Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Dodam, ze auto ma przebieg 120 000km.

 

 

szczerze masz szanse wyjsc z tego caly, ja znam ten problem przy 200000 i koszty to obled. Problem jest ze malo tych silnikow ma taki przebieg a wiec mechanicy nie maja jeszcze wiedzy. za 3 lata problem ten bedzie powszechny znany ale dla ciebie to bedzie po ptakach.

 

Spalanie ci wrocilo do normy bo Vanos naprawiles a wiec dopoki nie padnie ci nastepny (albo ponownie ten sam) lub nie zatkasz rozdzielnika oleju to bedzie wydawalo sie ok ale kazdy kilometr to tykajaca bomba

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
tehaes, wyslalem ci info na pryw, tylko mam jakis problem z kompem nie wiem czy doszla.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym się nie rozpędzał tak z tą głowicą.... Jak dla mnie to typowy objaw uszkodzonego przepływomierza. I to na nim bym się skupił. Najlepiej podmienić na pewny sprawny i zobaczyć czy silnik odżył!! Ewentualnie sprawdził napięcie na sondach, bo to one sterują też składem mieszanki,

 

adrian, rozumie ze twoja diagnoza naglego spalania oleju bez wyciekow (Skacze gwatownie z 5 lub 4 kresek na jedna lub dwie, pan ma elektroniczny miernik oleju bez mozliwosci sprawdzenia poziomu oleju recznie dlatego tak to opisuje), falowania obrotow, utraty mocy i wymiany pierwszego Vanosa (blad na walku rozrzadu) to blad w mieszance paliwowej. Jak wyjasniasz te objawy padnietym przeplywomierzem ?

 

Ale Ok przyjmuje twoj punkt widzenia i ide dalej ta droga bo uznaje ze jestes powaznym czlowiekiem i chcesz mi pomoc a nie narobic mi kosztow. Po pierwszej robisz to od konca . Powinienes, tak z reszta jak to sugeruje, najpierw wykonac diagnoze sond lambda bo szanse ze uzytkownik lub jego mechanik ma akurat dostep do precyzyjnie tego przeplywomierza tego modelu silnika sprawdzony 100% sprawny jest 5% (a same czyszczenie nie daje 100% pewnosci). Przeplywomierz do tego silnika kosztuje 1200 zl + adaptacja/zmiana softu , lekko liczac 1500 zl. i robocizna. Nie bede ci tlumaczyl ze przeplywomierz to jedna z ostatnich mozliwych przyczyn, ze czesciej w takim przypadku dochodzi do uszkodzenia pompy paliwa lub wtryskow paliwa lub trudniej do zdagniozowania niedroznosci systemu wlotowego albo problemow z czujnikami roznicowymi albo po prostu zatkany filtr powietrza ale ty proponujesz de facto na wstep droga wymiane gosciowi ktory ci mowi ze jest zielony i nie moze krytycznie podejsc do twojej propozycji anie znasz mechanika, bo moze byc nierozsadny i po prostu wykonac polecenie, dla niego to kasa.

 

Wymieniam przeplywomierz, jezeli to nic nie zmieni sugerujesz sondy lambda, ok super powiedzmy ze faktycznie nie dzialaja,rozumie ze sugerujesz wymiane (2000 czesci w orginale). A czy sie zastanawiasz dlaczego padly czy po prostu padly 'bo ten typ tak ma'. Gdzie przyczyna awari ?

 

Tak naprawde jezeli naprawde myslisz ze to wina mieszanki (tylko probuje dalej dojsc jak tlumaczysz te wszystkie objawy mieszanka paliwowa), powinienes zaprponowac najpierw sprawdzenie sond lambda oraz ich diagnoza wizualna bo tu koszt to 100 zl. Diagnoza wizualna pozwoli ci stwierdzic dlaczego czujniki padly bo to tylko konsekwencja awarii a nie przyczyna ! (http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/downloads/bosch_tipps_lambdasonden_fehlererkennung.pdf).

 

a wiec wracam jednak do mojego postu i proponuje na wstepie jeszcze raz cytuje : "Skontroluj najpierw Obie sondy Lambda", czy sa juz padniete czy nie to zobaczysz czy nalot jest czarny tlusty olejowy i jest to wina ze strony oleju czy ciemnobrazowy i to mieszanka... a potem idziesz dalej. Bo zdjecie glowicy i kontrola wzrokowa stanu silnika (nagar na tlokow itd)... to dalej tanij niz bezpodstawna wymiana przeplywomierza.

 

Zanim cos zasugurejecie, sprawdzcie, pomyslcie bo gdybanie to koszty, nerwy i czas...

 

Znów się nie zgodzę z Tobą, bo twierdzisz że rozebranie silnika jest tańsze od podmiany przepływomierza i kontroli sond!!! To jakaś paranoja, podsumuj sobie sam koszt uszczelek oraz śrub do głowicy to dobrze ponad 1000pln do tego olej i płyn chłodzący kolejne 300pln, planowanie głowicy co najmniej 200pln oraz koszt robocizny min 500pln, lekko licząc za takie "sprawdzenie" sinika to od 2000pln w górę!!! Nie mówiąc o tym, że jak ktoś źle złoży rozrząd to dopiero będą koszty.

A przepływomierz nowy oryginalny kosztuje niecałe 800pln!! a pewnie i taniej można wyrwać.

Poza tym kolega napisał, że świece ma ok, dlatego oleju silnik raczej nie spala. Można też cylindry podejrzeć endoskopem bez konieczności rozbierania go.

A nagar zawsze będzie, nawet w sprawnym silniku.

Co do uszkodzenia vanosa, to kolega napisał że pękła w nim sprężyna, co do czujnika wałka to jak każda część elektroniczna może paść w każdej chwili bez konkretnej przyczyny, a może uważasz że to zła cyrkulacja oleju zaszkodziła czujnikowi?

Do tego preparaty jakie proponujesz do płukania silnika, mogą spowodować tylko dalsze problemy z wyciekami...

Co do padniętych wtrysków benzyny, to kolega tehaes pisze że ma 218km, a więc ma wtrysk pośredni i w tym przypadku nie słyszałem aby padł komuś taki wtrysk... co innego przy wtrysku bezpośrednim.

A to, że piszesz że głowicę zostały zastąpione innymi z powodu defektu to przejrzyj katalog części i zobaczysz, że większość części i jest produkowanych w danym okresie i później są zastępowane częściami o nowych numerach... to co wszystkie miały defekt???

 

Kolego tehaes zanim zdecydujesz się na rozbiórkę silnika... to radzę jeszcze raz przedyskutować z mechanikiem kwestię składu mieszanki.

A więc sprawdzić sygnał z sond (jeśli ich sygnał będzie nieprawidłowy to będziesz miał np. za bogatą mieszankę i dlatego silnik na wolnych obrotach może być mułowaty a spalanie będzie wysokie) oraz przepływomierz, którego sygnał też jest istotny bo dzięki niemu silnik wie ile otrzymuje powietrza.

Skoro piszesz, że przy niższej temperaturze jest lepiej (chociaż różnica w temperaturze powietrza +20C a +30C nie powinna być odczuwalna, co innego jakby spadł w okolice zera) to też oznacza że z mieszanką nie jest ok do końca.

Napisz, co ustaliłeś z mechanikiem

Opublikowano

 

Znów się nie zgodzę z Tobą, bo twierdzisz że rozebranie silnika jest tańsze od podmiany przepływomierza i kontroli sond!!! To jakaś paranoja, podsumuj sobie sam koszt uszczelek oraz śrub do głowicy to dobrze ponad 1000pln do tego olej i płyn chłodzący kolejne 300pln, planowanie głowicy co najmniej 200pln oraz koszt robocizny min 500pln, lekko licząc za takie "sprawdzenie" sinika to od 2000pln w górę!!! Nie mówiąc o tym, że jak ktoś źle złoży rozrząd to dopiero będą koszty.

A przepływomierz nowy oryginalny kosztuje niecałe 800pln!! a pewnie i taniej można wyrwać.

Poza tym kolega napisał, że świece ma ok, dlatego oleju silnik raczej nie spala. Można też cylindry podejrzeć endoskopem bez konieczności rozbierania go.

A nagar zawsze będzie, nawet w sprawnym silniku.

Co do uszkodzenia vanosa, to kolega napisał że pękła w nim sprężyna, co do czujnika wałka to jak każda część elektroniczna może paść w każdej chwili bez konkretnej przyczyny, a może uważasz że to zła cyrkulacja oleju zaszkodziła czujnikowi?

Do tego preparaty jakie proponujesz do płukania silnika, mogą spowodować tylko dalsze problemy z wyciekami...

Co do padniętych wtrysków benzyny, to kolega tehaes pisze że ma 218km, a więc ma wtrysk pośredni i w tym przypadku nie słyszałem aby padł komuś taki wtrysk... co innego przy wtrysku bezpośrednim.

A to, że piszesz że głowicę zostały zastąpione innymi z powodu defektu to przejrzyj katalog części i zobaczysz, że większość części i jest produkowanych w danym okresie i później są zastępowane częściami o nowych numerach... to co wszystkie miały defekt???

 

Kolego tehaes zanim zdecydujesz się na rozbiórkę silnika... to radzę jeszcze raz przedyskutować z mechanikiem kwestię składu mieszanki.

A więc sprawdzić sygnał z sond (jeśli ich sygnał będzie nieprawidłowy to będziesz miał np. za bogatą mieszankę i dlatego silnik na wolnych obrotach może być mułowaty a spalanie będzie wysokie) oraz przepływomierz, którego sygnał też jest istotny bo dzięki niemu silnik wie ile otrzymuje powietrza.

Skoro piszesz, że przy niższej temperaturze jest lepiej (chociaż różnica w temperaturze powietrza +20C a +30C nie powinna być odczuwalna, co innego jakby spadł w okolice zera) to też oznacza że z mieszanką nie jest ok do końca.

Napisz, co ustaliłeś z mechanikiem

 

Nie czytales watku i podajesz falszywe informacje Jak bys czytal to :

- po pierwsze mowie mu zanim wymienisz przeplywomierz (ktory kosztuje w orginale 1200 zl a nie 800 ja twierdzisz : https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesc/?dalies-numeris=7+520+519&part-number-search=) to zbadaj sondy lambda.

- po drugie nie mowie mu naprawiaj natychmiast glowice tylko cytuje : "zdjecie glowicy i kontrola wzrokowa stanu silnika" to nie sa koszty o ktorych wspominasz tylko raczej dwie godziny robocizny...

- po trzecie nie zaprzestalem na twoim ogolnym stwierdzeniu ze w katalogach czesci sie wymienia bo ogolnie to prawda ale ogolnie to mozna w nosie sobie dlubac a wiec zajrzalem w Service information Biuletin BMW numer SI B11 09 07 ze stycznia 2009 roku ktory mowi : Improved parts were phased into production beginning on 10/1/2008 and fully implemented on November 31st 2008. Jezeli chcesz caly Biuletin to jest on dostepny tu : http://www.bimmerfile.com/wp-content/uploads/2009/02/bmwn54update.pdf

- Czy zla cyrkulacja oleju zaszkodzila czujnkowi : TAK tylko sondzie Lambda oczywiscie (to rownierz czujnik). Bo zla cyrkulacja oleju powoduje ze olej sie wypala przy zaplonie bo trafia do komory i leci na sonde i bys mi tego pytania nie zadawal jak bys przynajmniej otworzyl link z boscha ktory podalem powyzej.$

 

Co do uszkodzenia vanosa, to kolega napisał że pękła w nim sprężyna, co do czujnika wałka to jak każda część elektroniczna może paść w każdej chwili bez konkretnej przyczyny, a może uważasz że to zła cyrkulacja oleju zaszkodziła czujnikowi?

Co do czujnika Walka to na komputerze wyskoczylo mu blad typu P0016 - Crankshaft Position Camshaft Position Correlation Bank 1 Sensor 'A' a biedny mechanik juz nie moze zrozumiec co sie dzieje bo de facto moze z tym miec problem a wiec stwierdzil jest jakis problem z czujnikiem, wymienie czujnik moze zadziala, jest to jednak typowe dzialania w takich przypadkach a tak naprawde blad czujnika byl spowodowany zle dzialacym Vanosem.

Uszkodzenie Vanosa, pekla w nim jakas sprezyna... ok tylko ciekawe co tam sprezyna robila... ? skad mechanik moze to wiedziec ? rozebral Vanosa na czesci ? Nie, wymienil go po prostu i musial dac jakies wytlumaczene. A ze nie jestem taki ktory mowi bez poparcia to przeczytaj sobie o Vanosie i co w nim sie psuje : http://vanos-bmw.com/

 

Jak chodzi o dodatki ktore dolewam to nie masz najmniejszego pojecia o czym mowisz nie chce mi sie gadac nawet.

 

Jeszcze na koniec

Skoro piszesz, że przy niższej temperaturze jest lepiej (chociaż różnica w temperaturze powietrza +20C a +30C nie powinna być odczuwalna, co innego jakby spadł w okolice zera) to też oznacza że z mieszanką nie jest ok do końca.

Jaki powod chemiczny lub mechaniczny pozwala ci stwierdzic ze polepszenie dzialania silnika przy zmiane temperatury (dodatkowo sam pisesz ze jest to zadna zmiana temaratury) oznacza ze mieszanka jest zla ? Czy znowu gdybasz, bo jedyna czesc ktora znasz w aucie to przeplywomierz... Jeszcze gosc ci pisze ze to jest jego wrazenie...

 

A na koniec jak bys umial wyszukiwarki uzywac to bys znalazl to : http://motoryzacja.interia.pl/samochody/producenci/news/wydal-220-tys-zl-na-nowe-bmw-a-po-przebiegu-87-tys,1759990,320.

 

Ten sam silnik, mechanicy "ultra profesjonalni" z BMW wymienili pol silnika (twoja metoda gdybania prob i bledow, a tak naprawde bledow) o to nic nie dalo aby w koncu... wymienic GLOWICE.

 

Przytocze ci jednak konkluzje po pewnie linka nie otworzysz :

Niewykluczone, że wynika ona (pryp -70% znizki na fakturze napraw ktora opiewala na 22200 zl) jednak z faktu , iż przedstawiciele niemieckiej marki zdają sobie sprawę z tego, że benzynowe, rzędowe "szóstki" serii N52 miewają problemy z trwałością głowic. Informacje takie znaleźć można na wielu internetowych forach (głownie zagranicznych) - zdaniem dużej części użytkowników jedynym sposobem na rozwiązanie problemu metalicznych stuków jest wymiana głowicy na nową, przeprojektowaną... Klienci - de facto - są więc skazani na korzystanie z ASO, zakup używanej głowicy nie rozwiązuje sprawy.

 

I tak jak pisalem niestety ta glowica kosztuje 6000 zl a wiec mozna sprobowac ja zregenerowac a te regeneracja kosztuje 900-1200 zl + koszty robocizny + wszystko co sie zepsuje zanim ja wymienisz (a jeszcze Adrian po co chcesz wymieniac plyn chlodzacy przy wymianie glowicy ? wytlumacz...)

 

 

 

 

 

 

-

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Link biuletynu który wkleiłeś nie dotyczy silników n52 tylko n54 i dotyczy problemów z turbosprężarką...

W dwie godziny nie zdejmiesz głowicy, nie obejrzysz jej i nie poskładasz wszystkiego...

Przepływomierz spokojnie można kupić za 800pln: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&gru=1202030000&typ=18759&wsk=O&msg=BMW 3 Touring (E91) 325i Czujnik masy powietrza

lub nie koniecznie w Polsce

http://www.partsvp.com/products/HOT%252dFILM-AIR-MASS-METER%3A136032-(BMW-%252d-13%252d62%252d7%252d520%252d519).html

Poza tym od ceny w ASO też można dostać rabat i to nawet spory.

To że silniki w niższej temperaturze pracują lepiej wynika z faktu, że zimniejsze powietrze jest gęstsze a więc przy tej samej objętości jest go więcej (co za tym idzie więcej tlenu) i stąd lepszy proces spalania w cylindrach i tym samym lepsze osiągi. Po to jest intercooler w silnikach z turbo!!!

Ale tak jak pisałem przy różnicy temp +/- 10C nie powinno być różnicy w pracy silnika, a skoro jest, dlatego uważam że skład mieszanki może być nieprawidłowy.

Poza tym skoro głowica od nowości posiada błąd konstrukcyjny to już przy wyjeździe z salonu powinien być problem z nierówną mocą...

Co do płynu to przy zdjęciu głowicy musisz go spuścić aby nie zalać cylindrów, osprzętu silnika i siebie przy okazji, chyba że lubisz się bawić w płynie...

W związku z czym wolałbym wlać przy okazji nowy płyn niż z powrotem stary.

Opublikowano
Link biuletynu który wkleiłeś nie dotyczy silników n52 tylko n54 i dotyczy problemów z turbosprężarką...

W dwie godziny nie zdejmiesz głowicy, nie obejrzysz jej i nie poskładasz wszystkiego...

Przepływomierz spokojnie można kupić za 800pln: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&gru=1202030000&typ=18759&wsk=O&msg=BMW 3 Touring (E91) 325i Czujnik masy powietrza

lub nie koniecznie w Polsce

http://www.partsvp.com/products/HOT%252dFILM-AIR-MASS-METER%3A136032-(BMW-%252d-13%252d62%252d7%252d520%252d519).html

Poza tym od ceny w ASO też można dostać rabat i to nawet spory.

To że silniki w niższej temperaturze pracują lepiej wynika z faktu, że zimniejsze powietrze jest gęstsze a więc przy tej samej objętości jest go więcej (co za tym idzie więcej tlenu) i stąd lepszy proces spalania w cylindrach i tym samym lepsze osiągi. Po to jest intercooler w silnikach z turbo!!!

Ale tak jak pisałem przy różnicy temp +/- 10C nie powinno być różnicy w pracy silnika, a skoro jest, dlatego uważam że skład mieszanki może być nieprawidłowy.

Poza tym skoro głowica od nowości posiada błąd konstrukcyjny to już przy wyjeździe z salonu powinien być problem z nierówną mocą...

Co do płynu to przy zdjęciu głowicy musisz go spuścić aby nie zalać cylindrów, osprzętu silnika i siebie przy okazji, chyba że lubisz się bawić w płynie...

W związku z czym wolałbym wlać przy okazji nowy płyn niż z powrotem stary.

 

Przepraszam skopiowalem zly link :

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CC4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.bimmerfest.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D259074%26d%3D1292812983&ei=Cn0kUvuzKuiJ7AatzICQCw&usg=AFQjCNFp2T7ommPv6LN_9HXNPXI-eXecYg&sig2=lMAC_K6WptYHS3gYsLdg-g&bvm=bv.51495398,d.ZGU, to jest bezposredni link do sciagniecia pdfa.

 

Ok twoj link daje na strona amerykanska, nikt nie bedzie sie bawil w sciaganie ze stanow tak taniej czesci (czas oczekiwania) i dodatkowo bedzie cie to kosztowalo 60 dollarow wysylki + jeszcze clo jezeli ci paczke otworza ale nawet bez cla to wyjdzie tyle samo, pomysl jest troche z palca wyssany. Juz bardziej pojde za argumentem ze dostane 6% znizki prwew internet ale to dalej kupa kasy.

 

ok niech bedzie 4 godziny robocizny, to dalej nie ta suma.

 

lubie twoj przklad z chlodnica powietrza :) Ale nie jest ona po to aby jak mowisz bylo go wiecej w cylindrach...

Tak to prawda ze czym chlodniejsze powietrze tym go wiecej, tak to prawda ze czym wiecej powietrza tym lepiej dla silnika, tylko ze w powietrzu jest 21% tlenu i z roznica nawet 30 stopni celsujsza jest to nieodczuwalne dla silnika bez ogromnego sprezenia z tad turbosprezarka.

A wiec tak to prawda ze powietrze jest chlodzone przy turbosprezarce ale nie dlatego aby zwiekszyc moc/wydajnosc tak jak to sugerujesz tylko dlatego aby zniwelowac cieplo ktore sie wytwarza przy spezaniu (efekt fizyczny znany jako równanie adiabaty) bo to cieplo by zniszcylo elementy silnika, turbosprezarki a podwyszona temperatura w momencie spalania wywtwarzala by ogromne ilosci tlenkow azotu... A wiec nie temperatura bez sprezarki nie ma wymiernego odzialywania na silnik od momentu gdy silnik jest w temperaturze roboczej.

 

Poza tym skoro głowica od nowości posiada błąd konstrukcyjny to już przy wyjeździe z salonu powinien być problem z nierówną mocą...

a nareszczie ciekawe pytanie. Tez go sobie zadalem. Tak naprawde zla geometria jest bardzo mala (ale to bardzo mala) to nie jest roznica ogromna bo inaczej problem by zostal wychwycony przy tescie auta w fabryce ale ta mala roznica prowokuje ze po malu zmienia sie delikatnie kat natarcia tloku (i po pewnym czasie masz metaliczny odglos) i to zkloca cyrkulacje oleju. Po malu, po malu ale skutecznie i po 80 tys kilometrow, czasem wiecej czasem mniej zaczynaja sie problemy, a po 200000 to juz zaloba. Oto link do odglosow wydawanych przez silnik jak juz naprawde jest zle :

 

 

Co do płynu to przy zdjęciu głowicy musisz go spuścić aby nie zalać cylindrów, osprzętu silnika i siebie przy okazji, chyba że lubisz się bawić w płynie...

W związku z czym wolałbym wlać przy okazji nowy płyn niż z powrotem stary.

ok kwestia wygody i w sumie logiczna i zalewasz nowym plynem by miec spokoj a przy okazji masz wymiane plynu chlodzaczgo.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, to jeszcze takie pytania... temat mnie wyjątkowo ciekawi, bo cały czas moim celem jest 325i lub 330i i trochę mnie zaniepokoiła ta informacja o silnikach.

To dlaczego zła geometria głowicy wpływa na inny ruch tłoka? i jak zła cyrkulacja oleju przekłada się na osiągi auta? Jedyne sensowne wytłumaczenie dla mnie złego obiegu oleju z utratą mocy z wolnych obrotów jest to, że vanosy (które są "napędzane" przez olej) nie pracują w związku z tym prawidłowo.

Opublikowano
Ok, to jeszcze takie pytania... temat mnie wyjątkowo ciekawi, bo cały czas moim celem jest 325i lub 330i i trochę mnie zaniepokoiła ta informacja o silnikach.

To dlaczego zła geometria głowicy wpływa na inny ruch tłoka? i jak zła cyrkulacja oleju przekłada się na osiągi auta? Jedyne sensowne wytłumaczenie dla mnie złego obiegu oleju z utratą mocy z wolnych obrotów jest to, że vanosy (które są "napędzane" przez olej) nie pracują w związku z tym prawidłowo.

 

Na drugie pytanie odpowiedziales sobie sam tylko ze nie to ze Vanosy nie pracuja tylko zle pracuja i sie niszcza.

Druga to cisnienie (sprezanie) ktore nie jest dokladnie "na wprost" (upraszczam) i ma tendencjedo przesuwania/odksztalcania tloku dlatego wymiana tlokow rownierz zalatwia na krotki moment sprawe.

 

Problem glowny to nie moc tylko ze wszystko ci pada jedno po drugim tk naprawde i masz ciagle check engine zapalone a wiec silnik w stanie awaryjnym z obnizona moca.

 

Jezeli chcesz kupic E90 325i lub 330i to kup model od 2009 roku bo wtedy jest juz montowana nowa glowica i wszystko jest cacy albo model z malym przebiegiem REALNYM (wiemy o co chodzi) i szykuj 8000 zl dodatkowo na kupno nowej glowicy + jej montaz u dobrego mechanika specjalizujacy sie w BMW (w aso 12000 zl)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, poczytałem trochę o tych głowicach i rozumiem że może być wada konstrukcyjna, ale skoro tak to ten problem powinien dotyczyć każdego egzemplarza n52 i n52n... A nie sądzę aby każdy użytkownik tego silnika się z tym spotkał... Może jakieś partie głowic były tylko felerne?! Może orientujecie się czy problem dotyczył też egzemplarzy z USA. To bezpieczniej będzie wybrac e60 z m54...
Opublikowano

ten problem dotyczy kazdego egzemplarza ale moze w zaleznoscina sposob ekploatacji i ilosc przejechanych kiometrow inaczej sie objawiac.

Nie bede cie namawial na E60... ale model z 2009 roku lub na przyklad silnik N54 lub N43

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Witam,

 

chwilowo jestem zajety takze napisze szybko:

 

dzwonilem dzis do mechanika. Sondy byly sprawdzane, sa w dobrym stanie - nic do zarzucenia. Przeplywomierz rowniez sprawdzany - rowniez sprawny.

 

Tak jak mowilem auto obecnie na vpowerze spisuje sie dobrze o ile nie bardzo dobrze.

 

Z tym olejem postaram sie sprawdzic co ile km spadal/spada o "1 kreske" poziom oleju.

 

Za kilka dni postaram sie wgrac nowy soft i dam znac jak auto sie spisuje.

 

Pytalem mechanika o te sondy, ze uszkodzone/ w zlym stanie moglyby skutkowac uszkodzeniem tej glowicy, ale tak jak mowil ze wszystko jest w porzadku. Poradzil mi jeszcze zadzwonic do ASO i spytac, czy nie byly prowadzone jakies akcje serwisowe ze wzgledu na to co pisales Rivasi. Wieczorem przedzwonie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dopatrzyłem się jeszcze, że na początku produkcji w silnikach N52 była stosowana głowica o jeszcze innym numerze katalogowym: 11127553987 (chyba do marca 2006r)

Ciekawe czy i ona posiadał błąd konstrukcyjny? Może auta z początku produkcji są wolne od tej wady?

Opublikowano
Dopatrzyłem się jeszcze, że na początku produkcji w silnikach N52 była stosowana głowica o jeszcze innym numerze katalogowym: 11127553987 (chyba do marca 2006r)

Ciekawe czy i ona posiadał błąd konstrukcyjny? Może auta z początku produkcji są wolne od tej wady?

 

nie ona jest dobra dlatego kolega z postu 330 I CHeCK ma o niebo lepsza sytuacje.

chociaz sprawdze bo de facto ja to uproscilem sobie w glowie na 2006 ale on jest z czerwca a wiec moze juz miec zla glowice.

nie moge odnalesc do kiedy byla motowana, odnalazl bys ten post ?

Glowica byla produkowana do czerwca ale do kiedy byla montowana ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

z vinu kolegi 330i check wynika, że powinien mieć w oryginale głowicę 11127564424 lub po zmianie 11127591617, także jeszcze inne numery.

Reasumując wnioskuję, iż należy się wystrzegać po prostu silników z głowicą o numerze: 11 12 7 564 425.

Opublikowano
z vinu kolegi 330i check wynika, że powinien mieć w oryginale głowicę 11127564424 lub po zmianie 11127591617, także jeszcze inne numery.

Reasumując wnioskuję, iż należy się wystrzegać po prostu silników z głowicą o numerze: 11 12 7 564 425.

 

to troche bardziej skomplikowane, trzeba de facto sie wystrzegac glowic o nastepujacym numerze seryjnym (a nie numerze czesci) ale to nie jedyny numer seryjny wadliwy : a nie mam wszystkich https://www.bmwtis.com/tsb/attachments/B110907Head_Identification.pdf

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O wadliwej pracy popychaczy jest olbrzymi post tutaj:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=13504

Przeczytałem tylko kilka stron, bo na więcej nie mam czasu teraz. Ale faktycznie nawet w nowych autach to występuje.

Chociaż na innym forum czytałem, że nawet wymiana głowicy nie pomogła?!

Opublikowano

U mnie takie cykawnie występowało jak jeździłem na krótkich dystansach, dystanse zwiększyłem, dodatkowo radzono zmienić olej (obecnie Mobil) problemu nie ma.

Co do różnicy na Vpowerze to jest odczuwalna bo na takim paliwie ten samochód powinien jeździć.

Konsumpcja oleju jest zdecydwanie większa na Castrlu, średnio 100mm na 1000km (normalne)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie castrol nie jest najlepszym olejem. W poprzednim e46 dolewałem około 600ml/1000km castrola, po zmianie na valvoline dolewałem 1l/3000km więc prawie o połowę zmniejszyła się konsumpcja. Obecnie w e87 też jeżdżę na valvoline i po 2000km zgasła jedna kreseczka. Z resztą różnica w cenie castrol/valvoline to prawie 10pln na litrze, więc skądś się musi brać to różnica. Do swoich motocykli też lałem tylko valvoline i nigdy nie było żadnych problemów, a olej po sezonie był prawie czysty.

Ale chyba nawet te historie o głowicy nie są w stanie odstraszyć mnie od 325i/330i, jednak co 6 cylindrów to 6 cylindrów....

Opublikowano
Dokładnie castrol nie jest najlepszym olejem. W poprzednim e46 dolewałem około 600ml/1000km castrola, po zmianie na valvoline dolewałem 1l/3000km więc prawie o połowę zmniejszyła się konsumpcja. Obecnie w e87 też jeżdżę na valvoline i po 2000km zgasła jedna kreseczka. Z resztą różnica w cenie castrol/valvoline to prawie 10pln na litrze, więc skądś się musi brać to różnica. Do swoich motocykli też lałem tylko valvoline i nigdy nie było żadnych problemów, a olej po sezonie był prawie czysty.

Ale chyba nawet te historie o głowicy nie są w stanie odstraszyć mnie od 325i/330i, jednak co 6 cylindrów to 6 cylindrów....

 

A Valvoline to Valvoline :mrgreen:

Bez zartow tak 6 cylindrow bez turbosprezarki to jednak cos, jezdzilem ostanio z kumplem ktory sobie kupil nowa trojke i samochod super i wszystko ale no turbo po to aby oszczedzic benzyne... bof nie no jezdzilem w mlodosci Renaul 5 Turbo i tam wiadomo po co bylo turbo... ale tutaj, niby wolnoscacy silnik a w miescie to masz problem aby dobic do 3000 obrotow... jak masz benzyne to po to aby ludzie o tym wiedzieli... i slyszeli.

Fakt ze Castrol 5W30 i 207 temperatury zaplou to ci pali olej ile wlezie, Valvoline jest o niebo lepszy.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
reasumując posiadam E91 N52 z 02.2006r z numerem głowicy jako część 11127553987 (według Realoem produkowana do 03.2006), opisywany problem mnie dotyczy czy nie?
  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam, zeby nie zakladac nowego tematu wrzuce tutaj swój maly problem: jestem posiadaczem bmw e90 325i silnik N52 i d jakiegos czasu mam male problemy a dokladnie, ostatnimi czasy odpalam rano auto i chodzi jak traktor, dlawi sie, trzesie nim próbujác wyjechac z podwórka ujechalem moze z 200m i sie wrócilem bo nie bylo sensu, check na desce, na drugi dzien odpalam auto i chodzi normalnie i check znikl nast dnia. Drugi raz mialem tez taka sytuacje tylko ze postanowilem odpiác kostki od elektrozaworów i je przeczyscic i ponownie odpalajác auto juz chodizlo normalnie a jeszcze inna sytuacje mialem dojezdzajac do swiatel, autem trzepalo check zapalil sie ale zgasilem i wyl auto i bylo ok . Byelm u znajomego na diagnostyce komp i pokazal mu blad ''czujnik pozycji wału korbowego, wlotowy wał rozrządu, korelacja''. Dzwonilem do mech od bmw i mówi ze dla niego to jakis blad niewiadomo skad i zeby do niego podjechac, tak tez zrobilem i przedwczoraj bylem u niego i po jego diagnostyce komp stwierdzil ze vanos ssacy sie posypal i jest do wymiany, koszt ok 1100zl ( czesci plus robocizna), teraz moje pytanie do was czy aby napewno to jest vanos. Ogólnie auto ma malego dola z dolnych zakresów, mam porównanie bo brat mial ten sam silnik i jego auto lepiej chodzilo.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

mam e92 330xi z silnikiem n52, Od ponad roku czasu próbuję zdiagnozować problem. Mam podobne objawy jak opisał to Kris 1973 w linku https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... y#p1902880 .Tylko gdy samochód złapie temeperaturę, na postoju np na światłach, w korku, gdy obroty są poniżej 1000, po krótkiej chwili następuje ich skok i wywala check silnika i auto ma mniejszą moc. Błąd odczytany kompem-"vanos jammed mechanically" 2a87, po zamianie solenoidów błąd 2a82 i błedy sond lambda.

Najlepsze jest to, że auto jak postoi noc to jedzie od odpalenia z pełną mocą, dopóki nie złapie temperatury i nie postoi chwile na wolnych obrotach. Check potrafi też sam zgasnąć gdy jeżdzę przez kilka dni rano do pracy gdzie nie zdąży złapać temperatury. Zgaszenie pojazdu i ponowne odpalenie powoduje, że problem znika ale tylko do następnego postoju na światłach..

Pierwsza diagnoza rozciągnięty łańcuch rozrządu. Rozrząd wymieniony i dalej to samo. Przy okazji wymienione oba solenoidy. Następnie diagnoza, że silnik w środku zasyfiony i olej nie przestawia vanosa a wariator wydechowy na Iscie pokazywał wartość na granicy tolernacji, zalecono jego wymianę, zrobiłem już dwie płukanki i zalałem olejem Amsoil. Dalej to samo. Następnie pojechałem do magika http://bmwlab.pl/ który po diagnozie komputerowej stwierdził, że nie może o ileś stopniu obrócić wałka vanos i najprawdopodobniej źle łańcuch rozrządu został założony. Pojechałem na reklamacje rozrządu, sprawdzili, twierdzą, że wszystko z rozrządem w porządku - wszystko montowane na blokadach. Następnie miałem drobną stłuczkę, auto stało w warsztacie więc zleciłem wyjęcie kół vanosa i wysłałem je do regeneracji do firmy http://mehenker.com/pl, po poczytaniu forum myślałem, że to w nich jest problem. Koła wróciły do mnie zregenerowane ale to również nie pomogło. Ostatnio byłem na kodowaniu lampy, chłopak Istą posprawdzał mi vanosy, powiedział, że z nimi wszystko dobrze, powiedział, żebym zwrócił uwagę na disy, sprawdził, je kompem, działają ale przy przebiegu ponad 200 mogą się rozlecieć.

Ostatnim pomysłem jest to, że moge mieć problem z ciśnieniem oleju..

Czy ktoś z Was ma może masz jakiś pomysł, co mógłbym jeszcze zrobić by odzyskać radość z jady 272 koniami?

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Kamil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.