Skocz do zawartości

Realne spalanie 2.0d 2. 3.0d 3.5d 2.0i 2.3i 2.8i 3.01 3.5i


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Odpowiednio spalanie przy prędkości chwilowej:

////:160km/h/// 200km/h

528i;;10,5l//////14,9l

525d;;7,8///////10,3

530xd;8,5/////12,5

 

 

 

 

Jak utrzymuję prędkość w przedziale 160-180 to w 330d E93 wychodzi 7,8-8,5. Po ostatnich trasach polskim autostradami, średnie spalanie zwiększaja:

nagłe przyspieszanie jak zjedzie ciężarówka na prawy pas

jazda na tempomacie

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
U mnie w 58xi, 11l/100 to średnia w ciągu całych zrobionych 50 000 km. Jażdząc na działkę 200km z czego 95% to pusta autostrada A2 i A1 predkość praktycznie cały czas w granicach 200 komp pokazuje 16l/100. Szybka jazda w benzynie zawsze wychodzi drogo, co innego diesel, ten dopiero zaczyna dużo palić przy maxie.
Opublikowano

jedziesz 180 i sie dziwisz ze 528 wychodzi ci 12 litrów? :mrgreen:

 

Mi przy 180 2.0d wychodzi koło 8,0

W 3.0 tdi audiczce mam przy pełnym pałowaniu tak 200-220 11,2 litra

Hmmmm
Opublikowano (edytowane)
Zawsze mi się śmiać chce z tych bzdur, że komuś przy 200 km/h coś pali 9 litrów, szczególnie benzyniak. :) No ale fantazja to cecha ludzka. ;)

 

Raz na jakiś czas to wrzucam żeby niektórzy się obudzili:

 

Mityguj się Przyjacielu. Ja piszę cały czas o prędkości średniej z długiej, szybkiej trasy (Goerlitz-Frannkfurt a/M - Goerlitz), a Ty (i Twój poprzednik) pouczacie mnie co wskazuje czasem "chwilówka". Otóż ta ostatnia wskazuje owszem nawet ponad 20 (ile - nie wiem, bo "zamyka wskaźnik"), ale tylko podczas przyśpieszania. Cała umiejętność ekonomicznej choć szybkiej jazdy polega na odpowiednim odpuszczeniu pedału (żaden tempomat tego nie zrobi lepiej, niz ja ze swoim 45-letnim stażem za kierownicą). Wynik - dokładnie jak napisałem; czyli

 

E46 330: 9l/100 (na niemieckim paliwie 98, na autostradzie z zewnętrznym pasem nie blokowanym przez maruderów)

F10 528xi: 12 l/100 (na polskiej E95, i polskiej A4 z ciągłymi zmianami prędkości z wiadomych przyczyn)

 

I powyższe zestawienie właśnie było powodem założenia tego wątku; dzięki Tym którzy zrozumieli i odpowiadali merytorycznie :)

Edytowane przez MoldCAD
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

F10vs E46

nawet jesli ci E46 palila 9 litrow to pamietaj F10 masz w automacie w napedzie 4x4i 1,9T masy -gdyby twoj stray mial te same wartosci to by wyszlo ponad 12litrow - ciekawy jestem w jakich warunkach osiagales te 9 litrow przy takich predkosciach - z wiatrem i temperatura 10st.plus sloneczko?

Opublikowano (edytowane)

Masz zapewne rację - te różnice w masie i przeniesieniu napędu skutecznie "zjadły" oszczędności, jakie ma ponoć oferować mniejszy silnik.

 

A tamta podróż była zimą, na oponach zimowych (performance, rzecz jasna), na mokrej jezdni :) Za to - na niemieckim paliwie :(

Edytowane przez MoldCAD
Opublikowano
Moja biała dama w okolicach 200km/h pokazuje chwilowe 11-13l/100km w zalezności od góra/dołek czy też wiatr północ/południe. A że mam porównanie do benzyny 535i (17-20l) uznaję wynik za dość dobry jak na 3.0 w klekocie :cool2: Niestety jest to wskazanie chwilowe :|

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
F11 530 xd, 2 osoby. Ostatnio zrobione: Gdansk - Warszawa autostrada. Tempomat 190, srednia z całości 183 km/h. Wyszło z komputera 10,7 l/100. Wydawalo mi ze to bardzo przyzwoicie. Ale wychodz na to, ze tyle to benzynka pali :oops: No trudno, musze z tym żyć :D
Opublikowano

.... Otóż ta ostatnia wskazuje owszem nawet ponad 20 (ile - nie wiem, bo "zamyka wskaźnik"), ale tylko podczas przyśpieszania.

 

Przełacz sobie kompa na zużycie chwilowe guziorem na kierunkowskazie. Liczba pojawia się na deskach rozszerzonych/LCD pod prędkościomierzem.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Tak, wiem - ale mało mnie to wskazanie obchodzi :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz zapewne rację - te różnice w masie i przeniesieniu napędu skutecznie "zjadły" oszczędności, jakie ma ponoć oferować mniejszy silnik.

 

A tamta podróż była zimą, na oponach zimowych (performance, rzecz jasna), na mokrej jezdni :) Za to - na niemieckim paliwie :(

 

Z Twojej wypowiedzi wynikało, że przy jeździe grubo ponad 200 km/h miałeś spalanie 9 litrów, więc nie dziw się, że brzmi to bzdurnie. Skoro miałeś 9 litrów średnie spalanie to jakbyś spojrzał na średnią prędkość z całej trasy, a ona jest tu najważniejsza, to miałbyś wynik w granicach 150-160 km/h myślę maksymalnie.

 

Sam napisałeś coś takiego:

 

jeżeli jedziecie w podobnym stylu (na autostradzie średnio 180 km/h), to ile na prawdę wynosi zużycie Waszych F10?

 

Z tą wypowiedzią porównujesz spalanie 330i i podajesz 9 litrów. To ja Ci piszę, że jest to nieprawda i tyle, bo jest to fizycznie niemożliwie. Zawsze jak patrzy się na średnie spalanie z całej trasy to warto wtedy przełączyć komputer na średnią prędkość i spojrzeć na wynik.

Opublikowano
F11 530 xd, 2 osoby. Ostatnio zrobione: Gdansk - Warszawa autostrada. Tempomat 190, srednia z całości 183 km/h. Wyszło z komputera 10,7 l/100. Wydawalo mi ze to bardzo przyzwoicie. Ale wychodz na to, ze tyle to benzynka pali :oops: No trudno, musze z tym żyć :D

Aha, zapomnialem napisacw sumie zapomnialem napisać o najważniejszym z tej trasy (całość autostrady otwarta): Warszawa Żoliborz - Gdańsk w tym tempie to mniej +/- 2,5 godziny jazdy. Rewelacja.

Opublikowano

@mmw,

 

Moje zestawienie (528xi vs. 330i) faktycznie nie do końca jest porównywalne, bo swoją F10 nie miałem jeszcze okazji jechać po zewnętrznym pasie niemieckiej autostrady i na niemieckim paliwie - więc zacząłem od prędkości realnej na polskich autostradach w dzień (normalny ruch, wyprzedzające się TIR-y,...), a jako "kontrapunkt" przypomniałem spalanie 330i w innych warunkach.

 

Cała reszta to prawda. Możesz nie wierzyć, wątek nie ma na celu przekoynwania Cię :)

Opublikowano
F11 530 xd, 2 osoby. Ostatnio zrobione: Gdansk - Warszawa autostrada. Tempomat 190, srednia z całości 183 km/h. Wyszło z komputera 10,7 l/100. Wydawalo mi ze to bardzo przyzwoicie. Ale wychodz na to, ze tyle to benzynka pali :oops: No trudno, musze z tym żyć :D

 

Pocieszyłeś mnie - czyli F10 w dieslu też swoje piją :)

 

Ale z tym tempomatem na 190 i średnią 183 to chyba nocą, przy pustej drodze? Bo inaczej raczej niemozliwe...

Opublikowano
".... Cała reszta to prawda ...." :liar: :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

panowie powyzej 180KM/h na autostradach PL nie da sie jechac ciagle sie hamuje przyspiesza tu karawan tam ciezarowka wyprzedza ciezarowke itp.

 

Wielokrotnie widzialem jak Audi/Merc z predkoscia ponad 200km/h smignal mnie a i tak go spokojnie do bramek spotkalem go przy predkosci mojej 170-180km/h..

 

Spalanie czy to jest 8 czy 12l zalezy od stylu jazdy gdzie kazdy ma z nas na forum inne do tego sama droga czy to jest A1 czy A4 tu roznica jest ogromna na A1 da sie pociagnac 200km/h a na A4 to ciagle hamowanie a spalanie na A1 masz 9l a na A4 12l .....

Opublikowano

Faktycznie na naszym lokalnym podwórku wzorcowy może być przejazd A1. Na A2 już tłok jest większy. Na A4 nie da się jechać szybciej od peletonu.

Tym samym spalanie średnie na A1 można traktować jako dobry punkt odniesienia.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Przekleilem z watku viewtopic.php?f=103&t=199130&start=120

 

Samochod BMW 528i xDrive

 

Raport cen paliwa i spalania.

Tankowanie w sloweni po 6,24 pln za L, w austrii za 6,64 pln. Na autostradzie licznikowa 140-150 bardziej 150.

Podane zuzycie jest rzeczywiste nie z komputera !

Trasa do sloweni lubljana zuzycie 7,58 L/100km

Trasa do morza na sloweni, lokalne jazdy i z powrotem do tankowania w austrii 9,15L/100km

Od tankowania w austrii zaraz za granica slowenska do Polski zuzycie 7,99L/100km. Szybsza jazda, licznikowa w czechach byla i 170

Przejechalem 2199,6 spalilem 180,39 zuzycie rzeczywiste z calej trasy 8,20L/100km

Moze byc ? :mrgreen:

Opublikowano
Ma sens :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Mam 530i, miałem na weekend 528i. 528i praktycznie w każdej sytuacji pali 1-2l. więcej. Przy pałowaniu po mieście, nie po torze, 530i raczej 16l. nie przekroczy (i to na kołach 20"), 528i spokojnie brało mi 17-18l. (jazda po trasie Siekierkowskiej, wał, cały czas tetris, starty spod świateł). Na autostradzie 180-200 u mnie 13.8l., 528i <14l. i w dodatku przy dochodzeniu do 200km łapał zadyszkę.

Jedyna sytuacja kiedy 528i pali mniej to długi korek np do świateł, wtedy 530i na takim odcinku niestety też weźmie 15l. a 528i 9-11l. w zależności jakich obrotów użyjemy do ruszania.

Wcześniej miałem e92 330i czyli ten sam silnik co teraz, palił dokładnie tyle samo co f10, ponieważ f10 jest dużo cięższe to teoretycznie pali mniej. Wynika to jedynie z zamontowania 8-biegowej skrzyni która może trzymać silnik na obrotach niższych o ~800rpm, tylko co z tego, żeby ten silnik jechał to trzeba przełączyć na sport, e92 jechało zawsze - domyślnie.

 

Dziwię się, że ktoś wierzy w ekonomie turbo benzyn, stare chińskie przysłowie mówi: turbo żyje - turbo pije. Żaden bełkot marketingowy tego nie zmieni.

Zwróćcie uwagę na foldery czy notki prasowe, co nowy silnik to pali 20% mniej niż poprzednik i konkurencja! Jakby tak zebrać foldery z ostatnich 20 lat to obecne silniki powinny już produkować paliwo w czasie jazdy. A najlepszą bekę mają marketingowcy przy RS, AMG, M, spalania średnie 9-11l. :D no mi by było wstyd to napisać.

Opublikowano

Mimo mojego narzekania na spalanie w 528 (które na tle otrzymanych odpowiedzi o spalaniu 3-litrowych diesli wcale nie wyglada tak źle, choc gorzej niż w moim starym, dobrym 330i) - ten model wydaje się naprawdę dobrym kompromisem. Dynamikę ma znacznie lepszą od 525d; raczej zblizoną do 530d (słabiej na samym dole, ale dużo lepiej na górze*), a akcyza do przyjęcia.

 

Rzecz jasna, - gdyby nie akcyza - też miałbym 535xd...

 

*Zwłaszcza z boxem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mimo mojego narzekania na spalanie w 528 (które na tle otrzymanych odpowiedzi o spalaniu 3-litrowych diesli wcale nie wyglada tak źle, choc gorzej niż w moim starym, dobrym 330i) - ten model wydaje się naprawdę dobrym kompromisem. Dynamikę ma zblizoną do 530d (słabiej na samym dole, ale dużo lepiej na górze), a akcyza do przyjęcia.

 

 

:cool2:

 

... wlasnie dlatego sprzedalem moje F10 ON bo ekonomika nie miala sensu przy malych przebiegach i nie bede sie przejmowal iz przy 180km/h mialem 535xd 9l a teraz wyjdzie mi 12l bo cos innego sie liczy :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.