Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aktualizacja bibliotek krok po kroku. Może w takiej formie będzie bardziej czytelne i zrozumiałe.

 

1) Wypakuj pliki z SP_DATEN 50.2.rar.

2) Skopiuj pliki z SP_DATEN 50.2\EXX lub FXX\ECU do C:\EDIABAS\ECU.

3) Utwórz folder np. E46* (w zależności do jakiego modelu aktualizujemy biblioteki) w C:\NCSEXPER\DATEN.

4) Skopiuj pliki z SP_DATEN 50.2\EXX lub FXX\DATEN do C:\NCSEXPER\DATEN i do C:\NCSEXPER\DATEN\E46* (w zależności do jakiego modelu aktualizujemy biblioteki).

5) Skopiuj pliki z SP_DATEN 50.2\EXX lub FXX\SGDAT do C:\NCSEXPER\SGDAT.

Opublikowano

POMOCY RĘCE MI JUŻ OPADAJĄ :zakrecony:

Zainstalowałem INPA według opisu z chomika młodzik,inpa hula jak ta lala,a ncs [BAD] :mur:

LOAD PROFILE - REVTORS NCS EXPERT PROFILE - OK - VIN\ZCS\FA - ZCS\FA f.ECU - wybieram E46 i ...koniec

Wywala mi błąd "CHASSIS is faulty" i to:

 

[11:39:05.870] [2014-01-03] [sERIE] 1020 Error CDH.C CDHGetCodierBaureihe 2

[11:39:05.870] [2014-01-03] [sERIE] Datei konnte nicht zum Lesen geoeffnet werden

 

[11:39:05.879] [2014-01-03] [sERIE] 1000 Error CDH.C CDHSetBaureihe 2

[11:39:05.879] [2014-01-03] [sERIE] Fehler E46

 

[11:39:05.890] [2014-01-03] [sERIE] 1000 Error COAPI.CPP coapiSetBaureihe 2

[11:39:05.890] [2014-01-03] [sERIE] Fehler E46

 

POMOCY!!!

Opublikowano

Skasuj wszystko z katalogu work, zostaw tylko pusty plik man

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 4

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
[...]POMOCY RĘCE MI JUŻ OPADAJĄ [...]

Domyślam się, że nie wyłączyłeś ukrywania rozszerzeń plików i stworzyłeś plik FSW_PSW.MAN.txt (jeśli tworzyłeś plik notatnikiem).

 

Instrukcja jak to zrobić:

http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows/show-hide-file-name-extensions#show-hide-file-name-extensions=windows-7

 

Zrobiłeś tak jak w instrukcji:

[...]

3) Utwórz folder np. E46* (w zależności do jakiego modelu aktualizujemy biblioteki) w C:\NCSEXPER\DATEN.

4) Skopiuj pliki z SP_DATEN 50.2\EXX lub FXX\DATEN do C:\NCSEXPER\DATEN i do C:\NCSEXPER\DATEN\E46* (w zależności do jakiego modelu aktualizujemy biblioteki).

[...]

?? Może być w tym problem jeśli tak nie zrobiłeś.
Opublikowano
Dzięki, już działa :D

Co pomogło?

Mimo to nadal nie mogę zakodować np. migania kierunków,wszystko robię według instrukcji i nic.

W jakim module robisz kierunki? Robi się to w module komfortu GM5. DRL robiłeś w ALSZ i podejrzewam, że kierunki też w tym chciałeś zakodować?

 

Teraz ogólny przewodnik jak kodować w NCS, który ja osobiście polecam i który na 100% zadziała w nowszych BMW jeśli ktoś kiedyś sobie je kupi :P Przez Basic functions jest za dużo problemów i błędów.

 

Polecam kodowanie w takiej kolejności:

NCS_EXPERT

 

1. File / Datei

1.1. Load profile / Profil laden

 

2. VIN/ZCS/FA [F1]

 

3. ZCS/FA f. ECU [F3]

3.1. Chose CHASSIS

3.2. Chose ECU

 

4. Back [F6]

 

5. Process ECU [F4]

5.1. Choose ECU

 

6. Read ECU [F4]

6.1. Pojawi się okno NETTODAT.TRC. Okno należy zamknąć i nic w nim nie grzebać.

 

7. Wchodzimy do C:\NCSEXPER\Work

7.1. Kopiujemy plik FSW_PSW.TRC. Modyfikujemy go i zapisujemy w C:\NCSEXPER\Work jako FSW_PSW.MAN

 

8. Job / Change Job [F2]

8.1. Choose job: wybieramy SG_CODIEREN! -> to jest bardzo ważne i tak ma być ustawione, bo po Read ECU typ pracy zmienia się na CODIEREN_LESEN.

 

9. Włączamy zapłon. Ja zawsze włączam zapłon przed wyegzekwowaniem kodowania, bo np. moduł świateł u mnie wywalał błąd, że nie może się połączyć, a np. GM5 wykonał kodowanie bez zapłonu - kluczyk był w pozycji 1. Dla pewności włączyć. Kodowanie trwa max 5 sek więc bateria nie padnie.

 

10. Execute job [F3]. NCS po prawidłowym kodowaniu nie wyrzuca dodatkowego komunikatu. Jak pojawi się jakieś okno dodatkowe to na 99% nic nie zakoduje. Jedyne co przy procesie pojawi się komunikat Coding ended. Ważne żeby nie wyłączyć NCS podczas Coding aktiv. Polecam dobrze śledzić co się dzieje w programie.

 

Czemu polecam kodowanie przed Read ECU, a nie Basic functions? Bo np. u mnie na kablu K+DCAN wywala błąd i źle eksportuje plik FSW_PSW.TRC, bo NCS odczytuje zły CODERINDEX. Objawia się to błędem COAPI 2041. Problem leży chyba w kablu, bo na zwykłym interfejsie, który kiedyś pożyczyłem normalnie szło przez Basic functions. Drugą wadą Basic functions jest to, że jak eksportowałem na tym innym interfejsie, który nie wywalał błędu np. plik dla modułu świateł to eksportowało mi plik .TRC z wieloma funkcjami, których mój moduł świateł, który ma CI.35 nie obsługiwał (czytał chyba wszystko co było dostępne w SP_DATEN). M.in. jedno naciśnięcie manetki kierunku powoduje 3 mignięcia kierunkowskazu. Jest to funkcja dostępna od CI.36, a ja mam CI.35. Przy eksporcie przez Read ECU mamy tylko te funkcje, które obsługuje nasz moduł ze swoim CI (Coderindex). Wtedy od razu wiemy, że nasz moduł nie ma jakiejś funkcji i nie będziemy tracić czasu na bezsensowne klepanie funkcji, która i tak nie zadziała.

 

Jeśli moje przypuszczenia się sprawdzą i kolega chciał zakodować kierunki w ALSZ to jest to kolejny dowód ułomności Basic functions. Bo ta opcja wywala chyba plik .TRC całego auta. Przy READ ECU czyta tylko to co tyczy się modułu nas interesującego. I jak by kolega wszedł przez Read ECU do ALSZ to nawet by nie znalazł opcji dotyczących migania kierunków.

Opublikowano
Witam,takim moim skromnym zdaniem cały plik TRC pojawi się jeżeli po wykonaniu 5 pkt. w głównym oknie mamy wypisane wszystkie moduły(nie wiem czemu ale zdarzało mi się to),jeżeli widnieje tylko jeden ten co wybraliśmy np GM5 to plik TRC powinien mieć zapis tylko tego modułu.Przynajmniej u mnie tak to zaobserwowałem,a zawsze robię przez opcje F5 Basic functions.Ale nie powiem znowu się coś człowiek dowiedział :D
Opublikowano

Udało mi się wreszcie zakodować co nieco,tzn. drl,pikanie i miganie kierunkami.

Podoba mi się funkcja otwierania szyby na 2x,ale chyba nie ma u mnie takiego udogadnienia :| ,

 

DZIĘKI WIELKIE ZA POMOC I WYROZUMIENIE :clap: :clap: :clap:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

 

Teraz ogólny przewodnik jak kodować w NCS, który ja osobiście polecam i który na 100% zadziała w nowszych BMW jeśli ktoś kiedyś sobie je kupi :P Przez Basic functions jest za dużo problemów i błędów.

 

Polecam kodowanie w takiej kolejności:

NCS_EXPERT

 

1. File / Datei

1.1. Load profile / Profil laden

 

2. VIN/ZCS/FA [F1]

 

3. ZCS/FA f. ECU [F3]

3.1. Chose CHASSIS

3.2. Chose ECU

 

4. Back [F6]

 

5. Process ECU [F4]

5.1. Choose ECU

 

6. Read ECU [F4]

6.1. Pojawi się okno NETTODAT.TRC. Okno należy zamknąć i nic w nim nie grzebać.

 

7. Wchodzimy do C:\NCSEXPER\Work

7.1. Kopiujemy plik FSW_PSW.TRC. Modyfikujemy go i zapisujemy w C:\NCSEXPER\Work jako FSW_PSW.MAN

 

8. Job / Change Job [F2]

8.1. Choose job: wybieramy SG_CODIEREN! -> to jest bardzo ważne i tak ma być ustawione, bo po Read ECU typ pracy zmienia się na CODIEREN_LESEN.

 

9. Włączamy zapłon. Ja zawsze włączam zapłon przed wyegzekwowaniem kodowania, bo np. moduł świateł u mnie wywalał błąd, że nie może się połączyć, a np. GM5 wykonał kodowanie bez zapłonu - kluczyk był w pozycji 1. Dla pewności włączyć. Kodowanie trwa max 5 sek więc bateria nie padnie.

 

10. Execute job [F3]. NCS po prawidłowym kodowaniu nie wyrzuca dodatkowego komunikatu. Jak pojawi się jakieś okno dodatkowe to na 99% nic nie zakoduje. Jedyne co przy procesie pojawi się komunikat Coding ended. Ważne żeby nie wyłączyć NCS podczas Coding aktiv. Polecam dobrze śledzić co się dzieje w programie.

 

Czemu polecam kodowanie przed Read ECU, a nie Basic functions?

 

piotrek ja zawsze od poczatku koduje przez Read ECU, bo to jest najlatwiejszy i najszybszy sposob kodowania, a po drugie ja mam zmieniany modul swiatel i nie zmienialem w nim VINu, wiec przez F5 Basic Function musialbym za kazdym razem zmieniac CI31 na CI36 bo taki mam po wymianie...

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano

witam

cytuje Mlodzika...

1) Instalujemy Standard Tools 2.12 / w trakcie wybieramy wszystko tak jak leci, a pod koniec odhaczamy ptaszka "USB to serial adapter" - będzie to widoczne pod spodem COM1. To tyle, kompa nie trzeba restartować.

 

bede dopiero instalowal... od mlodzika

jesli instaluje pod mojego iCom to w hardware wybieram ? REMOTE ?

to leci po LAN ip

dzieki

Opublikowano
witam

cytuje Mlodzika...

1) Instalujemy Standard Tools 2.12 / w trakcie wybieramy wszystko tak jak leci, a pod koniec odhaczamy ptaszka "USB to serial adapter" - będzie to widoczne pod spodem COM1. To tyle, kompa nie trzeba restartować.

 

bede dopiero instalowal... od mlodzika

jesli instaluje pod mojego iCom to w hardware wybieram ? REMOTE ?

to leci po LAN ip

dzieki

 

W pliku EDIABAS zamiast STD:OBD musi być REMOTE i wpisany adres IP icom'a.

Oczywiście wcześniej pobierz sobie iTool Radar.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

dzięki Mlodzik18

a co do tego itoolradar to już probowałem wszystkiego na obu win7/8 java 32bit oraz 64bit i nic zawsze na początku instalki wyskakuje bład i koniec, już czytałem że wiele osób ma ten sam problem co ja ,ale bez wyrażnego rozwiązania... będe musiał poradzić sobie bez tego narzędzia...

AAA i tu pojawia się pytanie co do ip bo mam chińczyka ktory dobrze lata na VM ista p/d wiec ktorego ip mam użyć bo tak w instalce pojawia się kilka...

VMware ustawiałem : IP 192.168.0.120

Default gateway 192.168.0.1

Subnet mask 255.255.255.0

 

a przez przegladąrke www zawsze przed sprawdzam czy połączenie między lapkiem a icom jest dobre pod tym ip 169.254.92.38:60080/ ewentualnie loguje sie pod tym ip jak zmieniałem firmware icom (ps zawsze sprawdzam polaczenie bo już miałem raz problemik ze diody LAN w icom świecily ale brak bylo łacznosci ? ale rozwiązałem zagadke bo gniazdo LAN miałem uwalone blaszki (piny) byly już wyrobione i POWER leciał po kablu a DANE nie)

dzięki

Opublikowano

INPY, NCS i WinKFP raczej bez użycia itool radara nie uruchomisz. Spróbuj użyć easyconnect. Jeżeli jestem w błędzie to mnie poprawcie.

U mnie na win7 itool radar działa bez problemu.

NCS, INPA, WINKFP, ESYS, ISTA nie są mi obce.

Retrofity, kodowanie i programowanie to moja codzienność.

Masz problem to dzwoń. TEL: 502-372-555

Opublikowano
Dzieki Nerwus , o to nieładnie a myślalem ze polecę na skróty a wiec powalczę jeszcze z tymi itool radar i easyconnect, moze coś sie urodzi...
Opublikowano

doszłem z tym itool radar

nigdzie nie bylo informacji Najważniejszej! że wymagane jest wypakowanie i instalacja tylko i Wyłącznie na partycji systemowej dysku C:Program files (NIE x86 ani temu podobne)

przeszukalem różne fora zagraniczne i tam na jednym ktoś napisał tą ważną uwage o " c: Program Files "

Opublikowano
Ja przy instalacji nie zmieniałem katalogu, tylko poszło do sugerowanego. Widać zmiany nie są wskazane.

NCS, INPA, WINKFP, ESYS, ISTA nie są mi obce.

Retrofity, kodowanie i programowanie to moja codzienność.

Masz problem to dzwoń. TEL: 502-372-555

Opublikowano

Można zainstalować.

Ja osobiście polecam kabel od viakena. Mam od roku i nigdy nie było z nim problemu. Chłopaki też pomogą telefonicznie.

 

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=2306530&string=Interfejs+USB+BMW+K+D-CAN+GT1+%2B+INPA+DIS+OBD2&search_scope=userItems-2306530

NCS, INPA, WINKFP, ESYS, ISTA nie są mi obce.

Retrofity, kodowanie i programowanie to moja codzienność.

Masz problem to dzwoń. TEL: 502-372-555

Opublikowano
a to ja mam problem posciagalem wszystko od mlodzika i chce standard tools zainstalowac ma win 8 i mi wyskakuje ze powinien byc xp. transfer poszedl w bloto :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.