Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
DIABAS Konfigutator ? Czy to jest jakiś plik konfiguracyjny czy dodatkowy program ? Gdzie mam tego szukać ? Jaki folder ?

“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”

ś.p. Ayrton Senna da Silva


http://bmwteamkrakow.pl/galeria/albums/userpics/11064/m3gt~0.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie jest prawda tylko menu w inpa jest dla Fxx

zawiera wszystkie pliki dla Exx też nawet tych starszych np e39,e46 ,e53,e60 ,e90

wejdz do EC-APPS/INPA/CFGDAT/ i zobacz jakie masz pliki dla modeli bmw np e46.ENG , E53.ENG

możesz menu sobie zmodyfikować jak chcesz

masz je zapisane w EC-APPS/INPA/CFGDAT/ plik INPA.ini otwierasz i wpisujesz co chcesz na jaką chcesz pozycje

zobacz

//**********************************************************************

//*

//* Nacharbeitsauswahl INPA

//*

//* Datei INPA.INI

//*

//**********************************************************************

//* Drexel TI-430

//**********************************************************************

 

[iNFO]

VERSION = 5.06

DATUM = 24.08.2010

VARIANTE = ENGLISH.MET

UMFANG = LAUFZEITPAKET

; = LAUFZEITPAKET, KOMPLETTPAKET, ENTWICKLERPAKET

 

[FAB]

FABDATEIEN = C:\WINELDI\FAB

 

[ENVIRON]

Decodiertabelle_D_Alle= C:\WINELDI\CFGDATEN\FP_D.DET

SplittingFile = C:\WINELDI\CFGDATEN\SPLIT.DET

NETZDATEN = C:\WINELDI\BIN\NET.DAT

DRUCKER = WIN

PEM = JA

DTM = NEIN

LANGUAGE = ENGLISCH

 

[sCRIPT]

EDITOR = WIN

SCRIPTSELECT = LIST

DEFINI =

 

[CONFIG]

TITEL = BMW INPA PL Group Diagnose BMW 5.02 ENGLISCH Din76

BMW_ELDI = NEIN

BMW_UPDATE = NEIN

 

F2 = E39

F2_Text = E39

F2_ARCHIV = SGBD_E39

 

F3 = E46

F3_Text = E46 (All Models / M3)

F3_ARCHIV = SGBD_E46

 

F4 = E60

F4_Text = E60 (E63, E64) / 5er, 6er

F4_ARCHIV = SGBD_E60

 

F5 = E65

F5_Text = E65 (E66, E67) / 7er

F5_ARCHIV = SGBD_E65

 

F6 = E70

F6_Text = E70 (E71, E72) / X5

F6_ARCHIV = SGBD_E70

 

F7 = E83

F7_Text = E83 / X3

F7_ARCHIV = SGBD_E83

 

F8 = E87

F8_Text = E87 (E81, E82, E88) / 1er

F8_ARCHIV = SGBD_E87

 

F9 = E90

F9_Text = E90 (E91, E92, E93, M3)

F9_ARCHIV = SGBD_E90

 

F12 = E85

F12_Text = E85 (E86, E89) / Z4

F12_ARCHIV = SGBD_E85

 

F13 = E36

F13_Text = E36

F13_ARCHIV = SGBD_E36

 

F15 = R50

F15_Text = R50 (R52, R53) Mini

F15_ARCHIV = SGBD_R50

 

F14 = E38

F14_Text = E38

F14_ARCHIV = SGBD_E38

 

F16 = BMW_ALT

F16_KNOPF = Old

F16_TEXT = Old Modells

F16_ARCHIV = SGBD_BMW

 

F17 = Motor

F17_KNOPF = Engine

F17_TEXT = Engine

F17_ARCHIV = SGBD_MOT

 

F18 = Getriebe

F18_KNOPF = Trans

F18_TEXT = All Transmissions / Gearboxes

F18_ARCHIV = SGBD_GET

 

F19 = Sonder

F19_KNOPF = Special

F19_TEXT = Special tests

 

[KVP_EDIT]

LocalFile = C:\KVP_EDIT.TXT

NetFile = C:\KVP_EDIT.TXT

 

[iNPA_UPDATE]

LocalLOGFile =

NetLOGFile =

DestDrive =

SourceDrive =

SourceServer =

; \\servername\verzeichnis

 

[EXTRA]

SCRIPTS =

 

XS_LESEN_KURZ_ANZEIGEN=0

XS_LESEN_SETUP_ANZEIGEN=1

XS_LESEN_HAUPTEBENE=1

 

Opublikowano (edytowane)

Właśnie o to samo miałem się pytać co tymcio ;p - z tego co widziałem, to jak wejdziesz w tą zakładkę OLD BMW - to tam będziesz miał do wyboru który model chcesz - ja tam miałem z e46.

 

I chciałbym też powiedzieć dzięki za mega turoriał ! : D

Edytowane przez vidusmile
Opublikowano
DIABAS Konfigutator ? Czy to jest jakiś plik konfiguracyjny czy dodatkowy program ? Gdzie mam tego szukać ? Jaki folder ?

Ediabase konfigurator masz w folderze Ediabase na dysku C (o ile zainstalowałes inpe)

sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano
Cześć mam problem z inpąna widnows 10 64 bit. Zainstalowałem 2 wersję - tandolfa z vmware i mlodzika, żadna nie chodzi jak powinna.Wersja od Tandolfa chodzi ale łączy się z tylko z silnikiem a reszta wyskakuje błąd ifh-009 no response from controlunit, kiedy chcę wykasować błędy trwa to ok 5 min i nie chce dalej ruszyć. Wersję mlodzika zainstalowałem na notebooku z win7 i nie widzę tam wgl wersji silnika dde3.0 jaką mam u siebie i wyskakuje ten sam błąd. Ktoś może mi coś podpowiedzieć? Może inny program? Chcę tylko zdiagnozować ABS ASC. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak komunikacja tylko z silnikiem w E46 po lifcie z OBD2 to pewnie masz K-dcan bez przełącznika masz tylko pin 7

w interfejsie potrzeba zlutować pin 7 z 8 w interfejsie wtedy będzie cały samochód

Kasowanie błędów trwa sekundy jak kasujesz w inpa to czekasz 10 sekund jak kasowanie trwa i się nie kończy to klikasz F10 cofnij

czasami tak jest w INPA

DDE3 masz w INPA tylko usuń średniki z pliku

EC-APPS/INPA/CFGDAT/ E46.ENG

otwórz w notatniku u usuń średniki z nazw silników DDE2 i DDE3 (to dlatego że nie ma wersji angielskiej DDE3)

[ROOT]

DESCRIPTION=Select E46 V1.30

ENTRY= E46,E46 TEST IDENT Functional jobs ,

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

;ENTRY= DDE22,DDE 2.2 for M51,

;ENTRY= DDE30,DDE 3.0 for M47,

 

Usuń tak od razu dopisz sobie diagnostykę całego samochodu E46 (ENTRY= E46,E46 TEST IDENT Functional jobs ,)

, zmień i zapisz tylko nie zapomnij żadnego przecinka

 

[ROOT]

DESCRIPTION=Select E46 V1.30

ENTRY= E46,E46 TEST IDENT Functional jobs ,

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

ENTRY= DDE22,DDE 2.2 for M51,

ENTRY= DDE30,DDE 3.0 for M47,

Opublikowano
Właśnie mam e46 przed liftem, ale nie mam gniazda pod maską. Może problem jest w kablu bo teraz zwróciłem uwagę zę pojawia się jako ddt- k line, pożyczyłem od znajomego bo mój nie chciał wgl chodzić i on to dostał z ddt2000, mam też jeszcze od niego elma, ale przez elma mimo, że wykrywało dobrze wgl nie chciało się łączyć nawet z silnikiem. Przy próbie odpalenia na gotowcu v3 tandolfa oba kable wyświetlają z błędem. Chodzą tylko na starszych wersjach, i musiałem doinstalować sterowniki w vmware. Czy wystarczy polutować te piny? Dodam że w inpie nie zapala się lampka battery.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ELM327 nie działa z INPA , kup zwykły KKL do bmw , lub sam zrób , na RS232 to takie proste że jak masz podstawowe umiejętności lutownicze to

nie sposób zepsuć ,

E46 obd 1 20pin to tylko jedna linia K na pinie 20 lub 17 (w przejściówce oba piny zlutowane razem ) jest podłączone zawsze do pinu 7

w interfejsie (K-line)

Opublikowano
Ok, czyli wszystko winą kabla. KKl z vaga nie będzie działał? Bo teraz już nie zamówię kabla, ani części żeby go polutować a mógłbym pożyczyć od kolegi bo miałbym spokojniejsze święta jakbym odczytał który czujników abs do wymiany. Chociaż teraz po zlutowaniu tego k-line 7 i 8 pinu łączy mi się np z poduszkami, ale z abs nie chce. I niestety po usunięciu średników nadal nie mam do wyboru dde3.0, jakiś pomysł?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, czyli wszystko winą kabla. KKl z vaga nie będzie działał? Bo teraz już nie zamówię kabla, ani części żeby go polutować a mógłbym pożyczyć od kolegi bo miałbym spokojniejsze święta jakbym odczytał który czujników abs do wymiany. Chociaż teraz po zlutowaniu tego k-line 7 i 8 pinu łączy mi się np z poduszkami, ale z abs nie chce. I niestety po usunięciu średników nadal nie mam do wyboru dde3.0, jakiś pomysł?

KKL z vaga się łączy, na pinie 7, zlutuj pin 8 (tylko dla e46 po 2000 roku obd2) tylko nie wykrywa battery i ignition w INPA

ma to znaczenie w INPA 3 (trandolf wirtualna maszyna) ale nie ma znaczenia w INPA 5 (interface STD:OBD)

nie zapisałeś w pliku dlatego nie ma w menu DDE3 otwórz jeszcze raz i usuń średniki w inpa od mlodzika i zapisz plik e46.eng przed zamknięciem

setki osób to robiło, w tym ja może 100 razy i zawsze widać w menu , nawet jak głupotę wpiszesz

ENTRY=BLABLA, BMW E46, to będzie widoczne w menu mimo że z niczym się nie połączysz tylko dlatego że nie ma pliki BLABLA.ipo w INPA/SGDAT

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie mogę diagnozować inpą. Program się odpala ale nie wykrywa zapłonu.Wszystko instalowane zgodnie z poradnikiem z pierwszej strony. Kabel Viaken = więc zaznaczyłem przy instalowaniu com2. Windows 10. Pomoże ktoś? Bo mnie niedługo szlag trafi.

Pacjent E60 01.2006

Jak próbuje wejść w jakiś moduł wyskakuje komunikat

ded1dcfefc6c9a7bmed.jpg

 

witam

 

mam ten sam problem pod win 8.1 ,64bit też instalowałem zgodnie z info z 1 strony

coś jest źle, mam też kabel K+DCAN VIAKEN który powinien tylko działać na COM 2

 

po zmianie w pliku C:-edibas-bin-obd.ini na Port=Com2 pala się kontrolki w Inpa i to na tyle

nic więcej nie można zrobić

 

co robię źle ? czy ktoś mnie naprowadzi na błąd?

 

po zgraniu gotowca z chomika Młodzika i instalacji jak w opisie jest tak samo

nie działa

 

gotowiec trandolfa v2 na wirtualnej maszynie tez nie działa ,

win xp nie wykrywa kabla po podłączeniu mimo iż są aktywne porty usb tak jak w instrukcji

podając manualnie sterownik do kabla z dysku i tak nie ma go w menadżerze urządzeń

czyli nie działa

 

 

 

do czego jest plik VC.exe w C:-edibas ?

 

może ktoś podrzuci link , lub paczkę z instrukcją instalacji pod win 8.1 64bit

ale taką którą ma zainstalowana u siebie i sprawdzoną że działa

dzięki

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

Kabel d-can działa na kazdym com ie. Ustawiasz taki sam jaki ustawiles podczas instalacji standard tools i tyle. Jezeli w obd.ini masz com 2 i w menedrzerze urządzen tez com 2 oraz opóźnienie na 1 to zle inpa zainstalowana.

Do systemów 64 bitowych polecam inpe opartą na Standard Tools 2.12 i ediabase 7.3.0 .Wszystko chodzi idealnie łacznie z Ncs Expertem.

sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano
Hej, mam bardzo wielką prośbę, mógłby mi ktoś pomóc z instalacją inpy ma Windows 10? Instalowałem już według wielu instrukcji, ale nadal nie działa wykrywanie zapłonu w inpie. Mam team viewer jak coś. Pozdrawiam.
Opublikowano
Wykrywanie zapłonu zalezy od kabla. Jesli masz interfejs który nie obsługuje tej funkcji to nic nie zrobisz.Nie piszesz czy inpa wogole działa?
sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano

Jezeli masz zwykły interfejs kkl na układzie ftdi to moge przez teamviewer tak zaprogramowac kabel zeby bylo pseudo wykrywanie zapłonu (czarne kropki w inpa przy dobrze skonfigurowanym com - wtedy działa dis bez problemu)

Jesli masz d can i po włączeniu zapłonu kropki białe to masz albo zle ustawiony com albo zle inpa zainstalowana.

sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano
Dobra, poradziłem sobie z wykrywaniem zapłonu, musiałem wejście usb na com1 ustawić, a było na com3. Teraz mam drugi problem. Wszystko się łączy elegancko, ale gdy wchodzę w silnik m54 i wyskakuje mi błąd "Nicht zusammenpassende Versionen. Fehlfunktion ist molich!" po czym się włącza menu silnika i inpa jest po niemiecku. Trochę lipa bo nie umiem kompletnie ani jednego słowa po niemiecku, a co za tym idzie nie odczytam nic z tego. Mógłby ktoś pomóc z tym? Dodam tyle, że jak wchodzę w inpę to od razu mam po polsku.
Opublikowano

A nie da się jakoś spolszczenia zainstalować? Chociaż do silnika m54.

 

@edit, już sobie poradziłem. Dziękuję za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.