Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam w swojej X3 do wymiany dwumasę. Przy okazji wymieniam także kompletne sprzęgło.Wszystko nówka.Jako że będę to robił sam to prosiłbym o praktyczne porady na co uważać przy rozbiórce, co rozbierać w jakiej kolejności, na co uważać przy montażu dwumasy i sprzęgła, jak rozpiąć drążek zmiany biegów itp.?

Będę bardzo wdzięczny.

Będzie to także instrukcja dla innych.

Na chwilę obecną czekam na dwumasę którą zamówiłem w IC.Mam nadzieję że niedługo przyjdzie.

Temat poprawiony.Poprzedni został zamknięty przez Moderatora.

Proszę o porady.

szczyrk81 ZDW
Opublikowano

A co to jest dwumasa ? ;-)

A tak na serio to w necie jest sporo na ten temat w podobnych modelach jak np E46.

Pozdrawiam

Ps. Trochę poczytaj i jak masz smykałkę do mechaniki to dasz rady.

Może to zobacz :

viewtopic.php?f=69&t=204823

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam.Co do sprzęgieł samoregulujących to temat znany. Mi bardziej chodzi o sam temat rozbiórki i montażu bo autko ma przy skrzyni skrzynkę rozdzielacza i wały napędowe.Ale linki które umieściłeś w odpowiedzi w idealny sposób obrazują sam montaż dwumasy.

Zobaczcie ten film.

 

Podnośnik domowej produkcji ale robota zrobiona.

Panowie jest odważny aby tak bez tłumików pojeździć po mieście?

 

Faliszewice - dzięki za odzew.Pozdrawiam

szczyrk81 ZDW
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dwumas z sprzęgłem wymieniony.Problemów żadnych.Wymienione oleje w przednim i tylnym moście- były jeszcze w miarę ładne -ale po zlaniu oleju w skrzyni to co zleciało trudno nazwać olejem.Przy przebiegu 170 tkm olej skrzyniowy wyglądał jak dieslowski.Diametralnie po wymianie zmieniła się charakterystyka zmiany biegów.Wchodzą lekko bez oporów.
szczyrk81 ZDW
Opublikowano

Szczyrk witaj !

Toś odwalił kawał dobrej roboty, to może jeszcze przed zimą wymień lub wyczyść sobie odmę, chyba że była robiona .

Pozdrowienia

Ps.

Ile masz na liczniku?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

176tkm na liczniku.W serwisie BMW w Reichu w grudniu 2012 roku miałem wymienione: nowa odma, kolektor ssący, nowa skrzynka rozdzielcza,przewody hamulcow itp.

Jutro sprawdzę świece bo komp wywala że wszystkie do wymiany i nie wiem czy przekaźnik czy rzeczywiście świece.

chcę jeszcze zmienić termostat EGR bo temperaturę mam na 1/3 całkowitej skali.Zobaczymy czy podskoczy.

Przeczyszczę jeszcze filterki na elektrozaworkach, sprawdzę egr czy czysty i po wypaleniu dpf wymienię olej w silniku.

Takie prrzygotowanie do zimy.

Chciałbym jeszcze zakodować dzienne na długich i parę innych opcji ale w łódzkim trochę ciężko o dobrego fachmana w tym temacie.

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
Kurcżę..sporo tych napraw kolego.... :shock: :shock: :shock: a co do kodowania to odezwij się do mnie na PW to coś może zorganizuję :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
176tkm na liczniku.W serwisie BMW w Reichu w grudniu 2012 roku miałem wymienione: nowa odma, kolektor ssący, nowa skrzynka rozdzielcza,przewody hamulcow itp.

Jutro sprawdzę świece bo komp wywala że wszystkie do wymiany i nie wiem czy przekaźnik czy rzeczywiście świece.

chcę jeszcze zmienić termostat EGR bo temperaturę mam na 1/3 całkowitej skali.Zobaczymy czy podskoczy.

Przeczyszczę jeszcze filterki na elektrozaworkach, sprawdzę egr czy czysty i po wypaleniu dpf wymienię olej w silniku.

Takie prrzygotowanie do zimy.

Chciałbym jeszcze zakodować dzienne na długich i parę innych opcji ale w łódzkim trochę ciężko o dobrego fachmana w tym temacie.

 

Co do oleju w skrzyni.

 

Też się przymierzam do wymiany(mam manual).

Rozumiem że nie ma problemu żeby to w garażu ogarnąć?

Możesz powiedzieć jaki olej wlałeś i ewentualnie gdzie znajdują się korki do spuszczenia i wlania oleju?

Będę wdzięczny za info.

Opublikowano
Olej możesz lać jaki chcesz bo jak napisze jaki ja wlewam to zaraz sto osób napisze,że szkoda kasy itp :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Olej możesz lać jaki chcesz bo jak napisze jaki ja wlewam to zaraz sto osób napisze,że szkoda kasy itp :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

Nie napiszą :D.

 

Napisz co wlewasz do skrzyni.

Podjadę do ASO i zobaczę co będą mi proponowali, także chciałbym się trochę przygotować w tym temacie :lol:

Opublikowano

I odezwie się ktoś w temacie oleju do skrzyni?

 

Niby w ASO po numerze vin na początku powiedzieli mi że należy wlać MTF_LT-2.

Jadnak stwierdzili że należałoby dla pewności spojrzeć jaka jest naklejka na skrzyni i że może być to inny olej.

Opublikowano
witam ja kupowałem ten PENTOSIN MTF2 75W80 2L BMW MTF-LT-2 83220309031na aledrogo ale jeszcze nie zmieniałem wiec nie powiem nic wiecej można na stronach castrola lub innych producentów znzlesc odpowiedni olej
Opublikowano

Witam.

Co do oleju w skrzyni i w mostach to wlewałem castrola.

Dobrałem oleje na stronie Castrola.

Sruba spustowa i wlewowa ogólnie dostępna.X był na podnośniku więc było łatwo.Zalałem pod korek weszło ok. 1,75 l.

Do mostów weszło ok 06-07l na każdy

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
Kurcżę..sporo tych napraw kolego.... :shock: :shock: :shock: a co do kodowania to odezwij się do mnie na PW to coś może zorganizuję :mrgreen:

 

Autko chcę przygotować do zimy dlatego trochę inwestuję.Zresztą w sprawach auto i moto muszę mieć wszystko dograne.

Co do kodowania już piszę...

szczyrk81 ZDW
Opublikowano

Hej

 

A mozesz opisac szczegoly wymiany sprzegla oraz dwumasy oraz ile cie to wszystko wyszlo. Mnie tez to czeka, a jeszcze na dodatek mam model przejsciowy i nikt dokladnie nie jest w stanie podac jakie sprzeglo i dwumase musze kupic. A na allegro ceny sa rozne.

 

Pozdrawiam Piotrek

Opublikowano

dwumasa 800 a sprzęgło 780 zł. Wszystko Luk orginał kupione w IC.Tez mam przejsciówkę z 11.2006.Wymiana prosta.Dorobiłem tylko trzpień centrujący do tarczy sprzęgłowej taki jak orginalny BMW. Mam go na sprzedaż za 30 zł jak chcesz.Po wycentrowaniu tarczy dokręcasz docisk i dużym imbusem wykręcasz zabezpieczenie docisku.zakładasz skrzynię itp.

Robiliśmy to u kolegi co ma warsztat więc zdjęcie skrzyni i skrzynki rozdzielczej było łatwiejsze bo podjechał podnośnikiem pod nie.

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
A możesz podać numery części, bo u mnie produkcja to 10.2006. Wszędzie pisza, ze od lub do 10.2006 jest koła dwumasowe oraz sprzęgło.
Opublikowano

Wejdź na stronę Inter Cars. Później w lewym dolnym rogu Sklep.Wybierz swój samochód i model.Tam masz dwumasę po 881 zł w detalu nr LUK 415 0401 10. Sprzęgło też mam z IC.Wszystko pasuje idealnie a łozysko oporowe docisku jest wachliwe także pierwsze wrażenie było że mam zapowietrzone sprzęgło bo mi pedał po nogą "wpadł".

Sprzęgło chodzi wyśmienicie.Tak miękkiego sprzęgła jeszcze nie miałem w autkach.

Jak coś dzwoń na mój numer jest na stronie PW.

szczyrk81 ZDW
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć, właśnie kupiłem sprzęgło i dwumasę Luk'a, możecie mi powiedzieć jakie są momenty dociągające przy montażu sprzęgła, w weekend będę wymieniał a nigdzie tego znaleźć nie mogę.

W oryginalnym schemacie piszą Uwaga! Przestrzegać momentów dociągających!.

 

Dzięki

Opublikowano

Pozwolę sobie wkleic z innego wątku :

-wkładamy tarcze i docisk, dokręcamy tylko po kilka obrotów, tak żeby docisk dochodził równomiernie lekko (nie do końca),poźniej centrujemy tarcze najlepiej przyrządem jonnesway do centrowania tarczy sprzęgła , po centrowaniu dokręcamy powoli i rownomiernie , na koniec dokręcamy odpowiednim momentem 25 Nm

Cytat pochodzi z :

viewtopic.php?f=15&t=165611

C prawda to nie twój silnik ale coś z tego może Ci się przydać

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Gdzieś były momenty dokręcania dwumasy. Poszukaj dobrze na forum ktoś podawał linka.jak znajdę w swoich plikach to Ci wrzucę.

105 Nm na klej-moment dokręcenia srub koła dwumasowego.

szczyrk81 ZDW
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dwumas z sprzęgłem wymieniony.Problemów żadnych.Wymienione oleje w przednim i tylnym moście- były jeszcze w miarę ładne -ale po zlaniu oleju w skrzyni to co zleciało trudno nazwać olejem.Przy przebiegu 170 tkm olej skrzyniowy wyglądał jak dieslowski.Diametralnie po wymianie zmieniła się charakterystyka zmiany biegów.Wchodzą lekko bez oporów.

 

Jak myślisz, ta charakterystyka zmiany biegów zmieniła się po zmianie dwumasy i sprzęgła czy raczej tylko oleju? Pytam bo sam mam problem ze zmianą biegów...

Jedynka wchodzi najgorzej, ledwo wciskam - chyba że pomieszam lewarkiem od 6-5 biegu, wtedy wchodzi - przy ruszaniu znów ciężko wbić jedynkę, dwójka wchodzi, dopiero 4-6 wmiarę normalnie wchodzą.

Zmieniałem już olej w skrzyni, ale to nie pomogło i zastanawiam się czy czeka mnie wymiana takiego kompleciku i czy to pomoże?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dwumas z sprzęgłem wymieniony.Problemów żadnych.Wymienione oleje w przednim i tylnym moście- były jeszcze w miarę ładne -ale po zlaniu oleju w skrzyni to co zleciało trudno nazwać olejem.Przy przebiegu 170 tkm olej skrzyniowy wyglądał jak dieslowski.Diametralnie po wymianie zmieniła się charakterystyka zmiany biegów.Wchodzą lekko bez oporów.

 

Jak myślisz, ta charakterystyka zmiany biegów zmieniła się po zmianie dwumasy i sprzęgła czy raczej tylko oleju? Pytam bo sam mam problem ze zmianą biegów...

Jedynka wchodzi najgorzej, ledwo wciskam - chyba że pomieszam lewarkiem od 6-5 biegu, wtedy wchodzi - przy ruszaniu znów ciężko wbić jedynkę, dwójka wchodzi, dopiero 4-6 wmiarę normalnie wchodzą.

Zmieniałem już olej w skrzyni, ale to nie pomogło i zastanawiam się czy czeka mnie wymiana takiego kompleciku i czy to pomoże?

 

Udało Ci się zrobić tą skrzynię?Tulejki czy drążek biegów?

szczyrk81 ZDW
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dwumas z sprzęgłem wymieniony.Problemów żadnych.Wymienione oleje w przednim i tylnym moście- były jeszcze w miarę ładne -ale po zlaniu oleju w skrzyni to co zleciało trudno nazwać olejem.Przy przebiegu 170 tkm olej skrzyniowy wyglądał jak dieslowski.Diametralnie po wymianie zmieniła się charakterystyka zmiany biegów.Wchodzą lekko bez oporów.

 

Jak myślisz, ta charakterystyka zmiany biegów zmieniła się po zmianie dwumasy i sprzęgła czy raczej tylko oleju? Pytam bo sam mam problem ze zmianą biegów...

Jedynka wchodzi najgorzej, ledwo wciskam - chyba że pomieszam lewarkiem od 6-5 biegu, wtedy wchodzi - przy ruszaniu znów ciężko wbić jedynkę, dwójka wchodzi, dopiero 4-6 wmiarę normalnie wchodzą.

Zmieniałem już olej w skrzyni, ale to nie pomogło i zastanawiam się czy czeka mnie wymiana takiego kompleciku i czy to pomoże?

 

Udało Ci się zrobić tą skrzynię?Tulejki czy drążek biegów?

 

Właśnie jestem po wymianie sprzęgła i dwumasy - to dopiero pomogło.

Testowałem na różne sposoby, ale zauważyłem więcej objawów zużytego sprzęła i zrobione.

Sprzęgło było zajechane - przebieg 96 tys, dwumas by pojeździł ale też wymieniłem.

Problemy zniknęły.

Dzięki za wskazówki...pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.