Skocz do zawartości

Realne spalanie 2.0d 2. 3.0d 3.5d 2.0i 2.3i 2.8i 3.01 3.5i


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

Ja do tej pory miałem tylko jeden przegląd (ok. 26.000 km) w ramach Service Inclusive, który nie obejmował wymiany filtra powietrza (tylko olej z filtrem oleju).

Procedura BMW mówi o wymianie filtra powietrza co drugi przegląd, chyba że jest mocno zabrudzony - wtedy wymieniają przy każdym przeglądzie.

 

 

Sorry ale rozmawiacie o spalaniu a zapominacie o podstawach. Silnik aby pracowac musi miec powietrze jesli dostep do powietrza ma utrudniony tj. np. brudny filtr to spali wiecej. Patrzac na wiare w ASO i serwisy Inclusive, Inclusive PLUS, BOSS VIP itd w cuda bym nie wierzyl, robia to za co maja zaplacone i NIC wiecej.....

 

Pamietam rozmowy o spalniu przed kupnem samochodu ile to nie pali i nie jedzie itd. Ze pali pomiedzy 10-12 minimum mam spalanie z 7600km 9.0 srednia predkosc 67,7km/h

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7080f60ab5cc.jpg

 

Filtr po 20 000km

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a8fe16a69df4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak coś piszę, to staram się pisać w oparciu o fakty a nie domysły. ;)

 

Dam Ci prosty przykład. F10 LCI 520d sedan waży 1705 kg w automacie. Kombi 1810 kg. Mamy 105 kg różnicy.

Sedan spala wg BMW 5,3 l/100 km. Kombi 5,7 litra. Czyli kombi wg BMW spala o 7,5% więcej.

 

Więc chcesz czy nie chcesz, to te 100 kg w przypadku F10 520d to jest te 7% więcej. :)

 

 

To uwzględnij jeszcze może Cx? Bo to ma raczej większe znaczenie. Czy tego chcesz czy nie :)

Serio to nie mam pojęcia jakie Cx ma Touring ale sedan ma 0,25 - a to wynik rewelacyjny jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobra. Koniec dyskusji. Poczytaj co to jest proporcja i procenty. ;) I nie wiem po co w ogóle piszesz o oponach, ciśnieniu itd. skoro porównujemy takie same samochody. Dajmy już z tym spokój, bo szkoda prądu. Jak musisz mieć ostatnie słowo, to odpisz coś i kończymy. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok odpisuje i konczymy.

Zakładamy, że jakas jednostka masy zwieksza spalanie. Prawda. Zakładamy ze kazde 100kg dodatkowej masy zwieksza spalanie o jakas stala wartosc procentowa. Blad.

Sedan i kombi roznia sie nie tylko masa. Wiec nie mozna wprost proporcjonalnie porownac spalania.

Przyklad mozna zrobic za pomoca tego samego pojazdu - obciazonego i nie. Bo: Man bez zaladunku pali 30 a ze ziekszona masa o 24 tony tylko 35. - Wzrost - 18%? Ten sam Man na pusto bez oslony tez pali 35.

Sugeruje wiec ze wzrost masy o 100 kg nie ma mozliwosci zwiekszyc spalania o 7%. Moze o 1, max 2. W tym samym samochodzie, w tych samych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem już nie odpisywać ale załamujesz mnie. Powiem krótko, albo nie czytasz ze zrozumieniem albo udajesz, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem. W warunkach miejskich, a od początku TYLKO o takich piszemy, różnice w spalaniu między dwoma odpowiadającymi sobie samochodami, czyli ten sam silnik, skrzynia i ta sama szerokość opon, różniącymi się więc tylko masą (czy to kombi czy sedan przy małych, miejskich prędkościach nie ma znaczenia żadnego) różnica w spalaniu tych samochodów wynika TYLKO I WYŁĄCZNIE Z ICH CIĘŻARU!!!!!

 

A teraz co do wyników jakie podaje BMW. Skoro BMW podaje spalanie testowe miejskie w warunkach laboratoryjnych 5,3 w stosunku do 5,7 litra, to jeżeli realnie nam wszystkim takie samochody palą 8-9 litrów w mieście, to możemy właśnie z proporcji obliczyć tę procentową różnicę. Możemy, bo w warunkach miejskich te procentowe różnice przełożą się na spalanie. Nie zgadzasz się z tym, ok, ale nie podawaj beznadziejnych przykładów z nieba o spalaniu ciągników siodłowych z naczepą na trasie, albo że F10 nigdy w mieście nie spali tych 5,3 litrów na 100 km, bo w całej dyskusji nie ma to żadnego znaczenia.

 

Ja różnicę 6-7% podałem z doświadczenia, bo non stop jeżdżę różnymi BMW i w praktyce wiem ile spalają w tych samych warunkach, a dopiero chcąc Ci to udokumentować zajrzałem na stronę BMW i podałem różnice wynikające już z dokładnych danych fabrycznych. To, że 8HP w stosunku do 6HP oszczędza około 6% to wiem z danych firmy ZF (8HP z systemem Start & Stop nawet 11%), więc mogę to potwierdzić tylko również własnym doświadczeniem. Jeżeli nadal się z tym nie zgadzasz to nic już nie poradzę, ale proszę Cię po raz kolejny, podawaj sensowne argumenty a nie spalanie TIRów, opory powietrza itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś piszę, to staram się pisać w oparciu o fakty a nie domysły. ;)

 

Dam Ci prosty przykład. F10 LCI 520d sedan waży 1705 kg w automacie. Kombi 1810 kg. Mamy 105 kg różnicy.

Sedan spala wg BMW 5,3 l/100 km. Kombi 5,7 litra. Czyli kombi wg BMW spala o 7,5% więcej.

 

Wiec korzystając ze swojego doświadczenia stwierdzasz, że różnica spalania wynika TYLKO i WYŁĄCZNIE z roznicy masy?

OK. Niech i tak będzie. Od dzisiaj nie biore pasazerow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem samochód z bawarii. Komputer nie pokazał żadnych błedów. Testowali wtryski - jest ok. Wymienili filtr powietrza.

Wyjeżdżając z serwisu zrestartowałem kompa w samochodzie i po pokonania trasy 70km do pracy wg. jego wskazań splanie spadło o 1,5l!! :shock:

Jak zatankuje do pełna to sprawdzę czy zmienili wskazania kompa czy faktycznie pali mniej.

Ale czy faktycznie spadło zużycie czy komp pokazuje zmniejszone zużycie? Czy mierzyłeś faktyczne spalanie przed wizytą (z dystrybutora)? Komputery potrafią znacznie fałszować wynik, warto sprawdzić faktyczne zużycie.

Co nie zmienia faktu że brudny (ale to drastycznie brudny) filtr potrafi zwiększyć spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie,

 

Sorry za lekki off-topic, ale planuję sprzedać swoją 528xi ze względów jak najbardziej związanych z tematem wątku (trochę za dużo pali jak na tę swoją ospałość - N20 powinien się kończyć na serii 3, moim zdaniem) i mam pytanie:

 

- kusi mnie 435xd; czy ten diesel w środku auta jest wyraźnie głośniejszy i mniej kulturalny od kultowej I6 w benzynie?

 

Oczywiście chodzi o odczucia przy normalnej (czyli szybkiej) jeździe; nie podczas zaglądanie pod maskę :) I co myślicie o dieslu w coupe :roll: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
A ja na trasie z Zakopanego do Krakowa (około 80km), jechałem spokojnie w ruchu bez szaleństw - i z ciekawości zerknąłem na kompa w Krakowie i się zdziwiłem - komp pokazał 4,3l/100km :cool2: Nic, tylko jeździć :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

528i RWD na dotarciu , jazda Warszawa i okolice , tryb Sport i czasami Comfort , wskazania kompa 12.6 l PB/100km

 

Dość ciekawa sytuacja , auto dotarte , 6000 km przebiegu , spalanie spadło na poziom 11.6-11.7 l PB/100km , wszystkie parametry z pierwszych jazd identyczne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.