Skocz do zawartości

Realne spalanie 2.0d 2. 3.0d 3.5d 2.0i 2.3i 2.8i 3.01 3.5i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

99% krótkie odcinki po dużym mieście. Komputery zresetowane 1 grudnia 2019:


2016 F25 X3 2.8i - 16.1/100 (żona, żadnej agresywnej jazdy, nigdy w trybie sport)

2015 F06 640d - 11.9/100 (ja...około 50% w trybie sport)

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czekamy na zdjęcia :)

No właśnie. Ja nie koniecznie. Bo ważne jest to ile auto pali na codzień a nie w wyjątkowych sytuacjach, które są tutaj opisywane.

Druga sprawa to że komuś udaje się zużyć mniej to nie znaczy że w moich warunkach będzie tak samo.

Nie patrze na to a zaglądam tu z racji wolnego czasu.


Kiedyś, z 12 lat temu jak miałem Lagune 2 robiłem pewien eksperyment.

Co poniedziałek jechałem z domu do Poznania.

Zawsze ta sama trasa, ta sama godzina wiec w 95-99% te same warunki ale.


Co tydzień było coś innego w aucie.


1. 225/45/17R 2.3b

2. 205/50/16R 2.3b

3. 225/45/17R 2.0b

4. 225/45/17R 2.6b

5. nowy filtr powietrza

6. uzywanie tempomatu tam gdzie da rade


i roznice przy innym rozmiarze kół to było 0,6l/100km - pozniej potwierdzone

róźnica w ciśnieniu to nawet 0,1-0,2l/100km


W kolejnym aucie miałem jakieś opony Dunlop. Pojawił się nowy model GY EfficiencyGrip (chyba?) a stare już były do zmiany. Pierwsze wrażenie że auto się toczy dużo dlużej/dalej na biegu na nowych oponach. Okazało się że auto zaczęło palić nawet 0,8l mniej na tym samym rozmiarze ale innym modelu opon.

Pomijam jeszcze kwestie jakości paliwa w ON, czy świec zapłonowych w PB.


Za dużo zmiennych, nawet takich jak wysokość n.p.m.


I zgodzę się że N20/N26 to oszczędna jednostka jak na swoją moc. Ale spalanie rzędu 5,9-6,5l w trasie... :) no wiesz :) nie umiem, choć bardziej myślę że moje auto nie umie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
RalfPi wklejam pierwszy post w tym temacie, najlepiej obrazuje o co mi chodzi.


przez maja22 » 15 Sie 2013 21:41

Aby troszeczke rozruszac forum a do tego duzo osob pisze o spalaniu co i ile ON to moje porownanie dwoch aut:

Trasa - 63km 20% miasto ( v- 20-70km/h ) 80% poza miastem ( v- 60-120km/h ) auta zderzak w zderzak 535xd a za nim X1 2.0xd

X1 2.0xd 184KM automat ZF8 ustawiony na pozycji normal ( comfort )3/4 baku ON na liczniku 6110km


535 3.0xd 313KM automaat ZF8 ustawiony na pozycji comfort 3/4 baku ON na liczniku 15900km

wynik:

X1---> 6.0l/100km

535 ---> 6.2ll/100km

....

Można by się dziwić, ale ciężki i mocny diesel zużył tyle co stosunkowo lekkie x1 z małym silnikiem.

Jechali wolno i spokojnie to i wyniki były niskie.

Raz jeszcze powtarzam, wolno jedziesz, to nawet i benzyna potrafi spalić niewiele.

Dodam, że nie neguje, ani stylu, ani prędkości, niczego. Podsumowuje, Twój post, czyli długa trasa, utrzymywana niewysoka prędkość i mamy pozytywy turbo benzyny w ciężkim aucie na trasie.

Rozumiem, co masz na myśli i dla kogoś kto zna podstawy dynamiki nie powinno to być zaskakujące.

Nie rozumiem jednak Twojej opinii o paliwożerności silnika 2.0 245PS..

Po pierwsze jechali sporo wolniej niż ja (oczywiście krótszy odcinek) a po drugie.. ja mam paliwożerną benzynę, a Chłopaki mają oszczędne diesle... a spalanie większe (ON 6.1, PB - 5.9)- o co tu chodzi?

To w końcu co jest oszczędne, a co paliwożerne? Pytam zupełnie poważenie i nie ma tu krzty szyderstwa.

Cieszę się, że się zgadzamy, że w trasie ten silnik zużywa małe ilości paliwa - przynajmniej w rozsądnych zakresach prędkości, bo przy prędkości 200km/h to nie mam pojęcia. Może komuś uda się zrobić podobny pomiar (np. 400km trasy - podróżna 200km/h a średnia np. 180km/h) - myślę, że są trasy, na których spokojnie idzie taki pomiar zrobić.

 

Ktoś już to ujął wcześniej właściwie, z czym się zgadzam. Tak, można wycisnąć z 2.0t niskie spalanie, mam to wiem. Niemniej jednak w codziennej eksploatacji, która zawiera cały wachlarz warunków, zmiennych i tras 2.0t jest mało oszczędne. Co więcej moje kolejne auto, jeszcze mniejsze, Polo 1.2tsi dsg w mieście pali więcej od 1er, w zimie 8-8.5, w lecie 7-7.5, a jeździ nim moja żona, która nie czerpie z jazdy autem żadnej przyjemności, a dynamicznej jazdy nigdy nie próbowała.

Więc zgadzam się z Tobą, 528 może spalić niewiele, ale łatwo nie jest , lecz w mieście, czy w czasie szybszej jazdy autostradą jest to nie możliwe.

Nasuwa się też pytanie, co przy takiej eksploatacji, więcej daje 528i nad 518d ?

Pytasz co jest oszczędne? Pb jest w specyficznych warunkach, ON można przyjąć, że zwyczajowo.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Myślę, że dokonywanie dobrych pomiarów to sztuka. Po drugie, albo porównujemy jabłka z jabłkami, albo śliwki z gruszkami.

Warunki muszą być w miarę podobne - w innym przypadku jednemu auto pali 16l w mieście (nie wiem jak trzeba cisnąć :) ) a drugiemu 8l, a z takich danych ciężko powiedzieć czy silnik/auto/napęd są oszczędne czy nie. Ile więc takie auto.. ".. pali na codzień "???.

Pozostają testy takie jak ja wykonałem - podróżna bliska średniej, długa trasa + opis warunków i zdjęcie i wtedy można coś sensownego powiedzieć.. albo będziemy kolejne 100 stron spierać się czy auto pali dużo czy mało, albo pisać, że jednemu pali mało, a drugiemu dużo.

Niestety wiele wypowiedzi w żaden sposób nie pomaga potencjalnym nabywcom aut.. a pewnie dla nich ten wątek (tak jak i dla mnie parę miesięcy temu) jest.. ważny.

Do celów porównawczych potrzebujemy podobnewarunki (np. dane producenta o spalaniu zmierzone według normy), w innym przypadku uzyskujemy absurdy, o których pisałem wyżej.

Każdy jeździ inaczej, miasto, miastu nie równe, wyżyna nie równa nizinie itp itd.


Jeśli ktoś może zrobić pomiar 5'tki z silnikiem diesla w trasie + wrzucić zdjęcie pokazujące prędkość średnią (najlepiej w okolicy podróżnej), długość trasy i średnie zużycia paliwa z opisem.. to bardzo proszę.


Z mojej strony tyle - jak wybiorę się w trasę i pogonię BMW nieco szybciej, to się odezwę - może uda się coś sensownego zmierzyć :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tym samym, cały ten wątek wydaje się być bez sensu.

Przecież żeby uzyskać identyczne warunki, musiałbyś ustawić za sobą wszystkie modele z różnymi silnikami i przejechać w tym samym momencie daną trasę.

Nie ukrywam, że jeszcze nikt czegoś takiego chyba nie zrobił, a efekt byłby ciekawy.

Każdy tu inaczej jeździ w innym regionie.

Ty zaprezentowałeś, że się da. Przyda się to komuś kto preferuje podobny styl jazdy, jednocześnie jeździ w trasy.

Wszystkim pozostałym już nie.


Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale gwarantuje Ci, że zrobisz rundę po Krakowie w godzinach szczytu porannego lub popołudniowego, albo w ekstremum, czyli w piątek po południu i spalanie 16 zobaczysz bez żadnego ciśnięcia.

A jak w takich porach właśnie musisz jeździć to niestety tak to będzie wyglądało.

320ix w ciągu dnia, bez większych korków zużywa 11, tak dla porównania.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano (edytowane)
Tym samym, cały ten wątek wydaje się być bez sensu.

Przecież żeby uzyskać identyczne warunki, musiałbyś ustawić za sobą wszystkie modele z różnymi silnikami i przejechać w tym samym momencie daną trasę.

...

 

Z inżynierskiego punktu widzenia pewnie z połowa wpisów nie ma sensu, ale ze statystycznego już jakiś sens to ma.

Czego konkretnego dowiadujemu się z wpisu w stylu - "w mieście 9l, a na trasie 8l - jestem zadowolony". I czego się dowiedzieliśmy? że średnio komuś pali między 8, a 9l??


Co do "paliwożernego" 245PS i oszczędnych zwyczajowo diesli..

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=224091&start=525

Kolega Mandus pisał o 5.2l przy średniej 86.8km/j z trasy 800km (w tym przejazd przez Warszawę) (silnik 2.0d 190PS?, ale głowy nie dam).

Ja pisałem o spalaniu 5.9 przy średniej 99.3km/h z trasy 750km (w tym przejazd przez Berlin i Szczecin). silnik 2.0i 245PS).

Jechałem z większą prędkością, prawdopodobnie z większym bagażem i spaliłem jadąc średnio 12% szybciej 13% więcej paliwa. Pomijam fakt, że mam silnik mocniejszy o prawie 30%. Tyle faktów.


Wobec tych dwóch wpisów ciężko napisać, że Diesel jest zwyczajowo oszczędny, a silnik N20B20 już nie.. Zgadza się? Jeżeli ktoś wrzuci wynik tylko z trasy ze średnią powiedzmy 110km/h i spalaniem rzędu 4.2l, 4.3l, to wtedy w pełni się z Tobą zgodzę.


Powtórzę więc - możemy się spierać 100 stron dalej co jest oszczędne, a co nie, ale żeby to ocenić, to trzeba obrać pewną metodę pomiaru i oceny.

Luk_byd - możesz kiedyś zrobić zdjęcie dokumentujące spalanie z trasy z prędkością średnią i przelotową rzędu 120km/h?

Pisanie tu na Forum zabiera mi strasznie dużo czasu, a 2-3 pomiarami możemy dowiedzieć się czegoś konkretnego, a nie strzępić język.

Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale gwarantuje Ci, że zrobisz rundę po Krakowie w godzinach szczytu porannego lub popołudniowego, albo w ekstremum, czyli w piątek po południu i spalanie 16 zobaczysz bez żadnego ciśnięcia.

A jak w takich porach właśnie musisz jeździć to niestety tak to będzie wyglądało.

320ix w ciągu dnia, bez większych korków zużywa 11, tak dla porównania.

Kraków, Krakowowi też nie równy. Podobnie jak Szczecin, Szczecinowi. Jeden dojeżdża 3km do pracy z włączoną klimą i podgrzewaniem foteli i odwozi dzieciaki do szkoły, a drugi 20km jedzie nawet bez muzyki :) W jednym rejonie centrum ktoś będzie jeździł 10km/h średnio (bo ma 3 lewoskręty i 5 razy światła), a w innym o tej samej godzinie i tym samym samochodem 30km/h bo mam non-stop zieloną falę i umiarkowany ruch, więc jak chcemy porównać jazdę miejską? Każdy subiektywnie może sobie zrobić porównanie dwóch samochodów na tych samych trasach, ale jak cokolwiek sensownego wywnioskować z wpisu w rodzaju ("mi w Wawie pali 10l...",) - ja nie mam bladego pojęcia.

Edytowane przez RalfPi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Luk_byd - możesz kiedyś zrobić zdjęcie dokumentujące spalanie z trasy z prędkością średnią i przelotową rzędu 120km/h?

No moge, ale o jakim aucie mówimy?

Obecnie mam F02 LCI 750d i F11 LCI 525xD.

Jeśli trzeba za tydzień mogę mieć F30 328i

Opublikowano (edytowane)
Luk_byd - możesz kiedyś zrobić zdjęcie dokumentujące spalanie z trasy z prędkością średnią i przelotową rzędu 120km/h?

No moge, ale o jakim aucie mówimy?

Obecnie mam F02 LCI 750d i F11 LCI 525xD.

Jeśli trzeba za tydzień mogę mieć F30 328i

Tak szybkiej odpowiedzi się nie spodziewałem :) 525xD - masz Xdrive, więc trochę zawyży spalanie.

Napiszę tylko z wyprzedzeniem, że jeżeli możesz, to ważna jest prędkość - tzn. podróżna 120km/h, a średnia na trasie idealnie nieco miejsza, bo jak będzie 90km/h to znowu nie będzie odniesienia do 528i. No i odcinek też musi być sensowny.

Jak się uda to świetnie - jak nie to z chęcią i tak poczekam, aż będziesz miał okazję wrzucić fotkę z wyświetlacza.

U mnie odcinek to odopwiednio:

-400km i średnie 112.6 km/h i 5.9l

- bodajże 750km średnia 99.3 km/h i spalanie też 5.9 l/100km (prawie cała trasa z przejazdem przez Berlin i Szczecin w godzinach nocnych)

PS Ja kasowałem wskazanie kompa po wjeździe na autostradę, żeby mieć wskazanie z trasy - udało mi się w miarę równo jechać 120-130km/h około 400km (może 2-3 zwężki do 60/80km i jednak czasami ograniczenia do 100 czy 120- stąd i średnia niższa) i zrobiłem 2 fotki - przed Berlinem i po całej trasie.

Edytowane przez RalfPi
Opublikowano
F11 520d 184 km

Trasa 1050 km z frankfurtu,3 osoby plus bagaż,prędkość 160-190,ostatnie 300 km na tempomacie 160,spalanie wyliczone 8.4,wg.kompa 8.2

Fotka będzie? no i jaka średnia prędkość, bo znając te okolice, to cieżko wykręcić średnią np. 170km/h - bo byś jechał może 6.5h taką trasę..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

RalfPi trochę tunnigujesz wyniki kasując przed wjazdem na autostradę :wink:


To może inaczej to ujmę.

Mnie konkretnie interesuje jakie zużycie będzie w trybie jazdy, który używam.

Odwożę dzieci do szkoły, przebijam się przez Kraków, rzadziej w powtarzalnym kierunku i porze.

Na autostradzie i po za terenem zabudowanym jeżdżę szybciej.

Patrząc na to co pokazałeś nic mi to nie daje, kompletnie. To już wolę info, "mnie po Warszawie pali 13.." bo odnosi się to normalnego użytkowania.

Sam dobrze wiesz, że Twoje auto na co dzień nawet nie zbliża się do 6l/100, a bardziej do 12, to co zrobiłeś nie jest dla mnie miarodajne, bo po pierwsze z góry było nastawione na niskie spalanie, po drugie nijak się ma do jazdy codziennej, przynajmniej mojej, a nawet do autostradowej, bo tak nie jeżdżę.

Dlatego powtórzę, ma to sens tylko żeby pokazać, że się da, ale do rzeczywistości się ma to nijak.

Różne wyniki dają pogląd, jeden jeździ po mieście 15- tysięcznym, drugi stoi w korkach w milionowym.

Możemy zrobić inny test, skasuj licznik w poniedziałek, zrób zdjęcie w niedzielę po całym tygodniu użytkowania samochodu, bo to realnie pokaże ile z baku wyparowało, uwzględni jazdę na zimnym silniku, krótkie dystanse, długie jeśli będą itd.

Dla mnie osobiście to jest istotne, bo określi koszty użytkowania.

Ponownie zapytam, co daje więcej 528i względem 518d ?

Klekoczą obydwa :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

miałem f10 528ix i mam f11 525xd.

Rożnica w spalaniu przy zachowaniu bardzo podobnych warunków eksploatacji to jakieś 2-3l. mniej na każde 100km w dieslu.

F11 jest o jakieś 200 kg cięższe od f10.

Pozdrawiam :D

Opublikowano
RalfPi trochę tunnigujesz wyniki kasując przed wjazdem na autostradę :wink:

Podaję spalanie z trasy przy konkretnych warunkach. Dojazd do autostrady, np. 50km przy średniej 50km/h będzie "oszukiwał" spalanie na trasie, a ja żem chciał podać spalanie z trasy.. :)

Mnie konkretnie interesuje jakie zużycie będzie w trybie jazdy, który używam.

Odwożę dzieci do szkoły, przebijam się przez Kraków, rzadziej w powtarzalnym kierunku i porze.

Na autostradzie i po za terenem zabudowanym jeżdżę szybciej.

Patrząc na to co pokazałeś nic mi to nie daje, kompletnie. To już wolę info, "mnie po Warszawie pali 13.." bo odnosi się to normalnego użytkowania.

Sam dobrze wiesz, że Twoje auto na co dzień nawet nie zbliża się do 6l/100, a bardziej do 12, to co zrobiłeś nie jest dla mnie miarodajne, bo po pierwsze z góry było nastawione na niskie spalanie, po drugie nijak się ma do jazdy codziennej, przynajmniej mojej, a nawet do autostradowej, bo tak nie jeżdżę.

Dlatego powtórzę, ma to sens tylko żeby pokazać, że się da, ale do rzeczywistości się ma to nijak.

Różne wyniki dają pogląd, jeden jeździ po mieście 15- tysięcznym, drugi stoi w korkach w milionowym.

Możemy zrobić inny test, skasuj licznik w poniedziałek, zrób zdjęcie w niedzielę po całym tygodniu użytkowania samochodu, bo to realnie pokaże ile z baku wyparowało, uwzględni jazdę na zimnym silniku, krótkie dystanse, długie jeśli będą itd.

Dla mnie osobiście to jest istotne, bo określi koszty użytkowania.

Ponownie zapytam, co daje więcej 528i względem 518d ?

Rozumiem - może inaczej.. Załóżmy, że chcesz kupić X6 i masz 5 wpisów na Forum - wszyscy piszą, że pali im między 18, a 22l... Dokładnie takie wpisy - "pali mi 20l, jak na 300KM to spoko" , "zazwyczaj mam 18l, ale jak depnę to 22l".

Skąd wiesz ile Tobie spali jako potencjalnemu nabywcy - skąd wiesz ile spali w trasie przy 120, 140,.. 200 km/h? Skąd wiesz ile spali w mieście przy odcinkach 3km, a ile przy odcinkach 20km? Skąd wiesz jakie będzie Twoje średnie spalanie... 20l?

Przecież takie wpisy nie dają prawie zupełnie NIC z inżynierskiego punktu widzenia.


Ponownie zapytam, co daje więcej 528i względem 518d ?

245KM względem 150KM, daje ok. 50% więcej mocy, większe spalanie i większą frajdę - jak to zazwyczaj.


PS A co do spalania, to moje średnia z 3 baków to 7.2l/100km.. nieźle nie? :) No i jak to się ma do wielu wpisów o średnim spalaniu diesla 7.5l? :shock:

Otóż ni jak :idea: , bo musimy porównywać jabłka z jabłkami (tj. stosować zbliżone próby).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie wpisy pokazują widełki.

Wiele osób, stylów jazdy, warunków i choćby egz tego samego silnika, to pokazuje rozrzut, co daje nam większy pogląd.

Odchodzimy od tematu.

Twój wynik jest więcej niż zadowalający, mnie nic nie daje, bo z opisu jazdy, widzę, że nie mógłbym liczyć na zbliżone wartości.

Pozostała by mi jedynie świadomość, że jest taka opcja, jeśli zajdzie potrzeba.


Chylę czoła przed wynikiem. Niech się na ten temat wypowiadają właściciele 28i.

Ja jeździłem tylko x1 akurat 20i i 3er też 20i. Nawet się nie zbliżyłem do 10, mimo szczerych chęci i spokojnej jazdy po mieście.

Świadomość, różnic 518d i 528i znam, tylko nie ma fizycznie opcji, żeby połączyć 528i z radością z jazdy, wykorzystywaniem mocy i spalanie 7.5, bo przy tych 5.9 to o powyższym mowy być nie mogło.

Więc skoro jeździmy spokojnie, nie neguje, tylko się zastanawiam po co 250ps?

Jestem więcej niż pewny, że bez problemu dałbym radę jechać za Tobą 518d, z lepszym wynikiem zarówno niż 7.5 jak i te 5.9.


Jako ciekawostka w konkretnych warunkach

015cf722ca4c035bmed.jpg


a innym razem, w ramach testów jadąc przepisowo krajówką

78e8d155a2c5bf7bmed.jpg

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Takie wpisy pokazują widełki.

Chylę czoła przed wynikiem. Niech się na ten temat wypowiadają właściciele 28i.

Jako ciekawostka w konkretnych warunkach

015cf722ca4c035bmed.jpg

/img][/url]

Dzięki. Niech każdy z nas pozostanie przy swoich racjach, wszak mojsza prawda jest większa jak wojsza, a wojsza jak mojsza.. o ile dobrze pamiętam :lol:


Jakie to auto?


PS Wydaje mi się, że 3.7 jest nie do osiągnięcia w benzynie - myślę, że idzie złamać granicę 5l przy 245PS, ale to już chyba faktycznie minimum.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
RalfPi trochę tunnigujesz wyniki kasując przed wjazdem na autostradę :wink:

Podaję spalanie z trasy przy konkretnych warunkach. Dojazd do autostrady, np. 50km przy średniej 50km/h będzie "oszukiwał" spalanie na trasie, a ja żem chciał podać spalanie z trasy.. :)

Mnie konkretnie interesuje jakie zużycie będzie w trybie jazdy, który używam.

Odwożę dzieci do szkoły, przebijam się przez Kraków, rzadziej w powtarzalnym kierunku i porze.

Na autostradzie i po za terenem zabudowanym jeżdżę szybciej.

Patrząc na to co pokazałeś nic mi to nie daje, kompletnie. To już wolę info, "mnie po Warszawie pali 13.." bo odnosi się to normalnego użytkowania.

Sam dobrze wiesz, że Twoje auto na co dzień nawet nie zbliża się do 6l/100, a bardziej do 12, to co zrobiłeś nie jest dla mnie miarodajne, bo po pierwsze z góry było nastawione na niskie spalanie, po drugie nijak się ma do jazdy codziennej, przynajmniej mojej, a nawet do autostradowej, bo tak nie jeżdżę.

Dlatego powtórzę, ma to sens tylko żeby pokazać, że się da, ale do rzeczywistości się ma to nijak.

Różne wyniki dają pogląd, jeden jeździ po mieście 15- tysięcznym, drugi stoi w korkach w milionowym.

Możemy zrobić inny test, skasuj licznik w poniedziałek, zrób zdjęcie w niedzielę po całym tygodniu użytkowania samochodu, bo to realnie pokaże ile z baku wyparowało, uwzględni jazdę na zimnym silniku, krótkie dystanse, długie jeśli będą itd.

Dla mnie osobiście to jest istotne, bo określi koszty użytkowania.

Ponownie zapytam, co daje więcej 528i względem 518d ?

Rozumiem - może inaczej.. Załóżmy, że chcesz kupić X6 i masz 5 wpisów na Forum - wszyscy piszą, że pali im między 18, a 22l... Dokładnie takie wpisy - "pali mi 20l, jak na 300KM to spoko" , "zazwyczaj mam 18l, ale jak depnę to 22l".

Skąd wiesz ile Tobie spali jako potencjalnemu nabywcy - skąd wiesz ile spali w trasie przy 120, 140,.. 200 km/h? Skąd wiesz ile spali w mieście przy odcinkach 3km, a ile przy odcinkach 20km? Skąd wiesz jakie będzie Twoje średnie spalanie... 20l?

Przecież takie wpisy nie dają prawie zupełnie NIC z inżynierskiego punktu widzenia.


Ponownie zapytam, co daje więcej 528i względem 518d ?

245KM względem 150KM, daje ok. 50% więcej mocy, większe spalanie i większą frajdę - jak to zazwyczaj.


PS A co do spalania, to moje średnia z 3 baków to 7.2l/100km.. nieźle nie? :) No i jak to się ma do wielu wpisów o średnim spalaniu diesla 7.5l? :shock:

Otóż ni jak :idea: , bo musimy porównywać jabłka z jabłkami (tj. stosować zbliżone próby).

To ja mam inny pomysł. Lepszy.


Wjedź na drogę jakaś 'eske' i ...


Włącz tempomat na 90 przez 1 minute

Później 120 przez 1 minute

Później 150 przez 1 minute

i na koniec 180 przez 1 minute.


I ja tak zrobie, moze ktos inny dolaczy

I wtedy bedziesz mial srednie spalanie ze spalania chwilowego - do porowniania.


Oczywiscie nadal roznica moze byc nawet 1l w tym samym aucie w zaleznosci od wiatra, rodzaju opon czy wielkosci felgi.


Dojazd do autostrady to rowniez trasa. Cenna sugestia od @MedicuS

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Serwus,

komuś z silnikiem diesla udało się zrobić zdjęcie ze spalania osiągniętego na długiej trasie?


Myślę, że zdjęcie z wyświetlacza + konkretny wpis o z podaniem prędkości podróżnej, warunków panujących na drodze z relatywnie długiej trasy np. 400km byłby bardzo pomocny dla potencjalnych kupujących.

Opublikowano

Pod koniec lutego wracałem z północy Niemiec i na baku zrobiłem 840 km w f11 525xd.

Średnie spalanie 7.5. Z powodu pogody nie było możliwości przekroczyć 140-150 km/h i na 1 baku dojechałem aż do Wrocławia. Tankowałem dopiero przed samymi bramkami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trasa 4000 km.

Wakacje

120 km po autostradach ( 90% trasy )

W aucie cztery osoby ( waga ok. 300 kg. ), załadowany w bagażniku po dach ( nie okresle wagi )

Średnie spalanie 5,8 l.


Nie skupiając się nad prędkością na drogach krajowych , średnie spalanie ok 6,5 l

Najniżej zszedłem do 4,9 l ale to była jazda emeryta , w nocy na odcinku ok 180km.

Opublikowano

525d 218km

spalanie w dojazdach do pracy ( predkosci 90-120km) na oponach 225, to okolo 5,5 do 5,8 mierzone przy dystrybutorze. komputer tak jak w kazdym bmw klamie jak jaskiernia lub walensa podczas lustracji.

w trasie przy predkosciach 140-160km/h spalanie o 1L wyzej czyli pod 7 litrow na 100km. czyli sporo. podobno 550xd pali tyle i ma 2 razy wiecej kuni. :mrgreen:

Opublikowano

Ja w moim 528i przy predkosci 120-140 km/h mialem spalanie 5.7. Trasa ponad 1500km w nocy, autostrada, sporo bagazy, 2 osoby, na tempomacie, wiec sie da spokojnie zejsc ze spalaniem dosyc nisko.

Ogolnie ten silnik jest oszczedny, kupujac go spodziewalem sie przy moim stylu i warunkach jazdy spalania w okolicach 12l a zazwyczaj oscyluje mi od 9 do 10l.


Ale to bylo jakies 45 tysiecy kilometrow temu, teraz mam LPG i jest tak jak napisalem w watku o LPG:

" Auto pali mi zależnie od jazdy od 1.2l benzyny + 6l gazu do 2.5l benzyny i 12l gazu. Podczas mojego normalnego użytkowania głównie jezdzac w mieście wychodzi mi 1.8l benzyny i 9l gazu. "


Oczywiscie bardzo duzo zalezy od indywidualnego stylu jazdy. O dziwo na spalanie nie ma az tak duzego wplywu dynamika jazdy jak "rozsadek i planowanie".

Wielu moich znaomych nie chce mi wierzyc ile pali moje auto, bo ich kompakty w dieslu pala wiecej. Ale kiedy z nimi jade to na przyklad od 200m widze czerwone swiatlo, ja bym juz zdjol noge z gazu, a oni cisna az do konca i potem ostre hamowanie.


Mysle ze takie niuanse sprawiaja ze spalanie mozna mocno obnizyc bez wydluzania czasu podrozy (i tak w koncu dojedziemy do swiatel i sie zatrzymamy).

Takie roznice w stylu jazdy sprawiaja ze niektorym bardzo trudno dac wiare w niskie spalanie innych kierowcow. Ja zeby zweryfikowac czyjs styl jazdy zawsze pytam co ile musi zmieniac klocki hamulcowe, to sporo mowi o tym jak ktos jezdzi. Dlatego wedlug mnie porownywanie spalania w trasie jest najbardziej miarodajne poniewaz roznice wynikajace z indywidualnego stylu jazdy wyedy sie mocno niweluja.

Oczywiscie nie po to kupilem ten silnik zeby zawsze jezdzic jak emeryt i kiedy mam ochote cisne go ile sie da, ale nie patrze wtedy na spalanie :)

Opublikowano

Paliwożerny 245 konny potwór z Bawarii..

db4187e37027.jpg


PS Spalanie trochę naciągane, bo w jedną stronę, a na wyżynnym terenie wiadomo jak jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Oczywiscie bardzo duzo zalezy od indywidualnego stylu jazdy. O dziwo na spalanie nie ma az tak duzego wplywu dynamika jazdy jak "rozsadek i planowanie".

Wielu moich znaomych nie chce mi wierzyc ile pali moje auto, bo ich kompakty w dieslu pala wiecej. Ale kiedy z nimi jade to na przyklad od 200m widze czerwone swiatlo, ja bym juz zdjol noge z gazu, a oni cisna az do konca i potem ostre hamowanie.


Mysle ze takie niuanse sprawiaja ze spalanie mozna mocno obnizyc bez wydluzania czasu podrozy (i tak w koncu dojedziemy do swiatel i sie zatrzymamy).

Takie roznice w stylu jazdy sprawiaja ze niektorym bardzo trudno dac wiare w niskie spalanie innych kierowcow. Ja zeby zweryfikowac czyjs styl jazdy zawsze pytam co ile musi zmieniac klocki hamulcowe, to sporo mowi o tym jak ktos jezdzi.

Podpisuje się pod tym :cool2: Nie trzeba jeździć wolno by uzyskać małe spalanie, ale płynnie i przewidywalnie. Ja w F30 B47 mam średnie spalenie z ostatnich 10tys. 4,8L. a zawalidrogą nie jestem.Dlatego zamontowałem CB :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.