Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ze swojej strony opowiem krótko moje doświadczenia z INPA i F30. Otóż nabyłem program poprzez tranfer z internetu, zakupiłem kabel i po krótkiej instalacji wg ponizszej instrukcji :

1) Zainstaluj Standard tools 2.12.

2) Skopiuj folder INPA_Fxx do C:\EC-Apps (np. C:\EC-Apps\INPA)

3) Nadpisz folder EDIABAS z isniejącym już folderem EDIABAS w C:\EDIABAS nadpisz wszystko!

Działa z seriami F i E, jedyne co trzeba zmienić, aby działa z F to:

edycja pliku EDIABAS.ini w c:\EDIABAS\BIN i wpisanie ENET zamiast STD:OBD

udało mi się uruchomić inpę z moją F30.

 

i tutaj zaczęły się schody......

 

Program niestety dla F30 nie obsługuje modułu "karoseria" - nie mam go po wyborze modelu F30, obsługuje natomisat silnik i pierdoły elektroniczne.

Najbardziej zalezało mi na poduszkach, ponieważ po wymianie akumulatora zaświeciła się kontrolka poduszki pasażera i chciałem to we własnym zakresie skasować. Niestety to co daje INPA w wersji jaką posiadam - to nieprzydatne bajery z podglądem parametrów silnika i więc ogólnie kabel, który zakupiłem mogę odsprzedać , nie jestem zadowolony z efektów INPA, bo ich po prostu nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widać że jesteś początkujący w temacie ,

INPA menu ma stare gdzieś z okresu 2007 roku

ktoś utworzył modele dla serii F ale raczej przerobił F01 z 2008 roku

inpa to ogólnie mozna powiedzieć nie łączy się z samochodem ale z sterownikami

jest moduł i jest do niego skrypt IPO w (INPA/SGDAT) i plik łącznika między interfejsem a inpa > plik PRG w EDIABAS/ECU

ponieważ sterowniki bywają te same w różnych modelach bmw to mozna łączyć się ze sterownikami z innych modeli bmw

a w inpa Fxx jest dodatkowych ok 200 nowych skryptów ipo i prg dla nowych sterowników które nie zostały wpisane do

menu inpa głownie to dla serii F i najnowszych E (E70 ,e71 , e9X )

ja kiedyś podałem jak przerobić menu aby wszystkie skrypty wpisac do jednego modelu Fxx i wypróbować na swoim

samochodzie który się połączy utworzyć własny folder np F30 aby wszystko było

naprawde nie jest to trudne

pisałęm o tym w na naszym forum jak i zagranicą , wiem że wielu wykorzystało ale jakoś nie chcieli się dzielić jak ustalili sobie

sobie własne menu dla swojego modelu

Jest jeszcze plik Td-530 dla diagnostyki całego samochodu

przeszujuje wszystkie sterowniki

robi identyfikacje , zczytuje błędy i kasuje błędy z całędgo samochodu i na f30 próbowałem działa ideallnie

wystarczy wpisać do menu

C:\EC-APPS/INPA/CFGDAT / otwieramy w notatniku plik F030.eng i wpisujemy i później zapisujemy

ENTRY=TD-530_E, Test F30 ,

w mejsce możemy więcej testów wpisać

[ROOT]

DESCRIPTION=Auswahl F3X

ENTRY= FXX,FXX FUNCTIONAL JOBS,

ENTRY=TD-530_E,TEST F30,

ENTRY= TD-413,TD-413 FS/ID test,

ENTRY= TD-413na,TD-413na ,

ENTRY= TD-413st,TD-413st,

Opublikowano

Tak, masz racje, jestem początkujący i to co piszesz to dla mnie jakiś matrix :shock:

Jedyne co mnie pocieszyłeś, to fakt, że być może w przyszłości uda mi się wykorzystać ten kabel który zakupiłem :?

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Naprawde nie jest to matrix ,

jak bedziesz potrzebował to napisz zrobię Ci instalatorek któy sam zainstaluje (wystarczy tylko kliknąć )

dwa skrypty jeden do menu inpa a drugi do tych wszystkich modułów których nie ma spisie )

i poprawie menu f30,

w moich instalatorach znalazły sie juz te skrypty dodatkowe

w tym td-53x

5d8f616c3d51.jpg

skrypty według alfabetu (ok 200 modułów)

da009e42a781.jpg

Opublikowano

Spróbowałem w dniu dzisiejszym inaczej i o dziwo udało mi się uruchomić skan błędów całego auta, tylko przez inny model.

Auto pokazało te błędy o których wiedziałem tj. tylna antena dostepu komfortowego, światło cofania i najwazniejszy poduszka pasażera.

Niestety po ich skasowaniu pomimo wyniku wszystko OK, w rzeczywistosci błąd poduszki nadal występuje.

Pozostałe dwa błędy wiem że ich nie wykasuje, ale poduszka pasażera powinna zniknąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli ktoś chce ten dodatek do INPA Fxx to mozna sobie pobrać http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/Dodatki/INPA+Fxx+dodatek+menu,6249732334.rar(archive)

instrukcja w środku

jest tylko do inpy FXX jak bedzie starsza to nie bedzie działac ponieważ będą braki w skryptach ,

jasli ktoś ma indiwidualne ustawienia to mozna sobie skopiować folder CFDDAT i jak nie bedzie odpowiadało to podmienić

w EC-APPS\INPA\CFGDAT

jeśli standardowe Fxx to nie ma problemu zostało to uwzględione w dodatku .

Opublikowano
Dzięki Tobie udało mi się skasowac ten błąd poduszki, czyli plan minimum zrobiony :) choć nadal uważam , że ta INPA to dla mnie matrix, wywala co chwilę błędy , dziwne komunikaty itd . Obawiam się, że moja przygoda z INPĄ zakończy sie na kasowaniu powstałych błędów a juz bardziej zaawansowane działania jak np. aktywacja tempomatu aktywnego (wg specyfikacji mój samochód taki posiada) to sobie odpuszczę. Pozdrawiam wszystkich a w szczególności Dina - Dzięki wielkie !
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Staram sie zainstalowac inpe na Win7 . Dochodze do momentu zaznaczenia opcji EDIABAS update- zaznaczam, a przy INPA juz nie mam mozliwosci zaznaczenia update. DLaczego ? Ktos wie ?
Opublikowano

Witam, mam nastepujacy problem z instalacja INPY i NCS-a, pobrałem wszystko z chomika od mlodzika1, zainstalowałem wg instrukcji i podczas otwierania tych programów pojawiają mi się takie błędy: http://i63.tinypic.com/6ivec6.jpg

http://i64.tinypic.com/15wnora.jpg

http://i66.tinypic.com/vy6vky.jpg

 

System to Windows 8.1 64 bit, co na to poradzić by dało się z nich swobodnie korzystać??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej nie wszystko

miałeś pobrać INPA_with_Fxx , rozpakować

i zamienić foldery

INPA i EDIABAS z tymi zainstalowanymi w

C:\EDIABAS

C:\EC-APPS\INPA

A ty zainstalowałeś tylko standard tools 2.12 i uzupełniłeś NCS

A co do NCS i uzupełnienia plików SP-daten to instrukcja troche old lepiej sporzystać z CODING tool

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, zainstalowalem wszystko zgodnie z instrukcją ze strony pierwszej.

Nie ogarnąłem natomiast tematu z SP-Daten. Chciałbym aby w menu INPA znajdowały sie wszystkie możliwe samochody. Czy jest jeden plik na chomiku Kolegi Mlodzik18 (http://chomikuj.pl/mlodzik1/BMW+SP-Daten) który powinienem zainstalować? Prosze o wskazanie który z nich pobrać.

Dziękuje.

Opublikowano
Witam.Poleci ktoś inpę wraz z ncsexpert do BMW E60 LCI 530I silnik N53 na windows 7 64bit? Posiadam standard tools 2.12 oraz inpę 5.00 ale nie mogę odczytywać wszystkich danych live data między innymi odczyt i kodowanie wtryskiwaczy a w przypadku ncsexpert gdy chcę się połączyć a autem odczytuje vin ale wyskakuje błąd FA -A080.
Opublikowano
Witam powie mi ktoś czy kabel vag157 dual K+can powinie współpracować z inpa czy potrzebny mi jest inny kabel ? Po włączeniu inpy oba 'oczka' są białe więc pytanie czy coś jest nie tak z pogramem czy z kablem.
Opublikowano

vag 15.7 działa tylko z dedykowanym programem do tego kabla i z zadnym innym.

do inpy potrzebujesz innego kabelka.

sprzedam iCom Next Ori
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ludzie pomocy.

Na wstępie zaznaczam, że nigdy nie miałem z tym żadnej styczności i jestem bardziej niż zielony.

Pacjent to e39 touring 2000r 2,5 common rail. Chcę zakodować światła follow me home oraz miganie kierunkowskazów przy zamykaniu i otwieraniu z pilota.

Wszystkie wersje programow ncs, inpa ktore pobralem nie działają, moze nieaktualne (Ale raczej gdzieś ja popełniam błąd) proszę, pomóżcie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zainstaluj standard tools 2.12 (instalator msi )

pobierz sp-daten dla e39 jakiekolwiek znajdziesz

uzupełnij z pomoca BMW coding tool jak na filmie


poszukaj do ncs profile i wklej je do NCSEXPER/PFL/

zrób w NCSEXPER/WORK/ pusty folder FSW_PSW.MAN

do kodowania użyj profilu Revtor's NCS Exspert profile

Opublikowano
Niestety ale nie zrobieś zgodnie z instrukcją

miałeś pobrac INPA_with_Fxx

rozpakowac i podmienić foldery EDIABAS i INPA

w

C:\EDIABAS

C:\EC-APPS\INPA

masz czyste standard tools 2.12 a zrobies tylko NCS

 


Dzięki wielkie wszystko już działa jak należy szkoda tylko ,że większość rzeczy jest w języku niemieckim.

Opublikowano

witam , mam takie głupie pytanie . zainstalowałem ( tak mi sie wydaje) wszystko zgodnie z instrukcja

. INPA się odpala , wciskam f6 wybieram silnik - i tu nie wiem bo dopiero we wtorek jade po auto ( ale chciałem się przygotować , e90 2007 2.0 D 163 ) M47TU ?

wysakuje takie bład - i teraz uwaga ! robię to bez podłączonego kabla do auta , sam laptop w offline :D tak ma byc? czy gdu podłacze sie do auta to wystartuje normalnie czy jest problem


pozdrawiam

63820abc0b7f.jpg


637d1ab592bb.jpg


07bac0f18c83.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, chciałbym prosić o poradę mianowicie próbowałem się podłączyć pod e61 kolegi, wybieram e 60 potem silnik i wyskakuje mi "data transmission to control unit disturbed" i wywala z powrotem do menu. Przy podłączaniu do mojej e39 wszystko jest ok. Inpe mam zainstalowaną według opisu od mlodzik18 z bmw klub plus spolszczenie z Dzadkowozy.com od dirty. Może muszę jakieś pliki do inpy dograć instalowałem ją parę lat temu więc nie wszystko pamiętam, pobrałem spdaten e60 full z chomika mlodzik i tak skopiowalem :


z sp-daten\ECU do C:\EDIABAS\ECU


zsp-daten\DATEN do C:\NCSEXPER\DATEN


sp-daten\DATEN do C:\NCSEXPER\DATEN\E60


sp-daten\SGDAT do C:\NCSEXPER\SGDAT


dalej nie działa tylko komunikaty się zmieniły, prosił bym o pomoc.

inpe instalowałem z standard tools 2.12 ale nie wiem czemu nie mam zainstalowanego bmw coding tool (ncs expert tool, tool32 i winkfp jest).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.