Skocz do zawartości

Zakup E61/520D


thnight

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum

 

Powoli przymierzam się do zakupy nowego samochodu i najbardziej skłaniam się do zakupu E61 z dwu litrowym dieslem. Rozważam sprowadzenie go z Niemiec przy pomocy firmy automeritum. Zanim jednak podejmę decyzję chciałbym zadać kilka pytań i wyjaśnić parę wątpliwości. Przewertowałem już forum wielokrotni i chciałbym jakoś podsumować to co wiem i czego nie wiem.

 

Mój budżet mieści się w okolicach 75tyś. Z tego co się orientuję samochodu jaki mogę kupić za te pieniądze będzie z roku 2009 lub 2010 i będzie miał przebieg około 170-180 tys. km.

 

Po pierwsze chciałbym zapytać czego mogę się po taki samochodzie spodziewać, niektóre czarne scenariusze z forum mówią o wydatkach rzędu 10 tys. na naprawy i wszelaki awarie. Czy te silniki 2.0 są rzeczywiście tak tragiczne ?? Czy problemy raczej zaczynają się w dużo większych przebiegach ?

Po drugie chciałbym się dowiedzieć jakich nakładów będzie wymagał ten samochód zaraz po zakupie. Co od razu naprawić i wymienić ?

I wreszcie po trzecie gdzie w Krakowie mogę zawieść to auto do sprawdzenia tak żeby uniknąć kosztów ASO ??

 

 

viewtopic.php?f=73&t=153312

 

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Samochód to nie matematyka , niemożna zakładać ( poza czynnościami serwisowymi ) co przy danym przebiegu ulegnie uszkodzeniu , bardzo dużo zależy od warunków eksploatacji poprzednika , rocznik i przebieg to za mało . Co do rozrządu , awarie zdarzają się ok 170 tys w górę , ale jaki to jest procent z pośród wszystkich kto to wie :shock: . Druga sprawa , te roczniki mają silniki z oznaczeniem " C " ponoć znacznie rzadziej pękają łańcuchy . N47 poza problemami z rozrządem praktycznie jest najlepszym motorem 2 l d . Poczytaj jeszcze forum bo warto .

Ja twierdzą że trwałość ( spapranego rozrządu przez BMW ) ma taż ( nie tylko )wpływ lepkość oleju . Ja w naszym klimacie preferuję 0W30 ,głowa i prawa noga to znaczy żeby nie kręcić silnika nie potrzebnie na wysokich obrotach . Wykorzystywać to co daje diesla czyli moment obrotowy . Ja man 170tys i odpukać ( albo jestem już głuchy :wink:) zero problemu z rozrządem , szuraniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

 

Jak to jest z tym rozrządem w N47 ? Kupując auto z tym silnikiem jestem prędzej czy później skazany na wymianę czy jest szansa że będę mógł go użytkować przez kilka lat bez problemu ??

Czytałem gdzieś, że największy problem był w rocznikach 2007-2009.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki

 

" Jak to jest z tym rozrządem w N47 ? Kupując auto z tym silnikiem jestem prędzej czy później skazany na wymianę czy jest szansa że będę mógł go użytkować przez kilka lat bez problemu ?? "

 

W każdym silniku będziesz musiał prędzej czy później wymienić rozrząd ( poza Mercedesem beczkom - historia) .Tak jak pisałem niema reguły i .

 

" Czytałem gdzieś, że największy problem był w rocznikach 2007-2009."

 

Tak ,silniki z literą- A jak mój :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.