorzystać z drugiego auta lub poprosić jakieś znajomego o transport. Najlepiej zabrać też wąż ze sobą i od razu przymierzyć.

A tak jak widzisz, w ASO tylko cały wąż... to samo co z vacuum pompą. Ale to nie tylko praktyka BMW, w swoim motocyklu zmieniłem uszczelki w pompce hamulcowej w salonie Hondy dostępny cały zestaw naprawszy za ponad 200pln, w sklepie dobrałem odpowiednie uszczelki za niecałe 5pln i przez ponad 2 lata do sprzedaży wszystko było wyśmienicie.

Opublikowano

Potrzebny drugi środek transportu albo sobie urządzisz miejsce naprawy na parkingu sklepu z uszczelkami ;-)

Chyba że ktoś Ci podpowie jakie wymiary O-ringu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Ten oring nie występuj jako część zamienna więc nr katalogowego nie znajdziesz.

Trzeba wyjąć i dopasować, ale chyba jeszcze nikt tego nie zrobił :wink:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak ktoś nadal jest zainteresowany tym oringiem to kupiłem ostatnio do siebie 2 rozmiary 16x2,5mm i 16x3mm i jak dla nie to lepszy jes ten większy 16x3mm.

Oringi kupiłem w Warszawie na ul. Garażowej 4 w firmie Passerotti

Koszt 1 szt to 75gr :wink:

Niestety nie wiem czy wymiana oringu pomoże bo w środku rury wyszczerbiony jest kawałeczek plastiku w miejscu w którym osadzony jest oring...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wymiana oringu jednak pomogła i teraz już nic nie cieknie :cool2:

Szkoda że wcześniej tam nie zajrzałem tylko kupiłem nowy zbiorniczek i korek, a stary był pewnie sprawny...

Opublikowano
...Szkoda że wcześniej tam nie zajrzałem tylko kupiłem nowy zbiorniczek i korek, a stary był pewnie sprawny...

 

Nawet jak był sprawny to nie masz pewności czy by nie pękł, ja tak miałem że chyba po prostu od starości (chociaż mam oryginalny przebieg 220000km, może nigdy nie był wymieniany), najpierw miałem palącą się kontrolkę tak jak ty przez około pół roku ale płynu ubywało bardzo mało, a później mi eksplodował i miałem jeziorko małe pod samochodem:) na szczęście w garażu zaraz po zaparkowaniu. Gdyby spotkało mnie to na autostradzie to nie byłoby miło. Jak nie masz pewności czy był wymieniany to po takiej akcji bym wymienił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.