Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z Aktywnym układem kierowniczym.

Auto miało przetarte 2 kable pod przednim prawym nadkolem, połączyłem je i zobaczyłem że moduł AFS w UIF sypie krzaczkami.

Więc wgrałem do niego ponownie soft z takim samym numerem ZB.

Po tej operacji zaczęło wszystko działać błędy poginęły i został tylko błąd inicjalizacji czujnika skrętu.

Wiec zrobiłem inicjalizację i jazda próbną.

Od razu zobaczyłem że coś jest nie tak bo kierownica w jeździe na wprost była przekręcona o jakieś 100 stopni.

No to z powrotem pod kompa, podczas powrotu wyskoczył błąd aktywnego sterowania.

Teraz błąd w AFS jest taki:

6131 al: control unit: "flash operation or error NEC"

błędu nie da się skasować, wychodzi komunikat dokładnie nie pamiętam jaki, ale coś że ECU ......condion.............reject

Wspomaganie raz jest raz niema.

Wyuczanie nic nie daje.

W ESP czasami wyskakuje błąd komunikacji z AFS.

Instalacje przejrzałem niby teraz ok.

 

Może ma ktoś jakieś doświadczenia?

------------------

Pozdrawiam


Gumes

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Podszedłem ponownie do tematu.

Teraz połączenie ze sterownikiem zawsze jest ok.

Jednak podczas programowania przez Winkfp i Ista/p przy 100% wyskakuje taki sam błąd.

2086 PABD Signature check failed 10FLASH, NG_SIGNATUR_PRUEFEN (Daten;255): ERROR_ECU_ROUTINE_NOT_COMPLETE

2086 Error Signature check failed SG_PROGRAMMIEREN

2086 Error Signature check failed

 

I dalej ten sam błąd w AFS

Al 6131: control unit, "flash operation or error NEC"

 

Zastanawiam się także czy dało by się wykodować AL z samochodu, to chociaż wspomaganie by było.

Wiem że to dziwne rozwiązanie ale niestety brak jest takich modułów na rynku wtórnym, a koszt nowego to 3500zł więc trochę dużo.

 

Może miał ktoś taki problem nawet w innym sterowniku?

------------------

Pozdrawiam


Gumes

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Odgrzeję kotleta, mam identyczny problem, ISTA P nie chce ukończyć programowania, WinKFP też, po wymianie sterownika dalej ten sam błąd. Ktoś ma jakiś pomysł? Walka trwa z miesiąc już, moze ktoś po prostu w okolicy Wrocławia jest w stanie to ogarnąć?
http://www.bimmerdiag.pl/ - WROCŁAW, LEGNICA, LUBIN dolnośląskie http://www.facebook.com/bimmerdiag/
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeje ponownie temat.

Mam identyczny problem, jak kolega wcześniej.

Ani ista, ani winkfp nie kończy programowania.

Może ktoś wie, jaki jest powód tych problemów???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdz okablowanie sterownika AFS uszkodzenie przewodu z magistrali CAN (podwójna skrętka CAN-H i CAN-L jednego może powodować taki problem

oczywiście zapewniłeś zasilanie dodatkowe podczas programowania ok 50A

używałeś icom czy zwykły K-dcan ?

SP-daten w WINKFPT nowsze niż soft w AFS ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odgrzeje ponownie temat.

Mam identyczny problem, jak kolega wcześniej.

Ani ista, ani winkfp nie kończy programowania.

Może ktoś wie, jaki jest powód tych problemów???

Auto i numer sterownika ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz okablowanie sterownika AFS uszkodzenie przewodu z magistrali CAN (podwójna skrętka CAN-H i CAN-L jednego może powodować taki problem

oczywiście zapewniłeś zasilanie dodatkowe podczas programowania ok 50A

używałeś icom czy zwykły K-dcan ?

SP-daten w WINKFPT nowsze niż soft w AFS ?

To wszystko nie ma znaczenia co do problemu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powinien po pierwszym programowaniu zrobić kalibracje aktywnego układu kierowniczego

1 etap to kalibracje czujnika kąta skrętu po tym robi się kalibracje AFS

tylko ista i DIS nie jest łatwo , robisz wszystko co każe ista d

nawet jak nie ruszasz układem kierowniczym podczas kalibracji zaczynając od lewej po 10do 15 stopni lewa prawa to nie przejdzie

napewno za pierwszym razem nie da rady powtarzamy nawet jak o 2 stopnie różnica na końcu ma być 0 stopmni

samo drugie programowanie nie miało sensu to nie soft ,

nawet krzaki w AIF to nie ma nic wspólnego z uszkodzeniem softu

wystarczy mieć słaby akumulator i zmieni się pozycja kierownicy, ale jest na to sposób bez oprogramowania przeprowadzić adaptacje

jak WINKFPT sam wybrał nr softu to ok

teraz to tylko pozostaje NFS nic więcej jak numer softu ok, a jak wgrywałeś cały czas ten sam (nie ze starego sterownika)

to Temsky nic nie poradzisz

NFS emergency flash

a uszkodzenie przewodów to najgłówniejszy problem w AFS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

teraz to tylko pozostaje NFS nic więcej jak numer softu ok, a jak wgrywałeś cały czas ten sam (nie ze starego sterownika)

to Temsky nic nie poradzisz

NFS emergency flash

Żaden Winkfp, żaden NFS tu nie pomoże.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak programowanie kończy sie z błędami to obowiązkowo należy takie programowanie powtórzyć

A- icom

B - zasilacz min 50A napięcie nie może być niższe niż 13V

C- kodowanie do serii NCS po programowaniu

dwie podstawowe zasady winkfpt

winkfpt oczywiście poprawnie zaktualizowane z sp-daten

dla softów kończących się z błędami zalecane jest NFS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak programowanie kończy sie z błędami to obowiązkowo należy takie programowanie powtórzyć

A- icom

B - zasilacz min 50A napięcie nie może być niższe niż 13V

C- kodowanie do serii NCS po programowaniu

dwie podstawowe zasady winkfpt

winkfpt oczywiście poprawnie zaktualizowane z sp-daten

dla softów kończących się z błędami zalecane jest NFS

Din, nie rozumiesz istotę jego problemy. Więc ja ci jeszcze raz powtarzam - winkfp i nfs nie pomogą. To pytanie nosi komercyjny charakter , dlatego odpowiedzi na te pytania nigdzie nie ma

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę że chodzi Ci o kasę , bez przesady Temsky forum jest aby sobie pomagać, a nie tylko po to by zarabiać!!!

ISTA P czasami źle wybiera nr softu miałem tak z FZD ale użyłem WINKFPT i cały soft poszedł do końca oczywiście inny ZBnr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widzę że chodzi Ci o kasę , bez przesady Temsky forum jest aby sobie pomagać, a nie tylko po to by zarabiać!!!

Mylisz się. To po pierwsze

Po drugie - jest zawsze gotowy do pomocy.

Po trzecie , temat AFS w tym przypadku - jeszcze raz powiem, charakter komercyjny.

Według tematów w każdym dziale, to zarabiają tu inne )))))ale nie ja.

W moim tekście o Winkfp i NCS już gotową odpowiedź, to się nie uda, nie warto nawet próbować. Stąd wniosek - lub zakup na allegro za 1700 zl , lub napisać do mnie i się dogadywać o naprawie, lub dalej szukać odpowiedzi na pytanie czy istnieje życie na marsie .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie dokończone programowanie

pozostaje tylko wylutować flash z AFS i jak masz soft z AFS to wgrać na stole do nowego flash i wlutować

zmiana vin bez programowania i kodowanie do serii NCS innego wyjścia nie ma nie czaruj ze znasz coś innego

tak jak to robi w FRM

a sterownik AFS kosztuje 800zł nie 1700

http://allegro.pl/bmw-e60-e61-e63-sterownik-afs-ukladu-kierowniczego-i6627281328.html

osobiście to bym wolał założyć magiel bez AFS i wykodować NCS z E60 AFS po problemie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie dokończone programowanie

pozostaje tylko wylutować flash z AFS i jak masz soft z AFS to wgrać na stole do nowego flash i wlutować

zmiana vin bez programowania i kodowanie do serii NCS innego wyjścia nie ma nie czaruj ze znasz coś innego

tak jak to robi w FRM

a sterownik AFS kosztuje 800zł nie 1700

http://allegro.pl/bmw-e60-e61-e63-sterownik-afs-ukladu-kierowniczego-i6627281328.html

osobiście to bym wolał założyć magiel bez AFS i wykodować NCS z E60 AFS po problemie

Dziękuję, życzę powodzenia w naprawie - możesz mu pomóc )))) :search:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a sterownik AFS kosztuje 800zł nie 1700

http://allegro.pl/bmw-e60-e61-e63-sterownik-afs-ukladu-kierowniczego-i6627281328.html

osobiście to bym wolał założyć magiel bez AFS i wykodować NCS z E60 AFS po problemie

 

Za 800 chyba taki samy szrot jak on ma z 6131

https://allegro.pl/listing?string=1277022056&order=p&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-aut-1-5-0222

 

Din, widzę, że jesteś daleko od tematu. Ludzie z trzeciego lub czwartego razy kupują sprawny AFS, a ty za 800 chcesz cukierka )))

Oto ceny

https://allegro.pl/listing?string=1277022056&order=p&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-aut-1-5-0222

 

osobiście to bym wolał założyć magiel bez AFS i wykodować NCS z E60 AFS po problemie

Operacja jest o wiele droższe niż naprawa ECU AFS. Odbywały się , znamy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tego akurat nie wiesz czy ten za 800 to szrot a za 1700 jest dobry

napisałem ci jakie sa sposoby naprawy ,

osobiście to bym wolał się go pozbyć z e60 i zamontować zwykłe wspomaganie bez AFS

przecież nie piszę żeby do Ciebie nie wysyłał opisałem problem i różne sposoby

chociaż ciekawi mnie dlaczego soft dochodzi do konca, a pokazuje błąd podpisu tak pewnie juz ktoś ten sterownik naprawiał

tak jakby soft nie do tego sterownika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego akurat nie wiesz czy ten za 800 to szrot a za 1700 jest dobry

napisałem ci jakie sa sposoby naprawy ,

osobiście to bym wolał się go pozbyć z e60 i zamontować zwykłe wspomaganie bez AFS

przecież nie piszę żeby do Ciebie nie wysyłał opisałem problem i różne sposoby

chociaż ciekawi mnie dlaczego soft dochodzi do konca, a pokazuje błąd podpisu tak pewnie juz ktoś ten sterownik naprawiał

tak jakby soft nie do tego sterownika

Poprostu ten AFS bardzo podatny do spadku napięcia... i dalej zaczynają się problemy na podobieństwo tej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pozostaje tylko wylutować flash z AFS i jak masz soft z AFS to wgrać na stole do nowego flash i wlutować

Bardzo łatwo brzmi. A robiłeś to ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie w AFS

A ty robiłeś w AFS ?

Spadki napięcia rozkalibrują AFS ,wystarczy zrobić adaptacje i działa,

ale czy uszkadzają

Gdyby nie robił, to pewnie nie proponowałby.

Uszkadzaja.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam podepne sie pod temat zamiany magla afs na zwykly i tu pytanie do Din76 czy jest taka mozliwosc jak z kosztami i co trzeba wymienic pytam bo mam juz dosc afs ciagle cos :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam podepne sie pod temat zamiany magla afs na zwykly i tu pytanie do Din76 czy jest taka mozliwosc jak z kosztami i co trzeba wymienic pytam bo mam juz dosc afs ciagle cos :(

Musisz kupić jeszcze inny sterownik DSC!!! Cała operacja nie jest tania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.