Skocz do zawartości

Realne spalanie 2.0d 2. 3.0d 3.5d 2.0i 2.3i 2.8i 3.01 3.5i


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Prędkość podróżna maks 120km/h i tylko miejscami.

Raczej większość trasy 80-90 km/h (bez autostrad i drog expresowych - cala trasa zwykla jednojezdniowka)

Moim zdaniem spalanie na poziomie 6 litrow w trasie jak dla mnie niemozliwe przy tej masie auta i z takim silnikiem.

Mamy podobne furki - różnica jest taka, że ja nie mam Xdrive'a. Jadę za kilka dni, za dni parę w dłuuugą trasę, nie wiem czy bak starczy w jedną stronę :)

Jak się korki nie trafią to liczę na prędkość podróżną rzędu 120km/h i jednak lepszy wynik jak 8.8l/100km, o którym pisałeś. Różnica prędkości średniej też powinna być zauważalna.

Odezwę się.


PS Jakie masz ciśnienie w oponach - ja coś koło 2.5 bara w każdym kole (+- 0,1 tak jak wskazuje instrukcja dla 18 cali).

 

Ja mam 2.6 bara.

Opublikowano

F10, 528i, 245PS, skrzynia automatyczna, koło 18 cali.

Spalanie z komputera pokładowego mam 8.9l/100km i po zatankowaniu pod korek, metodą prawie pełnego baku wyszło.. 8.9 l. Biorąc pod uwagę, że mieszkam na wyżynie (co podwyższa spalanie), jeżdżę krótkie odcinki (typowe to 2x2km, 2x5km, do pracy 2x13km), a na zewnątrz jest obecnie średnio może 3 stopnie Celsjusza, to jestem zadowolony.

Opublikowano

Auto - BMW F10, 528i 245PS w Automacie.

Podróż - ok 2x800km w 3 osoby + ok 50kg bagaży. Koło 18 cali, temp. około kilku stopni Celsjusza - brak korków. Jazda w nocy, jazda spokojna bez szarpania (trasa Niemcy-Szczecin i z powrotem).


W pierwszą stronę przy prędkości podróżnej 120-130km i średniej 113km/h auto spaliło... 5.9l/100 km. :8)

Po całej podróży łącznie z przejazdem przez Berlin po 900km podróży zatankowałem 53l Pb 95 - czyli spalanie się zgadza ze spalaniem z komputera.


W drugą stronę przy prędkości podróżnej 110-130km/h i średniej 106.4km/h samochód spalił 6.7l/100km (tu już nie tylko trasa, ale dojazd po krajówkach) - średnia z trasy była w okolicy 110km/h.

Niestety w drugą stronę lało i wiało, więc auto spaliło też więcej paliwa.


Podsumowując tak jak myślałem auto pali w trasie baaardzo mało - 8 biegowy automat, dobry silnik i niski współczynnik Cx robią robotę.

Ciesze się, że auto pali tak mało, ale rodzi się pytanie - dlaczego niektórym pali poniżej 6l/100km, a innym w okolicy 8 czy 9l/100km?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ludzie różne rzeczy wypisują.

Miałem 528ix i spalanie nie schodziło poniżej 10. W mieście 16 a na trasie 12-13.

Nigdy jednak nie testowałem go przy 120.

jazda np. Niemcy ... 200 gdzie się dało. Sprzedałem z powodu spalania.

Teraz mam 525xd i też nie jest dużo lepiej. Miasto 10 trasa 12 przy zachowaniu tych samych prędkości.

Opublikowano
Ludzie różne rzeczy wypisują.

Miałem 528ix i spalanie nie schodziło poniżej 10. W mieście 16 a na trasie 12-13.

Nigdy jednak nie testowałem go przy 120.

jazda np. Niemcy ... 200 gdzie się dało. Sprzedałem z powodu spalania.

Teraz mam 525xd i też nie jest dużo lepiej. Miasto 10 trasa 12 przy zachowaniu tych samych prędkości.

Zgadzam się, ale wartości, które podałem są.. prawdziwe.

921da8525865.jpg\4cb186601824.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale co byś chcial? Zeby przy palowaniu po autobanie 200 palil 6 litrow? :mrgreen:

Sprzedales z powodu spalania. Rozumiem jakbys jezdzil ekonomicznie i spalanie bylo wysokie, to mozna to uzyc jako argument.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież nie narzekam....do takiej eksploatacji jak lubię po prostu lepszy jest d.

Zrobię kiedyś test spalania przy 120 :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ludzie różne rzeczy wypisują.

Miałem 528ix i spalanie nie schodziło poniżej 10. W mieście 16 a na trasie 12-13.

Nigdy jednak nie testowałem go przy 120.

jazda np. Niemcy ... 200 gdzie się dało. Sprzedałem z powodu spalania.

Teraz mam 525xd i też nie jest dużo lepiej. Miasto 10 trasa 12 przy zachowaniu tych samych prędkości.

Miałem 525xd (teraz mam juz f02 lci 750ld) i

chip zrobiony na 273km/560nm, ale dpf na miejscu, egr off.


W miescie ale nie bardzo zakorkowanym 9,5l/100

W trasie 140-160km/h - 6,7 albo 6,9l/100km nie pamietam - z 1550km trasy

W trasie 200km/h - 8,1-8,4l/100km - ok. 350km trasa.


Wyniki powatrzalne.

Także... nie wiem od czego to zależy. 173 tys km przebiegu, 2014, nowy rozrzad

W 520d jak mialem RWD 330 nalotu, 2011, nowy rozrzad to miasto 8,9l/100, trasa 7,4l/100km przy 140-160 a przy 200 nie wiem.

Opublikowano

Moje pytanie jest wciąż aktualne. Jak to jest, że wielu kategorycznie na Forum twierdzi, że nie da się zejść poniżej 12l w mieście, a w trasie spalanie to w okolicy 10l, gdzie nagle się okazuje, że w długiej trasie z palcem w nosie można osiągnąć 6.5l/100km (dla 245KM F10 nieźle zapakowanego).

Wyniki z długiej trasy to 5.9l/100km przy średniej 113km/h i 6.7l/100km przy średniej 106km/h, gdzie w drugą stronę lało i wiało. Prędkość podróżna to +- 110-130 (ze wskazaniem na 120km/h, bo wystarczą dwie trzy zwężki na 60km/h przez 10km i skutecznie obniża to średnią, a spalanie niekoniecznie).


Albo to wynika z różnic między samochodami, albo z ciężkiej lub lekkiej nogi kierowcy... Więc być może auto jest oszczędne w zużyciu paliwa, ino kierowca....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje pytanie jest wciąż aktualne. Jak to jest, że wielu kategorycznie na Forum twierdzi, że nie da się zejść poniżej 12l w mieście, a w trasie spalanie to w okolicy 10l, gdzie nagle się okazuje, że w długiej trasie z palcem w nosie można osiągnąć 6.5l/100km (dla 245KM F10 nieźle zapakowanego).

Wyniki z długiej trasy to 5.9l/100km przy średniej 113km/h i 6.7l/100km przy średniej 106km/h, gdzie w drugą stronę lało i wiało. Prędkość podróżna to +- 110-130 (ze wskazaniem na 120km/h, bo wystarczą dwie trzy zwężki na 60km/h przez 10km i skutecznie obniża to średnią, a spalanie niekoniecznie).


Albo to wynika z różnic między samochodami, albo z ciężkiej lub lekkiej nogi kierowcy... Więc być może auto jest oszczędne w zużyciu paliwa, ino kierowca....

A jak to jest że lżejsze z kołami o mniejszych oporach f30 328i pali więcej?

Mi 18 zima w mieście, latem 13.5 w trasie koło 8-9.

Termostaty sprawne.

Opublikowano
Moje pytanie jest wciąż aktualne. Jak to jest, że wielu kategorycznie na Forum twierdzi, że nie da się zejść poniżej 12l w mieście, a w trasie spalanie to w okolicy 10l, gdzie nagle się okazuje, że w długiej trasie z palcem w nosie można osiągnąć 6.5l/100km (dla 245KM F10 nieźle zapakowanego)...

A jak to jest że lżejsze z kołami o mniejszych oporach f30 328i pali więcej ..w trasie koło 8-9?

Nie wiem co masz na myśli - sugerujesz, że wyniki, które podałem są nieprawdziwe?

Jak szybko jedziesz w trasie (prędkość średnia i podróżna) i czy szarpiesz jazdę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje pytanie jest wciąż aktualne. Jak to jest, że wielu kategorycznie na Forum twierdzi, że nie da się zejść poniżej 12l w mieście, a w trasie spalanie to w okolicy 10l, gdzie nagle się okazuje, że w długiej trasie z palcem w nosie można osiągnąć 6.5l/100km (dla 245KM F10 nieźle zapakowanego)...

A jak to jest że lżejsze z kołami o mniejszych oporach f30 328i pali więcej ..w trasie koło 8-9?

Nie wiem co masz na myśli - sugerujesz, że wyniki, które podałem są nieprawdziwe?

Jak szybko jedziesz w trasie (prędkość średnia i podróżna) i czy szarpiesz jazdę?

Skąd od razu podejrzenie że sugeruje iż podajesz nieprawdziwe wyniki?

Napisałem tylko że ludziom lzejsze F30 z silnikiem N20/N26 pali dużo więcej - mi również (jak bym nie jechał).

Opublikowano

Nie odpowiedziałeś na pytanie - z jaką podróżna prędkością jeździsz, z jaką średnią, i czy szarpiesz jazdę.

No i co chcesz powiedzieć, pisząc, że 3'ka pali więcej...? Napisz, proszę, konkretnie.


Mój pomiar pokazał, że auto potrafi być bardzo oszczędne (załóżmy 6l Pb przy podróżnej 120km/h) - ja jestem naprawdę pod wrażeniem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie odpowiedziałeś na pytanie - z jaką podróżna prędkością jeździsz, z jaką średnią, i czy szarpiesz jazdę.

No i co chcesz powiedzieć, pisząc, że 3'ka pali więcej...? Napisz, proszę, konkretnie.


Mój pomiar pokazał, że auto potrafi być bardzo oszczędne (załóżmy 6l Pb przy podróżnej 120km/h) - ja jestem naprawdę pod wrażeniem.

Nie chodzi tylko o mnie.

Ale.

Moja żona i mojego kolegi żona miały F30 328i


Moja RWD, kolegi xDrive.


Jeśli brać pod uwagę tylko trase to:

moja 90kmph - Bydgoszcz Toruń - DK80 bez korków - 8,4l

kolegi 90-100kmph - Bydgoszcz Toruń też DK80 bez korków - 8,5l


U mnie 225/45/18 u kolegi zony 225/50/17

Cisnienie w normie.

Oleje 0W40, filtry w normie (po wymianie tyle samo kopciło).


Nie szarpie. Jak szarpie to pali 19.


Zadnych bledow na komputerze, sondy lambda sprawne, przeplywka sprawna, paliwo 95.



Z reszta inni - podobne wyniki:

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-3/f30-f31-f34/limuzyna/silnik-benzynowy-2.0-328i-245km-2012-2015/


Piszą trasa 8, inni minimalnie 7,5


Ktoś pisze o 5,4l przy 110km, ale zdanie dalej jest 7,5l na trasie Polska - Czechy.


Także.. ten. No. W f30.



W F10 pisza 12,5l w trasie:

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-5/f10-f11/strona-2/?engine=silnik-benzynowy-528i-245km


Przy 150 co prawda, ale.. jaka bedzie roznica przy 120? 2-3l max.

To daje 9, nie 6.


Takie tam tylko głośne myślenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spalanie to kwestia bardzo indywidualna... myślę, że ktokolwiek cokolwiek napisze jest bliskie prawdy.

Są tacy, którzy piszą, że na trasie pali im 6 i podają jakąś prędkość np. 130-140.

Tyle tylko, że jest to pewnie wartość osiągnięta w tzw. porywach.

Jadąc np. do Niemiec staram się gdzie się da utrzymywać prędkość 180-200 i wtedy średnie spalanie na całym baku mam 12.

Jak pojadę cały czas nie przekraczając 120 to jest 6,5....

W mieście do tej pory użytkowałem głównie auto klasy średniej i też spalanie było 10-12 Pb na całym baku (podobnie pali 525xd).

Teraz kupiłem hybrydę ładowaną z gniazdka i przy przebiegach dziennych 20-30 km mam 0,1 l :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spalanie rośnie w zasadzie w dwóch przypadkach, gdy występują częste wzrosty prędkości, czy to w mieście ze startu, czy w trasie, gdy prędkość dynamicznie wzrasta, oraz podczas pokonywania dużych oporów powietrza, czyli przy wyższych prędkościach.

Dlatego raczej trudno się dziwić, że podczas utrzymywania zadanej dość niskiej prędkości nawet paliwożerne i ciężkie f10/11 z silnikiem 2.0t seri N potrafi spalić 6 litrów na każde 100 km.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
...

Dlatego raczej trudno się dziwić, że podczas utrzymywania zadanej dość niskiej prędkości nawet paliwożerne i ciężkie f10/11 z silnikiem 2.0t seri N potrafi spalić 6 litrów na każde 100 km.

Wydaje mi się, że prędkość 120-130km/h jest.. normalną prędkością podróżną, niska prędkość to 80-90km/h. Po drugie ja jestem pod wrażenie, bo jechałem z Rodziną trasę nową Mazdą 3 120PS 2.0 i spalanie z dystrybutora wyszło 6.1 przy podróżnej 100km/h-110km/h.

 

Nie odpowiedziałeś na pytanie - z jaką podróżna prędkością jeździsz, z jaką średnią, i czy szarpiesz jazdę.

No i co chcesz powiedzieć, pisząc, że 3'ka pali więcej...? Napisz, proszę, konkretnie.

Mój pomiar pokazał, że auto potrafi być bardzo oszczędne (załóżmy 6l Pb przy podróżnej 120km/h) - ja jestem naprawdę pod wrażeniem.

Nie chodzi tylko o mnie. Ale. Moja żona i mojego kolegi żona miały F30 328i

... W F10 pisza 12,5l w trasie:

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-5/f10-f11/strona-2/?engine=silnik-benzynowy-528i-245km

Przy 150 co prawda, ale.. jaka bedzie roznica przy 120? 2-3l max. To daje 9, nie 6.

Takie tam tylko głośne myślenie.

Czyli wciąż odczytuję twoją wypowiedź jako negacje mojej. Szczerze, to widzę, że Cię nie przekonam. Mam nadzieję, że wyniki, które podaję i opis komuś pomogą w wyborze samochodu.


Wrzucam zdjęcia z prawie całej podróży tj. ok 80% trasy (podróżna 120-130km/h) gdzie 80% to Autobahn, a reszta przejazd przez przez Berlin (niestety zablokowali jakąś drogę i było trochę kręcenia) i Szczecin, plus z powrotem przez Szczecin na stację, więc sumarycznie jakieś 100km ze średnią może 50km/h, co skutecznie obniża średnią. Z matmematyki zły nie byłem - przy wyniku końcowym ok. 100km/h prędkości średniej i poniższym założeniu dawałoby średnią 115km/h na trasie (więc +- tyle ile mówiły poprzednie zdjęcia).


Co do mojej podróży... Wydaje mi się, że to dobra dokumentacja.

005a0918c252.jpg

1558ce94e5b7.jpg

I na stacji paliw:

99ba8c1a56d6.jpg

fb6cb8d05c59.jpg

e1fb2c83ce4c.jpg


Jeżeli mniejszy samochód z tym samym silnikiem pali komuś więcej, to może to wynikać, zasadniczo, z trzech rzeczy:

1) Dużo większy współczynnik Cx

2) Skrzynia o większych oporach i innych przełożeniach

3) Nieekonomiczna jazda kierowcy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...

Dlatego raczej trudno się dziwić, że podczas utrzymywania zadanej dość niskiej prędkości nawet paliwożerne i ciężkie f10/11 z silnikiem 2.0t seri N potrafi spalić 6 litrów na każde 100 km.

Wydaje mi się, że prędkość 120-130km/h jest.. normalną prędkością podróżną, niska prędkość to 80-90km/h. Po drugie ja jestem pod wrażenie, bo jechałem z Rodziną trasę nową Mazdą 3 120PS 2.0 i spalanie z dystrybutora wyszło 6.1 przy podróżnej 100km/h-110km/h.

 

Nie odpowiedziałeś na pytanie - z jaką podróżna prędkością jeździsz, z jaką średnią, i czy szarpiesz jazdę.

No i co chcesz powiedzieć, pisząc, że 3'ka pali więcej...? Napisz, proszę, konkretnie.

Mój pomiar pokazał, że auto potrafi być bardzo oszczędne (załóżmy 6l Pb przy podróżnej 120km/h) - ja jestem naprawdę pod wrażeniem.

Nie chodzi tylko o mnie. Ale. Moja żona i mojego kolegi żona miały F30 328i

... W F10 pisza 12,5l w trasie:

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-5/f10-f11/strona-2/?engine=silnik-benzynowy-528i-245km

Przy 150 co prawda, ale.. jaka bedzie roznica przy 120? 2-3l max. To daje 9, nie 6.

Takie tam tylko głośne myślenie.

Czyli wciąż odczytuję twoją wypowiedź jako negacje mojej. Szczerze, to widzę, że Cię nie przekonam. Mam nadzieję, że wyniki, które podaję i opis komuś pomogą w wyborze samochodu.


Wrzucam zdjęcia z prawie całej podróży tj. ok 80% trasy (podróżna 120-130km/h) gdzie 80% to Autobahn, a reszta przejazd przez przez Berlin (niestety zablokowali jakąś drogę i było trochę kręcenia) i Szczecin, plus z powrotem przez Szczecin na stację, więc sumarycznie jakieś 100km ze średnią może 50km/h, co skutecznie obniża średnią. Z matmematyki zły nie byłem - przy wyniku końcowym ok. 100km/h prędkości średniej i poniższym założeniu dawałoby średnią 115km/h na trasie (więc +- tyle ile mówiły poprzednie zdjęcia).


Co do mojej podróży... Wydaje mi się, że to dobra dokumentacja.

005a0918c252.jpg

1558ce94e5b7.jpg

I na stacji paliw:

99ba8c1a56d6.jpg

fb6cb8d05c59.jpg

e1fb2c83ce4c.jpg


Jeżeli mniejszy samochód z tym samym silnikiem pali komuś więcej, to może to wynikać, zasadniczo, z trzech rzeczy:

1) Dużo większy współczynnik Cx

2) Skrzynia o większych oporach i innych przełożeniach

3) Nieekonomiczna jazda kierowcy

Ale nie musisz mnie przekonywać, bo to nie tędy droga.

Ja mam na myśli tylko to że mało kto tak potrafi :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

RalfPi wklejam pierwszy post w tym temacie, najlepiej obrazuje o co mi chodzi.


przez maja22 » 15 Sie 2013 21:41

Aby troszeczke rozruszac forum a do tego duzo osob pisze o spalaniu co i ile ON to moje porownanie dwoch aut:



Trasa - 63km 20% miasto ( v- 20-70km/h ) 80% poza miastem ( v- 60-120km/h ) auta zderzak w zderzak 535xd a za nim X1 2.0xd




X1 2.0xd 184KM automat ZF8 ustawiony na pozycji normal ( comfort )3/4 baku ON na liczniku 6110km


535 3.0xd 313KM automaat ZF8 ustawiony na pozycji comfort 3/4 baku ON na liczniku 15900km


wynik:


X1---> 6.0l/100km

535 ---> 6.2ll/100km


bardzo zaluje iz nie zrobilem zdjec bo wszystko bylo przygotowane na to ... ale zapomialem, jesli zrobie ta sama trase dam na forum.


Można by się dziwić, ale ciężki i mocny diesel zużył tyle co stosunkowo lekkie x1 z małym silnikiem.

Jechali wolno i spokojnie to i wyniki były niskie.

Raz jeszcze powtarzam, wolno jedziesz, to nawet i benzyna potrafi spalić niewiele.

Dodam, że nie neguje, ani stylu, ani prędkości, niczego. Podsumowuje, Twój post, czyli długa trasa, utrzymywana niewysoka prędkość i mamy pozytywy turbo benzyny w ciężkim aucie na trasie.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
RalfPi wklejam pierwszy post w tym temacie, najlepiej obrazuje o co mi chodzi.


przez maja22 » 15 Sie 2013 21:41

Aby troszeczke rozruszac forum a do tego duzo osob pisze o spalaniu co i ile ON to moje porownanie dwoch aut:

Trasa - 63km 20% miasto ( v- 20-70km/h ) 80% poza miastem ( v- 60-120km/h ) auta zderzak w zderzak 535xd a za nim X1 2.0xd

X1 2.0xd 184KM automat ZF8 ustawiony na pozycji normal ( comfort )3/4 baku ON na liczniku 6110km


535 3.0xd 313KM automaat ZF8 ustawiony na pozycji comfort 3/4 baku ON na liczniku 15900km

wynik:

X1---> 6.0l/100km

535 ---> 6.2ll/100km

....

Można by się dziwić, ale ciężki i mocny diesel zużył tyle co stosunkowo lekkie x1 z małym silnikiem.

Jechali wolno i spokojnie to i wyniki były niskie.

Raz jeszcze powtarzam, wolno jedziesz, to nawet i benzyna potrafi spalić niewiele.

Dodam, że nie neguje, ani stylu, ani prędkości, niczego. Podsumowuje, Twój post, czyli długa trasa, utrzymywana niewysoka prędkość i mamy pozytywy turbo benzyny w ciężkim aucie na trasie.

Rozumiem, co masz na myśli i dla kogoś kto zna podstawy dynamiki nie powinno to być zaskakujące.

Nie rozumiem jednak Twojej opinii o paliwożerności silnika 2.0 245PS..

Po pierwsze jechali sporo wolniej niż ja (oczywiście krótszy odcinek) a po drugie.. ja mam paliwożerną benzynę, a Chłopaki mają oszczędne diesle... a spalanie większe (ON 6.1, PB - 5.9)- o co tu chodzi?

To w końcu co jest oszczędne, a co paliwożerne? Pytam zupełnie poważenie i nie ma tu krzty szyderstwa.

Cieszę się, że się zgadzamy, że w trasie ten silnik zużywa małe ilości paliwa - przynajmniej w rozsądnych zakresach prędkości, bo przy prędkości 200km/h to nie mam pojęcia. Może komuś uda się zrobić podobny pomiar (np. 400km trasy - podróżna 200km/h a średnia np. 180km/h) - myślę, że są trasy, na których spokojnie idzie taki pomiar zrobić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
RalfPi wklejam pierwszy post w tym temacie, najlepiej obrazuje o co mi chodzi.


przez maja22 » 15 Sie 2013 21:41

Aby troszeczke rozruszac forum a do tego duzo osob pisze o spalaniu co i ile ON to moje porownanie dwoch aut:

Trasa - 63km 20% miasto ( v- 20-70km/h ) 80% poza miastem ( v- 60-120km/h ) auta zderzak w zderzak 535xd a za nim X1 2.0xd

X1 2.0xd 184KM automat ZF8 ustawiony na pozycji normal ( comfort )3/4 baku ON na liczniku 6110km


535 3.0xd 313KM automaat ZF8 ustawiony na pozycji comfort 3/4 baku ON na liczniku 15900km

wynik:

X1---> 6.0l/100km

535 ---> 6.2ll/100km

....

Można by się dziwić, ale ciężki i mocny diesel zużył tyle co stosunkowo lekkie x1 z małym silnikiem.

Jechali wolno i spokojnie to i wyniki były niskie.

Raz jeszcze powtarzam, wolno jedziesz, to nawet i benzyna potrafi spalić niewiele.

Dodam, że nie neguje, ani stylu, ani prędkości, niczego. Podsumowuje, Twój post, czyli długa trasa, utrzymywana niewysoka prędkość i mamy pozytywy turbo benzyny w ciężkim aucie na trasie.

Rozumiem, co masz na myśli i dla kogoś kto zna podstawy dynamiki nie powinno to być zaskakujące.

Nie rozumiem jednak Twojej opinii o paliwożerności silnika 2.0 245PS..

Po pierwsze jechali sporo wolniej niż ja (oczywiście krótszy odcinek) a po drugie.. ja mam paliwożerną benzynę, a Chłopaki mają oszczędne diesle... a spalanie większe (ON 6.1, PB - 5.9)- o co tu chodzi?

To w końcu co jest oszczędne, a co paliwożerne? Pytam zupełnie poważenie i nie ma tu krzty szyderstwa.

Cieszę się, że się zgadzamy, że w trasie ten silnik zużywa małe ilości paliwa - przynajmniej w rozsądnych zakresach prędkości, bo przy prędkości 200km/h to nie mam pojęcia. Może komuś uda się zrobić podobny pomiar (np. 400km trasy - podróżna 200km/h a średnia np. 180km/h) - myślę, że są trasy, na których spokojnie idzie taki pomiar zrobić.

Nie każdy potrafi w ten sposób jeździć aby uzyskać 5.9 dla PB, natomiast dla ON 6.1 to wynik dobry ale nie szokujący.


Druga sprawa to gdy w PB lekko depniesz lub 'poszarpiesz' będzie 13l a w ON 9l.


W przykładzie 535 a za nim X1 jeśli zderzak w zderzak to...X1 był w tunelu aerodynamicznym.


Tak czy inaczej PB - delikatna sprawa :) w 4.4 w F10/F01 ludzie też chciecli jeżdzić oszczędnie a później był jakiś problem z olejem czy coś :D


Anyway. Jak by ktoś się tak pochylił nad jazdą ON lub Ty byś wsiadł do ON to byś może i 4.5 wykręcił. Więc dalej 4.5 a 5.9 - to przepaść.

Opublikowano
RalfPi wklejam pierwszy post w tym temacie, najlepiej obrazuje o co mi chodzi.

przez maja22 » 15 Sie 2013 21:41

Aby troszeczke rozruszac forum a do tego duzo osob pisze o spalaniu co i ile ON to moje porownanie dwoch aut:

Trasa - 63km 20% miasto ( v- 20-70km/h ) 80% poza miastem ( v- 60-120km/h ) auta zderzak w zderzak 535xd a za nim X1 2.0xd

X1 2.0xd 184KM automat ZF8 ustawiony na pozycji normal ( comfort )3/4 baku ON na liczniku 6110km


535 3.0xd 313KM automaat ZF8 ustawiony na pozycji comfort 3/4 baku ON na liczniku 15900km wynik:

X1---> 6.0l/100km

535 ---> 6.2ll/100km

....

Dodam, że nie neguje, ani stylu, ani prędkości, niczego. Podsumowuje, Twój post, czyli długa trasa, utrzymywana niewysoka prędkość i mamy pozytywy turbo benzyny w ciężkim aucie na trasie.

Rozumiem, co masz na myśli i dla kogoś kto zna podstawy dynamiki nie powinno to być zaskakujące.

Nie rozumiem jednak Twojej opinii o paliwożerności silnika 2.0 245PS..

Po pierwsze jechali sporo wolniej niż ja (oczywiście krótszy odcinek) a po drugie.. ja mam paliwożerną benzynę, a Chłopaki mają oszczędne diesle... a spalanie większe (ON 6.1, PB - 5.9)- o co tu chodzi?

To w końcu co jest oszczędne, a co paliwożerne? ...

Nie każdy potrafi w ten sposób jeździć aby uzyskać 5.9 dla PB, natomiast dla ON 6.1 to wynik dobry ale nie szokujący.

Druga sprawa to gdy w PB lekko depniesz lub 'poszarpiesz' będzie 13l a w ON 9l.

Rozumiem - dziękuję za wyjaśnienie.

Anyway. Jak by ktoś się tak pochylił nad jazdą ON lub Ty byś wsiadł do ON to byś może i 4.5 wykręcił. Więc dalej 4.5 a 5.9 - to przepaść.

Czekamy na zdjęcia :)

Moim celem przy rozpoczęciu tej dyskusji, było pokazanie konkretnych wyników spalania 2.0 245PS przy konkretnych warunkach. Uważam, że długa trasa pokonana z podróżną prędkością bliskiej średniej pozwala dobrze oszacować spalanie. Wyszło mi, że w trasie auto pali mało lub bardzo mało , co mnie jako właściciela bardzo cieszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.