Skocz do zawartości

Instalacja i konfiguracja INPA, NCS Expert - Windows 7,8,10


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Brak silnika n47 e91 ? pomocy

http://static.pokazywarka.pl/e/v/6/c2672aff4f7949399769a74bd5d79ecb_orig.jpg?1504196211

co teraz z tym zrobić?

Jaki wybierałeś sterownik w INPA

DDE7N47

czy N47

trzeba wpisać nazwe D71N47A0 do pliku ipo w INPA/SGDAT / plik DDE7N47ipo dopiero rozpozna silnik podeślij plik to wpisze

 

Brak silnika n47 e91 ? pomocy

http://static.pokazywarka.pl/e/v/6/c2672aff4f7949399769a74bd5d79ecb_orig.jpg?1504196211

co teraz z tym zrobić?

Jaki wybierałeś sterownik w INPA

DDE7N47

czy N47

trzeba wpisać nazwe D71N47A0 do pliku ipo w INPA/SGDAT / plik DDE7N47ipo dopiero rozpozna silnik podeślij plik to wpisze

zresztą masz wklej sobie do

EC-APPS/INPA/SGDAT/

http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/DDE7N47,5861406028.rar(archive)

w folderze

EC-APPS/INPA/SGDAT/ E90.ENG

musi być wpis w silnikach

ENTRY=DDE7N47, DDE7 N47 ,

w zasadzie nazwa między przecinkiem to zawa widoczna w menu inpy dla DDE7 N47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Zacznę może od danych technicznych,

System Windows 10 64 bit

Auto Bmw E61 LCI 12.07r 3.0xi n35.

Kabel K+DCAN

 

Inpę instalowałem zgodnie z instrukcją (nawet kilka razy). Po podłączeniu kabla pod auto Inpa wykrywa zapłon oraz battery, jednak podczas próby sprawdzenia błędów mam info: IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

Wybieram E60>Select E60 v1.29>Funktional Jobs>E60>Fehler....

 

Sam nie wiem co zrobiłem nie tak ...

 

https://zapodaj.net/2263ec4cace42.jpg.html

 

Czy to może mieć coś z tym wspólnego ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

i co ? i [BAD] :( .... Nie mogę sobie z tym poradzić ..... Kabel mam Viaken kupiony na tej aukcji http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-inpa-dis-bmw-gt1-usb-147-i6591475593.html

Ktoś pomoże z instalacją , może być zdalnie :D

 

Nie pokazuje Mi e46 tylko inne ......

http://s5.ifotos.pl/mini/Beztytulu_qrqeexe.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Od kilku dni próbuję połączyć swój laptop z E61 LCI 2010.

INPA zainstalowałem oczywiście zgodnie z instrukcją z pierwszego posta. Problem (i zapewne mój błąd) polega na tym, że jako nie świadomy amator zakupiłem kabel ethernet OBDII - RJ45 (wtyczka internetowa), a nie obd-usb. Czy jest szansa, że to zadziała na takim kablu? W jakiś sposób da się skonfigurować połączenie w ustawieniach sieci? Jak podepnę kabel to gniazda ethernet to komputer wykrywa 'jakąś' sieć.

 

Teoretycznie kabel działa z BMW z systemem nawigacji CIC, a taki własnie jest w mojej E61 LCI. Głównie zależy mi na wygenerowaniu kodu FSC do aktualizacji mapy.

 

Dla formalności: na lapku ładowałem specjalnie win 7 x86.

 

:mad2:

Pomożecie?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kabel Ethernet jest do modeli F , teoretycznie powinien połączyć się tylko z cicem bo jest doprowadzona sieć do OBD , ale nigdy mi się to nie udało .

Po co ta sieć jest w OBD sam jestem ciekaw ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Port ethernet w serii E jest tylko do aktualizacji map i danych do CIC ,

nie do aktualizacji oprogramowania tak jak w serii F z ESYS , mimo że piszą na forum że mozna aktualizować oprogramowanie to

sprawdziłem dokładnie w danych serwisowych bmw i jest wyjasnione dokładnie po co ten port ethernet jest ,

tak jak napisałem wyżej .

Za pomocą kabla ENET (nie działa diagnostyka serii E ) można wyciągnąć plik 1B do aktualizacji map (dokładnie do wygenerowania kodu FSC)

trzeba znać hasło i login do CIC i za pomoca programu FSTOOL mozna importowac plik 1B, lub za pomoca USB i karty sieciowej USB

dokładnie nie wiem ja nie używam tej metody mam ICOM A i B i to najprościjsze rozwiązanie

lub znajdz kogoś z dostepem do portalu BMW AOS i podeśle ci kod FSC do map

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

 

Jeżeli Ethernet zadziała przy aktualizacji mapy to na początek mnie to ustawia.

Czy hasło do CIC, o którym wspomniałeś jest 'indywidualne'? Wygoglowałem temat i znalazłem na innym forum wzmianki:

user name is "root", password is either "Hm83stN)" or "cic0803"
Dzisiaj wieczorem to hasło sprawdzę.

 

Dodatkowo pytanie o sam kabel. Czy trzeba go konfigurować aby zadziałał ten FSTOOL? Też czytałem o ustawianiu IP, Bramki, DNS etc.. Czy coś takiego robiłeś?

 

Programu FSTOOL nie znalazłem. Czy chodzi Ci o FSC Tools? Znalazłem taki w wersji 2.16. Jeżeli mogę, to też proszę o krótką instrukcję jak użyć tego narzędzia i wyciągnąć 1b file?

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc i informację, że jednak to może zadziałać. Będę walczył dalej.

 

Pozdrawiam!

 

EDIT:

Po podłączeniu Rj45 w ustawieniach sieci ustawiłem:

IP: 169.254.199.98

Maska podsieci: 255.255.255.0

Brama Domyślna: 169.254.199.99

 

W przeglądarce pod adresem ftp://169.254.199.99 wyskoczyło okno logowania. Wpisałem login i hasło jak wyżej i tu koniec dobrych wiadomości.

Wg. instrukcji powinienem nawigować w folderach i znaleźć plik: "generalPersistencyData_DiagnosticSWTController". Ja natomiast miałem tylko dwa pliczki .ini po kilkadziesiąt kb i żadnych opcji nawigacji, żadnych folderów do wyboru. Przełączyłem na chwilę sieć na zwykłą aby pobrać FTPZilla, i po powrocie na ethernet już połączyć się nie chciało... Zmieniałem ustawienia kilkukrotnie i stronka już nie wchodziło.

 

Ktoś z Was ma jakiś pomysł? Czemu nie miałem prawie żadnych plików w FTP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Problemy jakie napotykałem w czasie mojej zabawy z kablem Enet w moim E61 opisałem wcześniej.

Sam musiałem prześledzić baaardzo dużo postów i forów, a i kilka ładnych godzin marzłem w aucie z laptopem i wściekałem się, że znowu nie działa...

Dlatego chciałbym się podzielić z Forumowiczami swoimi ustaleniami co do kabla Enet w E61 i generowaniu kodu FSC - aby nie trzymać Was w napięciu od razu powiem, że da się to zrobić, kod FF (lifetime) działa i mapka 2018-1 już cieszy moje oczy.

 

Procedura podpięcia, ustawienia sieci taka jak opisałem wcześniej:

o podłączeniu Rj45 w ustawieniach sieci ustawiłem:

IP: 169.254.199.98

Maska podsieci: 255.255.255.0

Brama Domyślna: 169.254.199.99

 

Natomiast co nauczyłem się (niestety) własnym doświadczeniem:

NIE używajcie do wejścia w FTP przeglądarek IE ani Chrome - u mnie sprawdził się wzorowo firefox. Dlaczego? IE ma chore zabezpieczenia i się nie łączy, a chrome nie daje możliwości eksplorowania plików w FTP czyli nic nie wyszukacie.

Następnie trzeba wyłączyć/deaktywować wszystkie antywirusy i firewall. Gdy to wszystko jest gotowe restartujemy CIC poprzez ignition lub przytrzymanie włącznika radia ok 15sek. Należy odczekać potem około minuty aby nasz komputer wyszukał ponownie sieć (wykryje jako sieć nieznana). Potem wchodzimy na stronkę FTP:// jak podałem wyżej i podajemy user/password (działa hasło Hm8... ; hasło cic0803 jest 'stare'). Wtedy powinny naszym oczom ukazać się taki widok:

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=1262938&stc=1&d=1439847608

 

Nawigujemy "w górę" i bez problemu wyszukamy "generalPersistencyData_DiagnosticSWTController"

 

Reszta procedury jest już opisana na naszym forum, jak również samo generowanie kodu FSC z tego pobranego pliku.

 

Być może komuś się to przyda i zaoszczędzi sobie kataru.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Panowie forumowicze

 

Pacjent BMW e90 330d 2007rok

Oprogramowanie: Win 10, system operacyjny x64

Kabelek zakupilem z Chin: K+DCAN USB Interface (INPA Compatibile)

 

 

 

Problem z łącznością z moim autkiem

 

baterry off i ingnition off sie swieci tak jakby nie czytal

 

Niby wszystko wgrywam zgodnie z instrukcja od mlodzika1 z chomikuj

Nie mam pojęcia panowie prosze o pomoc.

dodam tez taka ciekawostke ze po podlaczeniu kabla do auta pozniej po probie odpalenia samochodziku mam wywalony aku i nie mam mozliwosci odpalenia musze go ladowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli masz biale kropki po właczeniu zapłonu to oznacza ze nie ustawiles prawidłowo portu com.

Port com w menedżer urzadzen i w obd.ini muszą byc takie same.

 

 

Niby wzystko ustawialem zgodnie z instrukcja port COM9, opoznienie na 1, sterowniki aktualne

 

a gdzie znajde ten plik OBD.INI ?

 

Jakbyś mi mógł wysłać dokładnie skonfigurowany screen z tego pliku OBD.INI otwarty w notatniku byłbym bardzo wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie prosze o pomoc juz nie wiem o co chodzi

 

Posiadam BMW e90 330d 231 km

Wszystko skonfigurpowane port usb, inpa zainstalowana zgodnie z poradnika, Battery oraz ingnition swieca sie na czarno takze lacznosc z autkiem jest

 

Problem polega na tym ze przy wyborze kodu silnika e w zakładce Engine czyli u mnie M57 wyskakuje taki oto bład :

 

https://drive.google.com/file/d/16ZHNfE5kpvKeIGunsODlxZ2syI_wDSKp/view?usp=sharing

 

 

oraz 2 bład gdy wejde w zakładkę Seats:

 

https://drive.google.com/open?id=1teCYRfKvpRzZiefWJgDjfxkPlv89LuXR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pierwszy błąd to masz DDE6 a wybierasz wersje DDE5 lub zła konfiguracja inpa

zainstaluj nowsza wersje inpa 5 napewno będzie DDE6 M57

w inpa menu to

,DDE 6 for M57TOP / M57TU2,

drugi błąd to brak komunikacji z FAS nic więcej SG nie odpowiada

zrób identyfikacje samochodu functional jobs i zobaczysz jakie masz zainstalowane moduły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Din76

Wybrałem teraz Dee 6 M57TOP / M57TU2 wywala błąd:

 

https://drive.google.com/open?id=1eOdmBZJ5tGGRN5NZbsTqzHcfK8YpQKvR

 

 

Pow zrobieniu identyfikacji w Functional Jobs mam takie moduły:

 

https://drive.google.com/open?id=1ZwFfb_WZOUZDBC9ahP5-A4_-AU9qPZDe

 

Podkreślam instalowałem Inpe zgodnie z poradnikiem także nie wiem gdzie zrobiłem jakiegoś byka :/

Pytanie do Was czy podesłał by mi ktoś jakiegoś linka z nowszą wersją INPY i ew jakieś wskazówki bo już brakuje mi sił do tego :)

 

Pozdrawiam i Wesołych świat życzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten pierwszy błąd to tylko informacja o niezgodności, wersji inpa w tym językowej bywa tak jak inpa zainstalowana po angielsku, a plik ipo po niemiecku

, będzie też drugi o nie zgodności plików jak ipo po angielsku a pliki w ediabas /ecu .prg po niemiecku , ale to tylko informacja

klikasz ok i masz diagnostykę DDE6 nie ma czym się przejmować .

Widać w identyfikacji że interfejs czyta wszystkie sterowniki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.