Skocz do zawartości

E39 520i Odma - co ile km wymieniamy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
. Jak będziesz wymieniał, to Ci pomogę. :D

Będę właśnie wymieniał ją razem z olejem, a jak mówisz zdjęcie filtra dużo pomaga to zrobię to za jednym zamachem. Jak sobie nie poradzę to się zgadamy :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ile kosztuje odma do 520i dobrej firmy bądź ori ?

 

Ori przedliftowa, razem z wężykami około 400 zł.

Opublikowano (edytowane)

Na portalu aukcyjnym (nazwy nie podam na wszelki wypadek ale chyba jasna sprawa którym) można kupić UŻYWANĄ ori do 100 zł.

Ori można poznać, bo z zasady mają znaczek BMW wybity (nie naklejka), podróbki nie mają. Jeśli nie stać kogoś na nówkę, na pewno pojeździ dłużej na sprawnym ori niż na podróbie. Sprawny używany oryginał ciężko jest rozpoznać, może to być nawet niemożliwe. Nie brać takich, co na zdjeciach są mocno zaolejone. Brać takie, którym sprzedawcy dają gwarancję rozruchową.

Jeśli mogę polecić szybkiego i uczciwego sprzedawcę, to pisać na priv. Kolega z Radomia bodajże sprzedaje sporo ori w bardzo dobrym stanie (ja jestem zadowolony).

 

Co do kopcenia, to dym jest po prostu jasny, gęsty i obfity. Na pewno warto szybko zająć się odmą, żeby nie musieć później wymieniać innych rzeczy.

 

danielxc717 może to ci sie przyda:

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=263731

Edytowane przez s_wirus
Opublikowano

Pewnie, że się przyda :) Czyli jak odkręcę filtr i wymontuje kawałek dolotu to będzie dość fajny dostęp do odmy.

100zł oryginał? Mógł byś pokazać tą aukcję bo ja już się przygotowałem na 300pare zł.

  • 5 lat później...
Opublikowano

Rozumiem, że filtr odmy wymieniamy co trzecią wymianę oleju tylko w dieselu ?

W moim E39 M54B25 192km jeden mechanik stwierdził, że mam uszkodzoną odmę ale nie jestem tego taki pewien bo inny stwierdził, że nie ma z nią problemu i jest sprawna. Sam nie wiem. Po odkręceniu DISY okazało się, że kolektor dolotowy ma w sobie olej. Więc zastanawiam się czy ODMA nie jest walnięta.

Zastanawiam się nad ODMĄ:

- Febi z rurkami za 340zł

- Febi z rurkami Meyle za 340zł

- Febi z rurkami MaxGear za 300zł

- Znalazłem jeszcze oryginalną BMW za 317zł https://allegro.pl/separator-odma-oryginal-bmw-m52-m54-e46-e39-i7262030131.html#shippingInfo

Opublikowano
No jeśli ta z alledrogo faktycznie zgodna z opisem to warto, jeśli masz wątpliwości to bierz tutaj--> https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11617501566.aspx? przewody też dobierzesz :cool2:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bierz wersję zimową ori, jest tańsza i w zestawie są dwa przewody.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
  • Partnerzy klubu
Opublikowano

Do wszystkich M52TU oraz M54 polecam zestaw do wymiany odmy składający się z:


ISukln.png


'Zestawu zimowego' Oryginalnego BMW:

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/11617534237-oryginal-bmw,11-11617534237-FOEBMW-0-0-11617534237.aspx


Zestaw zawiera: odmę 11617501566 z nałożoną dodatkową osłoną izolacyjną skuteczniej chroniącą odmę przed zamarzaniem oraz 2 przewody odmy (nr 2 i 3 ze schematu) również z nałożoną dodatkową osłoną izolacyjną skuteczniej chroniącą przewody przed zamarzaniem. Pod dodatkową osłoną izolacyjną znajduje się standardowa odma z widocznym na obudowie numerem katalogowym 11617501566:


pR3KUU.jpg


0cI3kr.jpg


Przewodów nr 4 i 7 Febi:


nr 4

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/33113-febi-bilstein-waz-wentylacja-skrzyni-korbowej,11-33113-0101-01600--33113~2FEB.aspx


nr 7

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/36031-febi-bilstein-waz-wentylacja-skrzyni-korbowej,11-36031-0101-01600--36031~2FEB.aspx


Nie polecam przewodów Meyle, ponieważ są one znacznie mniej elastyczne od Oryginalnych BMW oraz Febi co sprawia problemy podczas montażu.


Aktualna cena za powyższy zestaw (odmę Oryginalną BMW, przewód nr 2 Oryginalny BMW, przewód nr 3 Oryginalny BMW, przewód nr 4 Febi oraz przewód nr 7 Febi):


tCycNH.png



Pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Udało ci się zamonotwać odme z tą osłoną zimowa ?

 

Odma z osłoną pasuje do każdego M52TU oraz M54, ale równie dobrze możesz zdjąć osłonę i wtedy będziesz miał zwykłą odmę 11617501566 w niższej cenie niż w przypadku zakupu poza zestawem 11617534237.



Pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

no wiec i ja sie wzialem za odme. Auto jak silnik byl zimny- stawialo zaslone dymna.

niestety odma w norge kosztuje sporo kasy wiec zamowilem w pl i przyszla nie ta odma, w dodatku bez rurek.

Pozostalo "druciarstwo"

pojechalem na szrotzeby zobaczyc gdzie jest ta odma, pocwiczyc jak ja zdemontowac i wziasc sie za swoje auto.

Przy okazji kupilem uzywana odme (co za szczescie mialem) i jedna rurke (na rysunku to numer 2)

Demontaz mojej odmy to byl ostatni dzwonek.

Pekniete rurki numer 4 i 7.

Olej nie splywal do bagnetu bo rurka ocierala o podstawe silnika i sie przetarla.

Dlaczego dziura byla w 7 - tego nie wiem.

Przy demontazu- niestety pekl najwazniejszy przewod - czyli 3.

Z peknietymi przewodami pojechalismy do sklepu i poszukalismy odpowiednich przewodow gumowych.

Zalozylem odme uzywana i "rurke 'druciarstwo nr 3 i wydluzona rurke numer 4 zeby nie ocierala silnik.

Efekt:

Nastepnego dnia zgasla samoistnie kontrolka silnika - nie swieci juz od kilku dni. Po podlaczeniu inpy okazalo sie ze komputer usunal z pamiecie stare bledy powodowane przez odme.

Rano auto prawie wogole nie dymi - to nastepny plus.

Do powrotu do kraju musi starczyc 'druciarstwo", ale po powrocie jade kupic nowa odme, nowa rurke nr 3, 7.

Rurka numer 4 zostaje moja (druciarstwo) poniewaz oryginalna znowu bedzie ocierac o uchwyt poduszki silnika.

Rozmontowalem moja stara odme - byla w dobrej kondycji.

Zapchana totalnie byla rurka numer 4

tyle...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.