Skocz do zawartości

Instalacja i konfiguracja INPA, NCS Expert - Windows 7,8,10


Rekomendowane odpowiedzi

Ponowna instalacja z dysku C i nie zaznaczanie ptaszka przy instalacji to toola. Dodatkowo nowe sp 52. I działa.

Wiece co jest przyczyną że co jakiś czas nie używania kabla zmienia on numer com. Wtedy jak widzę że nie łączy muszę w menedżerze urządzeń zmienić na ten co w pliku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem wszystko pięknie działa.

Mam tylko pytanie bo główne menu jest po eng a jak się zagłębimy dalej w funkcje jest już pod DE.

Wie ktoś może co trzeba zmienić żeby wszystko było po eng?

Kiedyś miałem jakaś wersje 5 i tam tak było ale nie mogę jej znaleźć.Plik ini mam ustawiony na eng.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Zakupiłem interface (firma Viaken o ile się nie mylę) dobre 2 lata temu i przyznam że nie użyłem go ani razu. Chciałem sprawdzić sobie błędy niby wszystko robię wg instrukcji ale chyba coś mi nie gra.

Pobrałem dane dla E60 - 'sp-daten 54.0 E60 FULL'.

Czy po uruchomieniu na 'sucho' czyli bez podłączenia do auta powinny pojawiać się błędy jeśli wskazuje silnik?


Po podłączeniu bateria i zapłon widzę że się zaświeciły, wybieram następnie: Engine > DDE 5.0 For M57 (nie wiem czy dobra pozycja, mam jeszcze do wyboru DDE 6 For M57TOP/M57TU2) po czym widzę komunikat z błędem.

Niestety nie zapisałem sobie.

Po odłączeniu przewodu robiąć test aplikacji na sucho widzę błąd: Gruppendatei: D_motor, D_0012, IFH-0018 INITIALIZATION ERROR. Das programm wird abgebrochen.


Przy okazji błędy są po niemiecku :/ można ustawić język EN lub PL?

Instrukcja ze strony 1.


Pojazd E60 530d 2004.


PS czym różnią się dane FULL vs Lite? Potrzebuję wyłącznie odczytać/skasować błędy.

E60 3.0D 2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdz w c/ediabas/bin/obd i sprawdz jaki jest wpisany port com .Jesli com=1 to tak samo ustawiasz kabel w menedrzer urzadzen. Plus opoznienie na 1.

Sprawdz czy dobrze zainstalowales inpe, potem wlacz programik sprawdzający rejestr, obdsetup i zobacz czy wszystko jest na ok.

To tak na początek.

sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdz w c/ediabas/bin/obd i sprawdz jaki jest wpisany port com .Jesli com=1 to tak samo ustawiasz kabel w menedrzer urzadzen. Plus opoznienie na 1.

Sprawdz czy dobrze zainstalowales inpe, potem wlacz programik sprawdzający rejestr, obdsetup i zobacz czy wszystko jest na ok.

To tak na początek.

 

Jeśli chodzi o port COM i opóźnienie ustawiłęm tak jak mówisz - COM1 + opóźnienienie 1.

Czy OBDTEST mam wykonać na 'sucho' czy po podłączeniu do samochodu?

E60 3.0D 2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podłącz do samochodu , nie panikuj nic się nie stanie to zwykły kabel ,

dopiero testuj

w INPA nie używaj tylko przy teście całego samochodu (F5 i F6) trybu sleep mode , energooszczędnego , i transportowego , nie dotykaj kodów IMA

tylko F2 ident , F3 AIF, F4 błędy (F1 czytaj - F2 kasuj )

nie nadużywać synchronizacji CAS/EWS-DDE/DME

a tak to kożdy moduł możesz sprawdzać

F2 identyfikacja

F3 kodowanie

F4 > błędy > F1 czytaj > F2 kasuj (F3 cień- czytaj , F4 cień- kasuj ale to nie ma znaczenia bardzo )

F5 status > podgląd parametrów na żywo pd F1 > do F8 lub z dodatkiem shift w silniku wtryski turbo itp ...

i tak jest w każdym sterowniku , jak go nie ma to się nie połączysz i nic się nie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem, odpalam, battery/ignition w pozycji ON ale przy połączeniu z jakimkolwiek modułem wywala błąd error#100 SYS-0010 INITIALIZATION ERROR, Functional Jobs'y również nie "czyta". Kabelek K+DCAN z tej stronki https://ibmw.info/ , auto z 11.2008.


Proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Podłącz do samochodu , nie panikuj nic się nie stanie to zwykły kabel ,

dopiero testuj

w INPA nie używaj tylko przy teście całego samochodu (F5 i F6) trybu sleep mode , energooszczędnego , i transportowego , nie dotykaj kodów IMA

tylko F2 ident , F3 AIF, F4 błędy (F1 czytaj - F2 kasuj )

nie nadużywać synchronizacji CAS/EWS-DDE/DME

a tak to kożdy moduł możesz sprawdzać

F2 identyfikacja

F3 kodowanie

F4 > błędy > F1 czytaj > F2 kasuj (F3 cień- czytaj , F4 cień- kasuj ale to nie ma znaczenia bardzo )

F5 status > podgląd parametrów na żywo pd F1 > do F8 lub z dodatkiem shift w silniku wtryski turbo itp ...

i tak jest w każdym sterowniku , jak go nie ma to się nie połączysz i nic się nie stanie

 


Chyba udało mi się odczytać błędy ale nie wiem o co chodzi - wchodzę w silnik -> wybieram model i otrzymuję monit:

Nicht zusammenpassende Version

Fehlfunktion ist moglich!


SGBD Version 5.00 (in INPA)

SGBD Version 12.010

INPA Version 1.070


i przy okazji język zmienia się na angielski - można jakoś uruchomić angielski?


A pytanie dwa w jaki w którym miejscu znajduję się odczyt poziomu ilości paliwa w baku?

Ma problem z nim odczytałem błąd 0x931A HEBELGEBER2. ale nie wiem jak sprawdzić ile jest go w rzeczywistości.

E60 3.0D 2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Czy ktoś może wie o co chodzi. Zainstalowałem Inpe 5.0, połączenie z samochodem (BMW F11) przez Ethernet (system Windows 10). Wszystko pięknie fajnie działa poza tym, że nie da rady inpekscji skasować. Po wejsciu w adaptacje są tylko dostępne F1,F2,F3 i brak możliwości kasowania inspekcji. W polu "Karosserie"jest zakładka "Instrummentenkombi" ,a powinno być chyba "Instrummentenkombi IKE", nie wiem czy może to ma coś z tym wspólnego.

P.S chciałbym sie odrazu przywitać. Jestem nowy na forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ma ktoś pomysł co może powodować taki błąd w INPIE?

http://i66.tinypic.com/27xjw5h.jpg

Po instalacji INPA działa poprawnie, łączę się po kilka razy i jest ok ale za którymś tam razem przy próbie połączenia się z samochodem wywala błąd jak powyżej. Prawdopodobnie po wypięciu kabla i ponownym wpięciu już się nie łączy. Muszę przeinstalować INPE i dopiero działa. COM1 jest cały czas.

INPE mam stąd --> https://ibmw.info/programy/inpa-f/ (mam nadzieję, że mi głowy za reklamę nikt nie urwie), wszystkie pliki w jednym miejscu, bardzo dobry opis instalacji, tylko ten błąd. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Chcialem pobawic sie w kodowanie ncsem i potrzebuje sobie zapisac moj wsad w e46 zey w razie czego niczego nie zepsuc bo nigdy nie wiadomo jak to sie moze skonczyc :D Gdzies kiedys widzialem taki poradnik ale nie moge go znalezc. Moze mi ktos wyjasnic jak to zrobic. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czołem. Panowie pomoc potrzebna.

Kodowałem ncsem po doposażeniu auta w bt, pdc, fla, cruise control i zmienił mi się widok w bc między zegarami. Błędów brak. Wszystko działa. Do vo dodane co trzeba. Fa zapisane w cas i nfrm.

Miałem tak:

950ce9ddae47.jpg

A mam tak:484020e7516d.jpg

Zegary low. E90 lci n47. Przekodowałem kombi pustym manem-bez zmian. Poradzicie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.