Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przymierzam się do wymiany radia z business na prof. Szukałem troche na forum i wiem, że temat jest drażniący ale nie mogę tego pojąc.

1.Czy każde radio prof. ma bluetooth? Jeśli nie to jak je odróżnić?

2.Czy po wmontowaniu radia prof. z bluetooth będę mógł od razu parować swój telefon?

3.Czy jak mam multifunkcje w kierownicy to będzie mi działało odbieranie połączeń bez zmieniania wiązek?

4.Czy trzeba coś programować?

5.Czy jest przy tym dużo "pierdzielenia"?

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja mam radio Professional ale nie mam bluetooth.

Zapewne za bluetooth odpowiada jakiś dodatkowy moduł taki jak tu http://allegro.pl/modul-telefonu-bluetooth-bmw-e90-e91-fv-i3455473155.html

i nie wiem czy jak to podłączysz czy będzie działać, nie wiem czy czegoś jeszcze nie trzeba dołożyć, jakiś mikrofon czy coś.. tak mi się wydaje bo w środku nic takiego nie ma chyba. Ale niech wypowiedzą się osoby co już coś takiego dokładały.

205 1.9d 64km-> Q5 3.0D 240km -> Passat B4 1.9TDI 90km -> e90 320d 163km <- klik & I3s 2018 | Niezła fala..

http://www.motostat.pl/user_images/55143/icon5.png i spada... chyba uczę się jeździć eco..

Opublikowano (edytowane)

1. Radio z wbudowanym BT:

(bez radiatora):

http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/16/74/87/3316748744

Radio bez BT:

(z radiatorem):

http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/53/95/88/3353958884

 

Jeśli masz radio bez BT to najłatwiej dołożyć BT kiedy masz opcję 6FL czyli w USB w podłokietniku.

 

Wówczas posiadasz w bagażniku moduł ten moduł:

http://i44.tinypic.com/2wf0biv.jpg

http://i39.tinypic.com/2zqbqr8.jpg

 

Dodatkowo potrzebujesz:

61138377072 x1 -> 3 pins Connector

61130005197 x4 -> Female Pin

84316938762 x1 -> Mic

Kabel SMB-SMB

 

1. Zdejmujesz plastik ze oświetleniem wnętrza, ten obok lusterka, i po wyjęciu zaślepki masz miejsce na instalacji mikrofonu.

http://s22.postimage.org/y7a91mhsd/20130512_230415.jpg

2. Z '3 pin connector' (ten podłączasz do mikrofonu, foto powyżej) + 2x female pin + 5 metrów elastycznego przewodu + 2x female pin robisz przewód który biegnie od wewnętrznego lusterka, przez słupek, próg, do bagażnika, gdzie podłączasz do modułu wciskając w wolne miejsce we wtyczce, jak po foto poniżej:

http://s22.postimage.org/r2sfslaj1/20130512_225933.jpg

http://s22.postimage.org/lv7co4txp/20130512_225945.jpg

3. Podłączenie anteny w praktyce sprowadza się do dostatecznie długiego przewodu z końcówkami SMB-SMB (obie końcówki żeńskie, kątowe), np o długości 2 m, który robi za antenę. Wystarczy go podłączyć jak na zdjęciu poniżej:

http://s22.postimage.org/6xyvn4gp9/20130512_230109.jpg

Nie potrzebujesz kupować anteny BT, rozwiązanie jak wyżej sprawdza się bardzo dobrze.

Przewód SMB kupowałem u 'master antena' - pierwszy wynik w google.

4. Dołożenie kodu wyposażenie BT - $644 - do VO (vechicle order) i reset modułu radia (w NCSExpert: profil expert_mode, SG_CODIEREN modułu 2RAD, działa nawet na kablach USB-OBD) są wystarczające.

Może się okazać konieczna zmiana języka komend głosowych ale to robi się podobnie jak w pkt 4.

 

Multifunkcja bedzie dzialać od razu, parowanie uruchamiamy przez przytrzymanie na radiu guzika ze słuchawką. Wszystko da się zamontować w jedno popołudnie.

Edytowane przez Santa Cruz

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie chcesz ściągać poszycia słupków i kombinować z podsufitką możesz kupić górną obudowę kolumny kierowniczej od e93 z mikrofonem, wtedy wystarczy ok 1,5 m kabla do mikrofonu. Ja tak zrobiłem, używana obudowa z mikrofonem na alledrogo kosztowała mnie 100 zł ale tylko dlatego, że pan sprzedający nie miał pojęcia co to jest :mrgreen: Pasuje idealnie do innych e9x bez żadnych przeróbek. Radio z BT wychodziło po 2010r rozpoznasz je po znaczku BT na naklejce. Mnie radio i wszystkie inne rzeczy kosztowały ok 1200 zł, kabel do USB oraz nowe gniazdo USB/AUX kupiłem nowe w BMW. Robocizna 0 zł bo zrobiłem podłączenie sam...
Krzysztof
Opublikowano
Podepnę się do tematu. Ja u siebie mam radio professional ale bez bluetooth'a. Lepiej jest wymienić radio na te z wbudowaną funkcją BT czy dokładać moduł( tego z pewnością nie mam) ? Czy po wyminie radia na te z funkcją BT wszystko powinno śmigać?
Opublikowano

Dzięki kolego Kris1973 za cenną informację. Mi pozostał zakup i montaż mikrofonu, nie byłem pewien czy obudowa od E93 pasuje do E90 i na razie nie robiłem zakupów. W takim razie montaż zrobię mniej inwazyjną metodą :)

 

@filip...

Wydaje mi się że lepiej kupić radio z wbudowanym BT i USB. Po zmianie najprawdopodobniej trzeba będzie zrobić kodowanie i wtedy radio będzie w pełni funkcjonalne. Przy dokładaniu modułu może być konieczna większa rzeźba w przewodach. Może ktoś bardziej doświadczony w tym temacie jeszcze się wypowie.

Opublikowano

Czyli podsumowując:

 

wystarczy kupić radio prof. z BT do tego kupić mikrofon, wszystko zamontować, podłączyć mikrofon do radia i będzie śmigać. A no i jeszcze doprogramowanie. Dobrze rozumiem?

Opublikowano
Tak, dokładnie :) U mnie na przykład po kupnie i montażu działało USB i AUX w radiu. Aby aktywować BT potrzebne było kodowanie.
Opublikowano
No i fajnie, takie rozwiązanie bardziej mi odpowiada, bo po co rzeźbić... :) teraz tylko polować na allegro :) a jeśli chodzi o usb to chyba trzeba dokupić ten moduł w podłokietniku?
Opublikowano
http://zapodaj.net/bc7257b767893.jpg.html jestem mega zadowolony i żadna rzeźba , a nawet poprawiło wygląd mojej deski :cool2: usb jest , bluetooth super działa z N-8, nawigacja prowadzi do celu bez problemu, i kamerka cofania zamontowana :cool2: !!!a to jest super u mnie w mieście. Zapomniałem dodać, że jeszcze super sprawuje się zestaw głośnomówiący
Opublikowano
A jak z czujnikami cofania? Czytałem trochę komentarzy na temat tych urządzeń i były różne, najważniejsze że Tobie się podoba i jesteś zadowolony :)
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Sory za odgrzebanie kotleta ale mam pytanko dotyczące kodowania bluetooth w e61. Okazało się, że mam w aucie moduł MULF2 (dzięki Capaz ;) ). Dodałem do VO $644 i teraz który moduł muszę zresetować ? W NCS nie mam takiego modułu jak 2RAD. Czy powinienem zresetować MULF'a ? Jeśli tak, czy można to zrobić przez D-CAN ?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sory za odgrzebanie kotleta ale mam pytanko dotyczące kodowania bluetooth w e61. Okazało się, że mam w aucie moduł MULF2 (dzięki Capaz ;) ). Dodałem do VO $644 i teraz który moduł muszę zresetować ? W NCS nie mam takiego modułu jak 2RAD. Czy powinienem zresetować MULF'a ? Jeśli tak, czy można to zrobić przez D-CAN ?

Do przekodowania MULF oraz... tu pytanie do Ciebie co Ci wyświetla NCS w oknie z listą modułów (MASK, CAPPL)?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Do przekodowania 2MULF oraz całe CCC czyli CAPPL, CAUDI, CGATE, CHOST, CTUNE.

 

Do MULF2 konieczny będzie ICOM. Zwykły kabelek DCAN jest niewystarczający.

 

Fabrycznie miałeś $644 czy tylko obsługę USB ?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czyli do przekodowania moduły, które podałem wyżej oraz rozbudowa MULF o mikrofon i antenę BT.
Opublikowano

prmax bardzo dziękuję za pomoc.

 

Capaz - tak, rozmawialiśmy o mikrofonie, antenie i kablach ale nie wchodziliśmy już w szczegóły które dokładnie moduły trzeba kodować.

 

Panowie, ostatnie pytanie. Czy jak dodałem do VO $644 i teraz zakoduje moduły CCC pustym plikiem FSW_PSW.MAN to będzie banglać ?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Kodujesz profilem expert a nie pustym .MAN moduły CCC oraz MULF.
Opublikowano

Witam,

 

Udało się wszystko uruchomić bez ICOM. Po dodaniu FA do VO zrobiłem reset 2MULF i całego CCC. No i wszystko bangla. Auto paruje się z tel, kontakty są dostępne i przycisk na kierownicy też działa. Pozostaje tylko dokupić i podłączyć mikrofon. Nie potrzeba też anteny, wystarczy dłuższy kabel z końcówkami SMB. Nie mniej jedank dzięki wielkie za pomoc.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam mam pytanie odnosnie mikrofonu, mam kupione radio z bluetooth i caly osprzet poza mikrofonem i kablem. Sklaniam sie ku zakupowi mikrofonu i pokrywy kolumny z e93 tylko wszedzie sprzedawane sa mikrofony bez okablowania czy ten przewod miedzy radiem a mikrofonem ma jakas nazwe nr katalogowy, czy trzeba go samemu zmontowac a jesli tak to jakie wtyczki, piny musze zakupic? Z gory dziekuje za odpowiedz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam mam pytanie odnosnie mikrofonu, mam kupione radio z bluetooth i caly osprzet poza mikrofonem i kablem. Sklaniam sie ku zakupowi mikrofonu i pokrywy kolumny z e93 tylko wszedzie sprzedawane sa mikrofony bez okablowania czy ten przewod miedzy radiem a mikrofonem ma jakas nazwe nr katalogowy, czy trzeba go samemu zmontowac a jesli tak to jakie wtyczki, piny musze zakupic? Z gory dziekuje za odpowiedz.

Przewód do mikrofonu możesz sam zrobić, ja tak zrobiłem. Kupiłem wtyczkę do radia 12 pinową i 2 pinową do samego mikrofonu.

Krzysztof

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.