Skocz do zawartości

E39 520i Odma - co ile km wymieniamy ?


s_wirus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zastanawiam się, co ile km lub co jaki czas należy wymienić odmę ??

Swoją wymieniłem w marcu. Mamy sierpień - czyli 5 m-cy później - a ja już mam efekt walniętej odmy. Dodam że zrobiłem na niej 10k km.

Czy one maja swoją żywotność ?? Czy może padają czasem od tak sobie a ja trafiłem na zły wypust, czy może firma nie taka ??

Za swoja w Auto-Carsie dałem chyba ze 140 zł. Jak to u Was ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

TOPRAN i wszystko jasne...

 

Odma spokojnie na trzy zmiany oliwy albo i więcej ale troche to zależy od tego w jakiej kondycji olejowej jest auto.

 

Ale nie topran do cholery :mad2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaka marka ?? Skąd miałem wiedzieć że nie Topran ?? Czujnik wału wiem i dałem Siemensa. Jaka ma być więc odma i ile wydać skoro Topran 2 stówy ??

 

Poza tym mówicie że co 3 wymiany oleju, ok. Jeśli ktoś zrobi w pół roku 15000 km, a z tego co wiem, to odpowiedni moment na wymianę oleju. W 1,5 roku zatem zrobi 3 wymiany oleju, a co za tym idzie i odmę trzeba wymienić. Z tego wynika, że dobrej marki odma na 1,5 roku wystarczy....masakra....

 

Dyzio, a Ty swapa kiedy zrobiłeś i co prócz silnika wymieniłeś ?? Wydech też ??

Edytowane przez s_wirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a oryginał nie wiele więcej.

 

Ogólnie topran to szmelc i sie go w ostateczności wybiera jak nie ma nic innego a trzeba szybko naprawić auto.

Przykładen są ich korki chłodnicy które trzy kolejne były wadliwe i dopiero jak kupiłem febi to mam dobry.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIerwszy raz w moim smaochodzi odma ( wraz z rurakmi) byla wymieniona poltora roku temu przy przebiegu 200 000 km. teraz mam 270 000 i dziala idealnie.

Oryginal z ASO , komplet z z wszystkimi rurkami i wysylka kurierem kosztowal - 405 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do siebie płace jakoś niecałe 250zł za oryginał. Wymieniam tak jak pisałem co 3 wymianę oleju czyli jedna odma przejeżdża 30kkm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem w m54 profilaktycznie przy 186tyś. odma+wszystkie rurki.Gdyby nie to że przy wymianie starej użyłem więcej siły i co niektóre rurki pękły (po prostu szybciej )to odma była OK,wszystko drożne i można powiedzieć czyste.Oczywiście wszystko wymienione w oryginale więc już zapomniałem o odmie,mam nadzieję na następne :D 186tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że poprzedni właściciel nie wymianiał odmy 6 albo 7lat ja mam już auto prawie 3 lata i też nie wymieniałem. Dopiero w tym roku wymieniam na oryginał. Moim zdaniem spokojnie co 3-4 lata można wymieniać, ale trzeba kupić porządną odmę bo w zimę można niemiło się zaskoczyć jak zamarznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samej odmy. Objawem tego że padła jest kopcenie na biało z rury wydechowej ale czy tylko to ??

Poprawcie mnie jeśli się mylę ale służy ona do odpowietrzenia części korbowej silnika. Rurką olej wraz z powietrzem dostarczana jest do odmy, która znajduje się przy kolektorze dolotowym powietrza. Powietrze z kolektora dostaje się do odmy powodując, że olej z rurki wraz z powietrzem spływa do miski olejowej. Czy jakoś tak ?? Jeśli odma jest uwalona lub rurka spływowa zatkana, to olej wpada do kolektora dolotowego, powodując kopcenie podczas spalania oleju....tak ??

A czy jest możliwość, że odma może zassać olej z miski olejowej i walić do kolektora ??

Jak można sprawdzić, że odma jest zepsuta ?? Czytałem gdzieś że trzeba odkręcić korek wlewu oleju, i dmuchać w wężyk z pod pokrywy zaworów i jeśli usłyszymy bulgot oleju w misce olejowej, to jest ok. Prawda ci to ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak padła odma to miałem takie objawy: Mega chmura za mną, gwizd z pod maski słyszalny z kilometra i ubytek oleju. Po wymianie wszystko ok. i teraz wymieniam jak pisałem wyżej, żeby się to nie powtórzyło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U siebie jeszcze nie wymieniałem, ale u brata w 318i objawem dodatkowym walniętej odmy było słyszalne bulgotanie po wyjęciu bagnetu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim 530i padnieta odma powodowala puszczenia sporego "baka" przy porannym odpalaniu ale najbardziej dokuczliwym efektem bylo wywalanie CHECKa i bledy sond lambda.

Z tym ze nie wiem, na ile sama odma to powodowala a ile w tym pomagalo zapchanie szlamem rurki splywowej do miski.

Stad tez bardzo wazne jest wymiana wszystkich rurek" dookolaodmowych" jesli nigdy nie byly wymieniane wczesniej.

Po wymianie odmy i rurek CHECK juz nigdy wiecej sie nie pojawil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich. Więc tak. Z powodu ciągłego borykania się z odmą, stałem się chyba niejako specjalistą w jej dziedzinie.

Wymiana odmy w moim silniku zajmuje mi już chyba kilka minut z zegarkiem w ręku. :8)

 

W moim przypadku padniętej (nowej) odmy były falowania obrotów silnika, olej w kolektorze ssącym, gaśnięcie silnika (lepiej pracował po odpięciu przepływki, na którą często pada podejrzenie. Są to objawy nietypowe dla awarii odmy.

 

Typowe dla niesprawnej odmy zjawiska to:

- znikanie oleju (spalanie lub zasysanie z miski olejowej i wywalanie go do kolektora ssącego),

- chmura białego dymu za autem,

- gwizd z okolic kolektora (często mylony z nieszczelnościami w układzie dolotowym).

 

Niesprawna odma może powodować padanie innych części silnika, np. silnika krokowego, wtryskiwaczy, czy prowadzić do wydmuchania uszczelki pokrywy zaworów, to delikatne usterki. Prowadzi także do utraty mocy silnika i do innych nieplanowanych wydatków.

 

Ze swojej strony odradzam wszystkim kupowania zamienników - szczególnie firmy TOPRAN. Wytrzymuje 1 miesiąc do góra pół roku.

 

Pozdrawiam i pamiętajcie o regularnej wymianie odmy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor wymienił mi mechanik, bo stary pływał w oleju, a ja nie chciałem bawić się w zdejmowanie wszystkiego, wiesz, mam gaz.... :x

Wymieniłem odmę na używaną, oryginalną. Na wszelki wypadek zakupiłem dwie. Wężyk tylko górny, bo dolny jest zdrowy, a służy tylko do spływu oleju do miski. Jeśli nie jest zatkany, a czyściłem go, to spokojnie może zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ściągałem kolektora żeby wymienić odmę. Żeby ją sprawnie wymienić, wystarczy odkręcić pokrywę filtra oleju (uważając żeby nic nie dostało sie do środka, a jednocześnie można wymienić sam filtr jak ktoś chce), zdjąć kilka kabelków, filtr powietrza. Jak będziesz wymieniał, to Ci pomogę. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy używanie oleju 15w40 może doprowadzić do przytkania rurki odmy? Pytam, bo mam fest białego dymu za sobą.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne i nie chodzi tu o przytkanie rurki, a zawalenie/zapchanie całej odmy.

Podejrzewam, że ci, którzy zalecają używanie do marki BMW dość rzadkich olejów, np. 5W40 wiedzą dlaczego :)

Według mnie, im rzadsza konsystencja oleju, tym dłużej odma popracuje.

Kolego wymień odmę najlepiej z wężykami, szczególnie gdy stwierdzisz przytkanie bądź popękanie i problem z białą chmurą zniknie. :8)

Najważniejsze !! Wymień na oryginał :!: :!: :!:

Zamiennik podziała krótko, szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.