Skocz do zawartości

728i kilka drobiazgów :)


HugoEmPe

Rekomendowane odpowiedzi

1. Autku czasami zdarza się zgasnąć na wolnych obrotach (niezależnie od tego, czy jeździ na LPG czy na benzynie) - poprzedni właściciel zasugerował mi przeczyszczenie przepływomierza. Prosiłbym o fotoinstrukcję jak to zrobić (przy okazji ktoś z was przeczyści sobie przepływomierz ^^)

2. Komputer jednorazowo wyświetlił mi informacje, żeby sprawdzić światła przeciwmgielne i hamowania (chociaż działają)

3. Poprzedni właściciel zwrócił mi również uwagę na pompę paliwa, że niedługo może się skończyć ( w ogóle - super uczciwy facet - sam mi zwracał uwagę na niesprawne rzeczy, których ja nie zauważyłem ). Czy jest sens bawić się w kupno używanej? Kupno taniego zamiennika nie wchodzi w grę, a oryginał kosztuje 600 zł :)

4. Martwe piksele na wyświetlaczu przy zegarach - słyszałem, że jest szansa uratowania tego bez wymiany całego zestawu, podobno trochę z tym pi***olenia, ale da się to zrobić. Ktoś wie jak?

5. Syk z kolektora ssącego - czy to normalne w tym silniku? Silnik pracuje idealnie, równiutko, pięknie wchodzi na obroty, mocy ma wystarczająco, spalanie przy delikatnej jeździ niemal katalogowe, ładnie trzyma temperaturę, więc nie widzę żadnych nieprawidłowości.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Autku czasami zdarza się zgasnąć na wolnych obrotach (niezależnie od tego, czy jeździ na LPG czy na benzynie) - poprzedni właściciel zasugerował mi przeczyszczenie przepływomierza. Prosiłbym o fotoinstrukcję jak to zrobić (przy okazji ktoś z was przeczyści sobie przepływomierz ^^)

2. Komputer jednorazowo wyświetlił mi informacje, żeby sprawdzić światła przeciwmgielne i hamowania (chociaż działają)

3. Poprzedni właściciel zwrócił mi również uwagę na pompę paliwa, że niedługo może się skończyć ( w ogóle - super uczciwy facet - sam mi zwracał uwagę na niesprawne rzeczy, których ja nie zauważyłem ). Czy jest sens bawić się w kupno używanej? Kupno taniego zamiennika nie wchodzi w grę, a oryginał kosztuje 600 zł :)

4. Martwe piksele na wyświetlaczu przy zegarach - słyszałem, że jest szansa uratowania tego bez wymiany całego zestawu, podobno trochę z tym pi***olenia, ale da się to zrobić. Ktoś wie jak?

5. Syk z kolektora ssącego - czy to normalne w tym silniku? Silnik pracuje idealnie, równiutko, pięknie wchodzi na obroty, mocy ma wystarczająco, spalanie przy delikatnej jeździ niemal katalogowe, ładnie trzyma temperaturę, więc nie widzę żadnych nieprawidłowości.

 

1) może być to przepływka ale nie musi. Dobrze by było pod kompa podłączyć. Może być nieszczelność w dolocie. Instrukcję? Kup zmywacz do hamulców albo izopropanol w sprayu i psikaj obficie. Ja nie jestem zwolennikiem wykałaczek pędzelków bo podobno można go łatwo uszkodzić. Oczywiście musisz go wyjąć z dolotu i robić to po za autem. Możesz też najpierw odpalić auto i psikać w dolot w celu znalezienia nieszczelności. Jak podbije obroty tzn że gdzieś jest.

 

2) MOże masz jakieś diody? Albo zaśniedziały styk i błąd się chwilowo wyświetli.

 

3) Ja bym kupował nową. W sumie jakiś ogromny wydatek nie jest a będziesz miał na lata.

5) R6 syczą. Ten kolektor w którym jest podciśnienie jest głośny syk ale tylko po otwarciu maski. Jak się ją zamknie jest cisza i słychać mruczenie silnika. Kolektor psiknij też tym zmywaczem albo izopropanolem może też być nieszczelność zależy jaki to syk. Bez osłuchania osobiście nikt Ci nie powie czy jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, to gaśnięcie zdarza się często podczas szybkiego spadku obrotów silnika do jałowych, np. jak wcisnę sprzęgło przy dohamowywaniu na niskim biegu na światłach - obroty schodzą do zera i auto gaśnie. Gdy robię to bardzo łagodnie, np. wciskam sprzęgło przy poniżej 1500 obr., wtedy tego problemu nie ma.

 

Dzięki za wskazówki :)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem - nic się nie dzieje z obrotami przy naciskaniu hamulca :)

Co do tego przepływomierza naczytałem się trochę o tym, że łatwo go uszkodzić :/ Mimo wszystko podjadę z tym chyba do mechanika gdyż delikatność nie jest moją najmocniejszą stroną (budowlaniec...) :)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zegarow to ja naprawialem, koszt 350 zl i jak nowki, gasniecie to bym sprawdzil czujnik polozenia walka, podlacz kompa

Czujniki położenia wałka i wału niedawno były wymieniane na oryginały.

Aha, przyszła mi do głowy jeszcze ta pompka paliwa... Ona podaje paliwo pod zbyt małym ciśnieniem, może komputer od tego świruje i kombinuje coś z dawką ?? Wtedy na LPG by też miało to coś do rzeczy?

 

A propos: http://allegro.pl/pompa-paliwa-bmw-e39-528-2-8-520-523-525-oryginal-i3425065023.html

Taka od e39 podejdzie ??

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z instalacją gazową jest wszystko jak najbardziej w porządku. Bardziej mnie ciekawi ta pompa. Nic to - wymienię pompę i wyczyszczę przepływomierz, krokowca i przepustnicę. Zobaczymy co dalej :) Już wiem że z e39 nie podchodzi, ale np z 735 czy 740 już tak - więc nie będzie większego problemu z zakupem używki.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pompa nie ma wpływu na pracę silnika na gazie (mieć nie powinna), poza jednym dziwnym przypadkiem.

rozpędź go do 200km/h na benzynie i zobacz czy się dusi - wtedy dopiero coś kombinuj - jeśli chcesz częściowo jeździć na PB

 

W zależności jaka instalacja moooooże to mieć jakiś tam wpływ - przy istalacji II gen lub III gen i tylko jak jest przykombinowane bardzo.

(w IV i V nie, VI się nie da do tego auta ;) ) - dlatego najpierw jaka instalacja, a potem się zastanawiać trzeba

 

miałem tak w jednym aucie, czas reakcji instalacji był na tyle duży że na niskich obrotach jak spadało to się włączało PB95, bo wtryski

benzyny były bliżej - i w sytuacji kiedy jedziesz, wpdasz wpoślizg, masz nawłaczane podgrzewanie wszystkiego, nagle auto potrzebuje

dużo, bardzo dużo prądu prądu i jeszcze się oba wiatraki chłodzenia włączą - to mogło go zdusić alterntorem na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pompa nie ma wpływu na pracę silnika na gazie (mieć nie powinna), poza jednym dziwnym przypadkiem.

rozpędź go do 200km/h na benzynie i zobacz czy się dusi - wtedy dopiero coś kombinuj - jeśli chcesz częściowo jeździć na PB

 

W zależności jaka instalacja moooooże to mieć jakiś tam wpływ - przy istalacji II gen lub III gen i tylko jak jest przykombinowane bardzo.

(w IV i V nie, VI się nie da do tego auta ;) ) - dlatego najpierw jaka instalacja, a potem się zastanawiać trzeba

 

miałem tak w jednym aucie, czas reakcji instalacji był na tyle duży że na niskich obrotach jak spadało to się włączało PB95, bo wtryski

benzyny były bliżej - i w sytuacji kiedy jedziesz, wpdasz wpoślizg, masz nawłaczane podgrzewanie wszystkiego, nagle auto potrzebuje

dużo, bardzo dużo prądu prądu i jeszcze się oba wiatraki chłodzenia włączą - to mogło go zdusić alterntorem na LPG.

Nie będę ganiał nie do końca sprawnym autem 200km/h :) Fakt, że to są drobiazgi, ale na własnych błędach się nauczyłem, że żeby autem szybko jeździć, to wszystko musi być dopięte na ostatni guzik i tego się będę trzymał. Już z E34 porządną przygodę miałem i mi wystarczy, szkoda kolejnego auta, a poza tym mam już żonę i dziecko więc i mnie też szkoda :) A nie ma to najmniejszego związku z instalacją gazową gdyż dzieje się to i na benzynie i na gazie...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło na czujnik położenia wału. Kupuję dzisiaj, oczywiście oryginał, jutro chłopaki w PiM mi zakładają i autko będzie jeździć jak trzeba :) Był wymieniany przez poprzedniego właściciela na używkę, widocznie już był na wykończeniu.

Pompę niepotrzebnie wymieniłem, bo była sprawna. Jakby ktoś był zainteresowany, to mam na zbyciu teraz :)

Sykiem mam się nie przejmować, bo to zupełnie normalne.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione :) Kurna chata auto nie do poznania :) Myślałem, że nie ma mocy na niskich obrotach bo po prostu jest za ciężki na ten motor a tu guzik, teraz pięknie ciągnie od samego dołu :) Temat do zamknięcia.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.