Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie masz plików odpowiednich w katalogu ECU. Jakie masz auto, E46?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

tak e46,

wlasnie wrociłem z samochodu i wszystko działa !

 

Mlodzik wielkieeee dzieki :)

w skrócie dla potomnych:

blad sys-0023 byl spowodowany tym ze na innym dysku ukryło sie spolszczenie inpy pod nazwą ediabas i uniemozliwialo inpie rozruch. Po usunięciu wywalil blad sys-0005 czyli brakujace pliki od e46.

po wgraniu wszystko dziala i łączy.

 

Pytanie czy jezeli bede chcial podlaczyć E39 lub E36 lub inne to musze do kazdego auta osobno pobrać SPdaten? i wtedy otwierac poszczegolne katalogi e39,e36 itp w NCSEXPER/daten ?

Opublikowano

Spoko.

W ECU musza byc pliki od wszystkich aut. Masz teraz tylko do e46.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spoko.

W ECU musza byc pliki od wszystkich aut. Masz teraz tylko do e46.

 

Dlatego ja aby innym się nie myliło zrobiłem z twojej inpy instalator który nadpisuje wszystkie pliki do stanadard tools 2.12 , nie ingerują w same standard tools

tylko uzupełniają biblioteki w Ediabas/ecu w INPA/CFGDAT i INPA/SGDAT oraz do NCS cały razem ze zmianą na nscexper.exe (dla modyfikacji profili) i cfgdat\ncsexper.txt dla ncs eng i dodałem spolszczenie dla inpy menu bez ingerencji w nadpisywane pliki

wersji eng dla całej inpy (inpa5.02_update biblioteki oczywiście dla standard tools 2.12 cała inpa po angielsku nawet z błędami można zrobić )

i w wersji INPA_with_Fxx też po angielsku menu, ale sterowniki po niemiecku tak jak w oryginale plus dopisane w menu wszystkie pliki IPO obsługujące nowsze moduły a nie wpisane w menu Inpa Fxx

Opublikowano
Poszukuje spolszczenia do INPY, konkretniej do modelu E39 M57 DDE 4.0. Może być w sumie i po angielsku, bo obecny niemiecki język do mnie nie przemawia i nie rozumiem ani jednego błędu który tam mi wyskakuje...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poszukuje spolszczenia do INPY, konkretniej do modelu E39 M57 DDE 4.0. Może być w sumie i po angielsku, bo obecny niemiecki język do mnie nie przemawia i nie rozumiem ani jednego błędu który tam mi wyskakuje...

 

Aby mieć spolszczenie menu w inpie po polsku to robisz to w (rzadko jest w menu juz e39 jak cos to moge dostarczyc i trzeba go wpisać do pliku menu EC-APPS\INPA\CFGDAT\ inpa może być tylko 20 jak coś to trzeba usunąć jeden model w tym F1 i F10 , F11 są zarezerwowane dla INPY konfiguracji i pozostaje 17 miejsc

 

Menu dla inpy EC-APPS\INPA\CFGDAT\ - pliki w inpie eng dla samochodów np E39.ENG dla inpy Germany to E39.GER dla innych np E46.ENG E53.ENG itp

a Ty potrzebujesz, aby sterownik był po angielsku czytany, to plik DDE40.IPO z angielskiej INPY też mam i trzeba go wpisać do EC-APPS\INPA\SGDAT\

można sobie go przetłumaczyć na polski za pomocą DecodeIPO aplikacji do tłumaczenia inpy plików IPO

aby błędy były po angielsku też potrzeba angielskich plików w EDIABAS\ECU\ pliki .prg i inne, minusem jest że to często pliki stare z 2004 roku i nie nadają się do

kodowania NCS i programowania WINKFPT (niemieckie sa zawsze w SP-daten)

a jak chcesz po angielsku skorzystaj z linków wyżej tam też znajdziesz e39 w menu

Opublikowano

mam pytanie jakie mam wgrac Sp-daten ?? w instrukcji jest napisane 49.0 i nowe a na chomiku mamy sp-daten 54.0 E89 FULL z tym ze co oznacza e89 model bmw? w innych plikach jest tez e60 itp a nie ma e90 czy to nie nie ma związku

 

 

Potrzebna mi jest inpa do mojego e90

 

 

http://oi61.tinypic.com/2zxnrko.jpg

 

 

 

Chodzi mi o to zaznaczone na czerwono to oznacza ze tylko pasuje do tych modeli? czy mam wgrywać najnowsza 54.0 E89 FULL (potrzeba mi ta baza do e90)

Opublikowano
Lite jest dla CIebie wystarczający, Wersja E89 to wersja dla Twojego auta. FULL oznacza, ze masz tam rowniez Firmware do sterowników. Jeśli nie programujesz to są Ci one zbędne. Nie wiem jaki masz I-level w aucie, ale raczej 49 nawet bedzie zupelnie ok.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

nie nie chce po prostu pousuwać błędy i poszperać co tam u mnie w samochodzie słychać.

 

 

W takim razie wgram sp-daten 49.0 E89 LITE

Opublikowano

to olej sp-daten jesli chcesz tylko diagnozowac.

Pobierz: INPA - for Fxx and Exx (Pełna aktualizacja)

 

Masz to w katalogu INPA. Tam jest instrukcja jak zrobic, zeby moc diagnozowac wszystkie auta.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jest gdzies dostepna inpa 5.0.6 albo 5.0.7? czym sie roznia od 5.0.2?

 

5.02 jest po angielsku ale z instalatorem standard tools 2.3.0 ediabas 6.4.7 nie nadaje sie do rheingolda tylko do dis

Chyba ze ktos przerobil ta inpe na standardo tools 2.12

Inpa 5.0.6 ediabas 7.3.0 jest tylko po niemiecku opròcz menu instaluje się standard tools 2.12 i można nadpisać na nią gotowca 5.0.6

O nazwie lnpa_with_fxx

Opublikowano

niemiecki akurat znam więc nie jest tak źle :D

 

 

Czyli z samego standard tools 2.12 powininna wgrać się 5.0.6 i edi 7.3.0? Ja wgrałem właśnie ST2.12 i miałem inpę 5.0.0 :/

Opublikowano

Ok, zrobiłem według instrukcji z 1go postu.

 

Po włączeniu inpy widzę w pasku Inpa 5.0.0

Gdy klikam About mam 5.0.6

W pliku version.txt mam 5.0.2

 

To w końcu jaka to jest wersja? Dodatkowo po odpaleniu nie ma żadnych modeli do wyboru, widzę tylko Info i Script :/

 

 

@edit

a dopiero jak przekopiowałem zawartość INPA_FXX do folderu INPA w EC-APS to zadziałąło

Opublikowano
Oczywiście ważna rzecz to dobrze skonfigurowany kabelek - Serial Port na COM1 i Latency 1

 

Sterowniki do kabla: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

 

Jak sprawdzić czy mam dobrze skonfigurowany kabel? Przy instalacji sterownika żadne opcje do wyboru mi się nie pokazały tylko wczesniej przy instalowaniu Standard Tools zaznaczyłem USB to serial adapter i COM1.

 

Po podłączenia kabla do samochodu status w lewym dolnym rogu mam "BUSY" i nic się nie dzieje.

 

Screen:

 

http://s1.fotowrzut.pl/T7V0A0EI60/1.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ten błąd IFH 0018 to jak by w ogóle nie było interfejsu podłączonego do portu USB, jak by inpa widziała interfejs, a nie było połączenia z samochodem to będzie IFH 0009

Albo żle zainstalowany interfejs, podłącz interfejs do USB > menadżer urządzeń i zobacz czy interfejs jest widoczny w PORTY COM i LPT będzie tam jako USB serial adapter

(COM x) gdzie x to numer portu COM musi być taki sam jak w EDIABAS\BIN\ obd otwórz te ustawienia i zobacz czy port COM jest taki sam jak w menadżerze urządzeń

 

Jak nie zobaczysz go w Portach COM to nie jest zainstalowany i będzie jako nieznane urządzenie >wejdz prawym myszki we Włąsciwości i wybierz zainstaluj sterownik

lub aktualizuj sterownik> ale zamiast szukaj na komputerze to wybierz dolną i szukaj z określonej lokalizacji > rozpakuj wcześniej sterowniki do odpowiedniego windows

32bit czy 64bit > i wybierz tą lokalizacje i kliknij otwórz > zainstaluje się jako USB serial converter (kontrolery uniwersalnej magistrali szeregowej ) będzie tam widoczny trzeba powtórzyć

instalacje sterowników i będzie gotowe , po instalacji wchodzimy znowu do portów COM i LPT klikamy na USB serial PORT (COM x) (x- to port COM może być od 1 do 9 tylko aby w tych dwóch miejscach był jednakowy) klikamy na właściwości > Ustawienia PORTU > ZAAWANSOWANE > i możemy zmienić port COM na jaki chcemy (od 1 do 9)

odbiór i transmisji ustawiamy na 4096 i najważniejsze opóźnienie na 1 msekunde zapisujemy ustawienia OK>OK

i restart komputera to jest dobrze skonfigurowany interfejs włączamy inpe i powinno się w dobrym interfejsie zaczernic battery a po podłączeniu do samochodu i przekręceniu kluczyka na zapłon powinna się zaczernic druga kropka od zapłonu, są też bardzo dobre interfejsy przewaznie robione na zamówienie że po podłączeniu do

portu USB nie widzą napięcia z portu USB a dopiero po podłączeniu do samochodu battery zapala się od napięcia z akumulatora a zapłon po przekręceniu kluczyka.

W chińskich interfejsach bywa różnie niektóre mają obie kropki na czarno od razu po podłączeniu do portu USB i wszystko działa kodowanie NCS i DIS czy rheingold

w najgorszej syruacji są Ci co w ogóle ani po zapłonie, ani z portu USB czy akumulatora nie widzą napięcia i kropki w inpie nigdy się nie zaczerniają, ale bywa że

diagnostyka działa tylko nie ma automatycznego wykrywania zapłonu.

 

 

Zawsze po podłączeniu do portu USB interfejs możemy sprawdzać interfejs Mój komputer>właściwości > menadżer urządzeń >porty COM i LPT> USB serial port (Com 9)

Opublikowano

Hej, powracam z kolejnym blędem :(

 

Inpa od mlodzika wdg instrukcji i z jego chomika polączyła sie bez problemu z moim E46 328i oraz z dwoma E36 320i i wszystkimi modułami abs poduszki itp..

Aleee dzis przyjechal do mnie kolega E46 320d 2001r (przedlift koncówka) i wyskoczył taki bląd przy podlączeniu silnika (wybralem oczywiscie M47 new) ale inne tez probowalem i tez bledy.

 

http://fotoo.pl//out.php?i=932519_320d.jpg

 

http://fotoo.pl/show.php?img=932519_320d.jpg.html

 

Dodam ze interfejs raczej ok bo z ABSem airbagami i innymi sie łączył normalnie z tym 320d ale jak wszedłem np w centralna eletkryke w body to wywalil jakis bląd ECU przy polączeniu ale w koncu udalo sie polaczyc, czyli ewidetnie cos ze sterownikami od ECU, a mam sciągniete SPdaten do e46 wiec powinno z każdym chulać a tu ewidentnie uczulone na diesla...

 

jakies rady?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest do E46 M47N (M47new )czyli 150KM CR do nowszej jest ten plik

 

a on ma M47 DDE3 użyj tego a na pewno sie połączy może być ukryte w E46.ENG (INPA /CFGDAT)/ E46.ENG otwórz w notatniku i przed

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

;ENTRY= DDE22,DDE 2.2 for M51,

;ENTRY= DDE30,DDE 3.0 for M47,

 

usuń pezed ENTRY ; i zapisz plik masz DDE3

Opublikowano

zrobilem tak jak mówisz i usunąlem przed entery znaczek ";" zapisalem, i dalej nie widzi tego silnika w liscie Engine, zresetowałem laptopa sprawdzilem jeszcze raz i dalej nie widzi :/

 

tak to wyglada :

http://fotoo.pl//out.php?i=932542_e46-notatni.png

 

http://fotoo.pl//out.php?i=932543_engines.png

Opublikowano

tak wygląda w menadżerze urządzeń.

http://s1.fotowrzut.pl/PGEDWXIX60/1.jpg

 

 

 

 

 

EDIABAS\BIN\obd:

 

[OBD]

Port=Com1

Hardware=USB

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

 

 

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=OBD

 

[uNIT_B]

Port=Com3

Hardware=OBD

 

[uNIT_C]

Port=Com4

Hardware=OBD

 

[uNIT_D]

Port=Com5

Hardware=OBD

 

[uNIT_E]

Port=Com6

Hardware=OBD

 

[uNIT_F]

Port=Com7

Hardware=OBD

 

[uNIT_G]

Port=Com8

Hardware=OBD

 

[uNIT_H]

Port=Com9

Hardware=OBD

 

[uNIT_I]

Port=Com10

Hardware=OBD

 

[uNIT_J]

Port=Com11

Hardware=OBD

 

[uNIT_K]

Port=Com12

Hardware=OBD

 

[uNIT_L]

Port=Com13

Hardware=OBD

 

[uNIT_M]

Port=Com14

Hardware=OBD

 

[uNIT_N]

Port=Com15

Hardware=OBD

 

[uNIT_O]

Port=Com16

Hardware=OBD

 

Wystarczy, że zmienie Port=Com1 na Port=Com3?

 

@Edit

 

Zadziałało :) wielkie dzięki

Opublikowano
To jest do E46 M47N (M47new )czyli 150KM CR do nowszej jest ten plik

 

a on ma M47 DDE3 użyj tego a na pewno sie połączy może być ukryte w E46.ENG (INPA /CFGDAT)/ E46.ENG otwórz w notatniku i przed

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

;ENTRY= DDE22,DDE 2.2 for M51,

;ENTRY= DDE30,DDE 3.0 for M47,

 

usuń pezed ENTRY ; i zapisz plik masz DDE3

 

zrobilem tak jak mówisz i usunąlem przed entery znaczek ";" zapisalem, i dalej nie widzi tego silnika w liscie Engine, zresetowałem laptopa sprawdzilem jeszcze raz i dalej nie widzi :/

 

tak to wyglada :

http://fotoo.pl//out.php?i=932542_e46-notatni.png

 

http://fotoo.pl//out.php?i=932543_engines.png

 

 

EDIT:

Wyglada na to ze rozwiazalem problem troche inaczej, sciagnalem spolszczenie inpy bo i tak mialem to zrobić i podmienilem całe CFGDAT i teraz juz na liscie silników jest te m47 zwykle, wiec chyba bedzie dzialac :) dam znać jak kolega przyjedzie

Opublikowano

Pojawił się kolejny problem. Wrzuciłem spolszczenie, ale spolszczyło w 50%

http://s1.fotowrzut.pl/LUE8UAO2OU/1.jpg

 

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/I6IN2R7LN8/1.jpg

 

 

Jak już wejdę dalej to tak tak jak widać. Jak temu zaradzić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.