Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Udalo mi sie bez wiekszych problemow zainstalowac INPA, NCS i EDIABAS na WIN 8 z przelotka USB i fejsem od Nerwusa. Udalo mi sie rowniez podlaczyc do E39 po ADS (nie ma OBD) i odczytac bledy z silnika i skrzyni. Fejs byl ustawiony na DS2. Na Normal nie chcial czytac auta. I teraz kilka pytan:

 

1. W Inpa po podlaczeniu wszystkiego mam Ignition ON i Battery On. Jak przestawiam kluczyk w pozycje 2 obie kropki gasna. Udaje sie czytac bledy ale nie wiem dlaczego tak jest bo na starym lapie z WinXP i po RS232(serial) wszystko smigalo tak jak powinno. Czy ktos wie dlaczego teraz jest tak? Jak rozumiem o ile tego nie rozwiaze nie bede mogl skorzystac z DIS?

 

2. We wczesniejszej INPIE wszystko bylo po angielsku, lacznie z opisami bledow itp. W tej po angielsku jest tylko glowny ekran i nazwy modulow. Jak sie polacze np z DME to juz wszystko jest po niemiecku i bledy tez sa odczytywane z niemieckimi opisami. Czy da sie to jakos zmienic i co trzeba zrobic aby byly po angielsku tak jak mialem wczesniej w INPIE (to byla inpa w ktorej jeszcze mozna bylo odczytac bledy ze wszystkich modulow na raz wiec jak rozumiem stara).

 

Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc w 2 powyzszych kwestiach lub wskazanie jakichs linkow do rozwiazan jezeli takowe juz sie pojawily na forum.

Opublikowano

Po powrocie z wyjazdu, kupiłem VAG-KKL za 70zł

 

INPA, NCS - działa OK

DRL - zakodowane :)

inspekcja skasowana :)

 

wszystko na windows 8.1 64 bity z środowiskiem VMWARE 11 i obrazem "INPA_na_win-xp_vmware_trandolf" - bezproblemowo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjebało mi cos takiego http://zapodaj.net/7296ea68e2652.png.html przepraszam za kolokwializm ale po 2 dniach siedzenia godzinami przed kompem instalowania i przeinstalowywania zdenerwowałem sie ze HEJ ;) odechcialo mi sie ncs experta

 

Ale opisz dokładnie mam taki błąd jak nie jest podłączony interfejs do samochodu a próbujesz kodować NCS

czyli w skrócie

wybieramy profol jakiś tam

F1 >F3 > E46 widziałem po błędzie > wybieramy moduł do komunikacji EWS lub KMB (do 2001\09) po lifcie AKMB lub ALSZ > OK i jak nie masz interfejsu to taki błąd

dalej to F6 > F4 wybierz moduł >OK > F2 >codirendaten_lesen> OK > F3 wykonaj (masz zczytany moduł ) zmieniamy co chcemy zapisujemy jako trc

man w WORK > F2 > sg_codiren >OK >F3 gotowe zakodowane

jak nie poradzisz sobie z tym NCS to napisz dam Ci gotowca na każdy windows

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej, udało mi się uruchomić INPA i NCS-EXPERT na WIN8 64-bit, ale niestety próba zakodowania DLR w moim X3 nieudana. Ktoś pomoże? Poniżej link do screenshota.

http://zapodaj.net/173d89dbd0f7e.png.html

 

Zły numer LSZ wybierasz dodaj numer wyżej LSZ.C34 jak nie to LSZ.C35 itd dopiero połączysz się lub zakodujesz

Opublikowano
Zły numer LSZ wybierasz dodaj numer wyżej LSZ.C34 jak nie to LSZ.C35 itd dopiero połączysz się lub zakodujesz

 

Faktycznie dzięki wielkie. Zadziałało na LSZ.C36

Zadziałam teraz z DRL. Czy ktoś podpowie jeszcze jak zczytać kody błędów i kasować je?

Opublikowano

Cześć :)

 

Mam mega problem, mój samochód umarł , więc kupiłem złącze obd, ale po instalacji inpy nie mogę się połączyć. Battery off , ignition off , i skacze mi kropka po prawej stronie.

 

Windows 7 64 bit. Masakra, pomóżcie, proszę .. :(

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Opublikowano

Najszybciej i najłatwiej :

Vmware

Plus obraz systemu z działająca inpa od trandolfa.

Czytaj kilka postów wcześniej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć :)

 

Mam mega problem, mój samochód umarł , więc kupiłem złącze obd, ale po instalacji inpy nie mogę się połączyć. Battery off , ignition off , i skacze mi kropka po prawej stronie.

 

Windows 7 64 bit. Masakra, pomóżcie, proszę .. :(

Masz linka do natywnej na windows 7 64 bit na pewno działa instrukcja w środku i film Standard tools 2.12 zainstaluj ze zgodnością ze starszą wersją windows XP SP3

http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/INPA+5+ENG-GER++WINDOWS+64+bit

tylko port com wybierz taki na jakim jest zainstalowany interfejs (od COM1 do com 9) w Menadżerze urządzeń > Porty Com i LPT > USB serial port (COM x)

x-to właśnie numer portu COM

opóźnienie w interfejsie na 1 sekunde

Opublikowano

Zrobiłem zgodnie z instrukcją, i dalej nie działa.. opóźnienia na 1 ustawione, dalej problem.. ;/

 

Czy to wina interfejsu, czy coś źle robię, bo ciągle mam battery off, ignition off, i ta latająca kropka z lewej strony. Wszystko pod górę :(

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Opublikowano
z obrazu trandolfa czy sam instalujesz? mi nie wyszła instalacja, a z obrazu bez problemu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobiłem zgodnie z instrukcją, i dalej nie działa.. opóźnienia na 1 ustawione, dalej problem.. ;/

 

Czy to wina interfejsu, czy coś źle robię, bo ciągle mam battery off, ignition off, i ta latająca kropka z lewej strony. Wszystko pod górę :(

To że nie masz dwóch kropek czarnych to może być domena taniego interfejsu pewnie z grupy VAG, ale sprawdź czy łączysz się z autem

bywa że nie masz kropek na czarno a jest diagnostyka. ta kropka z lewej to tak lata nie ma nic wspólnego.

Ta instalacja natywna jest tak prosta że nie można nic skopać zobacz film

http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/INPA+5+ENG-GER++WINDOWS+64+bit/INPA+5.02+INSTALL+Standard+tools+2.12,4256349938.avi(video)

Opublikowano
Zrobilem tak jak trzeba na wirtualnym systemie,ale dalej te kropki migają, battery off , ignition off. Nie mamjuż pojecia. ..

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pozostaje tylko kabel, miałem 3, dopiero vag kkl zadziałał.

To prawda kolego Chińczycy robią tanie interfejsy ale niestety nie wszystkie są dobre, VAG KKL to prawie to samo do bmw tylko trzeba zlutować pin 7 z 8 w OBD 2

pin 1 napięcie po zapłonie +12V rzadko w VAG KKL aktywany pin po zapłonie zaczernia kropkę w inpa od IGNITION

pin 4 -5 masa

pin 7 linia diagn. K w VAG w bmw OBD 2 jest tylko silnik aby czytać cały samochód trzeba połączyć z pinem 8

pin 15 linia diag L (e36 e38 e39 ) w E46 juz nie ma lini L jest tylko K

pin 16 napięcie akumulatora +12V dobry interfejs powinien widzieć napięcie po podłączeniu do OBD (kropka inpa battery ale to rzadkość często napięcie jest z usb portu)

tak więc nie wiele różnie się od VAG ale koledzy z forum co składają interfejsy dedykowane do BMW takie jak przytoczyłem

oczywiście D-can też inaczej wygląda w VAG

Opublikowano

czekaj bo się pogubilem.

w skrócie, kabelek vag kkl nie zaczyta mi wszystkiego? kombinowac wymiane na jakis inny? owszem, ignition sie swieci caly czas, nawet bez kluczyka w stacyjce :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czekaj bo się pogubilem.

w skrócie, kabelek vag kkl nie zaczyta mi wszystkiego? kombinowac wymiane na jakis inny? owszem, ignition sie swieci caly czas, nawet bez kluczyka w stacyjce :)

 

Jak nie masz pinu 8 to tylko silnik i skrzynia aut w gnieździe OBD2 bmw po 2001roku , ale zlutowanie pinów 7 i8 daje pełna diagnostykę, jak podłączyłeś do inpy i masz resztę modułów z pinu 8 to jest ok to że nie masz aktywnego zapłonu to nic strasznego jak podłączysz do usb to od razu obie kontrolki są zaczernione (nie ma nic wspólnego z pinem 8 i diagnostyką bmw obd 2 jak masz przejściówkę na z obd 1 na obd 2 to ona jest często podłączona do pinu 7 i też wszystko ok) ale w nowszych na złączu obd 2 bez przejściówki to będzie problem, ale Chińczycy robią często uniwersalne KKL i mają obie linie KK na pinie 7 i8 połączone więc może wszystko OK

Opublikowano
dopasowanie dwoch czerwonych zebatek jest banalnie proste i nie potrzeba uzywac przy tym zadnej sily poprostu obie zebatki podnosimy pionowo i przekrecamy je do siebie tak aby zeby pasowaly zebami jak na instrukcji a tak po za tematem mam prosbe kiedy robilem przekladke to napotkalem sie na odciety zielony kabel ktory znajduje u mnie w miejscu zaznaczonym na tym obraku http://www.tinypic.pl/idl3yc2i786g przy tej wtyczce w moim samochodzie zdjecie pochodzi z internetu (nie moje) ale u mne wystepuje tam zielony cienki przewod ma ktos moze pomysl od czego moze byc ten kabel ?
Opublikowano
Hej, zainstalowalem na Win8 INPE na podstawie opisu z piereszego posta. Działa tylko, że poza pierwszym menu wszystko jest po niemiecku :( Zacząłem więc uruchamiać DIS. Też zadziałał, emulator Diaghead także. Jak już miałem połączyć się z autem to dostałem błąd 200.152. Na innym forum doczytałem, że to z powodu zbyt nowej INPY. Ponoć DIS plus emulator działa z wersją Ediabas 6, a ja mam 7. Czy ktoś z Was wie jak zrobić downgrade żeby nic nie popsuć?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej, zainstalowalem na Win8 INPE na podstawie opisu z piereszego posta. Działa tylko, że poza pierwszym menu wszystko jest po niemiecku :( Zacząłem więc uruchamiać DIS. Też zadziałał, emulator Diaghead także. Jak już miałem połączyć się z autem to dostałem błąd 200.152. Na innym forum doczytałem, że to z powodu zbyt nowej INPY. Ponoć DIS plus emulator działa z wersją Ediabas 6, a ja mam 7. Czy ktoś z Was wie jak zrobić downgrade żeby nic nie popsuć?

nic nie zmieniaj tylko załatw EDIABAS 6.4. 7 i zamieniaj nazwami jak chcesz do dis to ediabas 6.4.7 jak do inpy i NCS to 7 .3. 0

Ediabas 6 .4 .7 bez plików w ECU ma tylko 27MB możesz mieć oba na dysku C ,tylko ja zmieniam nazwy i jest ok dis działa NCS 4.0.1 ma win 8.1 64 bit też

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.