Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ale ADS nie diagnozuje aut po 2007 roku D-CAN i nie każdy ma port COM RS232 w komputerze

raczej viaken będzie lepszy http://bmw-klub.plwww.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=96&t=161426 ale głowy nie dam :D

 

Din76 ehhh... :duh:

 

Ja mam E46 z 2002r i kabel z USB K+D-CAN od tego kolegi, on nie tylko sprzedaje i robi ADS, ma takze w ofercie K+D-CAN Z USB, wystarczy zapytac mailowo o to co chcemy, poza tym jak widac na jego stronie, Grzesiek zna sie na tym co robi i co sprzedaje, oraz oferuje/pomoc i wsparcie z programami, a takze przez teamviewer... Jest takze na kilku forach fanow BMW, glownie mozna go spotkac na forach zwiazanych z diagnostyka BMW.

 

Dlatego polecam go i jego kable :cool2: Sam mam od niego kabelek i sprawdzalem go nawet na autach z 2013r :D Poza tym kolega Grzesiek siedzi w tym, wiec napewno ma dobre sprawdzone kable do diagnostyki BMW.

 

Viaken napewno nie bedzie lepszy, moze dzialac tak samo albo gorzej, poza tym Viaken zajmuje sie wszystkim, i napewno nie sprawdza produktow ktore dostaje na sprzedarz wiadomo skad...

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale ADS nie diagnozuje aut po 2007 roku D-CAN i nie każdy ma port COM RS232 w komputerze

raczej viaken będzie lepszy http://bmw-klub.plwww.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=96&t=161426 ale głowy nie dam :D

 

Din76 ehhh... :duh:

 

Ja mam E46 z 2002r i kabel z USB K+D-CAN od tego kolegi, on nie tylko sprzedaje i robi ADS, ma takze w ofercie K+D-CAN Z USB, wystarczy zapytac mailowo o to co chcemy, poza tym jak widac na jego stronie, Grzesiek zna sie na tym co robi i co sprzedaje, oraz oferuje/pomoc i wsparcie z programami, a takze przez teamviewer... Jest takze na kilku forach fanow BMW, glownie mozna go spotkac na forach zwiazanych z diagnostyka BMW.

 

Dlatego polecam go i jego kable :cool2: Sam mam od niego kabelek i sprawdzalem go nawet na autach z 2013r :D Poza tym kolega Grzesiek siedzi w tym, wiec napewno ma dobre sprawdzone kable do diagnostyki BMW.

 

Viaken napewno nie bedzie lepszy, moze dzialac tak samo albo gorzej, poza tym Viaken zajmuje sie wszystkim, i napewno nie sprawdza produktow ktore dostaje na sprzedarz wiadomo skad...

 

Kolego Rzecik, przecież nie jestem jasnowidzem, na stronie nie ma nic o D-CAN, dlatego tak napisałem, też szukam dobrego D-can za rozsądną cenę, w ofercie jest tylko ADS, dobrze że poinformowałeś że robi też D-can ponieważ wątpię, aby z tej strony ktoś się tego domyślił, trzeba było w poście od razu tak zaznaczyć....

Opublikowano
Ja takze nie wiedzialem, znalazlem Grzeska przypadkiem szukajac fejsa do diagnostyki mojego auta, sporo z nim rozmawialem zanim zdecydowalem, to on mi podpowiedzial aby wziasc K+D-CAN, z mysla o przyszlosci. Kabelek i programy przeslal mi do UK, dla mnie cena byla rozsadna, z uwagi na wsparcie i pomoc jaka mi zaoferowal :cool2:

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano

U mnie zauwazylem, ze gniazdo diagnostyczne jest uszkodzone :( pin nr 5 jest jakby zgnieciony. Jednakze podpinajac kabel tylko od strony auta, dioda na interfejsie sie zapala. Chociaz podejrzewam, ze ta dioda oznacza tylko, ze interfejs dostal zasilanie :/

 

Czy moge gdzies kupic taki port diagnostyczny i go wymienic? Na allegro cos nie widze, albo zle szukam..

 

Nieźle ktoś to poturbował, pacjent wygląda tak:

 

WP_20141027_001.jpg?psid=1

Opublikowano

Zainstalowałem wszystko jak w instrukcji mlodzika1 ale jak odpale inpe to nie nie widzi tego ze mam wlączony zaplon.

Kabel jest nowy chińczyk.

mozliwe ze to wina kabla? czy co sprawdzić w pierwszej kolejności?

Opublikowano

U mnie sie wyjaśniło. Kabel miał mostek na 7 i 8 PINie. Po rozlutowaniu wszystko śmiga. Przy okazji okazuje sie, ze PIN 5 jest niepotrzebny, przynajmniej do podstawowej diagnostyki. Tak czy inaczej musze go naprawić :/

 

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim zaangażowanym w wątek!

Opublikowano
Może jestem mało rozgarnięty, ale kiedy próbuję rozpakować folder 49.0_sp-daten w Winrar-ze pojawia mi się okienko z prośbą o wprowadzenie hasła do zaszyfrowanego pliku. Może mi ktoś podpowiedzieć jakie to hasło albo gdzie je znajdę. Z góry dzięki!
Opublikowano
Do jakiego auta sciagnałeś? Z mojego chomika?

 

Ściągnąłem plik do E46

 

Już ogarnięte. Ściągałem stare wersje SP-Daten

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, wszystko działa tylko nie mogę się połączyć z silnikiem M47. Pomoże ktoś?

 

pewnie nie masz go na liście, zainstalowałeś wersje angielską, a M47 DDE 3 to wersja niemiecka

wejdź dla INPY 5 do EC-APPS\INPA \ CFGDAT\ szukaj folderu E46.ENG otwórz go w notatniku i zmień z

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

;ENTRY= DDE22,DDE 2.2 for M51,

;ENTRY= DDE30,DDE 3.0 for M47,

zmień na, usuń ";" i zapisz plik

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

ENTRY= DDE22,DDE 2.2 for M51,

ENTRY= DDE30,DDE 3.0 for M47,

Opublikowano

No niestety nie zadziałało. Wrzucam plik po zmianach, jak zalecałeś. Można tu jeszcze coś zadziałać?

http://img538.imageshack.us/img538/1945/49WCS6.jpg

PS. W sumie to nie wiem czy mam wersję angielską. Wszystkie funkcje mam opisane po niemiecku. Są dwa pliki E46.ENG i E46.GER

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jeszcze sprawdź czy w interfejsie masz połączone piny 7 i 8 jak masz złącze diagnostyczne OBD 2, powinny być połączone w dla BMW K-linia do 2007 roku, jak masz OBD 1 okrągłe pod maską silnika to nie ma znaczenia, w Interfejsach K-D-Can bywa że piny nie są połączone, co jest dobre do diagnozy nowych auta.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

walczę już z tą inpą trzeci dzień. Pomóżcie:) Jak połączyć się z silnikiem n47d20b (e87 123d 2007/8 rok). Jak dodać ten silnik i co wpisać w e87.eng Potrzebuje jakieś dodatkowe pliki? Dodałem zwykły n47 i wyskakuje, że to nie ta wersja

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodajesz to w pliku EC-APPS/INPA/CFGDAT/ E87.ENG dla wersji angielskiej i E87.GER dla wersji niemieckiej inpy (chodzi o menu sterowniki to pewnie dla twojego to i tak będą po niemiecku otwórz w notatniku dopisz i zapisz

ROOT]

DESCRIPTION=Select E87 V0.97

ENTRY= EXX,Functional jobs,

ENTRY= TD-530_E,TD-530 V4.03 ENG I-Stufe/Gesamt FS,

ENTRY= td-530na,TD-530na I-Stufe/Gesamt FS,

 

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

ENTRY= D50M47,DDE 5.0 for M47 TÜ,

ENTRY= DDE6M47,DDE 6.0 for M47 TÜ2,

ENTRY=,,

ENTRY= n47t,n47t for DDE7,

ENTRY= n47tuds,n47tuds for DDE7,

ENTRY= dde7uds,dde7uds for DDE7 UDS,

ENTRY= DDE7N47, DDE7N47 for N47,

ENTRY=ME9NG4TU,ME9.2 / MEV9 for N45 / N46,

ENTRY= MSV70,MSV 70.0 für N52 (NG6),

ENTRY= MSV80,MSV 80.0 for N52KP (NG6),

ENTRY=,,

ENTRY=EKPM60_2,Fuel pump EKP,

 

możesz sobie wpisać wszystkie jak masz wersje inpy Fxx jak masz starszą to tylko będzie ENTRY= DDE7N47, DDE7N47 for N47,

pod warunkiem że ten plik znajduje się w EC-APPS/INPA/SGDAT / DDE7N47.IPO musi być jak go nie ma to sobie możesz wszysto wpisywać a i tak sie nie połączysz i oczywiście odpowiednie pliki w EDIABAS/ECU/ ......

A jak nie chcesz się męczyć to poszukaj sobie gotowca inpy Fxx są linki w tym temacie wystarczy tylko trochę poczytać

Opublikowano

Witam,

 

dodałem to wszytko do plików o których mówiłeś i dalej wyskakuje jakiś błąd SYS-0012. Wersja inpy którą ściągnąłem to INPA_with_Fxx, do tego sp-daten 49.0 E89 oraz inne pliki zgodnie z instrukcją ze strony 1. Dodam, że mam kabel Viaken K+DCAN. Proszę o pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

dodałem to wszytko do plików o których mówiłeś i dalej wyskakuje jakiś błąd SYS-0012. Wersja inpy którą ściągnąłem to INPA_with_Fxx, do tego sp-daten 49.0 E89 oraz inne pliki zgodnie z instrukcją ze strony 1. Dodam, że mam kabel Viaken K+DCAN. Proszę o pomoc

 

Błąd SYS-0012 to Praca "identyfikacja" nie powiodła się w pliku grupy. zrób identyfikacje całego samochodu przez ENTRY= EXX,Functional jobs, >F2 lub nowszy typ dla nowszych d-can TD-530 ale tutaj sam musisz poszukać ident w TD-530 zobacz jak wykryje ci silnik jaki to będzie skrypt, wygląda na to że użyłeś nie tego skryptu, albo nadal masz braki ewentualnie za stary skrypt jak masz całą inpe with_Fxx to będziesz miał wszystkie pliki spróbuj każdego jak wybierzesz nie ten to nic się nie stanie

 

kopiując trzeba było zachować pewne zasady

!. Instalacja Standard tools 2.12 na domyślnych ścieżkach

2. Do EDIABAS tylko kopiuje się plik EDIABAS/ECU i można też Ediabas konfigurator i tyle

3 Do inpy EC-APPS/ INPA/ SGDAT i

EC_APPS/ INPA/CFGDAT

i to tylko tyle

i do NCS za pomocą aplikacji CODING TOOL 2.4.0 uzupełnić z SP-DATEN pliki sam wrzuci w odpowiednie miejsce.

 

A jak nie to będziesz musiał poszukać sobie ISTE Rheingolda

 

 

 

 

 

o

Opublikowano
zainstalowałem jeszcze raz inpę z Twoimi sugestiami - nic to nie dało. Gdzieś w jakimś temacie odnośnie silnika n47 i inpy wyczytałem, że przy błędzie SYS-0012 podmieniali jakieś pliki i wszystko grało. Macie jakieś informację na ten temat? Może autor tematu coś pomoże?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
zainstalowałem jeszcze raz inpę z Twoimi sugestiami - nic to nie dało. Gdzieś w jakimś temacie odnośnie silnika n47 i inpy wyczytałem, że przy błędzie SYS-0012 podmieniali jakieś pliki i wszystko grało. Macie jakieś informację na ten temat? Może autor tematu coś pomoże?

 

Kolego do N47 sa tylko 4 pliki ipo w sgdat

ENTRY= DDE7N47, DDE7N47 for N47,

ENTRY= n47t,n47t for DDE7,

ENTRY= n47tuds,n47tuds for DDE7,

ENTRY= dde7uds,dde7uds for DDE7 UDS,

 

jak sie nie połączysz przez żaden z nich to raczej ci się nie uda

a dopisuje sie te 4 w INPA\CFGDAT\E87.ENG

dwa pliki co sie podmienia czasami to Ediabas i obd ale jak masz reszte sterowników diagnozę to w tych masz dobrze, a nie masz silnika to

albo masz K-line i nie masz w interfejsie pinu 7 ale 2007/03 roku e87 to już d-can albo twój interfejs jest zepsuty

a interfejs masz dobrze ustawiony opóźnienie na 1 sekundę bywa że mają na 16 i sa problemy z komunikacją

Zrób sobie test swojego D-can http://chomikuj.pl/Dinpl/Dokumenty/DCAN,4384243631.rar(archive)

Edytowane przez Din76
Opublikowano
Dziękuje za zainteresowanie tematem. W zasadzie to ja z niczym nie mogę się połączyć battery i ignition mam na on ale gdy chcę wejść w silnik lub inne podzespoły wywala błędy. Myślisz, że to zepsuty kabel, czy coś z moją instalacją?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spróbuj zainstalować nowe sterowniki do interfejsu tylko wybierz dobrą wersje do jakiego masz windows 32bit czy 64bit

http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm najpierw wybierz wersje 2.08.30 a jak nie pomoże to 2.10.00

podłącz interfejs >menadżer urządzeń >PORTY (COM i LPT) > USB serial port (comx) >właściwości > Sterownik > aktualizuj sterownik zamiast automatycznie wybierz z określonej lokalizacji . Restart komputera, to że są obie kropki na ON to nie znaczy że zawsze sie połączysz bywa tak w uszkodzonych interfejsach

po instalacji sprawdź czy ustawienia są poprawne podłącz interfejs >menadżer urządzeń >PORTY (COM i LPT) > USB serial port (comx) >właściwości > Ustawienia portu> zaawansowane > odbiór i transmisji maksymalnie jak jest na 4096 ... opóźnienie na 1 Sekundę numer portu musi sie zgadzać tak jak jest w pliku EDIABAS/BIN/obd

można zmienić numer jak jest jakiś konflikt z jakimś urządzeniem od COM1 do COM9 ale w obu miejscach musi być tak samo i zamiast USB można wpisać OBD ale raczej to nic nie zmieni, mi działa tak i tak.

Opublikowano
no i niestety zrobiłem tak jak podpowiedziałeś i błąd dalej się pojawia. Zareklamuje kabel i zobaczymy co na nowym będzie się działo
Opublikowano

Z tymi kablami od viakena ciagle sa jakies problemy, a jednak ludzie kupuja, mimo ze maja wiele innych ofert...

 

Kabel od kolegi - http://bmwads.ugu.pl/index.html - wystarczy napisac i zapytac o kabel jaki nas interesuje, kazdy u niego dostaniemy, nawet jesli danego kabla nie ma na jego stronie !

 

KUPILEM KABELEK - "K+D-CAN" - NIE POTRZEBUJE ZADNYCH STEROWNIKOW DO KABLA, SAM SIE INSTALUJE, DZIALA 100% !!!

 

Wiem wiem juz pisalem o tym, ale bede to powtarzal, moze komus oszczedzi to nerwow i klopotow przy wyborze kabla, instalacji, itd...

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tymi kablami od viakena ciagle sa jakies problemy, a jednak ludzie kupuja, mimo ze maja wiele innych ofert...

 

Kabel od kolegi - http://bmwads.ugu.pl/index.html - wystarczy napisac i zapytac o kabel jaki nas interesuje, kazdy u niego dostaniemy, nawet jesli danego kabla nie ma na jego stronie !

 

KUPILEM KABELEK - "K+D-CAN" - NIE POTRZEBUJE ZADNYCH STEROWNIKOW DO KABLA, SAM SIE INSTALUJE, DZIALA 100% !!!

 

Wiem wiem juz pisalem o tym, ale bede to powtarzal, moze komus oszczedzi to nerwow i klopotow przy wyborze kabla, instalacji, itd...

 

Rzecik instaluje się wtedy sam, jak miałeś wcześniej sterowniki zainstalowane emulatora portu COM Windows ich nie ma, przy pierwszej instalacji

interfejsu trzeba je zainstalować, ale można wybrać automatyczną instalację przed włożeniem interfejsu do portu USB, sterowniki pobierze windows i

przy włożeniu interfejsu sam go zainstaluje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.