Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawe, ale INPA na WIN 7/8 64bit nie będzie działać według tej instrukcji, brakuje plików prg w Ediabas/ECU

lepiej wcześniej zainstalować starszy Standard Tools (np. 2.3.0) z inpą 5.02 instalator 10.0.4 i 10.0.5 odznaczyć podczas instalacji Ediabas i INPA

po instalacji Standard tools, zainstalować biblioteki referenz\INSTALL zaznaczając update Ediabas i INPA, zostaną zainstalowane biblioteki

w Ediabas\ECU

-INPA\cfgdat

-INPA\sgdat

Po całej instalacji wejść do katalogu C zmienić nazwy Ediabas na Ediabas-sss i do EC-APPS\INPA i zmienić nazwę INPY na INPA-sss (aby podczas instalacji nowej wersji Standard TOOLS 2.12 ich nie wykasować

Zainstalować Standard Tools 2.12 cały

-skopiować lub wyciąć wszystkie pliki ze starego Ediabas-sss\ECU (tylko ECU) i nadpisać je do nowego Ediabas\ECU i to tylko te które brakuje żadnego nie zmieniać !!!

Proszę wybaczyć małą edycję uproszczenie (tamta wersja też jest dobra, ale ta łatwiejsza):

wejść do katalogu EC-APPS zmienić nazwę nowej INPY na np. INPAnowa lub ją usunąć (chwilowo lepiej można zatrzymać)

(można zamienić BIN ale nie jest to konieczne)

 

-starej wersji w katalogu EC-APPS\ INPA-sss zmienić nazwę na INPA i wszystko gotowe

 

Mamy zainstalowany Ediabas 7.3.0 i INPE 5.02 działającą na WIN64 bit i można teraz uzupełniać biblioteki w NCSEXPER lub do programowania WINKFPT, który o niebo lepiej działa w środowisku 64bit niż ze starszej wersji Standard TOOLS 2.3.0 z 2004 roku lub nawet 2.11 z 2009 roku

Reszta instrukcji jest bardzo dobra :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

NCSEXPER 4.0.1 na WINDOWS 7/8 64BIT

A żeby był jeszcze NCSEXPER to podczas instalacji pierwszego Standard Tools 2.3.0, to oprócz Ediabasa INPY odznaczany do zainstalowania jeszcze NCSEXPER

(będzie to 16bit wersja 3.0.8 nie będzie działać w środowisku 64BIT, ale będą biblioteki)

-przed instalacją nowego STANDARD TOOLS 2.12 zmieniamy nazwe NCS na NCSEXPERstary (wtedy razem z Ediabas i INPA)

-instalujemy Standard Tools 2.12 odznaczamy do instalacji wszystkie 4 składniki

-Ediabas (wersja 7.3.0)

-NFS (wersja 5.2.9)

-INPA (wersja 5.06)

-NCSXPER (wersja 4.0.1)

 

Po instalacji podmieniamy biblioteki do nowego NCSEXPER 4.0.1

BIN -nic nie zmieniamy (lub jak mamy NCSEXPER.exe w wersji angielskiej lub zmienimy za pomocą HEX edytora jak instrukcji wyżej można edytować profile

-jeśli chcemy to HEX edytor W linii 0000F3E0 zmieniamy 74 na 75 i zapisujemy. plik NCSEXPER.exe i wtedy bez podania hasła klikamy OK)

 

CFGDAT- zamieniamy zmieniając podczas kopiowania plik NCSXPER aby była wersja angielska

DATEN- kopiujemy ze starego (NCSXPERstary \ DATEN wszystkie pliki i zapisujemy w DATEN jeśli będzie plik taki sam to go nie kopiujemy i nie zmieniamy.

PFL- Tu nic nie kopiujemy (niestety jak nie potrafimy edytować to trzeba zdobyć gotowe profile)

SGDAT- kopiujemy ze starego (NCSXPERstary \SGDAT wszystkie pliki i zapisujemy w nowym SGDAT jeśli będzie plik taki sam to go nie kopiujemy i nie zmieniamy.

 

STDAT- nic nie kopiujemy (proszę nie pomylić z tym co wyżej jest)

TAB- kopiujemy ze starego (NCSXPERstary \TAB wszystkie pliki i zapisujemy w TAB jeśli będzie plik taki sam to go nie kopiujemy i nie zmieniamy.

Gotowe mamy NCSEXPER w wersji 4.0.1 działającego w 64bit Windows

-usuwamy NCSEXPERstary (można wycinać)

-jeśli chcemy aktualizować SP-Daten to robimy to za pomocą BMW Coding TOOL 2.4.0 (oczywiście jak mamy całe SP-DATEN to Coding tool sam wszystko zapisze i nie musimy się tak bawić aby były wszystkie modele w NCS, pojedynczy model też można aktualizować)

Opublikowano

Witam bo juz zgupłem może mi ktoś podać konkrety link potrzebna mi jest inpa najlepiej z spolszczniem do win 8 64bity bez zadnych kombinacji.

 

Kupiłem kabel i dodali mi płytę do kabla tak jak by ktoś w 2014 roku używał cd-roma większość sprzętu już go dawno nie posiada;/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego na Win 8 64 bit to niestety tak trzeba się pomęczyć lub jak ma ktoś gotowca to tylko instalujesz Standard Tools 2.12 można ze zgodnością z Win 7 lub to co Ci zaproponuje wszystko na next, next itd. STD:OBD odznaczyć USB serial port i wkleić gotowca, jak chcesz to ja stworzyłem takiego gotowca wpisujesz tylko C:\ i wypakuj klikasz tak zamień wszystkie i gotowe nawet z tłumaczeniem Menu po Polsku w interfejsie ustawiasz COM1 i finał, jest tutaj (link nie dostępny )nawet z NCS 4.01 instrukcja w środku. (tutaj też jest DDE7N47 ale z to N47 177KM 2007rok)

Jak masz nowsze E90 np. z DDE7 N47 z końca produkcji to lepiej z INPA FXX lub ode mnie INPA EXX tylko jest bez tłumaczenia Menu po angielsku, sterowniki pewnie po niemiecku, ale też gotowiec z NCS 4.0.1

Lub tutaj INPA_FXX ale bez NCS tylko Ediabas i INPA http://chomikuj.pl/mlodzik1/BMW+SP-Daten/sp-daten+49.0+E89

Opublikowano

zrobilem wszystko wedlug filmiku, sprawdzilem pod instrukcją młodzika, skopiowalem obd.ini i ediabas.ini spod filmiku na 3 stronie i inpa smiga na win 7 64bit Wielkie dzięki, ale nie moge sobie skasowac inspekcji oleju jakies bledy wyskakuja, ale tym sie nie martwie, bledy zczytuje kasuje :)

Tylko jeżeli można to chciałbym aby ktos sie podzielil spolszczeniem do INPY bmw e39 pozdrawiam :)

 

A i jeszcze pytanie dlaczego w inpie jak wlącze status live to mam tylko analog 1 i analog 2, i tam nie moge znalezc wartosci przeplywomierza i ew turbiny...

Dzieki za odpowiedzi ;)

Opublikowano

Witam

 

Na początku chciałbym bardzo podziękować wszystkim którzy tu aktywnie doradzali w tym wątku, udało mi się odpalić wszystko na Windows 8 64bit :)

Od siebie mogę dodać, że dziś przeglądając różne fora natknąłem się na forum zagraniczne, na którym ktoś udostępnił plik aby NCS był po angielsku: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=832476 . O dziwo, jak podmieniłem te pliki i otworzyłem ncs z nowego pliku .exe to mogłem editować profil wpisując hasło: repxet, wcześniej nie było takiej możliwości- nic się nie wyświetlało po wpisaniu hasła.

 

Aczkolwiek inpa:

 

- co do języka, próbowałem podmienić pliki ogólnodostępne na chomikuj spolszczające menu inpy jednakże nie chciała ona odpalić na nich, wyskakiwał jakiś błąd także jestem skazany na ten język co jest, bo przeglądając wątek, nikt nie dał konkretnych wskazówek co do zmiany języka..

 

- pytanie główne jest odnośnie tego, że nie mogę znaleźć w tej inpie takiej zakładki w której mógłbym sprawdzić przepływomierz.. Chodzi mi o tą gdzie są pozycje: zadane/rzeczywiste wartości.. Widzę, że kolega wyżej też szuka tej zakładki chyba.. Ta wersja inpy tego nie posiada ?

 

Dzięki z góry za pomoc i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnośnie NCSEXPER.exe w wersji angielskiej plus edycja profili, to się zgodzę jest OK tylko podczas kodowania nie działają przyciski funkcyjne od F1 do F6

i to trochę utrudnia kodowanie w samochodzie.

Spolszczenie Menu to tylko zamieniasz pliki w C:\EC-APPS\INPA \CFGDAT zamieniamy tylko pliki z samochodami czyli, E39.ENG , E46.ENG , E53.ENG E60.ENG E65.ENG

E87.ENG E90.ENG jeśli INPA jest w wersji angielskiej i może któryś OLD.ENG lub MINI i serii Z z końcówkami ENG dla wersji angielskiej lub GER dla wersji niemieckiej

Opublikowano

Ja działałem zgodznie z instrukcja wszytko ładnie elegacko tylko pierwsza rzecz jest taka że mam to po poslku a miało być po angielsku? Mi to nie przeszkadza ale czemu sie tak zrobiło nie wiem a druga najważniejsza jak poznać czy program pracuje w ogóle? podłaczam kabel daje co kolwiek i dostaje taki komunikat

 

http://s3.postimg.org/bansckwbl/tamtam.png

Opublikowano
O ile się nie myle to takie coś wyskakuje jak jest brak komunikacji, czyli nie łączy ci się komputer z samochodem.
Opublikowano
Witam jest ktoś co by mi zainstalował inpe na kompie windows 7

 

sam to zrobisz, widzisz moj post kilka wyżej? zrob tak jak ja, naprawde nie trzeba miec zadnych specjalnych umiejetnosci zeby to zrobic... pierwszy raz 30 min powoli i ze zrozumieniem i wszystko gotowe :)

Opublikowano

Witam zainstalowałem wszystko jak na filmiku i w instrukcji mam taki sam problem ze niechce mi się połączyć z autem jakieś pomysły windows 7 starter 32 bity

Kabel wynajduje mi jako usb 2.0 -Ser! jak dodaje sterowniki podane w instrukcji pierwsza strona to niechca sie dodac :|

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ale, wyjaśnij dokładnie, co nie chce Ci się dodać, jaki błąd podaje Ci INPA, czy instalacja Standard tools się powiodła, czy dopiero podczas instalacji bibliotek z pliku referenz, zgłasza problem, że uszkodzone archiwum instalatora, czasami podczas rozpakowywania uszkadza się oryginalne archiwum INPY, jak rozpakowywałem IZARC to mi też uszkadzało archiwum, napisz jaką inpe ściągnąłeś czy to Instalator 10.0.5 może 10.04 albo 10.02 plus Update które zawsze wychodzi dobrze, Do E90 to 5.02 (z instalatora 10.0.4 i 10.05 najlepiej z Update), na WIN 7 32bit to każda INPA 5 powinna chodzić (32bit-towa)

Może interfejs źle ustawiłeś porty COM i LPT (COM?) nie wiem czy wiesz ale Interfejs dwukrotnie się instaluje, raz jako USB, a za drugim razem jako USB serial Port (COM ?) (nr portu musi się zgadzać z tym który jest w Ediabas\ BIN plik OBD tam jest nr portu (tylko dla INPY 5), muszą być takie same jak ma interfejs),

czasami zostają śmiecie z poprzednich instalacji Inpy np. NCSEXPER$$$ i przez takie coś instalacja się nie powiedzie dlatego że jest konflikt, oryginalne nie mają możliwości zamiany plików . Oczyść przed instalacją wszystko co dotyczy INPY Ediabas EC-APPS NCSEXPER NCSEXPER$$$ NFS-Backup Entwicklungsdaten fahrzeug.dat żadnej INPY w menu Start też (chociaż to raczej nie przeszkadza)

Opublikowano
piot5rek widze ze opanowales temat INPA :)

Po prostu jak czegoś nauczyłem się na własnych błędach to nie widzę problemu uchronić przed tymi błędami innych :) Pewnie za to mnie życie nie raz kopnie, bo tak jak np. na studiach dzieliłem się z ludźmi swoimi spostrzeżeniami i wnioskami, a oni skrywali to co udało im się zrobić, żeby jako pierwsi polecieć do prowadzącego i dostać 5. Jak to mówią po trupach do celu.

Opublikowano

Elegancko, zainstalowałem tylko jutro dopiero sprawdzę czy hula. Jednak mam pytanie jedno, może nie zrozumiałem, a może odpowiedź jest zbyt oczywista, mianowicie wykonując kroki:

Skopiuj wszystkie pliki z

 

49.0_sp-daten_E89_lite\ECU (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\EDIABAS\ECU

 

49.0_sp-daten_E89_lite\DATEN(LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN

 

49.0_sp-daten_E89_lite.rar \DATEN (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN\E89 (jeśli chcecie inne auta niż E89 to ściągacie inną wersję SP-daten (np. do E46) i tworzycie katalog np. E46, a z resztą postępujecie analogicznie.

 

49.0_sp-daten_E89_lite\SGDAT do C:\NCSEXPER\SGDAT

 

to mogę tylko dla jednego typu? (mam E36 i sp - daten też E36, czy może nie warto tych wrzucać, a nowsze?) Czy mogę sp-daten wrzucić również od E46 i E39? tylko czy wrzucać to luzem (dane po kolei: ECU, DATEN, SGDAT) i tworzyć folder dla odpowiedniego Exx czy może tylko DATEN i tam wrzucić luzem i do folderu Exx to samo? Wyjdzie, że będę miał kilka folderów w DATEN, czyli E36, E39 i E46. Można tak czy nie?

Dzięki z góry za odpowiedź

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W folderze NCSEXPER\ Daten są foldery E36 E38 E39 E46 E53 E60 E65 E70 E83 E85 E89 K1X K24 R50 R56 RR1 dla wszystkich modeli nie można wrzucać plików np. w folderze E36 innych plików z innego modelu,

A już pisałem po co się tak męczyć BMW CODING TOOL 240 samo nadpisuje w całym NCS jak masz SP-DATEN to uruchamiasz CODING TOOL

w dziale SP-DATEN (po prawej stronie) -

-klikasz select SP-source

-w SP-DATEN które ściągnąłeś wybierasz model samochodu np. dla Ciebie E36 (dla innych np. E89 (dla E84 E87 E90) tylko jeden wybierasz za każdym razem,

ale można mieć wszystkie samochody w NCSEXPER \DATEN

- i klikasz Update SP-DATEN

Gotowe wszystko same się nadpisze do twojego i tak samo dla wszystkich modeli BMW będzie to co potrzebne i tam gdzie potrzebne

Coding Tools w Systemach Windows wyższych niż XP uruchamia się ze zgodnością z XP SP3

 

-jak jest pusty katalog DATEN to zapyta czy utworzyć nowy folder np. E36 oczywiście się zgadzamy na to

-jak zapyta czy zachować stare pliki to możesz zrezygnować (jak byś przy każdym modelu zostawiał stare to twoja INPA miała by kilka GB)

 

-oczywiście profile w PFL trzeba zdobyć i wkleić, chyba że ktoś ma modyfikowany NCSEXPER.exe którym można edytować profile, w takiej sytuacji sam sobie je stworzy

-aby dolne przyciski były po angielsku, to trzeba wrzucić do NCSEXPER/CFGDAT plik NCSEXPER.txt z wersji angielskiej, nadaje się z wersji 3.0.8

 

 

Tylko jak masz w INPE angielską i masz błędy po angielsku, to po aktualizacji SP-DATEN Ediabas \ECU błędy będą po niemiecku (w przypadku aktualizacji NCS z SP-DATEN to konieczność ).

Ale jak masz FXX to nie istotne, i tak masz błędy i większość sterowników po niemiecku (pliki IPO w INPA\sgdat)

Opublikowano

Ok, Coding Tool już mam tylko jest taka sprawa, że po zainstalowaniu INPA FXX nie mam w NCSEXPER\ Daten tych folderów, musiałem dodać ręcznie.

Pytanie czy mam te pliki wrzucać tylko do folderów oznaczonych jako E36, E39, E46 itp czy dodatkowo też luzem do folderu głównego DATEN?

Profile te co mam od mlodzika mogą zostać po tej aktualizacji?

Z kolei w plikach językowych ma dok'sy z rozszerzeniem .GER i .ENG - mogą zostać dwa czy jedno wyrzucić?

Ma ktoś może "sznurek do SP - DATEN full poza chomikiem? nie mam aż takiego transferu na 15 gB

Wart aktualizować poprzez coding tool czy lepiej ręcznie wyczyścić i powklejać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nic nie wrzucaj do daten, nawet folderów nie musisz tworzyć , sam sobie utworzy, nadpisze to co potrzeba, cały folder do daten np. E36 i wyrzuci kilka plików

poza E36 w daten (a, nie całe daten z E36), zresztą podczas tworzenia będziesz widział, zrób update tylko jednego i zobaczysz co jest w daten, zapisze jeszcze w sgdat i NFS\sgdat i w Ediabas\Ecu, pozostaje Ci tak jak pisałem tylko profile i jak chcesz mieć po angielsku to w CFGDAT zmieniasz plik NCSEXPER.txt i tyle.

To jest specjalna aplikacja, do pustego ncs, aby aktualizować z SP-DATEN, przecież większość mechaników to nie są informatycy, później jak będziesz miał nowsze SP-DATEN to też tylko UPdate i tyle. :D

EDIT: Tylko trzeba zachować strukturę plików oryginału SP-DATEN\ modele BMW czyli SP-DATEN\E36 , E46, E53 E60 itp. oczywiście może być tylko jeden tylko aby ścieżka się zgadzała, jak na filmie.

 

-profile pozostaną po aktualizacji w PFL

-po co ci całe SP-daten wystarczy tylko 1 model tylko te co potrzebujesz.

jak chcesz to możesz sobie ściągnąć gotowy NCS 4.01 ze wszystkimi modelami http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/NCS+4.0.1

-dla ciebie idealny plik NCSEXPER 4.0.1 SP-DATEN V32.rar tylko 20MB i masz wszystko (tak naprawdę to jest SP-Daten V42) masz tam modele nawet E31 E32 E34

-sprawdzone działający (kiedyś jak będziesz miał auto powyżej 2009 to sobie zaktualizujesz SP-DATEN nowszym. Coding-Tool się przyda do zmiany pliku FSW_PSW.TRC i zapisaniu go jako FSW_PSW.MAN

Edytowane przez Din76
Opublikowano

Witam.

 

Jestem na tym forum nowy, więc proszę o wyrozumiałość.

Proszę o poradę. Mam BMW e61 z 09.2004. 2,5d.

Kupiłem interfejs OBD II i co dalej?

Przerobiłem już chyba z 8 instalacji INPY w różnych konfiguracjach, na różnych kablach, różnych virtualkach.

Czytałem instrukcję nervusa, ściągnąłem gotowe maszyny wirtualne i praktycznie nic. (czasem mogę wejść do jakiegoś modułu -ale do silnika ani razu mi się nie udało, nawet na początku te czarne kropki nie zapalają się ani na bat a ni na zapłonie tylko z lewej strony migają)

Czy mógłby mi ktoś napisać jaką wersję INPY powinienem zainstalować? Ewentualnie podesłać jakiś link.

Czy bezpośrednio na systemie W7 x64 czy na maszynie wirtualnej?

Albo ktoś może w wawie by mi troszkę pomógł, nakierował ;)

 

Dziękuję i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tu masz na Win 7 64 bit dla twojego samochodu obsługuje model do 2008 roku, ale zaletą jest że jest w całości po angielsku łącznie z błędami

http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/INPA+5.02+ENG+MENU+PL+WIN64bit

Instrukcja jest w środku i możesz pobrać film jak ja zainstalować

jest to cały zestaw nic więcej nie musisz pobierać plik INPA 5.02 Update Menu PL NCS 401 Standard tools 2.12 Win 7 8 64bit

i film Instalacja INPA 5.06 gotowiec .rar

bez żadnych wirtualnych maszyn, prosto na system Windows

wcześniej musisz zainstalować interfejs, zgodnie z instrukcja producenta instaluje się podwójnie i wybiera się sterowniki z listy (płyty CD lub określonej lokalizacji

raz jaku USB a drugi raz jako USB serial port (Com1) będzie widoczny tylko w czasie jak podłączysz do portu USB

Edytowane przez Din76
Opublikowano
Witam.

 

Jestem na tym forum nowy, więc proszę o wyrozumiałość.

Proszę o poradę. Mam BMW e61 z 09.2004. 2,5d.

Kupiłem interfejs OBD II i co dalej?

Przerobiłem już chyba z 8 instalacji INPY w różnych konfiguracjach, na różnych kablach, różnych virtualkach.

Czytałem instrukcję nervusa, ściągnąłem gotowe maszyny wirtualne i praktycznie nic. (czasem mogę wejść do jakiegoś modułu -ale do silnika ani razu mi się nie udało, nawet na początku te czarne kropki nie zapalają się ani na bat a ni na zapłonie tylko z lewej strony migają)

Czy mógłby mi ktoś napisać jaką wersję INPY powinienem zainstalować? Ewentualnie podesłać jakiś link.

Czy bezpośrednio na systemie W7 x64 czy na maszynie wirtualnej?

Albo ktoś może w wawie by mi troszkę pomógł, nakierował ;)

 

Dziękuję i pozdrawiam

 

Przerobiles 8 instalacji INPY, ale od początku tematu chyba skrupulatnie nie czytales.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Dzieki bardzo dino76!

Nadal nie jest tak jak by sobie tego życzył, ale i tak jest o niebo lepiej.

 

 

Przerobiles 8 instalacji INPY, ale od początku tematu chyba skrupulatnie nie czytales.

Młodzik18 to nie jest tak, że nie czytałem od początku. Naczytałem się tylu instrukcji instalacji inpy ile jej wyszło wersji. Nie wiem dlaczego nie zadziałała mi twoja metoda.

Pobrałem wszystko o czym pisałeś i nadal nie mogłem wejść do większości modułów, że o tym pogańskim języku nie wspomnę.

Staram się nie prosić o pomoc jak jej nie potrzebuję. Najgorsze było to, że nie wiedziałem czy to kabel trafiony, instalka, czy ja robię coś źle.

Jak znajdę wystarczająco dużo mocy to spróbuje jeszcze raz twoją metodę użyć!

 

Jeszcze raz dziękuję za pomoc przy instalacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.