Skocz do zawartości

[E90] Problem z Vanosem? co jeszcze?


tehaes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od razu zaznaczam, ze, jeśli chodzi o tematy techniczne związane z samochodami jestem dosyć zielony.

 

Od około 2 miesięcy posiadam BMW E90 325i, rocznik 2007.

 

Niestety kilka dni/tygodni po zakupie uszkodzony został Vanos - tak zostało zdiagnozowane u mechanika na komputerze.

 

Objawy polegały na:

 

- nierównej pracy silnika na jałowym

- brak mocy do 3,5-4 tys obrotów

- podwyższone spalanie

- ubytek oleju(?) nie wiem czy może to być spowodowane uszkodzonym Vanosem, jednak po 1-2tys km, poziom oleju z poziomu prawidłowego, spadł do prawidłowego minimum.

 

Mechanik wymienił Vanosa, w którym jak okazało sie pękła sprężyna, elektrozawór, uszczelki

 

Auto pojeździło kilka dni, w miarę zbierało sie z niższych obrotów (jednak ciągle nie było to, czego oczekuje sie po 218km), problem pobierania/ubytku oleju ustąpił, nierówna praca na jałowym ustala. Po kilku dniach znowu pojawił się sie problem, czyli totalny braku mocy z niskich obrotów oraz podwyższone spalanie.

 

Auto poraz kolejny trafiło do mechanika, który stwierdził, ze uszkodzony może być czujnik położenia walka rozrządu.

 

Podmienił go na używany z innej BMW, w której został on wymieniony i dal do sprawdzenia. Przez 2-3dni czułem, ze wreszcie auto korzysta z wszystkich 218km, myślę, ze było w stanie zrobić katalogowe 7sek do 100km/h. Jednak szczęście nie trwało długo! Po tych 2-3dniach pojawiły się sie te same objawy, czyli brak mocy z dołu oraz podwyższone spalanie. Auto wróciło do mechanika, który stwierdził, ze winny wszystkiemu jest w/w czujnik położenia walka rozrządu i trzeba kupić nowy. Tak tez zrobiłem, kolejne pieniądze, tym razem 400zl, mając nadzieje, ze tym razem auto wróci do mnie w pełni sprawne i gotowe do jazdy.

 

Co sie jednak okazuje. Auto, co prawda (na razie - 2dni temu odebrane) zbiera sie w miarę w miarę z niskich obrotów, spalanie wygląda na normalne, jednak do katalogowych 7sek -> 100km/h brakuje mu myślę z 1,5 sekundy. Nadal z niższych obrotów nie zbiera sie w mojej opini tak jak powinno sie zbierać 218km i tak jak zbierało sie przez te 2-3dni, po wymianie czujnika, na inny czujnik - używany. Ten tak jak wcześniej pisałem podziałał 2-3dni i wszystko spieprzyło sie na nowo.

 

W czym może być jeszcze problem, skoro w/w czujnik został zastąpiony nowym, oryginalnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Czy aktualnie są jakieś problemy (błędy) podczas diagnozy komputerowej? Może Twoje oczekiwania są zbyt wysokie i nie potrafisz realnie ocenić możliwości samochodu. Ile zrobiłeś km tym samochodem? Próbowałeś innym tej marki? Jakim jeździłeś przedtem? 218 KM w silniku wolnossącym to jest sporo, ale nie jest demonem mocy i szybkości. Jak napisano wcześniej jego moc zaczyna się dopiero pow. 3tys. obrotów i dynamiczna jazda wymaga większej "pracy prawej nogi" :lol: Edytowane przez multilab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam silnik i wcale nie jestem zachwycony jego osiągami. Niby sporo te 218KM ale i samochód dosyć ciężki mimo, że to trójka.

Poza tym ciągle mam wrażenie, że ten silnik ma "fochy" - tzn czasem śmiga super, czasem trochę zamula w okolicach 3500-4000 obrotów. U mnie żadnych błędów nie ma, które by mogły wskazywać na te objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem, ze jest to benzyna i z dolu nie bedzie sie zbierac rewelacyjnie, jednak czasem mam wrazenie, ze po prostu silnik "dusi" sie za bardzo tak do 3,5-4 tys obrotow. Przyspieszenie w niskich obrotach czesto nie jest plynne tylko silnik pracuje jak mu sie podoba tzn. czasem z 1,5tys do 3,5tys idzie plynnie, a czasem tysiac obrotow zrobi plynnie, potem go na chwile zwolni i dalej plynnie idzie. Stad tez moje podejrzenie, ze cos jednak jest nie tak i przez taka prace wydaje mi sie, ze mam podwyzszone spalanie.

 

Do posiadaczy 325i, jakie srednie spalanie wychodzi wam w miescie, przy w miare normalnej jezdzie. Wiem, ze "normalna" jazda jest pojeciem wzglednym ale chcialbym miec przynajmniej jakies odniesienie. Obecnie zrobilem 150km po wyzerowaniu licznika i przy w miare nieagresywnej jezdzie spalanie 15,5/100.

 

Po wymianie czujnika polozenia walka rozrzadu nie pojawiaja sie juz zadne bledy na kompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie mam podobne odczucia, już powoli się zaczynam z tym godzić, że ten silnik nie pracuje cały czas tak samo.

 

Spalanie może Ci spaść po jakimś czasie użytkowania o ile masz automat. Ja na początku miałem 15 i nic nie chciało zejść niżej. To było w sporych korkach w Warszawie. Potem spadło do 13,5-14. Teraz nie jeżdżę już w tych korkach, powiedzmy, że teraz mam jazdę mieszaną i pali 10,5-11.

 

Co ciekawe wczoraj bardzo emerycko wracałem 100km przez piękne polskie wioski, prędkości rzędu 80-120max. Ale przyspieszanie do nich bardzo łagodne. I komputer na tej trasie pokazał mi.....6,1

Oczywiście z dystrybutora by wyszło więcej, pewnie ok 6,5-7 litrów co i tak wydaje mi się zaskakująco mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manuala mam.

 

Skoro narzekasz na podobne problemy co ja, nie sadze, ze wina jest tutaj silnik, tylko cos mamy uszkodzonego, jakis czujnik?

 

Raz auto zbiera sie lepiej, raz gorzej i zwiazane jest rowniez z tym spalanie. Przy prawidlowym, albo w miare prawidlowym od razu widze spadek sredniego spalania.

 

Nie wiem czy tez temperatura zewnetrzna nie ma jakiegos wplywu. Dzis wracalem kolo godziny 23:00 i auto jakby lepiej dzialalo. Ciezko mi jeszcze powiedziec, czy zawsze tak jest, w sensie czy przy 30stopniach i wlaczonej klimie auto sie slabo zbiera, a przy 20stopniach na zewnatrz jest lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie panowie jest dokladnie tak jak piszecie, tez swojego czasu sie tym interesowalem, zazwyczaj ludzie pisali zeby zobaczyc przepustnice ale temat odposcilem.

Kwestia czasu i nauki operowania tym silnikiem.

Bledow nie podaje zadnych, w korkach z 15l a na trasie 6-7l w cyklu mieszanym 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie im zimniejsze powietrze tym więcej się go dostanie do silnika, ja zimą i nocą też czuję, zwłaszcza pryz pierwszych mocnych nocnych ochłodzeniach, że auto fajniej się zbiera,( tak bylo przy 2.0d jak mialem ), teraz w sumie mająć 3.0benzyne 233ps, nie narzekam na przyśpieszenie i moc.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja hamowalem swoja w tamtym roku i wyplula 200 koni (197 chyba)

Nawet na wykresie widac bylo nierowna linie momentu.

No ale katalogowe 218ps to zazwyczaj jest na jakichs vpower racingach 99 oktanowych.

U mnie w Irlandii jest tylko Benzyna i Diesel, wiec ta benzyna ma z 90 oktanow ;)

I po tym czasie wymienilem filtry i swiece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na razie bez pomyslow zadnych, co moze byc przyczyna?

 

W najblizszych dniach przejade sie na hamownie i zobacze co tam wyjdzie. Wrzuce wykresy jak bede mial

 

Wydajac 3000zl na naprawe spodziewalem sie, ze autko bedzie chodzilo juz w pelni poprawnie no ale niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku dniach auto dziala jeszcze gorzej.

 

 

tutaj pokazane jak zbiera sie z czworki od 70km/h w gore

 

 

i tutaj z dwojki z okolo 30km/h

 

Moze to naprawde chodzi o ta przepustnice?

Jak chcesz moge nagrac u siebie jak mi sie zbiera na dwojce od 30km/h jak Ci to w czyms pomoze

Edytowane przez poli_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://i.imgur.com/7dUGiES.jpg

 

Dzisiejszy wykres z hamowni.

 

Facet powiedzial mi, ze za bardzo falujacy jest wykres momentu.

 

242nm przy katalogowych 250

205hp przy katalogowych 218

 

 

 

poli_x: jak masz czas to chetnie zobacze dla porownania jak to u Ciebie wyglada. Mozesz nagrac podobnie jak ja, z 2 od 30km/h i z 4 od 70km/h. Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoj problem to problem dosyc znany w silnikach N52B25 i B30 : Nieprawidlowa geometria Glowicy ze zla cyrkulacja oleju czesc numer 11 12 7 564 425 zostala w 2009 wymienione na 11 12 7 591 618 (jedyne 6000 zyla + robocizna). Mozna sprobowac regenerowac, w zaleznosci od jakosci regeneracji zadziala lub nie. Zla cyrkulacja oleju sprawia ze :

- masz podwyszone zuzycie oleju (zauwazyles pewnie ze nie masz wyciekow)

- masz bardzo podwyszone zuzycie paliwa

- falujace obrotu to dlatego ze nie masz juz swiec (dlatego ci wyrzuca zaplon) bo nagar ktory sie wydostaje spod glowicy ci je zniszczyl, jak odkrecisz wszystko to zbaczysz stan swiec oraz nierowna kompresja przez nagar na tlokach (stad rownierz spadek mocy)

 

W zaleznosci od przebiegu, jestes w sytuacji zlej lub katastroficznej.

Jezeli blizej 100K KM to jeszcze to uratujesz z wiarygodnymi kosztami

Jezeli jestes blizej 200K KM to mi cie strasznie zal bo to bedzie bardzo bolalo bo zaraz ci padnie drugi Vanos, potem w przyspieszonym tempie czujniki O2 oraz katalizatory.

 

Co robic :

A: Przestan jezdzic

B : czeka cie regenracja glowicy lub kupno nowej + w zaleznosci od przebiegu wiekszy lub mniejszy remont silnika ale moze jeszcze uratujesz drugi Vanos, oba O2 i oba katalizatory.

 

Skontroluj najpierw Obie sondy Lambda, komputer potrzebuje troche (za duzo) czasu aby zauwazyc ze sa martwe, jezeli sa martwe (http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/pruefungundfehlersuche.htm) to wymien natychmiast (moga byc zamienniki) bo inaczej zaraz nie bedziesz mial

Katalizatorow.

 

Potem czeka cie ciezka prawda zanim wymienisz swiece :

- znajdz kogos kto regeneruje glowice i to dobrze (koszt miedzy 900 à 1200 zl) lub najlepiej kup nowa (6600), potem twoj mechanik musi otworzyc silnik, i ocenic stan wszystkiego : bedziesz mial napewno duzo nagaru na tlokach trzeba to wszystko wyczyscic, biorac ze robocizny przy wymianie i tak bedzie duzo aby nie bylo ponownego otwieranie wszystkiego, ja bym radzil na pewno wymienic bo bedzie meta syf :

 

W natepujacym diagramach :

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_3737/0/50151/L/0/2007/02/0/pokrywa-gowicy-113737 : - Uszczelke pokrywy glowicy i wszytkie inne gumowe czesci, do kontroly przewod odpowietrzajacy

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_3735/0/50151/L/0/2007/02/0/elementy-dodatkowe-gowicy-cylindrw-113735 : Uszczelka głow. silnika bezazbestowa, Oringi wszystkie.

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_3738/0/48927/0/0/0/0/11617531423/odpowiet-skrzyni-korbseparator-oleju : Rozdzielacz oleju i prawdopodobnie ale do sprawdzenia stan (jest to dosyc ewidentne) wszyskie 3 przewody ktore tam sa (tak to boli).

 

Do tego dochodzi pelno srubek i pierscieni uszelniajacych... ale to juz grosze, odradzam male oszczednosci typu zostawmy ten waz za 200 ZL, bo bedziesz znowu otwieral silnik.

 

ak juz tu jestes i wydales troche kasy to przy okazji skontroluj stan pompy olejowej, pompy wody (najlepiej wszystkiego co jest na pasku) i wymien pasek klinowy (moze byc zamiennik) i wykonaj kontrole napinacza.

 

Jak juz wszystko naprawiles i sprawdziles, Silnik oczyszczasz manuelnie (Antykoksy itp), spuszczasz stary olej (nie wiem co lales), robisz bardzo dokladna plukanke silnika olejem mineralnym o niskiej lepkosci, jezeli twoj mechqnik nie wie albo nie zna to nie ryzykujesz kupujesz gotowy preparat http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/olej-pluczacy i postepujesz wedlug instrukcji, skrupulatnie. Wlewasz olej Low saps LL04 o wysokiej wartosci zaplonu a wiec nie castrol, jest ich kilka np Valvoline SynPower™ MST C3 Motor Oil SAE 5W-40, TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W40 a jezeli chcesz orginal to BMW Quality Longlife LL-04 5W30

 

Teraz moja dobra rada, przy tej pierwsej wymianie na zdrowo, uzywasz tohttp://xado.pl/rewitalizanty/xado-1-stage-rewitalizant-do-silnikow, jedziesz 1500 KM, uzywasz to http://xado.pl/rewitalizanty/xado-1-stage-maximum, jedziesz jeszcze 3000 KM, uzywasz http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/atomex-totalflush a po 200 KM wymieniasz ponownie olej i dolewasz juz tylko to http://xado.pl/rewitalizanty/xado-1-stage-tuning. Wmieniasz potem olej max 10000 km a ja radze 5000 i za kazdym raezem dodajesz http://xado.pl/rewitalizanty/xado-1-stage-tuning.

Tak naprawde pierwsz dwa produkty powinenes zastosowac przed wymiana oleju ale te 3000 KM wiecej moze ci byc fatalne (katalizatory i Vanos).

 

Nie bede komentowal gdybania forumowiczow ogolnie stosowanego w tym watku bo to jest jakas moda chyba na polskich forach. Albo wiesz i mowisz konkretnie albo nie wiesz i nie gdybasz bo mozesz pogorszyc sprawy a na pewno tracisz czas drugiego. Jedyna sugestia warta uwagi to przeplywomierz. Na wszelki wypadek czyscisz specjalnym srodkiem do tego przewidzianym (srodek do przeplywomierzy od Liqui-Moly jest dobry). A jezeli ci jeszcze dzialaja katalizatory to zrob wszystko aby je oczyscic (sa produkty i sposob jazdy).

 

Trzy ostatnie sprawy :

A; Podaj twoj przebieg bedzie mozna ocenic zakres tragedi

B : Nawszystko bierz rachunki/faktury immiene bo to jest skandal, to nie jest zuzycie materialu to jest blad konstrukcyjny.

C : Sprobuj uratowac Vanos jeszcze sprawny i katalizatory. Jezeli zblizasz sie do 160000 KM to wymien teraz Sondy lambda na wszelki wypadek, nie czekaj do 160000.

C: Wisisz mi Duzego drina.

 

Mechanikowi daj ta referencje : SI B11 09 07, jezeli nie zrozumie gdzie jest zwiazek to zwiazek to przyczyna, zla geometria glowicy.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym się nie rozpędzał tak z tą głowicą.... Jak dla mnie to typowy objaw uszkodzonego przepływomierza. I to na nim bym się skupił. Najlepiej podmienić na pewny sprawny i zobaczyć czy silnik odżył!! Ewentualnie sprawdził napięcie na sondach, bo to one sterują też składem mieszanki,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoj problem to problem dosyc znany w silnikach N52B25 i B30 : Nieprawidlowa geometria Glowicy ze zla cyrkulacja oleju czesc numer 11 12 7 564 425 zostala w 2009 wymienione na 11 12 7 591 618 (jedyne 6000 zyla + robocizna). Mozna sprobowac regenerowac, w zaleznosci od jakosci regeneracji zadziala lub nie. Zla cyrkulacja oleju sprawia ze :

- masz podwyszone zuzycie oleju (zauwazyles pewnie ze nie masz wyciekow)

- masz bardzo podwyszone zuzycie paliwa

- falujace obrotu to dlatego ze nie masz juz swiec (dlatego ci wyrzuca zaplon) bo nagar ktory sie wydostaje spod glowicy ci je zniszczyl, jak odkrecisz wszystko to zbaczysz stan swiec oraz nierowna kompresja przez nagar na tlokach (stad rownierz spadek mocy)

 

W zaleznosci od przebiegu, jestes w sytuacji zlej lub katastroficznej.

Jezeli blizej 100K KM to jeszcze to uratujesz z wiarygodnymi kosztami

Jezeli jestes blizej 200K KM to mi cie strasznie zal bo to bedzie bardzo bolalo bo zaraz ci padnie drugi Vanos, potem w przyspieszonym tempie czujniki O2 oraz katalizatory.

 

Co robic :

A: Przestan jezdzic

B : czeka cie regenracja glowicy lub kupno nowej + w zaleznosci od przebiegu wiekszy lub mniejszy remont silnika ale moze jeszcze uratujesz drugi Vanos, oba O2 i oba katalizatory.

 

Skontroluj najpierw Obie sondy Lambda, komputer potrzebuje troche (za duzo) czasu aby zauwazyc ze sa martwe, jezeli sa martwe (http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/pruefungundfehlersuche.htm) to wymien natychmiast (moga byc zamienniki) bo inaczej zaraz nie bedziesz mial

Katalizatorow.

 

Potem czeka cie ciezka prawda zanim wymienisz swiece :

- znajdz kogos kto regeneruje glowice i to dobrze (koszt miedzy 900 à 1200 zl) lub najlepiej kup nowa (6600), potem twoj mechanik musi otworzyc silnik, i ocenic stan wszystkiego : bedziesz mial napewno duzo nagaru na tlokach trzeba to wszystko wyczyscic, biorac ze robocizny przy wymianie i tak bedzie duzo aby nie bylo ponownego otwieranie wszystkiego, ja bym radzil na pewno wymienic bo bedzie meta syf :

 

W natepujacym diagramach :

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_3737/0/50151/L/0/2007/02/0/pokrywa-gowicy-113737 : - Uszczelke pokrywy glowicy i wszytkie inne gumowe czesci, do kontroly przewod odpowietrzajacy

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_3735/0/50151/L/0/2007/02/0/elementy-dodatkowe-gowicy-cylindrw-113735 : Uszczelka głow. silnika bezazbestowa, Oringi wszystkie.

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_3738/0/48927/0/0/0/0/11617531423/odpowiet-skrzyni-korbseparator-oleju : Rozdzielacz oleju i prawdopodobnie ale do sprawdzenia stan (jest to dosyc ewidentne) wszyskie 3 przewody ktore tam sa (tak to boli).

 

Do tego dochodzi pelno srubek i pierscieni uszelniajacych... ale to juz grosze, odradzam male oszczednosci typu zostawmy ten waz za 200 ZL, bo bedziesz znowu otwieral silnik.

 

ak juz tu jestes i wydales troche kasy to przy okazji skontroluj stan pompy olejowej, pompy wody (najlepiej wszystkiego co jest na pasku) i wymien pasek klinowy (moze byc zamiennik) i wykonaj kontrole napinacza.

 

Jak juz wszystko naprawiles i sprawdziles, Silnik oczyszczasz manuelnie (Antykoksy itp), spuszczasz stary olej (nie wiem co lales), robisz bardzo dokladna plukanke silnika olejem mineralnym o niskiej lepkosci, jezeli twoj mechqnik nie wie albo nie zna to nie ryzykujesz kupujesz gotowy preparat http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/olej-pluczacy i postepujesz wedlug instrukcji, skrupulatnie. Wlewasz olej Low saps LL04 o wysokiej wartosci zaplonu a wiec nie castrol, jest ich kilka np Valvoline SynPower™ MST C3 Motor Oil SAE 5W-40, TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W40 a jezeli chcesz orginal to BMW Quality Longlife LL-04 5W30

 

Teraz moja dobra rada, przy tej pierwsej wymianie na zdrowo, uzywasz tohttp://xado.pl/rewitalizanty/xado-1-stage-rewitalizant-do-silnikow, jedziesz 1500 KM, uzywasz to http://xado.pl/rewitalizanty/xado-1-stage-maximum, jedziesz jeszcze 3000 KM, uzywasz http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/atomex-totalflush a po 200 KM wymieniasz ponownie olej i dolewasz juz tylko to http://xado.pl/rewitalizanty/xado-1-stage-tuning. Wmieniasz potem olej max 10000 km a ja radze 5000 i za kazdym raezem dodajesz http://xado.pl/rewitalizanty/xado-1-stage-tuning.

Tak naprawde pierwsz dwa produkty powinenes zastosowac przed wymiana oleju ale te 3000 KM wiecej moze ci byc fatalne (katalizatory i Vanos).

 

Nie bede komentowal gdybania forumowiczow ogolnie stosowanego w tym watku bo to jest jakas moda chyba na polskich forach. Albo wiesz i mowisz konkretnie albo nie wiesz i nie gdybasz bo mozesz pogorszyc sprawy a na pewno tracisz czas drugiego. Jedyna sugestia warta uwagi to przeplywomierz. Na wszelki wypadek czyscisz specjalnym srodkiem do tego przewidzianym (srodek do przeplywomierzy od Liqui-Moly jest dobry). A jezeli ci jeszcze dzialaja katalizatory to zrob wszystko aby je oczyscic (sa produkty i sposob jazdy).

 

Trzy ostatnie sprawy :

A; Podaj twoj przebieg bedzie mozna ocenic zakres tragedi

B : Nawszystko bierz rachunki/faktury immiene bo to jest skandal, to nie jest zuzycie materialu to jest blad konstrukcyjny.

C : Sprobuj uratowac Vanos jeszcze sprawny i katalizatory. Jezeli zblizasz sie do 160000 KM to wymien teraz Sondy lambda na wszelki wypadek, nie czekaj do 160000.

C: Wisisz mi Duzego drina.

 

Mechanikowi daj ta referencje : SI B11 09 07, jezeli nie zrozumie gdzie jest zwiazek to zwiazek to przyczyna, zla geometria glowicy.

 

No to mnie zmartwiles troche ta diagnoza.

 

Co do oleju, wydaje mi sie, ze mam podwyzszone zuzycie. Na jakies 3000km jazdy, na kompie pokladowym poziom oleju spadl z maxymalnego dopuszczalnego do prawidlowego z (- - - - +) na (- - + - -) - tak jak mowisz, zero wyciekow itd.

 

Co do spalania, wydaje mi sie, ze troche sie poprawilo. Wczoraj zalalem Vpowera racing i na trasie na ktorej 2 tygodnie temu zrobilem 10,5, wczoraj przy bardziej dynamicznej jezdzie zrobilem 8,4.

 

Falujace obroty byly na samym poczatku, przed wymiana Vanosa. Po wymianie Vanosa problem nie wystepuje.

 

Z tego co wiem, mechanik sprawdzal swiece - sa okej.

 

Pytalem go rowniez o przeplywomierz, mowil, ze sprawdzal jakims tam urzadzeniem - rowniez sprawny.

 

Powiedzial mi, ze generalnie wszystko mechanicznie jest okej po tych wymianach co zrobil. Auto generalnie spisuje sie ostatnio duzo lepiej - mysle, ze wynik nizszej temperatury za oknem. Auto zbiera sie juz w miare okej, jednak jeszcze wiem, ze nie jest to 100% jego mozliwosci i tego jak dzialalo przez kilka dni, kiedy - w moim odczuciu - dzialalo na 100%.

 

Mechanik powiedzial mi, zebym sprobowal wgranie nowego softu, ktory moze rozwiazac problem - powiedzial mi, ze u znajomego, ktory robi w ASO bmw, koszt 100-150zl.

 

O tym sofcie rowniez znalazlem przegladajac inne tematy na forum

 

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=173321&start=30

 

 

viewtopic.php?f=73&t=176409&hilit=e60+525i+vanos&start=15

 

Tutaj znalazlem cos takiego:

 

 

Re: E60 525i Problem CHECK ENGINE

 

Postby mikolaj2909 » 24 Jan 2013 21:41

 

diablo2811 wrote:Jak na razie wszystko ok silnik ładnie pracuje , mam nadzieje ze problem został rozwiązany. Z tego co wiem to przedmuchiwanie powietrzem elektrozaworow nic nie daje , też jest to czujnik elektryczny który wysyła impulsy. Więc chyba co nowe to nowe. Pozdrawiam

 

 

 

 

Patrz co znalazłem mam ten sam problem i chcę go rozwiązać,jest po angielsku można przetłumaczć w translator .

 

This is the TSB for the solenoid replacement which the dealer followed, which sadly still didn't fix the problem. The computer and DME was even reset and reprogrammed with the latest versions.

 

---------------------

 

SI B 11 05 05

Engine

December 2006

Technical Service

 

This Service Information bulletin supersedes S.I. B11 05 05 dated November 2006.

 

SUBJECT

N52 Engine Runs Poorly with Camshaft Sensor and VANOS Faults

MODEL

E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 engine produced from 3/2005 through 6/2005

E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engines from 7/2006 production

E85 and E84 (Z4) with N52 from 1/2006 production

E83 (X3) with N52 from 9/2006 production

 

SITUATION

Vehicles equipped with the N52, N52KP and N54 engines may be difficult to start, run rough and have the "Service Engine Soon" light illuminated.

Any of the following camshaft sensor or VANOS faults, as well as various misfire faults, may be stored in DME fault memory.

 

• 2A9A Cam sensor, inlet signal – signal invalid for synchronization

 

• 2A98 Crankshaft-inlet camshaft, correlation- Value outside reference range

 

• 2A82 VANOS intake- stiff, jammed mechanically

 

• 2A9B Cam sensor, exhaust signal – signal invalid for

synchronization

 

• 2A99 Crankshaft- exhaust camshaft, correlation- Value outside reference range

 

• 2A87 VANOS exhaust- stiff, jammed mechanically

 

CAUSE

VANOS solenoid valve is jammed or sticking.

 

CORRECTION

On a customer complaint basis only, perform the diagnosis and repair procedure as described below.

 

PROCEDURE

E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 only:

Remove the VANOS solenoid, intake or exhaust depending on the fault codes stored, and using shop air, gently blow out any visible particles and reinstall.

It is no longer necessary to replace the VANOS solenoid on the N52 Engine.

Reprogram the vehicle using CIP17.01 (Target data Status E89x-05-06-510), or higher for the E90 and Target data Status E060-05-06-500, or higher for the E60.

 

Tylko w tym momencie nie wiem jakie wczesniej wykazywalo bledy, ale jest tu tez o tym sofcie

It is no longer necessary to replace the VANOS solenoid on the N52 Engine.

Reprogram the vehicle using CIP17.01 (Target data Status E89x-05-06-510), or higher for the E90 and Target data Status E060-05-06-500, or higher for the E60.

 

 

Dodam, ze auto ma przebieg 120 000km.

 

Z tego co wiem, mechanik sprawdzal chyba rowniez sondy. Jeszcze przedzwonie do niego jutro i dowiem sie w miare wiecej. Przekaze mu rowniez, to co Tu napisales i spytam sie co o tym sadzi. Dzieki bardzo za szczegolowa pomoc. Wisze Drina :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie rozpędzał tak z tą głowicą.... Jak dla mnie to typowy objaw uszkodzonego przepływomierza. I to na nim bym się skupił. Najlepiej podmienić na pewny sprawny i zobaczyć czy silnik odżył!! Ewentualnie sprawdził napięcie na sondach, bo to one sterują też składem mieszanki,

 

adrian, rozumie ze twoja diagnoza naglego spalania oleju bez wyciekow (Skacze gwatownie z 5 lub 4 kresek na jedna lub dwie, pan ma elektroniczny miernik oleju bez mozliwosci sprawdzenia poziomu oleju recznie dlatego tak to opisuje), falowania obrotow, utraty mocy i wymiany pierwszego Vanosa (blad na walku rozrzadu) to blad w mieszance paliwowej. Jak wyjasniasz te objawy padnietym przeplywomierzem ?

 

Ale Ok przyjmuje twoj punkt widzenia i ide dalej ta droga bo uznaje ze jestes powaznym czlowiekiem i chcesz mi pomoc a nie narobic mi kosztow. Po pierwszej robisz to od konca . Powinienes, tak z reszta jak to sugeruje, najpierw wykonac diagnoze sond lambda bo szanse ze uzytkownik lub jego mechanik ma akurat dostep do precyzyjnie tego przeplywomierza tego modelu silnika sprawdzony 100% sprawny jest 5% (a same czyszczenie nie daje 100% pewnosci). Przeplywomierz do tego silnika kosztuje 1200 zl + adaptacja/zmiana softu , lekko liczac 1500 zl. i robocizna. Nie bede ci tlumaczyl ze przeplywomierz to jedna z ostatnich mozliwych przyczyn, ze czesciej w takim przypadku dochodzi do uszkodzenia pompy paliwa lub wtryskow paliwa lub trudniej do zdagniozowania niedroznosci systemu wlotowego albo problemow z czujnikami roznicowymi albo po prostu zatkany filtr powietrza ale ty proponujesz de facto na wstep droga wymiane gosciowi ktory ci mowi ze jest zielony i nie moze krytycznie podejsc do twojej propozycji anie znasz mechanika, bo moze byc nierozsadny i po prostu wykonac polecenie, dla niego to kasa.

 

Wymieniam przeplywomierz, jezeli to nic nie zmieni sugerujesz sondy lambda, ok super powiedzmy ze faktycznie nie dzialaja,rozumie ze sugerujesz wymiane (2000 czesci w orginale). A czy sie zastanawiasz dlaczego padly czy po prostu padly 'bo ten typ tak ma'. Gdzie przyczyna awari ?

 

Tak naprawde jezeli naprawde myslisz ze to wina mieszanki (tylko probuje dalej dojsc jak tlumaczysz te wszystkie objawy mieszanka paliwowa), powinienes zaprponowac najpierw sprawdzenie sond lambda oraz ich diagnoza wizualna bo tu koszt to 100 zl. Diagnoza wizualna pozwoli ci stwierdzic dlaczego czujniki padly bo to tylko konsekwencja awarii a nie przyczyna ! (http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/downloads/bosch_tipps_lambdasonden_fehlererkennung.pdf).

 

a wiec wracam jednak do mojego postu i proponuje na wstepie jeszcze raz cytuje : "Skontroluj najpierw Obie sondy Lambda", czy sa juz padniete czy nie to zobaczysz czy nalot jest czarny tlusty olejowy i jest to wina ze strony oleju czy ciemnobrazowy i to mieszanka... a potem idziesz dalej. Bo zdjecie glowicy i kontrola wzrokowa stanu silnika (nagar na tlokow itd)... to dalej tanij niz bezpodstawna wymiana przeplywomierza.

 

Zanim cos zasugurejecie, sprawdzcie, pomyslcie bo gdybanie to koszty, nerwy i czas...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.