Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nom, nie ma angielskiej wersji z tego co widziałem. Nawet ruski piszą, że GER. Tłumaczyć nie ma sensu zbytnio bo wygogluje się i tak wszystko
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest angielski w inpie i to razem ze sterownikami i błędami ecu, tylko to starsza wersja INPY 3 jak i 5 działająca w systemie 64bit

trzeba zainstalować Standard tools 2.3.0 i instalator ori INPY 10.0.5 jest to ostatnia wersja angielska jest u kolegi mlodzika1 pod nazwa INPA_502_Updated

ale działa tylko INPA a ncs nie działa z tej wersji chyba że ktoś umie przełożyć biblioteki do INPY 5.0.6 i EDIABAS 7.3.0 i wtedy cały pakiet działa INPA i NCS

w Windows 64bit, oczywiście są na forum osoby które to zrobiły i udostępniły cały instalator Standard tool 2.12 i biblioteki z angielskiej INPY 5.0.2 razem z NCS 4.0.1

dla wszystkich modeli BMW , tylko ta inpa diagnozuje samochody tak do 2008 roku później tylko to co macie po niemiecku INPA_with_Fxx

a po Polsku też inpa jest i to nie tylko menu, ale tylko dla tych co sobie sami przetłumaczyli, ponieważ przetłumaczenie jednego sterownika to zajmuje dużo czasu i nikt

jakimś marudom nie będzie udostępniał, aby później narzekali jak gdzieś błąd popełnił czy literkę opuścili przy tłumaczeniu.

Opublikowano

Witam

Zainstalowałem INPA i interfejs do mojego kompa Win7. Chcę diagnozować E90 320 D z silnikiem M47 D20 (204D4) 150 km. Program łączy się z autem, są dwie czarne kropki ale przy jakiejkolwiek próbie diagnozy wyskakują błędy:

 

 

Either your are using an antiquated ..\EDIABAS\ECU\T_GRTB.PRG file

the ecu gives a wrong variant index, diagnostic index or, from F01 onwards, SGBD index.

 

lub

 

Group File: D_ACC

IFH-0003: DATA TRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED.

 

Oczywiscie porty zrobione, kabel działa raczej bez zarzutu. Mam chyba kłopot z EDIABAS. czytałem co o edycji i jakichś zmianach. Czy ktoś może podpowiedzieć co dokładnie powinienem zmieniać, jaki jest zwór do tego modelu i który dokładnie plik z EDIABAS mam edytować.

Pozadrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ściągnij sobie SP-daten e89 dla swojego modelu (10GB po rozpakowaniu)

http://chomikuj.pl/mlodzik1/BMW+SP-Daten/sp-daten+54.0+E89+FULL

i nadpisz pliki z sp-daten E89/ECU do EDIABAS /ECU

i masz wszystkie do swojego samochodu lub tak jak napisałem w tym poście aktualizacja ncs i EDIABAS /ECU za pomocą BMW CODING TOOL

viewtopic.php?f=48&t=260787&start=30#p1969201

 

lub prościej to ściągnij od autora tego tematu z pierwszej strony INPA_With_Fxx i nadpisz sobie foder EDIABAS/ ECU do swojego EDIABAS/ECU mówie o samym ECU

i masz gotowe EDIABASA z plikami PRG i _D do łączenia się z modułami.

http://chomikuj.pl/mlodzik1/INPA/INPA+for+Fxx

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zainstalowałeś same Standard tools 2.12 masz 4 programy na pulpicie INPA NCSEXPER TOOL32 WINKFPT ale one są puste bez bibliotek

musisz jeszcze uzupełnić w nich biblioteki masz tam na pierwszej stronie napisane abyś jeszcze ściągnął INPA_witch_Fxx i przekopiował

INPE i EDIABASA na swoją instalację

http://chomikuj.pl/mlodzik1/INPA/INPA+-+for+Fxx+and+Exx+(Pe*c5*82na+aktualizacja)

A jakbyś chciał mieć jeszcze NCS to musisz ściągnąć SP-daten do swojego modelu bmw i uzupełnić tak jak w opisie na pierwszej stronie.

Opublikowano

Własnie postępowałem zgodnie z instrukcją na pierwszej stronie - ściąłem wszystkie wymagane pliki z chomika oraz sp-daten 53.3 FULL (mlodzik1). ( zainteresowało mnie brak e90 w sp-daten, ale nie znalazłem odpowiedzi w tym wątku, więc postępowałem zgodnie z instrukcją )

Nie mam pojęcia co zrobiłem źle - czynność powtarzałem 2 razy i bez skutku.

Jedyne co dla mnie nie jest logiczne to kopiowanie tys samych plików z folderu DATEN do DATEN i do nowo utworzonego folderu E89, jak to opisano poniżej :

 

49.0_sp-daten_E89_lite\DATEN(LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN

 

49.0_sp-daten_E89_lite.rar \DATEN (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN\E89 (jeśli chcecie inne auta niż E89 to ściągacie inną wersję SP-daten (np. do E46) i tworzycie katalog np. E46, a z resztą postępujecie analogicznie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak aktualizować NCS jest tutaj

programem CODING TOOL jest tutaj ve)

zapisz gdzieś w np dowolne miejsce na dysku NCSEXPER/Q-coding tool/ rozpakuj i wklej do tego folderu wejdź do aplikacji CODING TOOL we WŁAŚCIWOŚCI zakładka

ZGODNOŚĆ i zaznacz uruchom ze starszą wersją WINDOWS XP SP3 i zaznacz też na dole URUCHOM JAKO ADMINISTRATOR zapisz ustawienia OK

wyślij skrót na pulpit aby go nie szukać.

Uruchom go CODING TOOL

zaznacz tak jak napisałem lokalizacje NCSEXPER EDIABAS I NFS i dalej według instrukcji

wcześniej zmień nazwe SP-idaten e89 na taką jak jest ori w ISTA dla modelu e90 jest nazwa E89/ (i dalej mają być foldery) ECU DATEN DATA SGDAT KMMData CFGDAT WORK tak jak jest ori jak ściągniesz całe SP-daten Full dla wszystkich modeli to nie musisz zmieniać nazw

ten program sam wszystko aktualizuje nie musisz nic robić więcej dla NCS pojedynczo dla wszystkich modeli w E89 jest obsługiwanych wiecej modeli BMW wspólnie E84 E87 E89 E90

tutaj film jak się robi aktualizacje za pomocą CODING TOOL NCS

 

 

Ale dla inpy nadpisywanie INPA i EDIABAS musisz wykonać w pierwszej kolejności dopiero NCS i SP-daten

Mlodzika instrukcja jest dobra i prawidłowa ale wymaga TROCHĘ ZNAJOMOŚCI TEMATU

Opublikowano

Witam :8) ,

mam problem z interfejsem, niby wszystko działa pięknie, łączy się się z autem ale gdy chce wejść w konkretny sterownik wywala mi błąd:

nicht zusammenpassende versionen

Fehlfunktion ist moglich :mad2:

posiadam kabelek z linku poniżej:

http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-wersja-pl-e36-e46-e39-e60-e90-i4982848314.html

 

dodam że Auto E90 z lutego 2006 r.

Czy problem leży w kablu?

może któryś z kolegów mieszkających w Wwa znajdzie chwile czasu, aby się spotkać i pomóc w rozwiązaniu tego problemu?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Postąpiłem zgodnie z instrukcją, (prawie)wszystko chodzi elegancko, problem jest tylko jeden.

Przy próbie uruchomienia NCS-Expert wyskakuje błąd:

 

https://www.dropbox.com/s/41a40zyvr9gl1iu/Zrzut%20ekranu%202015-02-05%2020.24.28.png?dl=0

 

Czy jednak potknąłem się gdzieś po drodze i nie doczytałem wszystkiego, czy jednak jest coś na rzeczy ?

Próbowałem uruchomić w zgodności win xp / xp sp3 / win 7 i za każdym razem to samo.

 

Jeśli pytanie padło już gdzieś wcześniej w tym temacie, to przepraszam za spam.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Spróbuj prawy na srót NCS i wybierz zgodność z WInodws 7 u urchom jak oadministrator. Dziwne, ze masz taki błąd.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Spróbuj prawy na srót NCS i wybierz zgodność z WInodws 7 u urchom jak oadministrator. Dziwne, ze masz taki błąd.

 

Próbowałem również, nic to nie zmieniło.

Dodam, że system to win8 w 64bitach, czy to może być przyczyną ?

Jakoś teraz tak mi przyszło do głowy :F

 

Pozdrawiam.

 

Ps. Diaghead ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam Standard tools 2.12 na win 8.1 i chodzi bez problemów

Najpierw instaluje ze zgodnością z Windows XP SP3 i uruchom jako administrator.

instalacja Standard tools, restart komputera

wchodzę do NFS\BIN i sprawdzam czy sie uruchamia (jak sie pojawi błąd activex 429 ) to

uruchamiam w NFS\BIN\ REGSVR32 potwierdzam instalacje verdist

restart komputera

później wchodzę do wyszukaj i wklejam ścieżkę

regsvr32 "C:\EC-APPS\NFS\BIN\KmmSrv.dll"

Enter

restart

odinstalowuje Standard tools 2.12 w Panelu Sterowania

restart

Dopiero ponowna instalacja też ze zgodnością i jako administrator i uzupełnienie bibliotek

w systemach 64bit niektóre aplikacje 32bit natrafiają na problemy z działaniem

niech sobie niektórzy sprawdzą czy NFS ma błąd że nie można utworzyć obiektu związanego z formatem activex (create obiect activex ) error 429 a przy normalnym uruchomieniu powinien być tylko błąd interfejsu po zmianie w NFS na STD:OBD uruchamia się od razu, lub podłączeniu ICOM (jest na niego ustawiony fabrycznie)

i NCS też czasami rzuca błędami, polecam tak zrobić korzystam też z OBD.setup ale tylko oby poprawnie wpisać rejestr dla interfejsu

Opublikowano

Rece opadają....

Normalnie nie mam już sił...

Zrobiłem wszystko tak jak w instrukcji, nawet 2 razy... odpalam inpe i nie ma mojego modelu na liscie czyli E46. Sa wszystkie F, E90, E85, E89 a mojego nie. Co robie źle?

Dzieki z gory za pomoc...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego otwórz plik w c:\EC-APPS\Inpa\ CFGDAT \ inpa ustawienia konfiguracyjne tam są wpisane modele aut

Wpisz sobie zamiast jakiejś f-serii np F30

E 46 tak samo jak inne napisane skreśl tylko F30 i na to miejsce E46 zapisz i masz e46 w menu

Inpa fxx nie ma w menu e46 a jak masz dde3 to też napisz ponieważ też trzeba odblokować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
WITAM. CO MOŻE OZNACZAĆ TAKI BŁĄD W NCS? http://zapodaj.net/79d88d279df0f.jpg.html PROSZĘ O POMOC. POZDRAWIAM

troche nie pokazuje całego błędu

mam kilka interpretacji błędu 0009

0009 : Ediabas nie znaleziono

IFH - 0009 : nie SG połączone lub nie odpowiada

PKB 0009 : Uszkodzony BEST wersja pliku opis

SYS - 0009 : " Inicjalizacja " zadania nie znaleziono

NET - 0009 : Limit czasu

Skłaniam się do pierwszego, na braki w plikach, zwłaszcza w EDIABAS\ECU

NCS dzięki dwóm plikom łączy się z odpowiednim modułem z EDIABAS /ECU plik PRG i z NCSEXPER/plik IPO tłumaczy pierwszy na język NCS-u

Do NCS jak nie wiesz czy dana instalacja jest dobra to INSTALUJE się STANDARD TOOLS i (w niej są programy INPA EDIABAS NCSEXPER NFS)

i aktualizuje się NCSEXPER z SP-DATEN u Ciebie z E60 i Ediabas /ECU też z tego samego SP-daten

najlepiej za pomocą BMW CODING TOOL - do tego jest ta aplikacja

Opublikowano

troche nie pokazuje całego błędu

mam kilka interpretacji błędu 0009

0009 : Ediabas nie znaleziono

IFH - 0009 : nie SG połączone lub nie odpowiada

PKB 0009 : Uszkodzony BEST wersja pliku opis

SYS - 0009 : " Inicjalizacja " zadania nie znaleziono

NET - 0009 : Limit czasu

Skłaniam się do pierwszego, na braki w plikach, zwłaszcza w EDIABAS\ECU

NCS dzięki dwóm plikom łączy się z odpowiednim modułem z EDIABAS /ECU plik PRG i z NCSEXPER/plik IPO tłumaczy pierwszy na język NCS-u

Do NCS jak nie wiesz czy dana instalacja jest dobra to INSTALUJE się STANDARD TOOLS i (w niej są programy INPA EDIABAS NCSEXPER NFS)

i aktualizuje się NCSEXPER z SP-DATEN u Ciebie z E60 i Ediabas /ECU też z tego samego SP-daten

najlepiej za pomocą BMW CODING TOOL - do tego jest ta aplikacja

 

 

 

aha. pliki sp daten ściągałem z chomika wersja 54.0 do e60. nadpisałem pliki w ncs exper/daten ncsexper/cfgdat oraz ediabas/ecu. tyle, że nie instalowałem ze standard tool tylko sciągnąłem instalkę skonfigurowaną z ediabas 647. Spróbuje jeszcze zainstalować ze standard tools 2.12 i narzedziem coding tool.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.