Skocz do zawartości

[E90] Problem z Vanosem? co jeszcze?


tehaes

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
a może po prostu masz wadliwą głowicę i bez jej wymiany nie rozwiążesz problemu, było sporo postów na temat głowic i tłoków w n52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeszcze raz, N52B30 (3 litry) na 99% nie ma problemu z tłokami.

Image

Image

_________________N52 w e90 (325i, 328i, 330i) - kompendium + ogólnie o E90_______________

Awatar użytkownika

marvel.marv




Posty: 702

Dołączenie: 23 Sie 2015 21:33

Moje BMW: .

F11 520d B47 '15

E81 116i N43 '08

ex E90 325i N52 '05

Góra

Re: Trwalosc i usterkowosc silników N52

Postprzez mg123 » 28 Lut 2017 23:42


marvel.marv napisał:

272 konie ma N53B30, N52B30 ma 257 koni. Jak to jest 2006 to raczej N52 257km.



Nie jest to prawdą. Też się przejechałem w innym temacie, ale wychodzi na to że E92 ma N52 który ma 272 konie.

Image

viewtopic.php?f=158&t=305642

Awatar użytkownika

mg123




Posty: 872

Dołączenie: 15 Sty 2014 14:35

Miejscowość: Warszawa

Moje BMW: E90 330i M/T '05

Góra

Re: Trwalosc i usterkowosc silników N52

Postprzez hashin » 28 Lut 2017 23:53


N52 B30 ma 258 KM (190 kW)

N52N B30 ma 272 KM (200 kW)

hashin

BMW Klub Polska

BMW Klub Polska


Posty: 663

Dołączenie: 30 Cze 2015 15:34

Miejscowość: Opole

Moje BMW: E61 LCI 525i AT N53B30 218 KM 2008r.

było: E90 320i N46

Góra

Re: Trwalosc i usterkowosc silników N52

Postprzez marvel.marv » 01 Mar 2017 00:08


Z tego co widzę jest N52 200kW, ale montowany w:


BMW X3 3.0si (E83)

BMW X5 3.0si (E70)


200 kW (272 PS) bei 6650 315 Nm bei 2750 7000 min−1 2006


Źródło:

https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_N52


Nie widzę nigdzie info żeby montowano wersję 200kW w e9x...


EDIT: Masz rację kolego, mam VIN E92 który ma 200kW więc teoria potwierdzona.

Image

Image

_________________N52 w e90 (325i, 328i, 330i) - kompendium + ogólnie o E90_______________

Awatar użytkownika

marvel.marv




Posty: 702

Dołączenie: 23 Sie 2015 21:33

Moje BMW: .

F11 520d B47 '15

E81 116i N43 '08

ex E90 325i N52 '05

Góra

Re: Trwalosc i usterkowosc silników N52

Postprzez Damian_gda » 01 Mar 2017 07:49


Hmmm to wiecie co już sam nie wiem w takim razie jaka to wersja, poniżej wrzucam wydruk z ASO - to N52B30?, mam się nie bać? :).

Ostatnio edytowano 05 Mar 2017 18:46 przez Damian_gda, łącznie edytowano 1 raz

Awatar użytkownika

Damian_gda




Posty: 36

Dołączenie: 25 Sie 2013 11:48

Moje BMW: E92 330i

Góra

Re: Trwalosc i usterkowosc silników N52

Postprzez marvel.marv » 01 Mar 2017 09:30


Tłoki dobre, pokrywa zaworów zła - tak w skrócie :)

Image

Image

_________________N52 w e90 (325i, 328i, 330i) - kompendium + ogólnie o E90_______________

Awatar użytkownika

marvel.marv




Posty: 702

Dołączenie: 23 Sie 2015 21:33

Moje BMW: .

F11 520d B47 '15

E81 116i N43 '08

ex E90 325i N52 '05

Góra

Re: Trwalosc i usterkowosc silników N52

Postprzez Rivasi » 01 Mar 2017 11:20


nie masz co sie bac.


Z tego co piszą ludzie na forum, mój silnik n52 N52N B30 ma 272 KM (200 kW) nie ma problemów z tłokami ani głowicą. Mechanior też mówi, że jak dla niego to nie głowica.. Parę lat temu miałem 330xi ze Stanów, którą mi zajumali pod blokiem, tam było 258 koni i tam czasami słyszałem cykanie silnika na postoju na wolnych obrotach. Tutaj natomiast nic mi nie cyka, po prostu jak tylko silnik się rozgrzeje i stanę na chwile na światłach np: to z 500 obrotów skacze do 1000 i wywala check. Podpięcie kompa pokazuje, że są błędy 2A82 albo po zamiania solenoidów 2A87, solenoidy wymienione, rozrząd też, koła vanosa zregenerowane. Zgaszenie i ponowne odpalenie pojazdu sprawia, że auto zapierdziela pomimo temperatury ale tylko do następnego postoju. Na światłach szybko wrzucam P i podnoszę obroty powyżej 1000 i wtedy jak wrzucę D jadę z pełną mocą. To wygląda tak jakby albo po rozgrzaniu ciśnienie oleju nie mogło przestawić któregoś wałka rozrządu albo jakby łapała lewe powietrze. Ale jakby tak było to na kompie by coś chyba się pokazało. Gdzieś wyczytałem, że kolega z forum Rivasi pisał o jakiejś akcji odnośnie problemu z ciśnieniem oleju która jest po angielsku, czy ktoś z forumowiczów mógłby mi to łopatologicznie objaśnić co trzeba zrobić? Przymierzam się do wymiany oleju i kolejnej płukanki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ok, a jak zdejmowałeś pokrywę zaworów to było dużo syfu?

A może po prostu któryś czujnik wałka rozrządu Ci pada?! Objawy padający czujników są właśnie takie, że na zimnym ok, a po rozgrzaniu powstaje problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adrian, jak w zeszłym roku robiłem rozrząd to mechanior mówił, że silnik nieźle zasyfiony, porobiłem te płukanki i dziś już wygląda lepiej ale zrobię jeszcze jedną. Pokrywę zmieniałem w 17 roku bo odma zaczęła mi świszczeć a u mnie jest zintegrowana z pokrywą. Masz na myśli ten czujnik? https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7525014-czujnik-walka-rozrzadu/vPS99207 ? To jest jeden czujnik czy występują dwa tak jak elektrozawory?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz nie bedziesz mial innych pomyslow i nie bedziesz mial nic do stracenia, przy zmianie oleju wlej 5w50 albo lepiej 5w60. Coprawda zostalem zbesztany przez tutejszych specjalistow za ten pomysl, ale od mechanikow, ktorym bardziej ufam, uslyszalem kiedys, ze problemy z rozrzadem i vanosami w enkach z tamtych lat zaczynaja sie wlasnie od zawalonego cisnienia oleju w wysokich temperaturach i ze zalewanie gestego jest rozwiazaniem. Uzeralem sie z blokujacym sie solenoidem w N52, ale dowiedzialem sie o tym pomysle po fakcie jak sie juz bety pozbylem. Nie mialbym problemu aby sprobowac, bo ryzyko zadne. Jakbys sprobowal i by sie powiodlo, to daj znac.
[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienię czujnik wałka rozrządu i zaleję olejem 5w60 i dam znać. Bo rozumiem, że olej na zimnym jest gęstszy niż na ciepłym i ten gęstszy olej po rozgrzaniu może pomóc w tym temacie? Pytam, bo pewnie będę musiał jakoś uargumentować dlaczego ten olej mechanior ma mi zalać ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w google "camshaft bearing ledge". Wałki i ich obudowy potrafią się w tym silniku wytrzeć, to raz

Dwa, jest na wałku pierścień uszczelniający, który doprowadza olej do vanosa. Jak tutaj się coś wytrze to może wtedy brakować ciśnienia. Jak wałek wydechowy, to ma oddzielną obudowę i jakoś się ogarnie, jak dolotowy to głowica może być do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jeszcze, czy masz klatke w filtrze oleju. Znalazlem kiedys na necie instrukcje z BMW America, aby diagnoze problemow z Vanosem rozpoczynac od sprawdzenia, czy ktos jej nie wywalil.


https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?p=12866109

https://us.autologic.com/news/bmw-vanos-system-fault-testing-and-diagnosing

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za sugestie.. jestem umówiony teraz po długim weekendzie na odstawienie do mechanika.. zastosuję się do Waszych wskazówek i po wymianie oleju wraz z płukanką będziemy zaglądać do czujnika i wałków rozrządu. Tylko zauważyłem, że po ostatniej wymianie solenoidów gdzie na ciepłym silniku na chwiliwym postoju zapalał sie check i wywalało błędy np. 2a82, 2a87 teraz jak złapie temperature i stanę na światłach to tylko następuje skok obrotów do ok 1000 I bez checka silnik muli od dołu strasznie. Czy to może być jakaś wskazówka czy po prostu te błędy były niejako przy okazji problemów z tym ciśnieniem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.