Skocz do zawartości

Realne spalanie 2.0d 2. 3.0d 3.5d 2.0i 2.3i 2.8i 3.01 3.5i


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co w tym dziwnego ze 528i pali w Wawie 11.5 -12l jak ja w 520d mam zawsze powyzej 9 w tym miescie. Mysle ze kolega nawet musi jezdzic dosc lagodnie zeby takie spalanie osiagnac.

 

 

Ale za to w trasie 520D 5,5l/100km :)

 

Nigdy 5.5l/100km nie udalo mi sie osiagnac. Moze za slabo probowalem:) Czasami zdarza mi sie jednak ok.6l na trasie zobaczyc. Najczesciej jest to jednak ok 7l/100 w trasie. Z ostatnich 10000km mialem srednia 7,8. ( 75% trasa 25% miasto)

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

komputer to jedno... realne spalanie to zupelnie co innego,... ja w trasie widze 4.5L jak sie postaram :D ale realne to 5.5 :)

 

na zimowym kasztanie do 120km/h 225.45.17 ( w kolo komina/ 45km autostrady / wroclaw ) verva on kapcie napompowane do max. wartosci dla 5 osob :D ( jezdze sam)

 

520d EfficientDynamics w manualu :)

 

http://images.tinypic.pl/i/00619/987xcoeoim80_t.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co w tym dziwnego ze 528i pali w Wawie 11.5 -12l jak ja w 520d mam zawsze powyzej 9 w tym miescie. Mysle ze kolega nawet musi jezdzic dosc lagodnie zeby takie spalanie osiagnac.

 

Ja sie dziwie, ze tylko tyle, tak jak napisał mmw, jazda po samym dużym mieście to min 13, bo to ciagle ruszanie zabija. W takich warunkach 530d spali pewnie 11. Na trasie do Włoch jak juz pisałem kiedyś spalanie średnie 8 l/100, jak dla mnie rewelacja.

Opublikowano
Co w tym dziwnego ze 528i pali w Wawie 11.5 -12l jak ja w 520d mam zawsze powyzej 9 w tym miescie. Mysle ze kolega nawet musi jezdzic dosc lagodnie zeby takie spalanie osiagnac.

 

Przyczyn może by kilka :

 

- w miarę możliwości korzystanie z obwodnic Wa-wy

- lawinowy wyjazd do domów słoików na święta i Sylwestra

- opony zimowe o zdecydowanie mniejszym rozmiarze ( 245 na tylnej osi vs. 275 mm letniej)

 

ale z drugiej strony zrezygnowałem z używania funkcji Start/Stop

Opublikowano
Trasa ok 100km 520d b47 opony 18/45 245. Wiec trasa szybkiego ruchu 90% i jazda na tempomacie 110km/h wiekszosc drogi. Wyjazd na zimnym silniku w trybie eko pro temp zewnetrzna ok 2 stopnie plus. Srednia predkosc wyszla z komutera 105km/h spalanoe 5.9l/100km. Powrot ta sama trasa silnik juz cieply tryb comfort tak samo tempomat srednia predkosc prawie ta sama spalanie 5.6l/100km.
Opublikowano
525d Xdrive, miasto Lodz, srednia max 25km/h, liczone z dystrybutora 12,5-13...trasa do Krakowa, srednia 85 km/h, wskazania 7,9...srednia z ostatich 8 tys km - 9,9...ciut duzo jakos tak, podjade chyba na diagnostyke...
Opublikowano

dlaczego? u mnie wg. liczenia tankownia pod korek (w 520d) średnio wychodzi 5,7l/100km (80% trasa). I co ciekawe komp oszukuje tylko o 0,1L ;)

 

W 525 jak najbardziej realne to co pisze kolega

Opublikowano

Czy tryb eco-pro (nie mam go w swoim samochodzie więc pytam) "wrzuca" na luz po odjęciu gazu powyżej pewnych prędkości ?

 

Znajomy z nieco nowszą F-ką tłumaczył mi że tak właśnie się dzieje, niestety nie miałem okazję przejechać się tym samochodem by to spradzić

 

Jeżeli tak jest to, czy to taki sam efekt jaki można osiągnąć zmieniając na "N" w trakcie jazdy; Ktoś mi kiedyś tłumaczył że to niezdrowe dla skrzyni, pomijam fakt że na wszystkich egzaminach na prawo jazdy za coś takiego oblewają :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samochód wtedy pali więcej, więc nie wiem skąd pomysł, że w trybie ECO komputer miałby zrzucać na luz. Jakaś bzdura w ogóle.
Opublikowano

Po pierwsze nigdy nie wolno wrzucać N w czasie jazdy, bo to grozi uszkodzeniem skrzyni. Ciśnienie oleju jest wtedy bardzo niskie.

 

Natomiast w wersjach po lifcie jest opcja tzw. "żeglowania" co jest podobne do jazdy na luzie, ale nie jest to osiągane przez wrzucenie N, tylko pewnie w jakiś inny sposób. Pomaga zaoszczędzić pewnie 0,00001 litra paliwa :?

Opublikowano
Ja tak mam i nie jest to bzdura, a samochód pali mniej. Działa to tak, że po osiągnięciu określonej prędkości i każdorazowym odpuszczeniu gazu samochód się toczy na biegu jałowym.
Opublikowano

Pytanko od 2 miesięcy jestem posiadaczem e90 320d 163 ps zdławione na 150 (do wiosny :D później bezie 190km/400nm). Nigdy na aucie nie oszczędzałem i kupiłęm auto pewne (zweryfikowany przebieg i bezwypadkowe). Na dzień dobry zrobiłem pakiet startowy (termostaty, świece, sterownik, olej filtry itd).

Moje wyniki spalania:

W samym mieście dynamicznie 8,8 litra na 100km

Na trasie 140km/h 7 litrów

Na trasie 120km/h 6 litrów

 

Czy to normalne spalanie dla tego silnika ? Wcześniej mięłam Volvo s60 2,4 d5 163ps i paliło 0,5 litra mniej stąd moje pytanie...

Opublikowano

generalnie silnik D5 w Volvo należy do raczej oszczędnych jeżeli chodzi o paliwo,trochę inaczej jest z serwisowaniem,chociaż 163 km wypada zdecydowanie lepiej niż np 185km (5 lat pracowałem w Volvo),

a twoje spalanie w E90 też nie jest jakieś kosmiczne,moja E87 163km z automatem paliła w mieście około 9-10l,przy dynamicznej jeździe,co dziwne przy spokojnym poruszaniu się w mieście czasami udało zejść się tylko o jakieś 0,5l mniej.

Opublikowano
Czy tryb eco-pro (nie mam go w swoim samochodzie więc pytam) "wrzuca" na luz po odjęciu gazu powyżej pewnych prędkości ?

 

Znajomy z nieco nowszą F-ką tłumaczył mi że tak właśnie się dzieje, niestety nie miałem okazję przejechać się tym samochodem by to spradzić

 

Jeżeli tak jest to, czy to taki sam efekt jaki można osiągnąć zmieniając na "N" w trakcie jazdy; Ktoś mi kiedyś tłumaczył że to niezdrowe dla skrzyni, pomijam fakt że na wszystkich egzaminach na prawo jazdy za coś takiego oblewają :mrgreen:

 

Przecież w każdym dieslu (czy z automatem czy bez) wystarczy puścić pedał gazu i spalanie jest mniejsze niż na biegu jałowym (praktycznie nie ma w ogóle spalania). Zresztą wystarczy popatrzeć na chwilowe spalanie samemu deptając a jadąc na tempomacie.

Opublikowano

Po odpuszczeniu gazu samochód hamuje silnikiem, w tej kwestii jazda na biegu jałowym/"swobodnym wybiegiem" pozwala przejechać znacznie większy dystans, niż z "zapiętymi biegami".

Zastanawia mnie jak to jest technicznie rozwiązane w BMW :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
525d Xdrive, miasto Lodz, srednia max 25km/h, liczone z dystrybutora 12,5-13...trasa do Krakowa, srednia 85 km/h, wskazania 7,9...srednia z ostatich 8 tys km - 9,9...ciut duzo jakos tak, podjade chyba na diagnostyke...

Który 525d użytkujesz? 6-cyl, czy 4-cyl...?

Jeśli 525d 4-cyl. to faktycznie za dużo Ci pali.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po odpuszczeniu gazu samochód hamuje silnikiem, w tej kwestii jazda na biegu jałowym/"swobodnym wybiegiem" pozwala przejechać znacznie większy dystans, niż z "zapiętymi biegami".

Zastanawia mnie jak to jest technicznie rozwiązane w BMW :?:

 

Możliwe, że przy pewnych, dość dużych prędkościach w jeździe na trasie, przejeżdża się na tyle duży dystans na tym paliwie spalanym na biegu jałowym, że jest to bardziej opłacalne niż wytracanie prędkości ze spalaniem zerowym. Czysta matematyka, więc jak BMW wyliczyło, że tak jest lepiej to pewnie mają rację.

Opublikowano
karolb863 dzięki za odpowiedź. Czyli ten typ tak ma co do Volvo s60 d5 które miałem t ceny części drogie ale prawie w ogóle nic się z tym autem nie działo. Teraz kolega który ode mnie kupił dochodzi powoli do 400 tyś na blacie i silnik jak z fabryki zero brania oleju, osiągi super, spalanie śmieszne jak na masę i osiągi, a do tego nikt od nowości do tego silnika się nie dotykał... Ciekawe czy silnik 2,0 5 cylindrów 163 ps też jest taki niezniszczalny.
Opublikowano
@ Pe.te: 4 cyl niestety...inaczej bym sie nie klopotal...nie klopotalbym sie takze gdyby auto jezdzilo jak moja e60 530xd ktora mialem poprzednio skoro juz spala tyle albo i wiecej ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm... ja też mam 525d x-Drive, 4-cyl. (F11) i prawdę powiedziawszy pali mi 1.5-2 litry mniej :shock: w sytuacjach, które wymieniłeś.

Szczerze mówiąc to nie pamiętam, kiedy widziałem 2-cyfrowy wynik spalania, nawet w ruchu stricte miejskim...

Jedź na diagnozę, to raczej nie jest prawidłowe spalanie dla tego silnika...

Opublikowano
No wlasnie...auto po pelnej diagnostyce (0 bledow) i wgraniu najnowszego softu na wszystkie sterowniki...niestety spalanie bz (12,5-13 l/100km)...pomysly?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co. Średnia wskazuje, że poruszasz się głównie w korkach, w godzinach szczytu. 528xi w takich warunkach spalałoby 15-16 litrów na 100 km.

 

Miałem F10 520d RWD i włócząc się po naszym, ciasnym mieście spalanie potrafiło przekroczyć 10 litrów na 100 km bez problemu. Twoje auto waży ponad 150 kg więcej od F10 520d i napędza non stop 4 koła. Nie byłbym taki pewny czy faktycznie jest coś u Ciebie niehalo.

 

Zrób sobie test. Przejedź jakiś odcinek autostrady ze średnią około 130 km/h. Nie powinien Ci wtedy spalać więcej jak 6,5, maksymalnie 7 litrów na 100 km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.