Skocz do zawartości

Przed zakupem 3GT vs 5 sedan


anakinra

Rekomendowane odpowiedzi

5GT

 

Osobiscie moge polecicz wlasnego doswiadczenia.

Zona ma F20, wczesniej mielismy C-Klasse i Audi A6. Przesiadka na BMW okazala sie super decyzja;))

Miejsca dla 2+1 ile dusza zapragnie.

Na swiateczny wyjazd do PL dodatkowo box na dach i pojemnosc porownywalna z VW Sharan ;P

 

Jesli 5GT za drogie. Kup uzywke. TKiego komfortu nie doświadczysz w zadnym innym aucie.

 

PS. A w temacie. Wez 5 zamiast 3GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy 5GT nie został zbudowany na płycie 7-ki ?

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są gusta i gusta i ciężko nad tym dyskutować. Ja nadal nie rozumiem wersji 5GT i 3GT jak i grupy docelowej dla tych aut. Ale to tylko moja opinia. Zakładam że firma wypuściła te modele i sprzedaje wg uzasadnionych przesłanek. Gdzieś wyczytałem że 5GT to porażka sprzedażowa BMW ale zrobili 3GT więc chyba nie do końca była to prawda. Może w porównaniu do F10 sprzedaje się faktycznie słabiej ale to nie oznacza porażki. Faktem jest że sprzedają się słabiej niż F10 i F30 na których bazują. Wygląd dla jedych ładny dla innych nie bardzo i to też kwestia osobista. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to 3GT nie jeździłem a 5GT bywam wożony i zawsze mam wrażenie żeglowania ale to perspektywa pasażera.

Jeśli mowa o F01 to dość czesto mam okazję jeździć służbówką i choć prywatnie takiego pontonu nie kupiłbym to jednak na długiej trasie wrażenia znakomite :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są gusta i gusta i ciężko nad tym dyskutować. Ja nadal nie rozumiem wersji 5GT i 3GT jak i grupy docelowej dla tych aut. Ale to tylko moja opinia. Zakładam że firma wypuściła te modele i sprzedaje wg uzasadnionych przesłanek. Gdzieś wyczytałem że 5GT to porażka sprzedażowa BMW ale zrobili 3GT więc chyba nie do końca była to prawda. Może w porównaniu do F10 sprzedaje się faktycznie słabiej ale to nie oznacza porażki. Faktem jest że sprzedają się słabiej niż F10 i F30 na których bazują. Wygląd dla jedych ładny dla innych nie bardzo i to też kwestia osobista. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to 3GT nie jeździłem a 5GT bywam wożony i zawsze mam wrażenie żeglowania ale to perspektywa pasażera.

Jeśli mowa o F01 to dość czesto mam okazję jeździć służbówką i choć prywatnie takiego pontonu nie kupiłbym to jednak na długiej trasie wrażenia znakomite :cool2:

 

kilka liczb dotyczacych sprzedazy 5 i 3 w wersji GT: w pierwszych 9 miesiacach 2013 BMW sprzedalo 271tys (+2.7% r/r) samochodow serii 5, z czego sprzedaz wersji GT wyniosla tylko 15tys (-5% r/r). W tym samym okresie sprzedaz serii 3 to 366tys pojazdow (+28% r/r), z czego sprzedaz wersji GT wyniosla 10tys sztuk (w 2012 nie byla dostepna).

zrodlo: BMW

 

Wiec widac chyba ze zbyt duzym zainteresowaniem te wersje sie jednak nie ciesza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaż F10/F11 nie jest dobrym odnośnikiem gdyż generuje 50% sprzedaży BMW na świecie. :cool2: F30 jest hitem w EU, chyba nawet w pierwszej 10-tce w DE :cool2: Przy takich liczbach wersje GT raczej raczej nie robią dobrego wrażenia. Zastanawiam się czy BMW w ogole na tym zarabia, czy zwrócą się koszty testów, projektu, itp ... :think:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj chyba przedobrzyles z ta sprzedaza serii 5, tak jak napisalem w 1-3Q'13 sprzedaz serii 5 to 271tys sztuk (sedan 219tys, touring 37tys, GT 15tys), w tym samym okresie sprzedaz wszystkich modeli BMW to 1.21m pojazdow...wiec seria 5 to ok 22% sprzedazy...dane spolki

 

link do raportu jak ktos chce przeanalizowac sobie cyferki: http://www.bmwgroup.com/bmwgroup_prod/e/0_0_www_bmwgroup_com/investor_relations/finanzberichte/zwischenberichte/2013/0913/_pdf/Q3_2013_BMW_Group_engl_Online.pdf

 

sprzedaz sedanow 3 i 5 to wynosi blisko 50% ogolnego wolumenu modeli BMW...ale to chyba nie jest zadne zaskoczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem u źródeł i faktycznie F10/F30 generują 50% sprzedaży BMW na świecie :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Są gusta i gusta i ciężko nad tym dyskutować. Ja nadal nie rozumiem wersji 5GT i 3GT jak i grupy docelowej dla tych aut. Ale to tylko moja opinia. Zakładam że firma wypuściła te modele i sprzedaje wg uzasadnionych przesłanek. Gdzieś wyczytałem że 5GT to porażka sprzedażowa BMW ale zrobili 3GT więc chyba nie do końca była to prawda. Może w porównaniu do F10 sprzedaje się faktycznie słabiej ale to nie oznacza porażki. Faktem jest że sprzedają się słabiej niż F10 i F30 na których bazują. Wygląd dla jedych ładny dla innych nie bardzo i to też kwestia osobista. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to 3GT nie jeździłem a 5GT bywam wożony i zawsze mam wrażenie żeglowania ale to perspektywa pasażera.

Jeśli mowa o F01 to dość czesto mam okazję jeździć służbówką i choć prywatnie takiego pontonu nie kupiłbym to jednak na długiej trasie wrażenia znakomite :cool2:

 

kilka liczb dotyczacych sprzedazy 5 i 3 w wersji GT: w pierwszych 9 miesiacach 2013 BMW sprzedalo 271tys (+2.7% r/r) samochodow serii 5, z czego sprzedaz wersji GT wyniosla tylko 15tys (-5% r/r). W tym samym okresie sprzedaz serii 3 to 366tys pojazdow (+28% r/r), z czego sprzedaz wersji GT wyniosla 10tys sztuk (w 2012 nie byla dostepna).

zrodlo: BMW

 

Wiec widac chyba ze zbyt duzym zainteresowaniem te wersje sie jednak nie ciesza...

3GT zostało pokazane w Genewie w marcu więc nie mogło sprzedawać się przez całe 3 kwartały 2013, stąd błędne porównanie z resztą 3er. A do tego 3GT jest pewnego rodzaju produktem niszowym. Czy dobrze się sprzedaje można policzyć porównując jego udział vs cała seria 3 oraz udział A5 sportback vs cała seria A4.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są gusta i gusta i ciężko nad tym dyskutować. Ja nadal nie rozumiem wersji 5GT i 3GT jak i grupy docelowej dla tych aut. Ale to tylko moja opinia. Zakładam że firma wypuściła te modele i sprzedaje wg uzasadnionych przesłanek. Gdzieś wyczytałem że 5GT to porażka sprzedażowa BMW ale zrobili 3GT więc chyba nie do końca była to prawda. Może w porównaniu do F10 sprzedaje się faktycznie słabiej ale to nie oznacza porażki. Faktem jest że sprzedają się słabiej niż F10 i F30 na których bazują. Wygląd dla jedych ładny dla innych nie bardzo i to też kwestia osobista. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to 3GT nie jeździłem a 5GT bywam wożony i zawsze mam wrażenie żeglowania ale to perspektywa pasażera.

Jeśli mowa o F01 to dość czesto mam okazję jeździć służbówką i choć prywatnie takiego pontonu nie kupiłbym to jednak na długiej trasie wrażenia znakomite :cool2:

 

kilka liczb dotyczacych sprzedazy 5 i 3 w wersji GT: w pierwszych 9 miesiacach 2013 BMW sprzedalo 271tys (+2.7% r/r) samochodow serii 5, z czego sprzedaz wersji GT wyniosla tylko 15tys (-5% r/r). W tym samym okresie sprzedaz serii 3 to 366tys pojazdow (+28% r/r), z czego sprzedaz wersji GT wyniosla 10tys sztuk (w 2012 nie byla dostepna).

zrodlo: BMW

 

Wiec widac chyba ze zbyt duzym zainteresowaniem te wersje sie jednak nie ciesza...

3GT zostało pokazane w Genewie w marcu więc nie mogło sprzedawać się przez całe 3 kwartały 2013, stąd błędne porównanie z resztą 3er. A do tego 3GT jest pewnego rodzaju produktem niszowym. Czy dobrze się sprzedaje można policzyć porównując jego udział vs cała seria 3 oraz udział A5 sportback vs cała seria A4.

 

No dobra to w przypadku Audi to wygląda tak, że sprzedaż całej rodziny A4/A5 w 1-3Q’13 to 334tys pojazdów, z czego A5 sportback to 37tys, czyli 11% ogółu A4/A5,

Sprzedaż całej serii 3 w tym okresie to 366tys pojazdów, z czego seria 3GT 10tys 3% ogółu serii 3…

Hipotetycznie powiększmy sprzedaż 3GT w tym okresie do 20tys, żeby uwzględnić późniejszą prezentację modelu to mamy 6% ogółu serii 3…

...a przecież Audi ma więcej modeli w tym segmencie: A4 (sedan, avant, allroad), A5 (sportback, coupe, cabrio).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie że BMW chyba odpowiedziało wersjami GT na podobne produkty wprowadzone przez konkurencję. Samochody GT nie sprzedają się jak widać rewelacyjnie ale nie można być w tyle za konkurencją. Za 5 lat może dojść do zmian o których jeszcze nie wiemy a których efektem będzie np. dobrze sprzedający się produkt bazujący na GT. Tak hipotetycznie bazując na podobnych przypadkach gdy istniał sobie produkt niszowy aż pojawiał się ktoś z pomysłem i robił z tego sukces rynkowy :cool2:

Dlatego Audi, BMW i inni nie chcą być w tyle i mają w ofercie to samo co konkurencja aby w przyszłości nie przegrać wyścigu o coś co dziś jest jeszcze nieznane.....

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z JacoFK,

 

wyobrazmy sobie sytuacje, kiedy jeden z producentow wypuszcza na rynek nadwozie GT, a konkurencja nie majac kontrkandydata, zostaje w tyle.

Przypomnijcie sobie jakiekolwiek testy motoryzacjne, gdzie duzy nacisk kladzie sie na porwnanie do konukencji. A co kiedy, takowego brak??

 

Dlatego, jak to sie mowi: konkurencja nie spi (choc uwazam, ze do F07 ciezko znalez odpowiednika w skali 1:1, moze Audi A7 4GA) :idea:

I zeby nie zostac w tyle, zapelnia sie luke w miejscu czesto wydajacym sie bezpodstawnie.... :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie że BMW chyba odpowiedziało wersjami GT na podobne produkty wprowadzone przez konkurencję. Samochody GT nie sprzedają się jak widać rewelacyjnie ale nie można być w tyle za konkurencją. Za 5 lat może dojść do zmian o których jeszcze nie wiemy a których efektem będzie np. dobrze sprzedający się produkt bazujący na GT. Tak hipotetycznie bazując na podobnych przypadkach gdy istniał sobie produkt niszowy aż pojawiał się ktoś z pomysłem i robił z tego sukces rynkowy :cool2:

Dlatego Audi, BMW i inni nie chcą być w tyle i mają w ofercie to samo co konkurencja aby w przyszłości nie przegrać wyścigu o coś co dziś jest jeszcze nieznane.....

 

Jasna sprawa…konkurencja nie śpi, ale rynek też się zmienia…kto by przypuszczał x lat temu, ze Porsche zacznie produkować SUVa czy mid-SUVa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto by pomyślał że BMW zacznie rozważać przedni napęd :doh:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale tak w ogóle to porównanie 3GT do Audi A5 jest bardzo mylne. To zupełnie inne samochody, podobnie jest z 5GT i porównywaniem tego do A7 albo CLSa. Konkurencją dla A7 i CLS jest 6tka w sedanie, a dla A5 właśnie niedługo wchodząca 4ka w sedanie. 5GT to bardziej 7ka kombi, a 3GT to cholera wie co. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak w ogóle to porównanie 3GT do Audi A5 jest bardzo mylne. To zupełnie inne samochody, podobnie jest z 5GT i porównywaniem tego do A7 albo CLSa. Konkurencją dla A7 i CLS jest 6tka w sedanie, a dla A5 właśnie niedługo wchodząca 4ka w sedanie. 5GT to bardziej 7ka kombi, a 3GT to cholera wie co. :mrgreen:

 

w sumie to BMW oferujac takie GT 3 czy 5 daje nam mozliwosc pewnej indywidualnosci/odrebnosci wzgledem sedanow - a ich juz sie robi calkiem sporo na ulicach (przynajmniej w Wawie)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wg mnie 5Gt sprzedaje się slabo wyłącznie z powodu wyglądu. Nie znam nikogo kto kupilby BMW jedynie ze względu na komfort jazdy wykonanie czy prestiż.

BMW maja to do siebie ze jak na nie patrzysz to chcesz je mieć choćby przyszlo za to zaplacic czasem irracjonalna cene, W niektórych modelach dodatkiem do tego chwytającego za serce wyglądu sa wlasciwisci jezdne albo tez wygląd jest rekompensowany przez frajde z jazdy ( mysle ze jest tak z seria1). W przypadku 5GT nie ma tych dwóch ostatnich cech i w związku z tym nie jest to samochod dla milosnika BMW. Tak to mniej więcej wygląda z mojego punktu widzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak w ogóle to porównanie 3GT do Audi A5 jest bardzo mylne. To zupełnie inne samochody, podobnie jest z 5GT i porównywaniem tego do A7 albo CLSa. Konkurencją dla A7 i CLS jest 6tka w sedanie, a dla A5 właśnie niedługo wchodząca 4ka w sedanie. 5GT to bardziej 7ka kombi, a 3GT to cholera wie co. :mrgreen:

 

Trafniej się chyba nie da tego przedstawić :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.